Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #1 Skrevet 16. juli 2012 Har sommerjobb, og derfor ingen ferie. Nå har jeg vært hos legen og fått en uke ferie/sykemelding (sutring over at jeg er såååå sliten hjalp visst) Så nå blir det ferie til Danmark, og attpåtil med betaling
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #2 Skrevet 16. juli 2012 Håper inderlig, inderlig, inderlig at du blir tatt for det....!!!!! Du vet at det du gjør er straffbart? Du trenger bekreftelse fra legen for å få reise til utlandet mens du er sykemeldt hvis du går på sykepenger, har du ikke det og fått godkjennelse gjennom nav så er det du gjør ulovlig. Snylter!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #3 Skrevet 16. juli 2012 Håper inderlig, inderlig, inderlig at du blir tatt for det....!!!!! Du vet at det du gjør er straffbart? Du trenger bekreftelse fra legen for å få reise til utlandet mens du er sykemeldt hvis du går på sykepenger, har du ikke det og fått godkjennelse gjennom nav så er det du gjør ulovlig. Snylter!!!!!! Ingen som tar meg på det når jeg bare skal en uke til Danmark da!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #5 Skrevet 16. juli 2012 Så hyggelig for deg! Jeg har vært sykemeldt i 10 mnd og skulle så inderlig gjerne kunne vært på jobb. Skjønner at du ønsker å provosere, og det klarer du. Du klarte faktisk å gjøre meg trist. Godt gjort!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #6 Skrevet 16. juli 2012 Signerer #2 da jeg blir vanvittig provosert over slik holdning! Har vært sjef selv, og "tatt" to ansatte for tilsvarende forhold. Noe som endte med fratrekk i betaling fra NAV. NAV er strenge på dette, og om det blir oppdaget at du reiser utenlands mens du har sykemelding uten å ha fått tillatelse, så trekker de deg i stønad og du får en merknad hos NAV. Ganske latterlig oppførsel spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #7 Skrevet 16. juli 2012 Håper inderlig, inderlig, inderlig at du blir tatt for det....!!!!! Du vet at det du gjør er straffbart? Du trenger bekreftelse fra legen for å få reise til utlandet mens du er sykemeldt hvis du går på sykepenger, har du ikke det og fått godkjennelse gjennom nav så er det du gjør ulovlig. Snylter!!!!!! Ingen som tar meg på det når jeg bare skal en uke til Danmark da! Er ikke sikkert NAV oppdager det, men om en ansatt eller arbeidsgiver får teften av det, så kan de enkelt "melde" deg til NAV. Veien dit er ganske kort.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #8 Skrevet 16. juli 2012 Håper inderlig, inderlig, inderlig at du blir tatt for det....!!!!! Du vet at det du gjør er straffbart? Du trenger bekreftelse fra legen for å få reise til utlandet mens du er sykemeldt hvis du går på sykepenger, har du ikke det og fått godkjennelse gjennom nav så er det du gjør ulovlig. Snylter!!!!!! Ingen som tar meg på det når jeg bare skal en uke til Danmark da! Er ikke sikkert NAV oppdager det, men om en ansatt eller arbeidsgiver får teften av det, så kan de enkelt "melde" deg til NAV. Veien dit er ganske kort. Men det er det ingen av mine kolleger eller ledere som får vite Sjansen for at jeg blir oppdaget er lik null!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #9 Skrevet 16. juli 2012 Det er faktisk mange som blir så provosert over dette at de melder kjente anonymt. Jeg vet om flere tilfeller. Jeg har ikke gjort det enda, men sa klart fra til en kompis som drar på ferie med egenmeldingsdagene sine og alltid bruker opp disse (men er ALDRI syk!). Sa at hvis jeg fikk teften i at han gjorde det en gang til så kom jeg til å varsle. Det kan være sjefen din som finner det mistenkelig, det kan være en av dine kolleger som varsler, det kan være en av dine venner som du ikke ville tenkt ville gjort det mot deg... men en del har faktisk større moral enn som så.... Forhåpentligvis er det bare et troll som er på gang....
førstegangs mamma desember Skrevet 16. juli 2012 #10 Skrevet 16. juli 2012 jeg fikk også "fri" en uke gjennom fastlegen, men det er fordi jeg er psykisk utslitt. Skal bruke uken til å samle krefter å komme meg tilbake på jobb så fort som beina kan dra meg, men fastlegen følger meg opp siden jeg har hatt et ganske tøft svangerskap til nå, og han mente det ikke var forsvarlig at jeg skulle fortsette å gå rundt så sliten som jeg er nå... Blir irritert over folk som utnytter situasjonen og tar seg fri på den måten for å dra på ferie, min uke er for å samle krefter så jeg kommer meg gjennom dagen. Det føler jeg er rett og rimelig, mens det du gjør er forkastelig...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #11 Skrevet 16. juli 2012 Du er heldig hvis arbeidsgiver ikke gjør noe ut av dette for å sjekke deg. De kan foreksempel finne på å ringe deg for å høre hvordan det går og komme til dansk telefonsvarer, da har du skiten i buksa ganske fort tenker jeg. Du burde skamme deg! Tror egentlig dette er trolleinnlegg, håper det jævla snylter.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #12 Skrevet 16. juli 2012 Man har IKKE lov til å reise til utlandet da man er sykemeldt. God tur! NAV er skikkelig på'en for tiden, (ikke bare NAV, men alt og alle) så får håpe du klarer å slappe av i "ferien" din da.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #13 Skrevet 16. juli 2012 Jeg hadde da ikke gjort dette om jeg trodde det var sjanse for at jeg blir tatt. Sjansen er liten for at arbeidsgiver skal prøve å få tak i meg den uka, om de gjør det kommer de jo til min telefonsvarer, ikke en dansk. Det er heller ingen andre enn meg og min samboer som vet at jeg gjør dette. Til venner og familie sier jeg bare at vi drar til Danmark spontant i en uke, ikke noe mer enn det. De stiller ikke spørsmål ved det, og om de hadde gjort det så hadde nok ingen av de meldt meg Kollegene tror jeg er syk, og det er greit, ingen av de finner ut at jeg ikke er det. Liten arbeidsplass, og jeg vet at jeg ikke vil støte på noen av de underveis. Jeg skal kose meg med ferie!!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #14 Skrevet 16. juli 2012 men, forstår du ikke at dette er tyveri?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #15 Skrevet 16. juli 2012 Jeg hadde da ikke gjort dette om jeg trodde det var sjanse for at jeg blir tatt. Sjansen er liten for at arbeidsgiver skal prøve å få tak i meg den uka, om de gjør det kommer de jo til min telefonsvarer, ikke en dansk. Det er heller ingen andre enn meg og min samboer som vet at jeg gjør dette. Til venner og familie sier jeg bare at vi drar til Danmark spontant i en uke, ikke noe mer enn det. De stiller ikke spørsmål ved det, og om de hadde gjort det så hadde nok ingen av de meldt meg Kollegene tror jeg er syk, og det er greit, ingen av de finner ut at jeg ikke er det. Liten arbeidsplass, og jeg vet at jeg ikke vil støte på noen av de underveis. Jeg skal kose meg med ferie!! Jo du kan få dansk svarer... så er bør du passe deg.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #16 Skrevet 16. juli 2012 Er du så sikker på at du har rett på sykepenger da?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #17 Skrevet 16. juli 2012 Er du så sikker på at du har rett på sykepenger da? Ja, det er jeg.
Cat.68 Skrevet 16. juli 2012 #18 Skrevet 16. juli 2012 Jeg håper innderlig dette er et trolle innlegg, Hvis ikke er du jo totalt blank oppi hode dittt. Ikke bare sitter du og er kjempe stolt over at du klarte å lure legen din?, men du sitter attpåtil å skryter av det?Det vitner KUN om dårlig moral og lav tankeføring. God tur (
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #19 Skrevet 16. juli 2012 Jeg hadde da ikke gjort dette om jeg trodde det var sjanse for at jeg blir tatt. Sjansen er liten for at arbeidsgiver skal prøve å få tak i meg den uka, om de gjør det kommer de jo til min telefonsvarer, ikke en dansk. Det er heller ingen andre enn meg og min samboer som vet at jeg gjør dette. Til venner og familie sier jeg bare at vi drar til Danmark spontant i en uke, ikke noe mer enn det. De stiller ikke spørsmål ved det, og om de hadde gjort det så hadde nok ingen av de meldt meg Kollegene tror jeg er syk, og det er greit, ingen av de finner ut at jeg ikke er det. Liten arbeidsplass, og jeg vet at jeg ikke vil støte på noen av de underveis. Jeg skal kose meg med ferie!! Jo du kan få dansk svarer... så er bør du passe deg. Kanskje best å la simkortet ligge igjen hjemme da. I tilfelle de skulle finne på å ringe. Takk for tips!
Gjest Heartbroken Skrevet 16. juli 2012 #20 Skrevet 16. juli 2012 Jeg regner med at du vet at det er arb.giver som betaler sykelønnen de første 16 dagene av en sykemelding? Så det du gjør, er å svindle en liten arbeidsplass som har vært grei å gi deg en sommerjobb. Siden det er så få som jobber der, er vel sjansen stor for at noen andre får ødelagt/utsatt ferien sin for at du ikke holder din del av avtalen. Syns du dette er riktig gjort av deg? Har du ingen betenkeligheter?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #21 Skrevet 16. juli 2012 Jeg regner med at du vet at det er arb.giver som betaler sykelønnen de første 16 dagene av en sykemelding? Så det du gjør, er å svindle en liten arbeidsplass som har vært grei å gi deg en sommerjobb. Siden det er så få som jobber der, er vel sjansen stor for at noen andre får ødelagt/utsatt ferien sin for at du ikke holder din del av avtalen. Syns du dette er riktig gjort av deg? Har du ingen betenkeligheter? Nei, jeg har ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet pga diverse forhold på arbeidsplassen.
Gjest Dotto Skrevet 16. juli 2012 #22 Skrevet 16. juli 2012 Tok like gjerne å rappoterte inn tråden jeg, samt kopierte lenken og sendte den til Nav ! Kos deg i Danmark
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2012 #23 Skrevet 16. juli 2012 Tok like gjerne å rappoterte inn tråden jeg, samt kopierte lenken og sendte den til Nav ! Kos deg i Danmark Så teit du er a!! Godt at de ikke finner ut hvem jeg er
Toocute Skrevet 16. juli 2012 #24 Skrevet 16. juli 2012 Nav kan jo ikke vite om dette er sant, ikke en gang modetatorne kan vite det. For alt dere vet så er dette bare trolling. Hun kan eldte sim kortet hjemme, hun er sykemeldt for å være sliten, ikke med influensa eller knekt bein. Så hun har fint lov til å gå i butikken og sånne plasser. Trenger ikke akkurat være sengeliggende for å bli sykemeldt, men ja vist dette stemmer. Så er det dumt ja.
Gjest Heartbroken Skrevet 16. juli 2012 #25 Skrevet 16. juli 2012 Jeg regner med at du vet at det er arb.giver som betaler sykelønnen de første 16 dagene av en sykemelding? Så det du gjør, er å svindle en liten arbeidsplass som har vært grei å gi deg en sommerjobb. Siden det er så få som jobber der, er vel sjansen stor for at noen andre får ødelagt/utsatt ferien sin for at du ikke holder din del av avtalen. Syns du dette er riktig gjort av deg? Har du ingen betenkeligheter? Nei, jeg har ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet pga diverse forhold på arbeidsplassen. Da ønsker jeg deg bare god bedring og håper du får den ferien du fortjener!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå