Gjest peacock Skrevet 19. juli 2012 #51 Skrevet 19. juli 2012 det er jo ikke snak om at besteforeldrene skal gi 500 kr til alle tre barn (for det er det som er å behandle likt), men derimot at man unngår å skape misunnelse i søskenflokken ved å gi slike ting ut av det blå og foran den som ikke får. Tenker ikke på bursdag og jul, for der er det naturlig at verden er urettferdig, men den måten som det skjedde på her er jo helt unødvendig. Forklar meg gjerne hvorfor det ikke hadde vært en bedre løsning om besteforeldrene hadde gitt pengene til bara mens de var hos mammaen sin? Synes litt synd på fireåringen jeg, kan lige forestille meg hvor skuffet og misunnelig jeg selv ville ha vært!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2012 #52 Skrevet 19. juli 2012 Man trenger absolut ikke behandle likt, men man trenger ikke flagge forskjellsbehandlingen. Min mann har barn fra tidligeree ekteskap, de bor langt unna oss, men feirer jul etc. med oss fra tid til annen. Min søsterog barna hennes bor like ved oss. Og barna våre er mye sammen, de er virkelig nære eøskenbarn. Mine foreldre er opptatt av å gi likt til mine og min søsters barn. De gir også dyre presanger for å hjelpe meg og min søster med familie, da vi begge er i etableringsfasen. De gir ikke tilsvarende til mine stebarn. Når mine stebsrn er hos oss til jul, kjøper de tilsvarende presanger til alle barna, mine, mine stebarn og så kjøper de litt ekstra til mine barn i januar, sånn at de får tilsvsrende som sine søskenbarn. Man trenger ikke som voksen flagge forskjellene! Hva gjorde dere forresten sammen med fellesbarn, stebarn og hans eks sine foreldre? Kom de hjem til dere? Neste gang hadde jeg sagt de ikke fikk komme inn, om de kom for å forskjellsbehandle barna i huset. Sagt jeg foretrakk om de gav disse oppmerksomhetene mer diskret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå