Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2012 #26 Skrevet 9. august 2012 Jeg har googlet mensbeger og får opp mange innlegg fra folk som vil dele sine erfaringer med denne koppen... Endel sier at de bare tømmer den om kvelden? Ikke hver gang man går på do? Jeg har jo feks alltid skiftet tampong når jeg har tisset, selv om det har vært hver halvtime innimellom Du kan fint tisse uten å ta den ut, og det er ingen grunn til å tømme fordi du har tisset. Urinen kommer ikke oppi koppen .) .
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #27 Skrevet 9. august 2012 Jeg har googlet mensbeger og får opp mange innlegg fra folk som vil dele sine erfaringer med denne koppen... Endel sier at de bare tømmer den om kvelden? Ikke hver gang man går på do? Jeg har jo feks alltid skiftet tampong når jeg har tisset, selv om det har vært hver halvtime innimellom Du kan fint tisse uten å ta den ut, og det er ingen grunn til å tømme fordi du har tisset. Urinen kommer ikke oppi koppen .) . Jeg tenkte kanskje koppen skled utover når man sitter på huk eller på do, omtrent som tampongen gjør uansett hvor godt den er satt inn...
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2012 #28 Skrevet 9. august 2012 Jeg har googlet mensbeger og får opp mange innlegg fra folk som vil dele sine erfaringer med denne koppen... Endel sier at de bare tømmer den om kvelden? Ikke hver gang man går på do? Jeg har jo feks alltid skiftet tampong når jeg har tisset, selv om det har vært hver halvtime innimellom Du kan fint tisse uten å ta den ut, og det er ingen grunn til å tømme fordi du har tisset. Urinen kommer ikke oppi koppen .) . Jeg tenkte kanskje koppen skled utover når man sitter på huk eller på do, omtrent som tampongen gjør uansett hvor godt den er satt inn... Det har ikke jeg opplevd, i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #29 Skrevet 9. august 2012 Kanskje et rart spm, men er det vondt å ha den inni? Jeg bruker ikke tamponger engang fordi at jeg tror det er ekkelt når de utvider seg, men er møkklei ekle bind.
Gjest Filifjonka Skrevet 9. august 2012 #30 Skrevet 9. august 2012 Kanskje et rart spm, men er det vondt å ha den inni? Jeg bruker ikke tamponger engang fordi at jeg tror det er ekkelt når de utvider seg, men er møkklei ekle bind. Jeg syntes det var ubehagelig de første gangene, helt til jeg hadde lært meg å sette den inn og funnet ut hvordan den skulle sitte. Nå kjenner jeg den ikke. Men det er en læringsprossess.
Toocute Skrevet 9. august 2012 #31 Skrevet 9. august 2012 Dette har jeg aldri hørt om før.. Hva skal det bety med alle disse brette metodene? Er det ubehagelig? Hva er prisen på de? Kan noen fortelle meg alt om denne? Skulle gjerne googlet den, men sitter med telefonen. Så ikke alle nettsidene tilpasser seg den.
Himmel og hav Skrevet 9. august 2012 #32 Skrevet 9. august 2012 Dette har jeg aldri hørt om før.. Hva skal det bety med alle disse brette metodene? Er det ubehagelig? Hva er prisen på de? Kan noen fortelle meg alt om denne? Skulle gjerne googlet den, men sitter med telefonen. Så ikke alle nettsidene tilpasser seg den. "Greia" er en liten kopp i gummi eller silikon som man setter inn i skjeden under mensen. Den må brettes for å få den inn, og det finnes ulike brettemetoder som gir ulike diameter og fasong når den skal inn. Når man har satt den inn så er det ikke ubehagelig. Jeg kjenner den ikke, og har faktisk et par ganger glemt at jeg har mensen. Den kan kjøpes på ulike nettsteder, bl. a her http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29 og koster et sted mellom 3 og 400,-
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #33 Skrevet 9. august 2012 Kanskje et rart spm, men er det vondt å ha den inni? Jeg bruker ikke tamponger engang fordi at jeg tror det er ekkelt når de utvider seg, men er møkklei ekle bind. Jeg har aldri kjent den, men jeg klippet "stilken" nesten helt av, for den irriterte skjedeåpningen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2012 #34 Skrevet 9. august 2012 Dette har jeg aldri hørt om før.. Hva skal det bety med alle disse brette metodene? Er det ubehagelig? Hva er prisen på de? Kan noen fortelle meg alt om denne? Skulle gjerne googlet den, men sitter med telefonen. Så ikke alle nettsidene tilpasser seg den. "Greia" er en liten kopp i gummi eller silikon som man setter inn i skjeden under mensen. Den må brettes for å få den inn, og det finnes ulike brettemetoder som gir ulike diameter og fasong når den skal inn. Når man har satt den inn så er det ikke ubehagelig. Jeg kjenner den ikke, og har faktisk et par ganger glemt at jeg har mensen. Den kan kjøpes på ulike nettsteder, bl. a her http://www.bleiebode....aspx?menuid=29 og koster et sted mellom 3 og 400,- Da er det antakelig billigere å bestille fra utlandet. Tror jeg betalte to hundre og noe for mooncupen, og litt mer for ladycupen.
*Yuna* Skrevet 9. august 2012 #35 Skrevet 9. august 2012 Må man putte den langt inn? Jeg får ikke sett videoen, men det høres vondt ut og sette den i. Eller bretter man den så den blir veldig liten?
Himmel og hav Skrevet 9. august 2012 #36 Skrevet 9. august 2012 Må man putte den langt inn? Jeg får ikke sett videoen, men det høres vondt ut og sette den i. Eller bretter man den så den blir veldig liten? Du bretter den så den blir mindre, og så bretter den seg ut når du har satt den inn. Du må sette den omtrent så langt inn som du ville sette en tampong.
Gjest amandine Skrevet 10. august 2012 #37 Skrevet 10. august 2012 Må man putte den langt inn? Jeg får ikke sett videoen, men det høres vondt ut og sette den i. Eller bretter man den så den blir veldig liten? Du bretter den så den blir mindre, og så bretter den seg ut når du har satt den inn. Du må sette den omtrent så langt inn som du ville sette en tampong. Og tar du litt vann på før du setter den inn så merker du det knapt. Etter at den er inne merker du ingenting, og du har ingen følelse av at den "sklir" ut eller noe sånt. Den sitter der den skal til du tar den ut. Jeg har klippet "stilken" helt av på min, forresten.
Celcius73 Skrevet 10. august 2012 #38 Skrevet 10. august 2012 Jeg synes den er enklest å få på plass hvis jeg skyller den godt i varmt vann før jeg setter den inn. Trykk den godt sammen og brett. Jeg klippet også av litt av stilken men ikke hele, må ha noe å ta tak i. Jeg tømmer den ett par ganger om dagen, de første dagene, men jeg har kraftig mens, så det er nødvendig. Men etter det, så er den nesten glemt Og størrelse er viktig! Hvis du har kjøpt for liten, så kan det være en årsak til lekkasjer også.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #39 Skrevet 10. august 2012 Kan man brukerne mot utflod også, har mye:(
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #41 Skrevet 10. august 2012 Kan man brukerne mot utflod også, har mye:( Nei, den skal ikke brukes annet enn ved menstruasjon. Den anbefales ikke ved utflod og etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #42 Skrevet 10. august 2012 Hvordan fungerer dette? :-) Det fungerer som en over her har skrevet: det er en kopp i gummi eller silikon som settes inn i skjeden under mensen, tømmes ved behov og rengjøres på anbefalt måte etter bruk, for så å brukes om igjen. Jeg har hatt min kopp i tre år, og den er like fin. Før var jeg mye plaget med sopp etter mensen (jeg brukte tamponger), men jeg har ikke hatt sopp etter at jeg begynte med kopp. Mensen varer også en dag kortere enn den gjorde før. Den eneste logiske forklaringen jeg har funnet på det er at det antakelig tar tid for tampongen å absorbere blodet, mens med kopp renner det rett ned. Synes til og med jeg har mindre vondt nå, men det har jeg ingen forklaring på.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #43 Skrevet 10. august 2012 Hvordan fungerer dette? :-) Det fungerer som en over her har skrevet: det er en kopp i gummi eller silikon som settes inn i skjeden under mensen, tømmes ved behov og rengjøres på anbefalt måte etter bruk, for så å brukes om igjen. Jeg har hatt min kopp i tre år, og den er like fin. Før var jeg mye plaget med sopp etter mensen (jeg brukte tamponger), men jeg har ikke hatt sopp etter at jeg begynte med kopp. Mensen varer også en dag kortere enn den gjorde før. Den eneste logiske forklaringen jeg har funnet på det er at det antakelig tar tid for tampongen å absorbere blodet, mens med kopp renner det rett ned. Synes til og med jeg har mindre vondt nå, men det har jeg ingen forklaring på. Jeg har nøyaktig samme erfaring som deg. Snodig nok, en dag kortere blødning, ikke smerter og aldri sopp lenger. Når jeg i tillegg glemmer at jeg har mensen bortsett fra de første par dagene da jeg tømmer 3 ggr daglig pga sterke blødninger, er jeg godt fornøyd. Ikke mer lekkasjer om natten,heller,men de to første dagene må jeg stå opp og ordne med en gang jeg våkner.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #44 Skrevet 10. august 2012 Hvordan fungerer dette? :-) Det fungerer som en over her har skrevet: det er en kopp i gummi eller silikon som settes inn i skjeden under mensen, tømmes ved behov og rengjøres på anbefalt måte etter bruk, for så å brukes om igjen. Jeg har hatt min kopp i tre år, og den er like fin. Før var jeg mye plaget med sopp etter mensen (jeg brukte tamponger), men jeg har ikke hatt sopp etter at jeg begynte med kopp. Mensen varer også en dag kortere enn den gjorde før. Den eneste logiske forklaringen jeg har funnet på det er at det antakelig tar tid for tampongen å absorbere blodet, mens med kopp renner det rett ned. Synes til og med jeg har mindre vondt nå, men det har jeg ingen forklaring på. Jeg har nøyaktig samme erfaring som deg. Snodig nok, en dag kortere blødning, ikke smerter og aldri sopp lenger. Når jeg i tillegg glemmer at jeg har mensen bortsett fra de første par dagene da jeg tømmer 3 ggr daglig pga sterke blødninger, er jeg godt fornøyd. Ikke mer lekkasjer om natten,heller,men de to første dagene må jeg stå opp og ordne med en gang jeg våkner. Dette er mine erfaringer også. Ikke minst det at jeg endelig kan sove hele natten igjennom. Jeg klarte ikke å sove med bind, og tampong måtte jeg bytte to ganger om natten de første nettene. Nå legger jeg meg med nytømt kopp, og går rett på badet når jeg står opp. Har ikke hatt så mye som en dråpe lekkasje.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 10. august 2012 #46 Skrevet 10. august 2012 Ble visst en LadyCup på meg. Har tenkt på dette lenge, bare ikke kommet meg igang
Anonym bruker Skrevet 10. august 2012 #47 Skrevet 10. august 2012 Huh? Merkelige saker :s Det tenkte jeg også første gangen jeg hørte om det. Så tenkte jeg "hvorfor ikke" og prøvde, og nå kommer jeg aldri til å gå tilbake til tamponger igjen. Mooncupen er en av de størst oppdagelsene jeg har gjort i mitt kvinneliv.
Light of my life Skrevet 13. august 2012 #48 Skrevet 13. august 2012 OMG! Why, why, why - has nobody told me about this sooner!! Bestiller en NÅ! Gjør det! Hvis du bare orker Å prøve kan jeg nesten garantere deg at du ikke vil angre! Done Ha ha, rett etter jeg hadde trykket "betal" slo det meg at jeg akkurat nå muligens har min siste mens på en god stund..... Jaja, da har jeg noe å glede meg til Liten update fra meg. I dag ankom en søt liten rosa Ladycup i posten, og siden jeg fortsatt menstruerer (jeg har kraftig mens som varer en ukes tid) så fikk jeg testet med en gang. Satt som ett skudd på første forsøk, ikke ubehagelig i det hele tatt, men jeg kommer nok til å klippe av tappen litt når jeg tar den ut. Så fikk jeg altså prøvd den før en evnt spire slår til ved neste el Anbefales!!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #49 Skrevet 13. august 2012 Jeg har også bestilt meg en som kom i posten i dag! Jeg blør nesten ikke nå så må vente til neste periode. Men prøvde den litt i dag, og jeg fikk den nesten ikke ut igjen. Det var et sånt vakum, og jeg dro og dro i den tappen uten at jeg fikk den ut, fikk heller ikke tak rundt den runde delen så vakumet ga seg, til slutt gikk det å dra den ut via tappen da, men jeg skjønner jo at jeg ikke har teknikken inne. Er en ladycup. Noen som kan forklare hvordan jeg trekker den ut, uten å søle og slite i den? Må også klippe tappen litt så regner med det finnes andre metoder enn å dra i den for å få den ut.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #50 Skrevet 13. august 2012 Jeg har også bestilt meg en som kom i posten i dag! Jeg blør nesten ikke nå så må vente til neste periode. Men prøvde den litt i dag, og jeg fikk den nesten ikke ut igjen. Det var et sånt vakum, og jeg dro og dro i den tappen uten at jeg fikk den ut, fikk heller ikke tak rundt den runde delen så vakumet ga seg, til slutt gikk det å dra den ut via tappen da, men jeg skjønner jo at jeg ikke har teknikken inne. Er en ladycup. Noen som kan forklare hvordan jeg trekker den ut, uten å søle og slite i den? Må også klippe tappen litt så regner med det finnes andre metoder enn å dra i den for å få den ut. Finnes sikkert flere måter, men jeg presser som om jeg skulle på do, så den kommer litt nedover. Og så tar jeg tak med tommel og pekefinger helt i bunnen og trykker lett så vakumet slipper. Drar koppen forsiktig ut vannrett, uten søl. Tømmer, spyler og setter inn igjen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå