Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 vi hender spiser løvbit og pomfrites til middag. løv bit får man kjøpt i kunn 2 pk rundt her. vi pleier å kjøpe 2 pk. er familie på 4. barna er 2 og 4. spiser en halv løvit hver. jeg spiser en. mannen vil da ha resten. mannen har fatt det for seg at vi skal kjøpe 3-4 pk med løvbit. jeg mener det er unødvendig. mannen spiser lite i løpet av dagen. og når vi først har noe godt til middag så spiser han mye. prøver å få han til å spise mer i løpet av dagen. men han er da ikke sulten før middag. vi lever på matbudskjett for å holde utgiftene nede. men med en slik holdning som mannen har nå ser jeg at dette kan bli utrolig tøft. hva mener dere?? hvem har riktig.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Hæ? Ta eventuelle rester som en god lunsj dagen etterpå, dette er ikke noe å lage krangel av.
Gjest Morn du Skrevet 21. juli 2012 #3 Skrevet 21. juli 2012 Hva med å pøse på med masse salat? Eller spise noe billigere? Er enig i at han burde spise litt mer jevnt fordelt i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Hva med å pøse på med masse salat? Eller spise noe billigere? Er enig i at han burde spise litt mer jevnt fordelt i løpet av dagen. vi lager løvbit pomfrites og noen ganger salat. spiser det ikke ofte men når vi spiser det så vil han kjøpe mer og lir oppgitt når jeg sier i butikken at vi trenger ikke så mye. hi
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #6 Skrevet 21. juli 2012 Hæ? Ta eventuelle rester som en god lunsj dagen etterpå, dette er ikke noe å lage krangel av. ingen som har kranglet om dette. bare noe vi er uenige om. men ingen krangel. bare ville ha meninger på hva som er rett her når man har matbudskjett og han stapper seg med god mat men ikke mat ellers. hi
Gjest peacock Skrevet 21. juli 2012 #7 Skrevet 21. juli 2012 Synes det er rart at mannen din ikke får spise seg mett, jeg...? Om det er for dyrt med løvbiff går det faktisk an å få tak i noe billigere kjøtt.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 21. juli 2012 #8 Skrevet 21. juli 2012 Jeg mener at mannen må få lov å bestemme over sine spisevaner selv, han er voksen, ikke en av ungene som du kan bestemme sånn for. Som nevnt over, er jo bare å bruke restene dagen etter for eksempel, eller så trenger du ikke steke alle løvbiffene fordi om du kjøper de. Går jo fint an å ha noen i frysa??
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #9 Skrevet 21. juli 2012 dette er lenge siden jag har lagd men det er godt. Jeg Stekte biffen på den ene siden, så la jeg den over på en talerken la litt ost på den ene delen og brettet den andre detlen over. brukte tannpirkere eller spagetti for å feste med. Stekte ferdig deilig med ost inni.
☆☆☆ Skrevet 21. juli 2012 #10 Skrevet 21. juli 2012 Synes på mange måter dette er en tullediskusjon. Om han spiste mer jevnt ville han jo likevel trengt mat (brød og pålegg?) og mat koster penger enten det er middag eller et annet måltid. På en annen side kan det være kjipt å lage middag til noen som ikke spiser noenlunde samme mengde uansett hvilken middag, da blir beregningen vanskelig og man kan ende opp med å kaste mye mat. Vi veit sånn ca hvor mye som går av forskjellig mat og det er sjelden rester. Av og til bommer vi og det blir for lite, det er ikke et stort problem. Den som er mer sulten kan ta en brødskive..
Gjest MMJ Skrevet 21. juli 2012 #11 Skrevet 21. juli 2012 vi hender spiser løvbit og pomfrites til middag. løv bit får man kjøpt i kunn 2 pk rundt her. vi pleier å kjøpe 2 pk. er familie på 4. barna er 2 og 4. spiser en halv løvit hver. jeg spiser en. mannen vil da ha resten. mannen har fatt det for seg at vi skal kjøpe 3-4 pk med løvbit. jeg mener det er unødvendig. mannen spiser lite i løpet av dagen. og når vi først har noe godt til middag så spiser han mye. prøver å få han til å spise mer i løpet av dagen. men han er da ikke sulten før middag. vi lever på matbudskjett for å holde utgiftene nede. men med en slik holdning som mannen har nå ser jeg at dette kan bli utrolig tøft. hva mener dere?? hvem har riktig. Jeg skjønner dere lever på et budsjett, det vet vel mannen din også? Her handler jeg så alle blir mette. Om det så må handles flere pakker med hva det enn måtte være - så får man heller kutte ned på godteri og brus
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #12 Skrevet 21. juli 2012 Løvbiff hører ikke hjemme på middagsbordet for den som prøver å holde kostnaden nede. Men for all del, spis en, la ungene dele en, og la mannen spise to.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. juli 2012 #13 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting
Gjest uni kum Skrevet 21. juli 2012 #14 Skrevet 21. juli 2012 Løvbiff er da vel ikke så dyrt? Annet enn da det kompenserer bare for den maten han ikke spiser resten av dage...
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 21. juli 2012 #15 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Endret 21. juli 2012 av eelis+kian ♥
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. juli 2012 #16 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer!
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 21. juli 2012 #17 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer! Ler meg skakk
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2012 #18 Skrevet 21. juli 2012 Hvis jeg skjønte deg rett spiser mannen din 1 pk løvbiff, og du og barna deler en. Han spiser altså to stykker som det er nå. Og matbudsjettet deres er trangt. Ja da holder jeg med deg. Han trenger ikke spise 4 til 6 løvbiff , noe han ville fått om dere kjøper 3-4 pakker. Da får han heller spise seg mett på tilbehøret, lag grønnsaker ved siden av, eller en salat. Eventuelt stek opp mer pommes frites det er jo ikke akkurat dyreste tingen. Det blir jo helt tøvete at han han skal bruke masse penger på ekstra kjøtt til seg hvis dette da går utover alle som en familie i forhold til hva dere har mulighet til å kjøpe inn. Om han må ha så mye kjøtt hadde jeg helt klart valgt billigere kjøtt å servere. (lage burgere av kjøttdeig eller noe annet i den duren) I min verden hadde jeg sett det som veldig rart at noen skulle dytte i seg mer en 2 løvbiff om man har råd til det eller ikke. Man skal ikke gå fra bordet sulten men det er jo det tilbehøret er til. Og kjøtt skal ikke være hoveddelen av et måltid.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 21. juli 2012 #19 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer! Ho kjøper 2 stk 2 pkn, he he:)
Gjest Mentha Skrevet 21. juli 2012 #20 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Den satt jeg også og tenkte på Men så leste jeg en gang til og så at HI mente at de kjøpte 2 x 2-pakning, altså fire stk. Men fortsatt, hvis jeg har forstått det rett, så har mannen da 2 løvbiffer til seg selv. Skulle tro det (med tilbehør) var nok til å mette en voksen mann? Likevel kan du jo kjøpe inn en ekstra pakke og ha i fryseren - den blir jo ikke dårlig med det første mener jeg, så da kan han velge om han vil steke opp en ekstra etter det første måltidet, eller om han finner ut at han blir mett nok likevel. I verste fall blir den liggende til en annen gang, eller så spiser han den opp. Hvis dere lever på budsjett, så bør dere se om dere kan kalkulere inn den ekstra biffen til mannen dersom han ikke spiser noe annet i løpet av dagen, det bør jo kunne trikses litt med om man trekker i fra det han ellers ville spist til frokost og lunsj. Hvis han synes det er så fælt mener jeg. Eller så får du trekke i fra en annen luksus han har (røyk, snus, øl, ...???) Endret 21. juli 2012 av Mentha
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. juli 2012 #21 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer! Ho kjøper 2 stk 2 pkn, he he:) Jaha hun kjøper to pakker med 2pk. Slik å forstå forstod virkelig ikke formuleringen og setter ifra meg vinglasset...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. juli 2012 #22 Skrevet 21. juli 2012 Om dere faktisk ikke har råd til å bruke mer penger på "kosemat" så burde mannen heller begynne å spise litt mer iløpet av dagen. Lever man etter et stengt budsjett så kan ikke den ene i familien kun leve på "kosematen" og forvente mer "kosemat" når han ikke spiser annen mat. Utfra det du skriver, og at det er rett fremstilt, så vil jeg si at du har rett. å ha penger til melk, brød, dopapir og andre nødvendigheter er langt viktigere enn å kunne spise seg stappmett på løvbiff.
Mrs. Bouquet Skrevet 21. juli 2012 #23 Skrevet 21. juli 2012 Han får en pakke for seg selv, slik forstod jeg det. Men han syns ikke det er nok. Jeg syns dere skal kjøpe 3 pakker. Blir for dumt å ha for lite mat når en først skal lage noe godt vel? Syns dere det er dyrt får dere velge noe annet enn løvbiff.
Gjest Heartbroken Skrevet 21. juli 2012 #24 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Hey, jeg skjønner mer enn deg det skal jeg ta med med videre, for ofte er det jeg som henger litt etter Forklaring: de kjøpet 2 stk 2 pk altså totalt 4 løvbiff! En til barna, en til mor og to til far. Men stakkars far blir ikke mett selv om de lever på budsjett og ønsker seg derfor mer løvbiff. Så nå håper jeg at jeg har skjønt det rett Må si jeg syns det er meget spesielt å krangle om å få lov å spise seg mett på den middagen som blir servert da. Har man ikke råd til at alle spiser seg mett på det som blir servert, foreslår jeg å finne annen middagsmat.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 21. juli 2012 #25 Skrevet 21. juli 2012 Jeg er tydeligivis trett for jeg skjønner ikke regnestykket her. dere kjøper en 2pk, altså en pakke med 2 løvbiffer. Barna spiser en halv hver da er en biff borte, du spiser en, og mannen spiser resten? hva er resten det er jo ikke mer løvbiff av en 2 pk igjen om ungene spiser en og du spiser en? Skjønner ingenting Haha, jeg slet også med den, ikke rart han er sulten og vil ha en til pakke Fant du løsningen? Jeg leser og leser, men får ikke logistikken til å gå opp. Mannen må jo være utsultet om han får 0 løvbiff, kan skjønne han vil kjøpe mer! Ho kjøper 2 stk 2 pkn, he he:) Jaha hun kjøper to pakker med 2pk. Slik å forstå forstod virkelig ikke formuleringen og setter ifra meg vinglasset... Hoho, jeg måtte lese innlegget én gang til, men jeg skjønner fortsatt ikke det der, så jeg tror jeg logger av nå - jeg nekter å sette fra meg vinglasset!! Haha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå