Gå til innhold

Presentasjonstråd..


På vei igjen <3

Anbefalte innlegg

Jeg lager en sånn en også, jeg, for her er det jammen ikke mye liv ;)

 

Jeg er altså en 29 år gammel kvinne fra vestlandet. Venter nr 4 til våren om alt går bra :)

 

Dere andre da, hvem er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere:-) Fint med en presentasjonstråd! Jeg er 29 og bor med min mann og vår to år gamle sønn i Akershus. Jobber til vanlig som psykolog i Oslo og ellers som treningsinstruktør ved siden av. Glad i å gå turer og være ute med familien, men også en byjente som elsker å sitte på cafe, være ute med venner og gjerne danse hele kvelden :D

 

Vi brukte en stund på å få sønnen vår siden jeg har veldig sjeldne sykluser og må gå på pergo. Denne gangen gikk det på første forsøk, så det er jo bare helt utrolig. Veldig tidlig enda, så alt kan skje, men prøver å slappe av og tenke positivt:-)

 

Veldig fint med en slik gruppe for oss som har termin samtidig. Jeg gikk 14 dager over med sønnen vår og måtte settes i gang og det var en stor trøst å kunne kommunisere med de andre i termingruppen som også var over den gangen.

 

Sender dere alle en liten klem og håper dere har det bra. Jeg ahr foreløpig ikke så mange symptomer bortsett fra at puppene vokser litt (jippi) og at jeg er trøtt på ettermiddagene.

 

Hilsen fra May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 26 år og fra drammen, har ei datter på 5, og venter nå en ny ;) Har veldig alvorlig grad PCOS og ingen trodde vi ville klare å bli gravide uten mer hjelp :P

Men etter en dobbel pergo kur så sitter visst spira !!! :D <3 Er veldig glad, men også redd for å miste..

 

Symptomer har jeg ikke enda, bare litt trøtt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere lyktes møffins! Jeg har noen symptomer på pcos, sjeldne sykluser og noen zmå cyster på eggstokkene, men ikke noen av de andre symptomene, så de er litt usikre på om det faktisk kan kalles pcos. Med førstemann gikk jeg på en enkelt- og to dobbeltkurer uten at det hjalp. Til slutt tok jeg bare en trippelkur uten å si noe (ikke det lureste å gjøre siden man jo kan reagere kraftig), men da fikk jeg faktisk el og det hele ble til vår nå to år gamle herlige sønn. Denne gangen startet jeg på en dobbelkur og det klaffet første gang.

 

Skjønner at man er redd for å miste, særlig om man har opplevde det før, men jeg tenker at det beste er om man klarer å ikke engste seg sånn. Lettere sagt enn gjort, men jeg skal prøve å ta det litt rolig og ikke stresse denne gangen. Det blir nok siste gang for oss, for jeg tror to barn holder lenge:-)

 

Skal bli spennende å høre hvordan spymtomer vi får etterhvert, Foreløpig er jeg også bare trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig begynne på trippel, men så ombestemte legen seg, og det var kanskje greit, for når jeg var på ul så hadde jeg 2 egg på vei ned..

Vesla her kom på naturligvis faktisk, selv om jeg gikk på p-sprøyta.. Overlegen på riksen trodde jeg hadde hatt EL en gang i mitt liv, og det resulterte i miraklet mitt =)

Blir nok siste her også, og hadde det ikke vært for at mine sjanser hadde vært lik 0 om jeg ventet to år så hadde jeg nok ventet.. Er midt inni en ny utdanning og litt små div, men får heller prioritere de tingene som er viktig for meg, skolen skal jeg greie uansett =)

 

Jeg var sååå kvalm i forje svangerskap, men det kom ikke før i uke 6, så jeg gruer meg bare og håper ikke jeg blir det igjen.. Jeg spøy i alle 9 mnd med vesla :P

 

Så morro at det klaffet for dere også første periode :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende møffins, da kan det jo være at det er to små inni der :D

 

Jeg var så bombesikker på at vi var ferdig etter sistemann at jeg ga bort/kastet alt av klær og utstyr. Både mammaklær og babyklær. Det eneste jeg har tatt vare på er hjemmestrikket...

 

Symptomer har kommet her allerede, selv om de ikke har kommet før jeg har vært 6+ på vei med de andre. Jeg er trøtt og kvalm, og mangler matlyst og energi. Kvalm har jeg vært siden før jeg fikk positiv test, så kroppen har visst endret seg masse disse årene..

 

Nå får jeg ikke sove, så derfor er det surfing istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 23 år gammel jente som holder til på rælingen, dette blir vår første noe som er fantastisk spennede.

 

Er veldig glad i å lese, kan vel gå så langt å si at jeg er en real bokorm;) samt liker jeg å gå tur og være med familien/venner.

 

Symtomene så langt er fantastisk trøtt, murringer og ømme bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei igjen : Tror ikke det er 2 har ganske lave verdier av hCG enda, tok ny prøve i dag og håper at jeg får til svar at de har steget i morgen =)

Jeg er fornøyd med en jeg altså :D

 

Huff, kjipt med kvalme, jeg er bare ufattelig fysen jeg, føler jeg spiser HELE tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, får presentere meg jeg også :)

 

Er 35år og har to store barn (10 og 7år) med en annen pappa. Trodde også jeg var helt ferdig med barn, vurderte sterkt sterilisering etter andremann faktisk. Men, ting forandrer seg visst, jeg møtte en fantastisk mann som ønsker seg barn, og vips så er jeg her :P Synes dette er kjempespennende. Siden det er noen år siden sist. så føles det nesten som å være gravid for første gang ;)

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere damer, håper spirene våre vokser som de skal og at vi får fine svangerskap alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det møffins, har du fått svar? Jeg har også tatt stigningsprøve i dag, får svaret i morgen eller på mandag.

 

Trikko: Samme her! Føler jeg er gravid for første gang igjen, de tre andre er blitt så store! Det blir faktisk 13 år mellom eldste og beibisen ;) Men det blir kjekt, føler jeg får bedre tid til å kose nå enn jeg hadde med de to siste. Gleder meg masse til å kose :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei igjen <3 :

Det gikk supert! fikk svar akuratt når jeg skulle. ( elsker det private helsevesnet ;) ) Jeg hadde 31 på tirsdag og i dag var det steget til 57! ;D Det var en helt perfekt stigning :) Så nå gleder jeg meg bare til UL den 16 august ;D

 

Hva hadde du på din første? Eller var dette den første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Første prøven som var tatt 4+3 var på 800. (+ noe, husker ikke eksakt)

Prøven som var tatt i går 5+2 var på 7126. God stigning, altså.

Får litt mer skrekk for tvillinger nå, men vet at man fint kan ha det nivået med bare en også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Jeg er midt i 30 årene og bor i OSlo, venter nå på nr 2. Blir to tette her, mest fordi jeg trodde det skulle bli vendig vanskelig m nr 2 pga alder.. Er jo bare 4+3 idag, så jubler ikke helt enda, hatt en SA og en kjemisk siste 6mnd, men har av en eller annen grunn en god følelse denne gangen!

 

Og hei på deg Hva skjera! ser du har byttet nick;) Hyggelig med kjentfolk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig hyggelig Supersnusken! Er så utrolig kjekt å se deg.

Hjertelig velkommen skal du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Akkurat testet positivt, blir termin rundt 7-8 april vil jeg tro :)

Så da er jeg vel akkurat i uke 4. Veldig tidlig, men hååper alt går bra :)

Fikk sterk mistanke i går da jeg svimlet, og var ganske småkvalm i går. Så symptomene er visst begynt å komme allerede. Det gjorde de forrige gang også, så får vel bare venne meg til det :) Selv om jeg er både svimmel, småkvalm og trøtt så er det jo egentlig bare koslig hehe

 

Dette blir vår tredje, vi er begge i første halvdel av 30-årene og de to vi har fra før begynner å bli store så blir moro med baby igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter - så koselig at det har kommet flere til:-)

 

Men dere, kanskje et dumt spørsmål, men det snakkes om hcg stigninger osv. Er dette noe man kan måle selv eller måles det hos legen? Er dette en indikator på om det i tilfelle er en eller flere? Altså dess høyere hormonverdi dess større sjanse for flere?

 

Har ikke så mye erfraing med dette, men om det er noen måte å se om det kan være flere der er jo det bra. Siden jeg har gått på pergokur, dobbel sådan, uten å sjekke underveis, er det jo alltids en sjanse for flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg er 29 år og bor på sørlandet sammen med mann og to katter. Jeg testet positivt på torsdag (til min STORE overraskelse) etter å ha vært prøvere i veldig kort tid. Er litt sjokket og det har liksom ikke helt sunket inn enda - men det kommer vel. Hadde vel regnet med at det skulle ta litt lengre tid i og med at jeg nylig er ferdig med studier og nettopp startet i ny jobb.. Men jadda, sånn kan det vel gå ;) Håper bare at arbeidsgiver tar nyhetene ok.. Hehe

 

Formen er litt varierende, er ikke kvalm (enda..) men kjenner sterke murringer i magen hele dagen og er en del oppe om natten. Kjipt, men det går seg vel.

 

Har noen av dere tenkt så langt som å bestille time hos legen osv? Syntes kanskje det var litt tidlig enda, men kanskje ikke? Hva skjer på første kontroll egentlig, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På første kontroll blir det regnet termin ut fra siste mens. Helsekort for gravide fylles ut, og du må ta endel blodprøver.

 

Er 8 år siden sist for meg, så kan være ting har forandret seg siden den gang :)

 

Jeg har hatt første kontroll allerede, men siden det er så tidlig har hun bare sjekket størrelse på livmor + tatt prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

32 år og dette er nr 2, har en gutt fra før som ble to i mars

 

Ble en del stress med akutt ks, og lille gutt hadde det ikke så bra. Alt er godt nå, men kjenner at det ikke er bare enkelt å skulle tenke på en ny fødsel, men for bare ta det som det kommer.

 

Bor i Stavanger og jobber som spl. Sist var det spying i 9 mnd, men denne gangen kjenner jeg ingen ting, nesten sånn at jeg ikke helt tror på testen:) men har hatt to positive, så stemmer nok:)

 

Ser en del av dere skriver at dere har vært til kontroll hos legen alt, sist husker jeg at min ikke ville ta i mot meg før det var gått 12 uker, burde jeg bestille time nå? er 5+2, men har alltid hatt ekstremt uregelmessige menstrasjoner så usikker på om det stemmer egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten presentere meg jeg også - 24 år gammel og bor i Akershus. Har ett barn på 1 år, og er nå gravid med nr. 2. Satt på første forsøk denne gangen også, bare to uker etter endt prevensjon. Krysser fingrene for at fosteret er friskt og klorer seg fast i 8 mnd til. Er 4+2 i dag, og har termin 13. april. Har alltid ønsket meg ett aprilbarn <3

 

Har en del murringer som jeg kjenner igjen fra forrige svangerskap, tunge bryster og blir veldig sigen på ettermiddagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollabell: det vanligste er å være på kontroll mellom 8-12 uker. Jeg har bestilt time hos fastlegen min når jeg er 10+1 :) Satser på å ta en privat organrettet ultralyd i uke 12-13, gjorde det sist og fikk senket skuldrene + vite kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ja tror jeg også skal bestille en ultralyd for å senke skuldrene litt...evt se om det er flere der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Jeg er en ung dame på 27 år og venter mitt andre barn i starten av April. Har en gutt som fyller 2 år nå i slutten av august.

Giftet meg med drømmemannen og pappan til mine barn for 1 mnd side.

 

Jobber i treningsbransjen, og som instruktør. Stor trives!!:)

 

Gleder meg til og bli litt bedre kjent med dere her inne :)

Ha en fin Lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ser ut som jeg blir gamlemor her... hehe, er 38, og venter barn nr 6!!

 

Bor ikke i Norge, men regner med og ta keisersnitt på drammen sykehus i begynnelsen av april, termin foreløpig er 15 april!

 

Alle mine 5 første er tatt med keisersnitt, så har ikke noe valg med denne, så nå håper jeg bare alt går bra, og at spira ligger der den skal, har hatt en XU, og det var skremmende nok i seg selv!

 

Mine to eldste bor i Norge, og jeg har tre med meg hit, her har jeg og 3 fosterbarn, og en stedatter på ni mnd!

 

Trudde ikke jeg skulle bli gravid på første forsøk, så siden vi skal gifte oss i November, tenkte vi og begynne prøvingen allerede... og BAM, der satt den gitt... overassket, siden det er vanlig med tidlig menopause i min familie, ingen barn etter 33, så jeg er vel unntaket som bekrefter regelen!Jeg

 

har vel vært gjennom det meste av symtomer, nå ømme bryster, og kvalmen av alkoholukt gjorde sitt til og ta en test... men har ogaå spydd i ni mnd, har vært kvalm i ni mnd, har hatt bekkenløsning, alt fra siste mnd, og med nr fem, fra femte uke... skikkelig gørr... men men, jeg overlever vel denne og, blir garrantert den siste, men da har jeg og min mann fårr det vi ønsker oss i livet, ett felles barn!!

 

Fortiden lukter alt tiss... har store problemer med lukter i graviditetene, alt etter trimester...

 

ønsker dere forøvrig en fin lørdagskveld og ha en flott nesteuke, krysser fingrene for at vi alle blir her til endt tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...