Linn2007 Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er så møkkalei av at dere drar frem navnet til den skjønne lille gutten i tide og utide. Skam dere ! Virkelig !! Husk at dere skal oppdra barna deres til å respektere andre og ikke mobbe, verken dem som ser, høres eller er annerledes. Dere er forbilder, og hva sier det om dere - mobben - som igjen og igjen hakker på et navn som en liten kar har fått. Pffffft....
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Enig, men jeg gjentar: Nå har jeg hørt navnet Carosander så mange ganger siden jeg nylig oppdaget dette forumet, så nå allerede opplever jeg det som et vanlig navn. Synes det blir bare finere og finere. Blir neppe bare èn i Norge med dette navnet etterhvert.
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 (endret) sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venniner skulle velge desse navna.. Endret 5. juli 2012 av <3 gutt2008 og jente2011 <3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Jeg forstår heller ikke denne hetsingen av navn som enkelte er så ivrige på. Er mange navn jeg ikke liker også, men føler ikke noe behov for å skrive innlegg om det for virkelig å hetse, og tillegge foreldrene negative egenskaper (dum, egoistisk og selvfølgelig det å så populære RESSURSSVAK) fordi de har ulik smak som meg. Hva oppnår man med å gni sånn inn at man ikke liker et navn? Er det fordi man selv blir provosert for at noen i det hele tatt våger å like noe en selv ikke liker? Holder der ikke å skrive "det navnet liker jeg ikke" om man absolutt MÅ si noe? Merkelig fenomen.
☆☆☆ Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Det er forskjel på navnetråder. Spør man om meninger om navn må man tåle svarene. Men å opprette tråder for å kritisere andres navnevalg er håpløst...
Linn2007 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2012 Det er ikke greit å mobbe selv om man er anonym, det er poenget. Greit at du ikke liker det, men mange har gått mye lenger enn å ikke like det. Dag etter dag er det innlegg som er morsomme på Carosanders bekostning. Søker man på navnet hans dukker det opp uendelige tråder med dritt. Og det er visstnok kun ett barn som heter det! Spiller ingen rolle at du ikke forteller barnet ditt at du ikke liker det, når du forteller resten av verden det!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv?
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 (endret) anonym 18.59: Kunne ikke sagt det bedre selv. Har èn teori om at det er veldig unge damer bak anonymknappen på slike negative utsagn. Voksne mennesker har litt andre perspektiver. Så jeg tar det ikke så alvorlig. De vokser det av seg. Tror dere ikke? Endret 5. juli 2012 av Puma
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Veldig spesielt at moralens voktere her inne, som påberoper seg ekspertise på hva barns ve og vel angår, som prøver å overgå hverandre i morsomsorg og morskjærlighet, så til de grader har prestert å mobbe dette navnet og dermed denne gutten. Tenk hvordan det føles for foreldrene, og senere for denne gutten. Hyklere av noen mobbere.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 anonym 18.59: Kunne ikke sagt det bedre selv. Har èn teori om at det er veldig unge damer bak anonymknappen på slike negative utsagn. Voksne mennesker har litt andre perspektiver. Så jeg tar det ikke så alvorlig. De vokser det av seg. Tror dere ikke? Det er lov å håpe
Gjest MMJ Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Javel... er det hetsing å si at Carosander ikke er et fint navn? Har aldri hørt det før, har hørt Crisander... Kanskje noe jeg ikke har fått med meg, men om noen ikke synes et navn er fint - så er det vel ikke hetsing håper jeg
Mamma til go'jentene Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 anonym 18.59: Kunne ikke sagt det bedre selv. Har èn teori om at det er veldig unge damer bak anonymknappen på slike negative utsagn. Voksne mennesker har litt andre perspektiver. Så jeg tar det ikke så alvorlig. De vokser det av seg. Tror dere ikke? Det er ikke lurt å kaste stein i glasshus vet du... Og nei, jeg tror ikke det er "de veldig unge damene" som gjemmer seg bak anonymknappen. Jeg tror det er sånne som deg, som kritiserer andre for å mobbe, og så går hen og gjør det samme selv. Når det er sagt, så er lin erfaring at "veldig unge damer" gjerne velger Leander, Sander, Michelle osv... heller enn Ingrid og Petter..
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Javel... er det hetsing å si at Carosander ikke er et fint navn? Har aldri hørt det før, har hørt Crisander... Kanskje noe jeg ikke har fått med meg, men om noen ikke synes et navn er fint - så er det vel ikke hetsing håper jeg Er nok noe du ikke har fått med deg ja. Nemlig HETSINGEN av dette navnet (derav tittelen på tråden). Har ingenting med å ikke like et navn.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne?
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juli 2012 #17 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Nå må jeg nesten le litt her. Etterlever du virkelig i ett og alt den moralen du setter for dine barn..? å være forelder er VM i dobbeltmoral.
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #18 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Nå må jeg nesten le litt her. Etterlever du virkelig i ett og alt den moralen du setter for dine barn..? å være forelder er VM i dobbeltmoral. Jeg oppdrar ikke barna mine etter en moral jeg ikke står for selv nei. Ikke når det kommer til de store, viktige tingene. Jeg sier ikke til barna mine at det ikke er greit å mobbe mens jeg mobber andre selv for eksempel.
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Nå må jeg nesten le litt her. Etterlever du virkelig i ett og alt den moralen du setter for dine barn..? å være forelder er VM i dobbeltmoral. Jeg oppdrar ikke barna mine etter en moral jeg ikke står for selv nei. Ikke når det kommer til de store, viktige tingene. Jeg sier ikke til barna mine at det ikke er greit å mobbe mens jeg mobber andre selv for eksempel. så dersom en person kommer bort til deg og sier at han skal kalle barnet for..... et navn du synest er lite pent. hva sier du da... å ja det var fint.. men da lyger du.. er det greit da?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #21 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg.
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #22 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg. men det har jo aldri jeg sagt..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #23 Skrevet 5. juli 2012 Hsr sagt det før og sier det igjen, en av de positive tingene med dette forumet er at jeg føler meg så mye bedre med meg selv etter å ha lest her inne. Mange rare og fæle damer her, hehe.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #24 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Nå må jeg nesten le litt her. Etterlever du virkelig i ett og alt den moralen du setter for dine barn..? å være forelder er VM i dobbeltmoral. Jeg oppdrar ikke barna mine etter en moral jeg ikke står for selv nei. Ikke når det kommer til de store, viktige tingene. Jeg sier ikke til barna mine at det ikke er greit å mobbe mens jeg mobber andre selv for eksempel. så dersom en person kommer bort til deg og sier at han skal kalle barnet for..... et navn du synest er lite pent. hva sier du da... å ja det var fint.. men da lyger du.. er det greit da? Nei, jeg gjør ikke det nei, snakk for deg selv Dette har jeg vært borti flere ganger, og det foregår som regel på en måte lignende dette: - hei, gratulerer så mye med den lille! Hva heter hun/han? - takk, hun/han heter Skoringen! - hei Skoringen, så fin du er! Ikke verre enn det
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. juli 2012 #25 Skrevet 5. juli 2012 anonym 18.59: Kunne ikke sagt det bedre selv. Har èn teori om at det er veldig unge damer bak anonymknappen på slike negative utsagn. Voksne mennesker har litt andre perspektiver. Så jeg tar det ikke så alvorlig. De vokser det av seg. Tror dere ikke? Det er ikke lurt å kaste stein i glasshus vet du... Og nei, jeg tror ikke det er "de veldig unge damene" som gjemmer seg bak anonymknappen. Jeg tror det er sånne som deg, som kritiserer andre for å mobbe, og så går hen og gjør det samme selv. Når det er sagt, så er lin erfaring at "veldig unge damer" gjerne velger Leander, Sander, Michelle osv... heller enn Ingrid og Petter.. Jeg visste at noen kom til å bite på denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå