Lettie Skrevet 6. juli 2012 #51 Skrevet 6. juli 2012 Det var sikkert en del som reagerte da Bjørnstjerne Martinius Bjørnson fikk navnet sitt også. Hva kunne det vel bli av denne ungen?? Det vet vel alle - og det er vel ingen som reagerer engang når de hører navnet i dag, til tross for 3 eller færre som heter det. Helt enig med HI! At man reagerer litt når man ser et helt nytt navn i avisen er ikke så rart, jeg husker selv at jeg leste fødselsannonsen til Carosander. Men at man ikke har kommet over dette flere år senere er bare ... merkelig... Man venner seg til alle navn etterhvert! Jeg har en kollega med et navn som 3 eller mindre heter i Norge. Jeg hadde aldri hørt det før jeg møtte han. For meg er navnet HELT naturlig, og det passer på han! Han får mange kommentarer på navnet sitt, fordi folk tror det er feilstsavet osv, men selv digger han å hete noe annerledes. Han har btw en VELDIG høy utdannelse og har klart seg veldig bra i livet. Hadde navnet blitt lagt ut her på navnedebatten hadde det sikkert fått stempel som "hjemmesnekret", "harry" osv. Jeg aner ikke om navnet hans er hjemmesnekret, har aldri spurt! Når man blir kjent med et menneske venner man seg til navnet og ferdig med det!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. juli 2012 #52 Skrevet 6. juli 2012 Navnet i seg selv faller ikke i smak her i gården, og det er jo fullt lovlig å si sitt om, akurat som de som ikke liker navn som Martin eller Emil. Er helt normalt å si sin mening om et navn, hvertfall om man blir spurt. Synes det er værre med de som drar komentarer om at de som gir barnet sitt slikt navn er mindre oppegående osv osv, da er vi jo inne på menneske hetsing, det er jo værre. Men det finnes helt klart bedre vis å si sin mening på.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. juli 2012 #54 Skrevet 6. juli 2012 http://www.behindthe...it/name/varrull http://www.behindthe...name/Carosander Er det greit å gi sine barn disse navnene? Om foreldrene ønsker de navnene, så er det bare å godta det, å komme seg videre i livet.
Puma - sprekker snart! Skrevet 6. juli 2012 #56 Skrevet 6. juli 2012 Ok, så er det ikke ulovlig å si meningen sin om et navn. Men her er det et navn som kanskje bare èn heter, og et utall antall tråder spretter stadig opp hvor folk gjør mye mer enn å si at de ikke liker navnet. Det ropes om barnevern, ressurssvakt, egoisme osv. Og - foreldrene er her inne og må lide seg gjennom elendigheten. Nå ber moren saklig og pent folk om at nok er nok. Bare for å oppleve at folk går i strupen på henne. Ethvert voksent menneske skjønner når man har strukket strikken for langt, det er sånn man gjenkjenner et modent menneske. Så på vegne av den voksne delen av brukerne her vil jeg be Carosanders foreldre om unnskyldning for å ha deltatt i disse trådene og dermed holdt liv i denne fråtsingen. Vi skulle selvfølgelig nøyet oss med å diskutert navnet på en saklig måte sammen andre navn, vi vet det hadde holdt å si at vi hadde foretrukket andre navn om det hadde vært vårt barn, vi skjønner at det var unødvendig å spekulere i deres, foreldrenes, hensikter og evner. Vi beklager at vi ikke tok mors fortvilelse og og ønske på alvor, men fortsetter å forsvare oss og legitimere oppførselen vår. Unnskyld for at trangen til å stå på vårt krav til å si hva vi vil, og spesielt meningen vår om dette ene navnet ble viktigere for oss enn å ta hensyn til deres følelser. Og til slutt håper jeg dere tilgir oss for å skjule oss bak anonymitet, enten anonymknappen, eller et nick. Vi hadde nok oppført oss anderledes om vi hadde møtt dere ansikt til ansikt. Jeg lover å aldri mer delta i en tråd hvor deres sønn blir nevnt. Han er jevngammel med min sønn, og jeg vil tro han er en flott fyr som kler navnet sitt. Ser jeg flere slike tråder/innlegg vil jeg også varsle moderator. Folk har sagt sin mening i 5 år. Om vi ikke kan nektes av norsk lov til å diskutere et navn, er jeg helt sikker på at vi som mødre har innlevelse, omsorg og respekt nok i oss til at vi ikke trenger å tvinge gjennom vår ytringsfrihet i akkurat dette tilfellet, her inne. Så gode kan vi alle klare å være, eller hva? Lykke til med lille store Carosander.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #57 Skrevet 7. juli 2012 Snakk for deg selv. Synes Carosander er et utidig og bisarrt navn, og kan ikke skjønne at noen foreldre gir barna sine sånne belastende og useriøse navn. Om noe skal de foreldrene som har kalt barna Carosander eller Vårrull be barna sine om unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #58 Skrevet 7. juli 2012 Ser jeg flere slike tråder/innlegg vil jeg også varsle moderator. På hvilket grunnlag? Forumet er fullt av tråder der folk sier sin negative mening om sikkert tusenvis av navn. Vet du hva? Hvis Carosander-tilhengerne opptrer på denne måten og prøver å urettmessig sensurere folk, vil jeg diskutere dette navnet omtrent ti ganger så mye i minst ti andre forum/nettsteder i tillegg. Så ser jeg et innlegg som urettmessig skulle forsvinne vil diskusjonen av navnet andre steder på internett tidobles.
khm Skrevet 7. juli 2012 #59 Skrevet 7. juli 2012 Ser jeg flere slike tråder/innlegg vil jeg også varsle moderator. På hvilket grunnlag? Forumet er fullt av tråder der folk sier sin negative mening om sikkert tusenvis av navn. Vet du hva? Hvis Carosander-tilhengerne opptrer på denne måten og prøver å urettmessig sensurere folk, vil jeg diskutere dette navnet omtrent ti ganger så mye i minst ti andre forum/nettsteder i tillegg. Så ser jeg et innlegg som urettmessig skulle forsvinne vil diskusjonen av navnet andre steder på internett tidobles. Det er en viss forskjell på og ytre en mening om ett navn på enkel negativ eller positiv måte og den personhetsen som foregår her! Uffda, skal den tidobles enda, tror du tenker litt for høyt om deg selv når du skriver dette Er dette så viktig for deg? Hva er isåfall grunnen?
Eeniemeenie Skrevet 7. juli 2012 #60 Skrevet 7. juli 2012 Skjerp dere.. Hva får dere ut av å lire stygge ting ut fra et navn? Det er helt greit å si at man ikke liker et navn og ferdig med det, men ser ikke poenget med å skape egne navnedebatter, og spesielt ikke tråder slik som: "Hva er det styggeste navnet du vet om"? hvor navnet Carosander, Nathaniel og flere type "nymotens navn" spesielt ofte blir nevnt. Husker også en gutt her inne for noen år siden som ble kalt Cassander og foreldrene til gutten fikk stygge kommentarer på navnet. Har aldri i mitt liv hørt så stygge kommentarer som her inne når det kommer til navn.. Belastende navn, harry navn, ressursvake foreldre som på død og liv må være unge og platinablonde som velger slike navn, "white-trash" navn, and the list goes on. Er helt enig med trådstarter'n. La det ligge nå..
HeltAnonym Skrevet 7. juli 2012 #62 Skrevet 7. juli 2012 Er helt enig med trådstarter! Hvorfor hetse dette navnet såå mange år etter at det kom? Jada, dere har fått frem at dere ikke liker dette navnet, og det er helt greit å mene, men å dra det frem i tide og utide for å være "morsom".... Der er jo mange navn man ikke liker, og da kan man si det, at man ikke liker navnet, MEN man trenger jo ikke å hetse det i hver eneste navnetråd o.l som dukker opp her.. KOM OVER DET!
Faen Skrevet 8. juli 2012 #63 Skrevet 8. juli 2012 Ok, så er det ikke ulovlig å si meningen sin om et navn. Men her er det et navn som kanskje bare èn heter, og et utall antall tråder spretter stadig opp hvor folk gjør mye mer enn å si at de ikke liker navnet. Det ropes om barnevern, ressurssvakt, egoisme osv. Og - foreldrene er her inne og må lide seg gjennom elendigheten. Nå ber moren saklig og pent folk om at nok er nok. Bare for å oppleve at folk går i strupen på henne. Ethvert voksent menneske skjønner når man har strukket strikken for langt, det er sånn man gjenkjenner et modent menneske. Så på vegne av den voksne delen av brukerne her vil jeg be Carosanders foreldre om unnskyldning for å ha deltatt i disse trådene og dermed holdt liv i denne fråtsingen. Vi skulle selvfølgelig nøyet oss med å diskutert navnet på en saklig måte sammen andre navn, vi vet det hadde holdt å si at vi hadde foretrukket andre navn om det hadde vært vårt barn, vi skjønner at det var unødvendig å spekulere i deres, foreldrenes, hensikter og evner. Vi beklager at vi ikke tok mors fortvilelse og og ønske på alvor, men fortsetter å forsvare oss og legitimere oppførselen vår. Unnskyld for at trangen til å stå på vårt krav til å si hva vi vil, og spesielt meningen vår om dette ene navnet ble viktigere for oss enn å ta hensyn til deres følelser. Og til slutt håper jeg dere tilgir oss for å skjule oss bak anonymitet, enten anonymknappen, eller et nick. Vi hadde nok oppført oss anderledes om vi hadde møtt dere ansikt til ansikt. Jeg lover å aldri mer delta i en tråd hvor deres sønn blir nevnt. Han er jevngammel med min sønn, og jeg vil tro han er en flott fyr som kler navnet sitt. Ser jeg flere slike tråder/innlegg vil jeg også varsle moderator. Folk har sagt sin mening i 5 år. Om vi ikke kan nektes av norsk lov til å diskutere et navn, er jeg helt sikker på at vi som mødre har innlevelse, omsorg og respekt nok i oss til at vi ikke trenger å tvinge gjennom vår ytringsfrihet i akkurat dette tilfellet, her inne. Så gode kan vi alle klare å være, eller hva? Lykke til med lille store Carosander. Puma Puma, tusen takk for et fantastisk innlegg hvor du viser selvinnsikt, modenhet, ydmykhet og respekt. Dette gledet meg veldig. Tenk at det finnes slike damer på her inna a! :-) Fantastisk. Klem <3
Faen Skrevet 8. juli 2012 #64 Skrevet 8. juli 2012 Ser jeg flere slike tråder/innlegg vil jeg også varsle moderator. På hvilket grunnlag? Forumet er fullt av tråder der folk sier sin negative mening om sikkert tusenvis av navn. Vet du hva? Hvis Carosander-tilhengerne opptrer på denne måten og prøver å urettmessig sensurere folk, vil jeg diskutere dette navnet omtrent ti ganger så mye i minst ti andre forum/nettsteder i tillegg. Så ser jeg et innlegg som urettmessig skulle forsvinne vil diskusjonen av navnet andre steder på internett tidobles. Så flott da! Jo flere ganger det blir nevnt, jo større er sjansen for at dere venner dere til det og tilslutt liker det. Gleder mitt hjerte <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå