Gå til innhold

En Mooncup-bruker konkluderer:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette må jeg prøve da jeg får tilbake mensen :-) (ingen hast enda, hehe)

Det ble nok noe feil med dib på min tlf da jeg spurte tidligere om hva dette var, for fikk bare opp første siden. Jeg skjønte etterhvert hva det var :-) så ikke meining å spørre etter at det var forklart flere ganger altså ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Lunette, Diva ble for hard for meg. Jeg måtte også klippe av tuppen.

Men den føres da ikke like langt inn som en tampong. Tamponger skal stå høyt oppe, mens koppen plasseres lavt nede.

Skrevet

Hvordan er denne å bruke på natten? Er det egne for natt, jeg blør mye på natten de tre første dagene.

Kan man ligge med den eller vil det skvalpe rundt?

Hadde vært deilig å slippe de helsikes nattbindene, bindene generelt egentlig..

Hva med lukt, lukter det? Synes det lukter fort med bind, og tørker og tørker og vasker..

Skrevet
Hvordan er denne å bruke på natten? Er det egne for natt, jeg blør mye på natten de tre første dagene. Kan man ligge med den eller vil det skvalpe rundt? Hadde vært deilig å slippe de helsikes nattbindene, bindene generelt egentlig.. Hva med lukt, lukter det? Synes det lukter fort med bind, og tørker og tørker og vasker..

Funker fint om natta også, null søl :) ingen lukt heller, føler meg helt "ren" selv om jeg har mensen når jeg bruker ladycup :)

Skrevet
Hvordan er denne å bruke på natten? Er det egne for natt, jeg blør mye på natten de tre første dagene. Kan man ligge med den eller vil det skvalpe rundt? Hadde vært deilig å slippe de helsikes nattbindene, bindene generelt egentlig.. Hva med lukt, lukter det? Synes det lukter fort med bind, og tørker og tørker og vasker..

Funker fint om natta også, null søl :) ingen lukt heller, føler meg helt "ren" selv om jeg har mensen når jeg bruker ladycup :)

Takk for det Valkyrien :)

Tenker kanskje å gå for en 30 ml variant, da jeg blør ganske mye.

Tenkte kanskje den grønne Lunetten da den så mere fresh ut.

De Ladycupene var også fine i fargene, men er redd den blir for liten..

Får se, kanskje jeg bestiller en senere :)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Men hvordan vet man at den er full..? Altså når vet man at den må tømmes?

Skrevet
Jeg har også bestilt meg en som kom i posten i dag! Jeg blør nesten ikke nå så må vente til neste periode. Men prøvde den litt i dag, og jeg fikk den nesten ikke ut igjen. Det var et sånt vakum, og jeg dro og dro i den tappen uten at jeg fikk den ut, fikk heller ikke tak rundt den runde delen så vakumet ga seg, til slutt gikk det å dra den ut via tappen da, men jeg skjønner jo at jeg ikke har teknikken inne. Er en ladycup. Noen som kan forklare hvordan jeg trekker den ut, uten å søle og slite i den? Må også klippe tappen litt så regner med det finnes andre metoder enn å dra i den for å få den ut.

Jeg klemmer den enten sammen i bunnen slik at den trekker seg sammen og vakuumet blir opphevet, eller så stikker jeg en finger inn ved siden. Men det greieste er å "vippe" den ut, altså ikke dra den rett ned, men mer sidelengs. Vakuumet oppheves, og du trekker den kontrollert ut.

Skrevet
Takk for det Valkyrien :) Tenker kanskje å gå for en 30 ml variant, da jeg blør ganske mye. Tenkte kanskje den grønne Lunetten da den så mere fresh ut. De Ladycupene var også fine i fargene, men er redd den blir for liten.. Får se, kanskje jeg bestiller en senere :)

Ladycup finnes i to størrelser, og jeg har aldri hørt om noen som har opplevd at den store er for liten.

Lunette kjenner jeg ikke til, annet enn navnet.

Kan nesten garantere deg at du blir fornøyd hvis du prøver :)

Skrevet

Du kjenner det "bobler" i skjeden dersom den blir så full at blodet når de små hullene på siden. Selv blør jeg ikke mer enn at den bare nesten er full etter en hel dag.

Skrevet

Man må nok prøve seg frem litt, det kommer jo an på hvor mye man blør.

Jeg blør lite, og tømmer to ganger i døgnet. Da er den 1/3 full ca, så jeg kunne fint gått et døgn før den ville vært helt full.

Skrevet

Funker helt fint på natten - og når man bader/svømmer :)

Skrevet

Selv er jeg Ladycupbruker. Før jeg fikk den gruet jeg meg alltid til mensen, det var et styr med tamponger og lekkasje og ekle nattbind. Ladycupen endret alt. Nå tenker jeg overhodet ikke på mensen, annet enn akkurat når jeg tømmer koppen. Eneste som skiller de dagene fra de andre nå er at sexlivet blir litt påvirket. Skjønner ikke at dette fantastiske alternativet ikke er bedre kjent. Selv leste jeg om det for første gang her inne på dib. Dette anbefaler jeg alle som er litt nysgjerrige å prøve, sjansen er virkelig stor for at mensperiodene skal bli mye bedre!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

I dag fikk jeg LadyCupen min i posten, og det passer jo perfekt, siden jeg har mensen nå :D Snodig opplevelse å sette den inn for første gang, men helt ok, egentlig. Klippet tuppen helt av, og nå kjenner jeg ingenting til den! Så får vi se utover kvelden da, hvordan det går. Jeg er spent, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...