Gå til innhold

Si fra om gråtende barn i vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Beklager å si det, men dette vitner om manglende sosiale antenner og forståelse. Og jeg tar for gitt at du selv ikke har hatt en baby.

Endret av linerla_med2små
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å si det, men dette vitner om manglende sosiale antenner og forståelse. Og jeg tar for gitt at du selv ikke har hatt en baby.

...eller en med et unikt sovehjerte :-)

Skrevet

He,he kan det bestilles? ;-)

Skrevet

He,he kan det bestilles? ;-)

Jepp, bestilte det til andremann og fikk det levert på døren :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nei, er du gal! Det kunne ikke falt meg inn å irettesette en mor (eller andre) som gjør sitt beste for å få babyen til å roe seg!

Om du er så sart at du blir irritert og ikke takler å høre en baby gråte noen minutt, er det heller du som har litt problemer.

Jeg syns moren svarte godt for seg!

Skrevet

Jeg syns du heller skulle tilbudt deg å pakke varene for henne.

Skrevet

For en gangs skyld er de aller fleste damene her inne enig!

Skrevet

Jeg hadde blitt steik forbanna om det var meg som var moren! Du er søren meg ikke lite frekk altså...

Skrevet

Herregud! Du skal jammen være glad for at det ikke var meg du traff på butikken! Hadde noen kommentert det til meg hadde jeg sikkert skjelt vedkommende huden full!

Alt folk skal bla de seg opp i!!

Skrevet

Ha, ha dette var dagens dib-hysteri-dame! Fantastisk!

Skrevet

Jeg dro på storhandel (alene med minsten) til Sverige sist uke. Selv om jeg ammet i bilen før vi gikk inn, ble lillemann på 5 uker sulten igjen mens vi stod i kø. Jeg trøstet så godt jeg kunne, og ble ganske stresset etterhvert. Jeg visste at jeg bare ville skape mer trøbbel hvis jeg plukket ham opp, selv om det var det jeg egentlig ønsket. Da ville det tatt lenger tid med varene, og han ville bare grått mer når han igjen måtte legges ned. Jeg la merke til at damen i kassen satte et "vennligst benytt neste kasse"-skilt på båndet bak varene mine, men tenkte ikke mer over det. Da varene var ferdig scannet inn og jeg hadde betalt, spurte hun om hun skulle hjelpe meg med pakking av varene. Hun hadde småbarn selv, og visste hvordan det kunne være. Jeg kunne nesten begynt å gråte selv, så glad ble jeg :) Takk og lov for at det var denne snille damen og ikke deg jeg møtte i butikken, ellers hadde jeg garantert begynt å tute (og kjørt over deg med bulldoser inne i hodet mitt), søvndeprivert og følsom barselkvinne som jeg er...

Skrevet
Var på butikken i sta, og observerte da en mor med et barn, kanskje 2-3 mnd gammel i vogn, hvor barnet gråt mens moren prøvde å gi smokken mens hun handlet 3-4 varer. Hun ble stående litt i kassakø, mens barnet gråt og hun fortsatte å prøve med smokk. Jeg ble så irritert og sa til henne at hun burde ta opp barnet, hvorpå hun svarer at "det vet jeg nok best selv". Skjønner kanskje at det kan være vanskelig å holde på barnet mens man har varer og skal betale, men da bør man kanskje gi seg med handlingen og prøve igjen senere? Er det feil å si fra ved sånne anledninger? HVa ville dere gjort?

Pass dine egne saker mener jeg. ærlig talt, hvorfor har du trang til å stresse moren mer mens hun står i kø, tror du ikke hun klarer å finne ut av det selv

Skrevet

Nesten synd du ikke møtte ei med et realt temperament. Da hadde du nok lært at enkelte ting dytter du ikke nesa borti!

Skrevet

Du høres ut som en sur kjerring HI :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet
Nesten synd du ikke møtte ei med et realt temperament. Da hadde du nok lært at enkelte ting dytter du ikke nesa borti!

hehe.. Ja, hun skulle prøvd å møte meg i en sånn setting, jeg hadde nok spikret henne til veggen :D

Jeg svarer utifra at det er du som sa ifra til moren, så vet du; Som alle andre sier, her syns jeg moren hadde rett, og jeg tror du skal være glad du ikke møtte ei som virkelig hadde satt deg på plass. Du høres ut som en hysterisk hønemor, en mor som gjør barna en bjørnetjeneste ved å ta de opp ved hvert minste lille klynk. Barn har ikke vondt av å gråte noen minutter, kan være (som nevnt) en overtrøtt unge som skulle sove eller noe, og moren hadde jo full kontroll?

Og er det du som er moren, så skulle du svart ennå krassere ;)

Og en ting til; hvorfor har du ikke svart noen nedover tråden her, hi? Hvem er hvem i historien din? ;)

Skrevet

Hun handlet 3-4 varer?! Og du klarte ikke å holde deg fra å si det der og stresse en allerede stresset mor i en stressende situasjon? Nei, fy fader altså. LITT tålmodighet går det an å ha.

Eller håpet du på å komme foran henne i køen?

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeirritert. Gutten min griner av og til som bebiser gjør, og han må ofte grine noen minutter. Det var ei som kom og gav babyen min smokken fordi han sutret mens jeg pakket ned varene i posene:-) på butikken i dag. Jeg bare smilte til henne, men kjente jeg ikke syntes drt var greit at hun blandet seg.

Nei, det var ikke greit å si noe, det er ikke din sak så sant det ikke er noe graverende som foregår.

Skrevet

Personer som skal fortelle meg hvordan jeg skal oppdra ungen min er det verste jeg vet!

Hva får deg til å tro at du har rett på å blande deg inn i andre sin barneoppdragelse??

Du vet ingenting om bakgrunnen til kanskje hvorfor hun gjorde som hun gjorde!

Så visst hun har en urolig baby så skal hun aldri få lov å handle da??

Skrevet

Dette må være det dummeste innlegget jeg har lest på lenge.

Skrevet

Jaha?

Så det er umulig at det er en god forklaring på hvorfor hun ikke tok opp barnet?

Skrevet

Jeg hadde selv en baby som skreik mye å var alene med han,skulle jeg hatt barnevakt hver gang jeg skulle handle da bare fordi noen reagerer på at han skriker?

Foreldre blir stresset nok av at barnet skriker,de trenger ingen villt fremmed som skal være bedrevitende å fortelle hva vi bør gjøre.

Skrevet
Jaha? Så det er umulig at det er en god forklaring på hvorfor hun ikke tok opp barnet?

Mener du meg? Jeg siktet til hi, ikke deg :)

Skrevet

Jeg ville latt henne gå foran meg i køen og muligens tilbudt meg å pakke varene hennes hvis det passet seg sånn. (Litt avhengig av hvor opptatt jeg var med egne varer og eget barn.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...