I scream for icecream! Skrevet 24. juli 2012 #2 Skrevet 24. juli 2012 Ja, absolutt. Synes det er et kjempefint og tøft navn.
☆☆☆ Skrevet 24. juli 2012 #4 Skrevet 24. juli 2012 Tja, sønn nr 25 kanskje. Det er så mange navn jeg liker bedre. Men det er ikke noe i veien med Ailo..
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. juli 2012 #5 Skrevet 24. juli 2012 Minsten heter Ailo og vi blir bare mer og mer fornøyd med navnet
soleia Skrevet 24. juli 2012 #6 Skrevet 24. juli 2012 Synes det er eit stilig namn på eit samisk barn, men ville ikkje brukt det på mine.
CaptainHindsight Skrevet 24. juli 2012 #7 Skrevet 24. juli 2012 Nei, for i hodet mitt hadde det blitt "Mammaen til Will og Ailo"
Gjest Heartbroken Skrevet 24. juli 2012 #8 Skrevet 24. juli 2012 Ja, det kunne jeg veldig gjerne gjort! Det er et kjempefint navn, og jeg ser heller ikke at man nødvendigvis trenger å ha samisk blod i årene for å velge det. Et flott navn er det
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. juli 2012 #9 Skrevet 24. juli 2012 Nei. Det hadde blitt totalt krasj med navnet til sønnen min. Passer ikke sammen i det hele tatt, men navnet er det ingenting i veien med.
valkyrien Skrevet 24. juli 2012 #10 Skrevet 24. juli 2012 Nei. Men jeg har ingenting imot navnet heller.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #11 Skrevet 24. juli 2012 Nei, for meg er det et samisk navn og det hadde blitt helt feil av meg som "søring" å bruke det. Men det er et skikkelig stilig navn, Ailo Gaup er et stort forbilde for 8-åringen min
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. juli 2012 #12 Skrevet 24. juli 2012 Ja, hvorfor ikke? Men jeg antar at det blir store protester og at han heller vi beholde det navnet han har.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #13 Skrevet 24. juli 2012 Nei, fordi jeg ikke er same. Men helt ok om samer heter det.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #16 Skrevet 24. juli 2012 Ja hvis jeg var same eller bosatt i Finmark.. grusomt navn.Høres ut som et vaskemiddel.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #17 Skrevet 24. juli 2012 Er jo et gammelt samisk navn, på lik linje med Mohammed er et gammelt muslimsk navn. Ville vært rart for meg som ikke er muslim å navngi barnet mitt Mohammed, på lik linje som at jeg ikke er same, derfor ikke Ailo. Hadde jeg vært same derimot er både Ailo og Piera fine navn.
Pesta Skrevet 24. juli 2012 #18 Skrevet 24. juli 2012 Det er et nyyydelig navn, men desverre har vi ikke samiske aner og føler derfor det blir litt kræsj med etternavn etc :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #20 Skrevet 24. juli 2012 Ailo er et kjempefint navn.. Noen sier at de ikke kunne ha gitt barnet sitt det navnet pga de ikke har samiske aner..men hallo, folk gir jo barna sine navnene; Melissa, Michelle, Aron, Liam osv osv selv om de ikke har aner fra hvor de navnene har sin opprinnelse, så hvorfor skal det være så ille å gi barna sine samiske navn om en ikke har aner derifra??
Gjest Hercule Poirot Skrevet 24. juli 2012 #21 Skrevet 24. juli 2012 Nei, jeg kunne ikke det, men det har absolutt ingenting med navnet i seg selv å gjøre. Jeg syns Ailo er et stilig navn, men siden verken jeg eller mannen eier samiske aner, så kunne jeg likevel ikke kommet på å bruke navnet.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2012 #22 Skrevet 24. juli 2012 Nei, men det er fordi broren min heter det. Vi er samiske
bobbelfru Skrevet 24. juli 2012 #23 Skrevet 24. juli 2012 Ja det kunne jeg !!! Jeg har likt Ailo i mange mange år. Lenge før Ailo Gaup ble kjent! Liker også jenteformen Aila. Nå renner det sameblod i mine årer da.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. juli 2012 #24 Skrevet 24. juli 2012 Nei.. Av så enkel grunn at samboeren hadde steilet om jeg prøvde meg på det Synes selv det er nyderlig, men det gjør ikke misteren :-p
soleia Skrevet 24. juli 2012 #25 Skrevet 24. juli 2012 Ailo er et kjempefint navn.. Noen sier at de ikke kunne ha gitt barnet sitt det navnet pga de ikke har samiske aner..men hallo, folk gir jo barna sine navnene; Melissa, Michelle, Aron, Liam osv osv selv om de ikke har aner fra hvor de navnene har sin opprinnelse, så hvorfor skal det være så ille å gi barna sine samiske navn om en ikke har aner derifra?? Har heller ikkje valgt slike namn til ungane mine.. Mine ungar har fått oppkallingsnamn. Namnet for meg skal vise litt om kven dei er. Difor vel eg norske slektsnamn til mine ungar. Men om andre vil gje samiske eller utanlandske namn til borna sine, sjølv om dei ikkje har slikt slektskap, så skal ikkje eg protestere altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå