Gå til innhold

Presentasjonstråd..


På vei igjen <3

Anbefalte innlegg

Hei!

Najaden er trebarnsmamma, gravid med fjerdemann. Jeg er nok blitt 39 innen minsten kommer. Jeg ble faktisk gravid i det som min mann og jeg var enige om skulle være vår aller, aller siste prøveperiode - så nå håper jeg inderlig, inderlig at spiren sitter, etter å ikke ha brukt prevensjon siden minsten på 2 år ble født og etter å ha vært aktive prøvere i ett år.

 

Hører ikke til her i det hele tatt, men vil bare rope et høyt HURRA for deg!!!! Endelig klaffet det for dere også! Vi var jo i mange IKM- uker sammen, så jeg har fulgt litt med deg i sommer :) Masse lykke til og kos deg med vårbarnet ditt når den tid kommer :) Jeg har ei jente født 24.april og det var helt perfekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 år fra Vestlandet. Venter førstemann men har vert gravid før. Oppdaget på ordinær ul dødt foster og morkakefeil. Så har fått legitime på fredag for å høre om det er noen tiltak som skal gjøres i forhold til det.

Mann min gleder seg veldig til å bli far. Ble gravid på 4pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

 

25 år gammel nordlandsjente her. Skal i følge kalenderen bli april-barn på meg også. Har ei prinsesse som fyller 5 i år som skal bli storesøster.

Helt rykende fersk her innpå, så vet ikke om jeg gjør alt rett. Formen er kjempefin. Sålangt bare hetetokter å plages med. Ha en fin dag, damer :)

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!33 år fra nord norge.Termin 6 april. To døttrer fra før av. 4 år og 16 1/2 år:) Stor aldersforskjell på mine barn;) Hatt tre kjemiske graviditeter de siste 2 årene. Vært prøver i 2 år +++. Kjemisk sist 28 juni. Gav litt opp da. Solgte unna noe barneutstyr,tattoverte hele armen min, drakk både øl å cider på kveldene i ferien,ingen vitaminer,kun sex 3 ganger ca,passet ikke kosten osv...Ble rimelig overrasket da mensen ikke kom...Målte hcg tidlig for å sjekke at ikke var ny kjemisk. hcg uke 4+4 var på 895 og 5+1 ca var den på 3312. Tok tidlig ul nå på torsdag å fant et bankende hjerte:) Men slapper ikke helt av enda...Gleder meg til det er gått 10 uker til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Nå begynner jeg å tro at dette er virkelig! Var på ul i dag og ble helt satt ut da jeg så hjertet til babyen banke! Ul viste 7+5 som betyr aprilbarn.

 

Jeg er 39 og har to store barn fra før (11 og 16), bor på sørlandet nå men skal flytte til Oslo. Mange store endringer for meg og min familie altså :-) Det er spennende og litt skummelt, men føler meg utrolig heldig (og fremdeles litt forvirret...)

 

Gode ønsker til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er en 25 år gammel jente fra Helgeland :) Har et barn på 2 fra før men med en annen mann.

Har termin 30april/2mai. Skal til legen neste uke, han vil følge meg opp gjennom hele sv.skapet pga problemer jeg har hatt tidligere. MA, cyster, SA osv. Ble først gravid etter 2 pp, men mistet i SA i juni. Ble fort gravid igjen og håper vi klarer å beholde denne spira :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vei igjen <3 : Det gikk supert! fikk svar akuratt når jeg skulle. ( elsker det private helsevesnet ;) ) Jeg hadde 31 på tirsdag og i dag var det steget til 57! ;D Det var en helt perfekt stigning :) Så nå gleder jeg meg bare til UL den 16 august ;D Hva hadde du på din første? Eller var dette den første?

 

er det ordinær UL du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg er 24 år og venter overraskende nok mitt første barn i slutten av april. Bor mesteparten av tiden i Sverige med min svenske mann, men tar mastergrad i Trondheim på samlingsbasis.

Vi har prøvd siden januar, og bestemte oss for å ta en pause, og plutselig i den måneden vi vet at det ikke var mulig å bli gravide (vi hadde ikke bolla i nærheten av eggløsning;) ), så ble det bare positive tester! Så nå er det store smil å finne på våre ansikter :) LItt spennende siden vi ikke helt vet hvor langt vi er påvei, men tar man utgangspunkt i siste mens så blir det 27. april. Digital test viste 3+.

Føler meg i overraskende fin form hittils, men er veldig trøtt og veldig varm, og kjenner litt i brystene. Så nå håper vi på at alt går bra og tenker bare positive tanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. 30 år, fra Oslo og venter nr 2! Termin 5 april. 1 mann er nyttårsbarnet fra 2010, og blir da litt over 3 når hun blir storesøster.

 

Ser det er flere som har vært på UL allerede? er det gjennom privat klinikker? Tok tidlig UL privat med 1-mann, men vet ikke om jeg skal det denne gangen?? kanskje for å roe litt nærver.

 

Har en medfødt hjertefeil, som gjør at jeg skal følges tettere opp. Har fått fødeplass på rikshospitalet, og inkalling til lege og jordmor der om 2 uker, men vet ikke om jeg skal få UL da..

 

Nysgjerrig på dette med HCG måling og, er det noe legen gjør automatisk? kan ikke huske det med forrige..

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei igjen <3 : Det gikk supert! fikk svar akuratt når jeg skulle. ( elsker det private helsevesnet ;) ) Jeg hadde 31 på tirsdag og i dag var det steget til 57! ;D Det var en helt perfekt stigning :) Så nå gleder jeg meg bare til UL den 16 august ;D Hva hadde du på din første? Eller var dette den første?
er det ordinær UL du skal på?

 

Nei det var tidlig UL.. Har hatt en blødning så har vært på 2 .. Hadde fortsatt litt blod i livmoren på mandag, men har ikke blødd mer, men noen som vet om dette er farlig for bønna?

Skal tilbake på UL nå neste torsdag..

 

Ordinær UL skal jeg på den 26.10..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn hit jeg også, selv om jeg ikke har andre symptomer enn 5-6 positive tester av forskjellige typer... Termin 14. april.

 

Jeg er 25 år fra vestlandet med en liten gutt på ett år. Han kom til verden med akutt ks, og jeg har et litt anstreng forhold til fødsel, ks og barsel. Hadde nok planlagt hjemmfødsel denne gangen hvis jeg kunne, men innser at det ikke er et alternativ for meg.

 

Jeg håper at spiren sitter og gleder meg til spark og romstering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 31 år og bor i ålesund

 

Har ei jente som blir 2 år i oktober.. og venter en/ei til 16.April (foreløpig). Er veldig spent på dette med to. Jeg ble veldig tatt på senga og overvelma da jenta vår kom. fødselsdepresjon og tanker etter fødsel. Men føler meg kanskje mye mer forberedt nå som jeg vet litt hva vi går til .

 

Har en super samboer som jeg tror nesten gruer seg mer til fødsel enn meg.. om det er mulig.. haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Jeg er 25 år, bor i Akershus. Jeg er gravid for første gang. Termin 24. april:) 8 uker i dag.

 

Jeg synes ventetiden fram til 12 uker går sakte!! Men får bare smøre meg med tålmodighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 25 år opprinnelig fra sandefjord, men bor i Hønefoss der samboeren min spiller fotball.

 

Fra før har vi lille Lukas på 3 år :D

 

Vi ventet en ny liten jente i august 2010, men det ble på ordinær UL i uke 20 oppdaget potter syndrome hos fosteret, og lille Julie ble født død ut, uken etter.

 

Jeg hadde også HELLP syndrom med Lukas, er det flere som har hatt det her?

 

MASSE symptomer, der kvalmen virkelig regjerer :o RESPEKT til alle som har gått hele svangerskap med kvalme !!

Ellers veldig ømme bryster, og trøtt.no !

 

Hyggelig med så mange her !! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei hei alle sammen :)

 

Jeg heter Kine, er 30 år, kommer fra vakre Kragerø, men er for tiden bosatt på Ulefoss i Telemark.

Her bor jeg sammen med min kjære samboer gjennom 14 år, og våre to herlige barn, Torben (6 år) og Hedda (4 år).

 

På torsdag (20/9) var jeg på UL, og der kunne den blide og flotte legen fortelle meg at hun så to små bankende hjerter i magen!!

Vi skal ha tvillinger!!! Jeg holdt på å skli av benken når hun sa det......

 

Jeg er 12 uker på vei og har termin 14. april (på bursdagen til pappa'n min faktsik), men kan vel forvente å få hilse på babyene litt før den tid.

 

Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg er 25 år, gift og vi har en sønn på 2,5 år. Ville prøve på nummer to, altså sistemann for oss, men jammen meg var det ikke to hjerter som slo på ultralyd:) så nå prøver vi å venne oss til tanken på tvillinger til våren. Menstermin er 21. april, 12+2 i dag tror jeg, men de kommer vel i mars/april tenker jeg. At det var tvillinger kom veldig overraskende på oss da jeg ikke har mange tvillinger i min familie og det heller ikke er noen større grunn til at vi skulle få det. Nå håper vi at alt går bra, prøver å hvile når jeg trenger det og tenke positivt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da tørr jeg å snike meg inn her;) var nettopp på UL 11 + 1 idag og gyn sa det var ganske sikkert det skulle gå bra denne gangen. Har hatt 3 SA tidligere, men har aldri kommet så langt i svangerskapet før, så jeg håper dette går rett vei :)!

 

Jeg er 25, bor i Oslo og er forlovet. Jeg er bonus "mamma" til en stor gutt :) Termin 30 April

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! På tide å presentere meg selv kanskje :) Jeg er 29 år, bor i Oslo med samboer og en lillegull Julian på 2 år. Vi tenkte at 2.5-3 år ville være en fin avstand mellom søsknene, og jeg ble gravid umiddelbart etter jeg sluttet på p-pillene. Så termin 7 april :) Pga søå blødninger tidlig i fasen dro vi på privat UL i uke 8, samt på tors som var, uke 14. Der så alt fint ut, og det er en aktiv baby i magen. Herlig! Spent på overgangen fra 1 til 2.. Men vi gleder oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Melde meg inn her jeg og, bedre seint en aldri:)

Er 32 år og kommer fra Stavanger.

Har en gutt på 5 og ei jente på 17 mnd og har termin igjen ca 9 april, så er vel 15 pluss 4!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...