Gå til innhold

mannen eller jeg som har rett her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset spiser vi 1 stk løvbiff hver når vi lager det, ingen som får mer enn en (de er faktisk ganske dyre med tanke på hvor lite kjøtt det er i hver), vi har alltid salat til da.

Lenge siden vi har kjøpt det nå, om sommeren blir det gjerne til at vi lager burgere selv isteden. Billigere og bedre på smak, kjøp en pakke kjøttdeig og en pakke karbonadedeig, bland sammen og krydre, lag burgere. Da blir garantert hele familien mett uten at det blir dyrere enn løvbiff, du kan jo lage de flate ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kan ikke fatte og begripe hvorfor man kjøper mat man egentlig ikke har råd til å spise seg mett på.

Om jeg skal bli mett på hummer må jeg ha 3-4 stk derfor kjøper jeg ikke det.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet
Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting :(
Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke :D
Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer!
Ho kjøper 2 stk 2 pkn, he he:)
Jaha hun kjøper to pakker med 2pk. Slik å forstå forstod virkelig ikke formuleringen og setter ifra meg vinglasset...
Hoho, jeg måtte lese innlegget én gang til, men jeg skjønner fortsatt ikke det der, så jeg tror jeg logger av nå - jeg nekter å sette fra meg vinglasset!! Haha!

Nå vurderer jeg å finne frem vinglasset her, he he:) Virker morsommere det:)

Skrevet

Er løvbiff så dyrt da? Må vel være simpleste sort mat.

Skrevet

når man har tilbehør til så går det da vell ann å spise mer tilbehør og det man har av kjøtt.

handler vell om å dele litt på det som er.

lager man nok pomfrites og salat så holder det lenge.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Løvbiff er jo ikke noe godt uansett.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting :(
Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer!
Jaha hun kjøper to pakker med 2pk. Slik å forstå forstod virkelig ikke formuleringen og setter ifra meg vinglasset...
Hoho, jeg måtte lese innlegget én gang til, men jeg skjønner fortsatt ikke det der, så jeg tror jeg logger av nå - jeg nekter å sette fra meg vinglasset!! Haha!

Jeg dropper vinen, men åpner isteden en flaske Cava, har man lyst har man lov ;) godt Mille sover til 12 i helgene så jeg kan være oppe sent og kooose meg :) SKåL!!!

Skrevet

Løvbiff er junkfood!!!

Skrevet

Løvbiff er junkfood!!!

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Jeg dropper vinen, men åpner isteden en flaske Cava, har man lyst har man lov ;) godt Mille sover til 12 i helgene så jeg kan være oppe sent og kooose meg :) SKåL!!!

Her er guttungen på ferie hos papsen, så jeg skåler med deg!

Skrevet

Hvorfor lager dere det ikke selv, er mitt spørsmål! Den enkleste sak av verden ;)

Skrevet
Løvbiff er junkfood!!!

Det er vel tilbehøret som avgjør det? Det er ganske grei næringssammensetning i en løvbiff.

Skrevet
Hvorfor lager dere det ikke selv, er mitt spørsmål! Den enkleste sak av verden ;)

Kan du forklare? Kjevle karbonadedeig eller?

Skrevet

Simpleste "kjøttet" som fins!

Skrevet

Sier som Heartbroken, jeg forstrå ikke hvorfor man i det hele tatt kjøper mat man ikke har råd til å spise seg mett av?

Det finnes da mer enn nok av alternativer som er langt billigere (og ikke minst bedre) enn løvbiff..

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

SKåL til dere begge:) Her sover ikke junior lengre enn 7, men er mannens tur til å stå opp i morgen:p Tom for vin, men cider duger det også merker jeg:)

Skrevet

Javisst- Gerd her har en ypperlig fremgangsmåte. Kjøp kjøttdeig/karbonadedeig på tilbud og lag opp mange dere kan ha klare i fryseren. Vola - billig fast food :)

http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-50319.html

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
SKåL til dere begge:) Her sover ikke junior lengre enn 7, men er mannens tur til å stå opp i morgen:p Tom for vin, men cider duger det også merker jeg:)

Hurra!

Skrevet
Javisst- Gerd her har en ypperlig fremgangsmåte. Kjøp kjøttdeig/karbonadedeig på tilbud og lag opp mange dere kan ha klare i fryseren. Vola - billig fast food :)http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-50319.html

tusen takk =)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Din mann er voksen, og du kan da ikke bestemme hva slags mat og når og hvor mye han skal spise. Er det virkelig vanlig at voksne folk blander seg oppi andres spisevaner? Kjenner to par som er slik: i det ene paret byttet dama over på lavkarbo og tvinger både mann og ungene til å spise det, selv om verken mann eller unger har noe som helst behov for å slanke seg eller propper masse usunn mat i seg hele tiden. I det andre paret trenger MANNEN å gå ned i vekt, og mener at hans kone som har normal BMI av solidaritet må spise kun lette produkter, salat og lignende. Synes overhode ikke det er greit.

Hvis du synes løvbiff er for dyrt, kjøper du billigere kjøtt til mannen. Min far trengte for eksempel mye kjøtt da han jobbet med doktoravhandlingen sin, og ingen brødskiver klarte å veie opp for det. Enn hva med de som går på lavkarbo og verken spiser brød, pasta, ris eller poteter? Skal de ikke ha kjøtt da? Nei, selv om man har stram matbudsjett må man passe ¨på at alle er mette. Mannen skal da ikke sulte kun fordi du mener han skal spise til andre tider og andre slags mat (brød og pålegg): Jeg selv spiser nesten ikke brød fordi kroppen ikke tåler det så godt, og jeg liker det heller ikke. Her spiser jeg og mannen varmretter til kveldsmat (noe som kun er LITT dyrere enn brødskive og mye sunnere). Og en ting til..har du INGEN "luksusutgifter"? Frisør, parfyme, sminke, røyk, sexy undertøy, festklær, vin, øl osv? Kanskje kutte ned på det for begge dere to før man kutter i mengde mat?

Skrevet

Din mann er voksen, og du kan da ikke bestemme hva slags mat og når og hvor mye han skal spise.

Dette var en forenkling. I et parforhold med felles økonomi må man selvfølgelig tilpasse seg familiens matbudsjett.

Mannen min "bestemmer" ikke hva jeg skal spise, men det er likevel ganske åpenbart at jeg ikke kan spise biff, hummer og restaurantmat fem ganger i uka selv om det er det jeg gjerne vil.

Skrevet

Ingen trenger å trykke i seg 3-4 løvbiffer på en gang. Det er alt for mye kjøtt. Jeg er helt enig med deg, HI :)

Skrevet

Enig med deg. Surt at du ikke skal kunne spise løfbiff hvis du har lyst på det fordi mannen er så grådig, når du selv klarer deg med en. Mannen min er også veldig glad i kjøtt, og dårlig til å spise til andre måltider. Vi pleier å kjøpe inn masse koteletter når det er på tilbud til 29,90 per kilo, så steker vi masse når vi har det til middag så han virkelig kan kose seg. Dagen etter kan vi f.eks. ha litt mindre mengde av en dyrere middag, så kan han supplere med rester av koteletter. ;)

Men han skjønner heldigvis at han ikke kan spise ubegrenset av dyr mat selv om vi ikke har koteletter å supplere med også. Da tar han seg heller noen brødskiver etter middag hvis han ikke blir mett. (Og nei, brød er ikke like dyrt som løvbiff, så det går IKKE opp i opp at han ikke spiser til andre måltider.)

Skrevet
Simpleste "kjøttet" som fins!

Hvorfor mener du det?

Vi kjøper Stabburet sin Løvstek, og det er 97% rent storfekjøtt, resten er vann, olje og krydder. Altså er det en oppmalt biff som er kjevlet flat, ikke noe galt med det kjøttet.

Ungene elsker det, og om det er junkfood kommer jo helt an på tilbehøret. Vi pleier servere med ovnsbakte båtpoteter og en god salat, ikke noe galt med den fredagsmiddagen altså ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...