Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Var på butikken i sta, og observerte da en mor med et barn, kanskje 2-3 mnd gammel i vogn, hvor barnet gråt mens moren prøvde å gi smokken mens hun handlet 3-4 varer. Hun ble stående litt i kassakø, mens barnet gråt og hun fortsatte å prøve med smokk. Jeg ble så irritert og sa til henne at hun burde ta opp barnet, hvorpå hun svarer at "det vet jeg nok best selv". Skjønner kanskje at det kan være vanskelig å holde på barnet mens man har varer og skal betale, men da bør man kanskje gi seg med handlingen og prøve igjen senere? Er det feil å si fra ved sånne anledninger? HVa ville dere gjort?
LuksusLiv Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Jeg ville aldri sagt fra om det nei. Syns det ble helt feil. Noe annet om ungen lå alene på utsiden av butikken å gråt, men ikke i en sånn situasjon.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Jeg tror ikke jeg ville ha sagt i fra i dette tilfellet. Kanskje hun var stresset og måtte ha disse matvarene akkurat da, fordi hun måtte haste hjem og lage ferdig middagen til støresøsknene skulle hentes i barnehage/skole? Om hun hadde tatt opp ungen hadde den kanskje sluttet og skrike, men den måtte vel bli lagt ned igjen når hun skulle betale/pakke ned varene, og da hadde den sikkert begynt igjen? Nei, jeg aner ikke jeg altså...
Skogro Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Enig med hun over her. Skjønner at mammaen svarte som hun gjorde, hadde trolig svart det samme selv. Hvorfor bry seg når mor selv er oppmerksom på at barnet gråter??? Babiser dør ikke av å gråte 2 min
Musemorbr / Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Jeg er sikker på at hun visste best selv. Hva vet vel du om hun har kollikkbaby og er alenemor uten nettverk? En eller annen gang må hun handle.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Det ville jeg ikke blandet meg i nei. Helt enig med moren. (Du er moren, ikke sant;))
**lykke!!** Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Jeg hadde blitt irritert på deg og bedt deg om å passe på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Jeg ville aldri sagt ifra.. Ser ikke heller ikke problemet. Noen spedbarn har en liten protestgråt før de sovner, uten at det er noe galt.. Noen griner for de er overtrøtte, eller at det skjer for mye rindt seg. Noen ganger så vet faktisk mor best.
Eliane Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 det hadde jeg ikke blandet meg i. hadde vært noe annet om hun bare hadde overhørt barnet sitt. snakk om noen minutter i kø, så tar hun sikkert opp barnet når varene er betalt.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Var på butikken i sta, og observerte da en mor med et barn, kanskje 2-3 mnd gammel i vogn, hvor barnet gråt mens moren prøvde å gi smokken mens hun handlet 3-4 varer. Hun ble stående litt i kassakø, mens barnet gråt og hun fortsatte å prøve med smokk. Jeg ble så irritert og sa til henne at hun burde ta opp barnet, hvorpå hun svarer at "det vet jeg nok best selv". Skjønner kanskje at det kan være vanskelig å holde på barnet mens man har varer og skal betale, men da bør man kanskje gi seg med handlingen og prøve igjen senere? Er det feil å si fra ved sånne anledninger? HVa ville dere gjort? Slått deg at hun kanskje prøver å få en overtrøtt ungen å sove?! Mener du virkerlig at du vet bedre enn moren, siden du står der å prøver å lekse opp for henne? Vet selv hvordan det er å måtte innom butikken, med overtrøtt baby, prøve å få den til å sovne i vogna, samtidig som man får unna handleturen fort som f'n, uten å glemme noe, for så å kunne komme seg videre, med større flaks for å få ungen til å sovne der det er roligere. Kolikk er også en mulighet, hadde hun ikke brydd seg om ungen, og oversett gråten, så hadde jeg komentert, men her skulle du nok bare latt være å si noe som helst, synes du var for frekk.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Så lenge hun er bevist på at ungen gråter, å prøver å roe ungen, så ser jeg ikke hvorfor du sa noe som helst, er foreldrene som kjenner barna sine best, og følger opp med det de vet ungen trenger
Berta_78 Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Kødder du? Førstemann gråt hver våkne time (som var mange!) Jeg bar natt og dag i fem måneder, spiste ikke, dusjet ikke, sov ikke. Hvis noen hadde fortalt meg at jeg burde ta opp barnet mens jeg fortvilet forsøkte å få betalt noen varer og trengte begge hender, hadde jeg brutt sammen i krampegråt på gulvet og blitt liggende.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 jeg hadde aldri sagt fra i en sånn situasjon! Hadde barnet ligget i en barnevogn og grått i en "evighet" uten tilsynelatende tilsyn, så hadde jeg kanskje prøvd å finne noen. Men når moren er oppmerksom på at babyen gråter, samt gir den oppmerksomhet (prøver å gi smokk), så er det da virkelig ikke din sak! Herregud for et kvinnfolk du må være!
Gjest 5 andre Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Kanskje du skal anta at hun har rett: Hun vet best selv. Barn roer seg slett ikke bestandig når de kommer på armen. Kanskje det skaper større problemer, og at gråten tiltar når barnet legges ned igjen? Det er ikke slik at man alltid kan avbryte det man gjør. Hva hvis barnet gråter neste gang og gangen etter der (noen barn gråter med en gang de ligger i vogn/vognen står i ro)? Skal hun slutte å handle matvarer da? Jeg hadde blitt irritert hvis du hadde sagt ifra om noe slikt til meg, Det er ikke ditt valg å ta og du vet ikke hvorfor jeg gjør som jeg gjør.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. august 2012 #15 Skrevet 17. august 2012 Veldig feil å si i fra i dette tilfellet.
mrsrogaland. Skrevet 17. august 2012 #16 Skrevet 17. august 2012 Om jeg hadde handlet med min baby, og skulle til å betale, så hadde jeg nok betalt meg ferdig før jeg tok opp babyen. Du vet ikke hva som er best for akkurat DET barnet? Alle barn er forskjellige, og ja, moren vet nok det best selv, og kjenner barnet sitt. Du sier selv at hun var bevisst på at barnet gråt og prøvde å gi smokken. Da gjør hun jo sitt beste. En annen ting er om hun hadde ignorert babyen lenge. Men du trodde du gjorde det som var best, så ikke tenk på det. Og honestly, gi faen i damene som ikke klarer å svare deg på en ordentlig måte uten å kalle deg ting.
Gjest Miryks Skrevet 17. august 2012 #17 Skrevet 17. august 2012 Huff da, babyen har sikkert fått livsvarige traumer av å gråte 2-3 minutter...! Nei, jeg ville ikke sagt fra. Det eneste jeg ville, og har sagt fra om, er en gang jeg gikk forbi et hus og en baby lå i en vogn utfor og hylskrek. Da jeg gikk forbi igjen 10 minutter senere (på vei hjem fra butikk), hylskrek ungen fremdeles. Da banka jeg på og sa at ungen lå og skrek. Mora takket pent og sa etterpå at babycallens mikrofon var slått av.
*bolla pinnsvin* Skrevet 17. august 2012 #18 Skrevet 17. august 2012 Nei, jeg hadde virkelig ikke sagt noe. Synes det var bra at moren satte deg på plass.
mer enn bare mor Skrevet 17. august 2012 #19 Skrevet 17. august 2012 Haha, hadde noen sagt noe sånt til meg så hadde jeg tenkt at de ikke var helt god
Mikkemafian Skrevet 17. august 2012 #20 Skrevet 17. august 2012 Jeg hadde blitt seriøst grinete hvis jeg hadde truffet deg på butikken. Min første gråt hele tiden, uansett om hun var på armen eller i vognen.. Det var slitsomt nok, uten at jeg skulle måtte forsvare meg i tillegg. Heldigvis traff jeg bare på hyggelige mennesker, som spurte om det var noe jeg trengte hjelp til... Som svar på sprøsmålet ditt: i den situasjonen burde du ikke sagt noe. Det er bra at du bryr deg om andre, men kanskje du heller skal tilby deg å hjelpe med varene en annen gang?
Iiiiik Skrevet 17. august 2012 #21 Skrevet 17. august 2012 Jeg har lært at gode råd tas imot kun når man selv har bedt om dem. Dama var kanskje ganske stressa fra før og så er det en bedrevitende, men uvitende, som bryr seg. Ikke lurt!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #22 Skrevet 17. august 2012 Å, jeg hadde svart noe enda hardere om du hadde blandet deg oppi sÅnt med meg. Med mindre foreldrene tydelig sliter/begynner Å bli desperate eller er uoppmerksom, skader eller er slemme med barnet pÅ en eller annen mÅte, skal man IKKE blande seg.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #23 Skrevet 17. august 2012 Håper dette er tull, ellers blir jeg meget flau på dine vegne!! Babyen dør ikke om h*n gråter litt. Herlighet, hadde jeg vært denne mammaen hadde jeg nok svart deg langt mindre hyggelig enn hun gjorde. Makan hva folk (du) skal blande dere borti!
Chelseafan Skrevet 17. august 2012 #24 Skrevet 17. august 2012 Hadde nok holdt munn,for det er ikke min sak,selvom jeg ikke hadde likt det
Gjest Tullmusa83 Skrevet 17. august 2012 #25 Skrevet 17. august 2012 Tipper HI er velsignet med en unge som aldri gråter slik som meg, men desverre uten en omgangskrets der det er alle slags babier så HI har ikke skjønt at de fleste babier gråter litt av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå