Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #26 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg. men det har jo aldri jeg sagt.. Nei, men måten du svarte på, og i sammenhengen det ble svart, kunne det virke som om du forsvarte mobbing av navn (trådens tema) så lenge du ikke uttrykte det direkte til barna (ditt svar). Og det mener jeg altså blir fullstendig feil. Hvis man lærer barna sine at det ikke er greit å mobbe noen for navn en har eller har valgt, så burde en ikke gjøre det selv heller. Men jeg har misforstått før jeg, så kan godt hende jeg har gjort det igjen
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #27 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg. men det har jo aldri jeg sagt.. Nei, men måten du svarte på, og i sammenhengen det ble svart, kunne det virke som om du forsvarte mobbing av navn (trådens tema) så lenge du ikke uttrykte det direkte til barna (ditt svar). Og det mener jeg altså blir fullstendig feil. Hvis man lærer barna sine at det ikke er greit å mobbe noen for navn en har eller har valgt, så burde en ikke gjøre det selv heller. Men jeg har misforstått før jeg, så kan godt hende jeg har gjort det igjen allt jeg har sagt er at dersom noen spør om hva seg synest om et navn, så svarer jeg ærlig. men jeg hetser ikke.. slik som ble beskrevet ovenfor
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #28 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg. men det har jo aldri jeg sagt.. Nei, men måten du svarte på, og i sammenhengen det ble svart, kunne det virke som om du forsvarte mobbing av navn (trådens tema) så lenge du ikke uttrykte det direkte til barna (ditt svar). Og det mener jeg altså blir fullstendig feil. Hvis man lærer barna sine at det ikke er greit å mobbe noen for navn en har eller har valgt, så burde en ikke gjøre det selv heller. Men jeg har misforstått før jeg, så kan godt hende jeg har gjort det igjen allt jeg har sagt er at dersom noen spør om hva seg synest om et navn, så svarer jeg ærlig. men jeg hetser ikke.. slik som ble beskrevet ovenfor Ok, da er vi enige da, du, jeg, og hi
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #29 Skrevet 5. juli 2012 OMG, begynner ilke denne diskusjonen å bli litt vel gammel? Vi er vel alle enige i at disse få personene som gjentatt henger ut og mobber noen navn, faktisk er de samme taperne som var slemme mot mindre barn på skolen. Jadda, ha en fin kveld
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juli 2012 #30 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Nå må jeg nesten le litt her. Etterlever du virkelig i ett og alt den moralen du setter for dine barn..? å være forelder er VM i dobbeltmoral. Jeg oppdrar ikke barna mine etter en moral jeg ikke står for selv nei. Ikke når det kommer til de store, viktige tingene. Jeg sier ikke til barna mine at det ikke er greit å mobbe mens jeg mobber andre selv for eksempel. Ok, så for å følge din tankegang. Regner vel med at du, som de fleste andre av oss drakk før du var "lovlig", har hatt sex med noen du angrer på, baksnakket andre og gjort andre generelt dumme valg her i livet av og til ( man er jo bare menneske). Vil du da råde barnet ditt til å slå seg løs og gjøre hva h*n vil, eller vil du prøve å styre h*n inn på bedre valg enn de du gjorde selv?
<3 mine søte små<3 Skrevet 5. juli 2012 #31 Skrevet 5. juli 2012 sier du alt til dine barn? selv om jeg ikke liker en ting,om det er et navn eller annet. så er det ikke allt jeg ytrer til barna. jeg kan ikke fordra slike navn som arosander, nathaniel o.l. men sier det verken til barna eller dersom noen av mine venninder skulle velge desse navna.. Do as I say, not as I do? Etterlever du ikke selv den moralen du oppdrar barna dine etter? Hvis barnet ditt kommer hjem fra barnehagen og mobber et barn pga navnet, hva sier du da? At det ikke er pent å snakke stygt om andres navn kanskje? At mangfold er en fin greie og at man skal være tolerant ovenfor andres smak og valg uten å snakke om dem bak ryggen deres? Noe sånt? Hvis ja, hvorfor velger du å gjøre annerledes selv? jeg sier at barnet har rett til å ha sine meininger, men ikke allt trenger en å si høgt. når en ser en person tar seg nær av noen en sier, så sier en det ikke mer. jeg går ikke bort til en mor som har gitt sin gutt navnet lysander, carosander, osv. å sier.. å gud for et stygt navn. spør personen meg hva jeg synest om navnet.. ja. da kan jeg svare ærligt at .. navnet er litt for spesielt etter min smak. Og det er jo en helt grei ting å fortelle barnet det. Og en fin ting å etterleve selv. Og i å ikke "si høyt", og i å slutte å si ting når noen tar seg nær av det... Burde ikke det gjelde deg selv også? For eksempel her inne? forskjellen er jo.. at her inne lager personer innlegg .. hva synest dere om navnet ... da svarer jeg. om Hi som lager en tråd ang spesielle navn, da må jo personen være forberedt på både negative og positive svar. Det har du selvsagt helt rett i. Men denne tråden handler om hetsing av navn, ikke å gi uttrykk for at man ikke liker et navn noen ber om din mening om. Det er forskjell på å si "det navnet liker jeg ikke", og å si "herreguuuuud, er du ung dum og helt white trash eller, du kan jo ikke kalle ungen din det", latterliggjøre navnet i etterkant når muligheten byr seg og bruke enhver anledning til å virkelig gni inn hvor fantastisk dum og ressurssvak man må være for å velge et sånt navn. Da er man langt over grensa for mobbing (som i tilfellet Carosander), og sånn mobbing bør verken barn eller foreldre drive med synes jeg. men det har jo aldri jeg sagt.. Nei, men måten du svarte på, og i sammenhengen det ble svart, kunne det virke som om du forsvarte mobbing av navn (trådens tema) så lenge du ikke uttrykte det direkte til barna (ditt svar). Og det mener jeg altså blir fullstendig feil. Hvis man lærer barna sine at det ikke er greit å mobbe noen for navn en har eller har valgt, så burde en ikke gjøre det selv heller. Men jeg har misforstått før jeg, så kan godt hende jeg har gjort det igjen allt jeg har sagt er at dersom noen spør om hva seg synest om et navn, så svarer jeg ærlig. men jeg hetser ikke.. slik som ble beskrevet ovenfor Ok, da er vi enige da, du, jeg, og hi yuppz
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #32 Skrevet 5. juli 2012 Å ikke drikke før jeg har lov, å ikke baksnakke andre og å etter beste evne prøve å unngå dumme valg er en "moral" jeg stiller meg 100% bak selv om jeg ikke klarte å etterleve den til fullt da jeg var yngre, så dette er selvsagt noe jeg vil oppdra barna mine etter ja. Jeg sier ikke som et voksent menneske til barna mine at "egentlig mener jeg det er umoralsk å mobbe, men siden jeg kalte Siri for dum en gang i 6. klasse så har jeg ikke en dritt jeg skulle ha sagt, så slå deg løs med mobbingen" liksom. Gjør du? Synes du det er feil av meg å etter beste evne forsøke å leve som jeg lærer? Siden dette overrasket deg sånn?
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juli 2012 #33 Skrevet 5. juli 2012 Å ikke drikke før jeg har lov, Å ikke baksnakke andre og Å etter beste evne prøve Å unngÅ dumme valg er en "moral" jeg stiller meg 100% bak selv om jeg ikke klarte Å etterleve den til fullt da jeg var yngre, sÅ dette er selvsagt noe jeg vil oppdra barna mine etter ja. Jeg sier ikke som et voksent menneske til barna mine at "egentlig mener jeg det er umoralsk Å mobbe, men siden jeg kalte Siri for dum en gang i 6. klasse sÅ har jeg ikke en dritt jeg skulle ha sagt, sÅ slÅ deg løs med mobbingen" liksom. Gjør du? Synes du det er feil av meg Å etter beste evne forsøke Å leve som jeg lærer? Siden dette overrasket deg sÅnn? Du spør HI om hun ikke etterlever den moral hun lærer barna sine og hevder at det er det du selv gjør. Poenget mitt her er at det faktisk er ganske mye vi prøver Å lære barna vÅre som vi ikke helt klarer Å etterleve selv bestandig og jeg tror ikke du er sÅ mye bedre der enn oss andre
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #34 Skrevet 5. juli 2012 Å ikke drikke før jeg har lov, Å ikke baksnakke andre og Å etter beste evne prøve Å unngÅ dumme valg er en "moral" jeg stiller meg 100% bak selv om jeg ikke klarte Å etterleve den til fullt da jeg var yngre, sÅ dette er selvsagt noe jeg vil oppdra barna mine etter ja. Jeg sier ikke som et voksent menneske til barna mine at "egentlig mener jeg det er umoralsk Å mobbe, men siden jeg kalte Siri for dum en gang i 6. klasse sÅ har jeg ikke en dritt jeg skulle ha sagt, sÅ slÅ deg løs med mobbingen" liksom. Gjør du? Synes du det er feil av meg Å etter beste evne forsøke Å leve som jeg lærer? Siden dette overrasket deg sÅnn? Du spør HI om hun ikke etterlever den moral hun lærer barna sine og hevder at det er det du selv gjør. Poenget mitt her er at det faktisk er ganske mye vi prøver Å lære barna vÅre som vi ikke helt klarer Å etterleve selv bestandig og jeg tror ikke du er sÅ mye bedre der enn oss andre Det er jeg helt garantert ikke, men jeg står fremdeles for at jeg etter beste evne forsøker å etterleve den moralen jeg ønsker å overføre til barna mine. SPESIELT når det gjelder å være snill med andre og være tolerant. At jeg ikke alltid klarer det og at heller ikke andre alltid gjør det bruker jeg i hvert fall ikke som en unnskyldning for å ikke etterleve det jeg vil lære barna mine.
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. juli 2012 #35 Skrevet 5. juli 2012 Å ikke drikke før jeg har lov, Å ikke baksnakke andre og Å etter beste evne prøve Å unngÅ dumme valg er en "moral" jeg stiller meg 100% bak selv om jeg ikke klarte Å etterleve den til fullt da jeg var yngre, sÅ dette er selvsagt noe jeg vil oppdra barna mine etter ja. Jeg sier ikke som et voksent menneske til barna mine at "egentlig mener jeg det er umoralsk Å mobbe, men siden jeg kalte Siri for dum en gang i 6. klasse sÅ har jeg ikke en dritt jeg skulle ha sagt, sÅ slÅ deg løs med mobbingen" liksom. Gjør du? Synes du det er feil av meg Å etter beste evne forsøke Å leve som jeg lærer? Siden dette overrasket deg sÅnn? Du spør HI om hun ikke etterlever den moral hun lærer barna sine og hevder at det er det du selv gjør. Poenget mitt her er at det faktisk er ganske mye vi prøver Å lære barna vÅre som vi ikke helt klarer Å etterleve selv bestandig og jeg tror ikke du er sÅ mye bedre der enn oss andre Det er jeg helt garantert ikke, men jeg stÅr fremdeles for at jeg etter beste evne forsøker Å etterleve den moralen jeg ønsker Å overføre til barna mine. SPESIELT nÅr det gjelder Å være snill med andre og være tolerant. At jeg ikke alltid klarer det og at heller ikke andre alltid gjør det bruker jeg i hvert fall ikke som en unnskyldning for Å ikke etterleve det jeg vil lære barna mine. Men det er det da heller ingen som har sagt. Du gjør nøyaktig det de fleste av oss gjør, du har litt dobbeltmoral i oppdragelsen. Litt gjør som jeg sier, ikke nødvendigvis som jeg gjør. Det er da ikke noe galt i det?
Faen Skrevet 6. juli 2012 #36 Skrevet 6. juli 2012 (endret) For en nydelig tråd Linn2007. Takk for at du tar til motmæle. Jeg er en godt voksen mamma, har høyskoleutdanning (min kjæreste og far til ungene likeså). Vi er nok ikke å regne som ressurssvake. Begge har vi krevende og meningsfulle jobber med god lønn. Hvor mange myter fikk jeg kvelt nå tro? Vi valgte ikke navnet Carosander for å være spesielle, søke oppmerksomhet eller for å ville skille oss ut. Vi valgte dette navnet fordi DET VAR DET FINESTE NAVNET VI KUNNE KOMME På. Da Carosander ble født i 07 var det et fehue som leste fødselsannonsen og la ut den første hetsetråden. Da vi googlet "carosander" før han var født fikk vi 3 treff på google. En bryllupsside til et ektepar i Nederland, hun het Caroline og han het Sander. De slo sammen navnene sine og navnga hjemmesiden sin :-) Det andre treffet på google var en travhest i Nederland, det 3. treffet var en e-mail adresse carosander@ xxxx til en Caroline Sanders. Etter at dette fehuet la ut fødselsannonsen til Carosander på barn i magens navnedebatt, eksploderte det. En liten måned etter fikk vi hundervis av treff, og ALT var bare sorgen :-( Foreldrene (altså jeg og min kjæreste) burde vært meldt til barnevernet, vi burde blitt fratatt omsorgen, jeg var ressurssvak, evneveik, gal, egoistisk.... herregud, jeg husker ikke alt jeg var. Far hadde tilogmed ikke fått være med å bestemme navnet, for da hadde ikke gutten fått det grusomme navnet...visstnok. Jeg blir ofte fasinert av hva folk vet om oss :-) Den stakkers gutten ble spådd en fremtid som homofil, kriminell, mobbeoffer etc. Han ville skape mang en latter på lærerværelser oppigjennom skoletiden sin, det ble fremført regler som "Carosander, vil du kjøre karusell Carosander" osv. Gutten var visstnok svært uheldig som fikk servert sine 2 foreldre som han fikk. Jeg har ALDRI bedt om tilbakemeldinger på valg av navn, allikevel skrives det stadig at man må tåle å høre svaret!!! Hovedinnlegger/innleggere som sender tråden ut på www tåler sikkert de negative svarene, for det er ikke meg. Jeg er mektig lei av å stadig måtte forholde meg til all denne hetsingen. Det er trist at navnet til en liten gutt skal vekke så mye avsky og mobb hos voksne mennesker. Jeg har sagt det hver gang jeg har tatt til motmæla og svart på noe av mobbingen, jeg synes det er helt greit å si at man ikke liker diverse navn, men slik ganske mange her inne har herjet med Carosanders navn, det synes jeg ingenting om. Dette har gått for langt. Hvor mange googletreff man får med dritt i dag, det aner jeg ikke. Men det burde ikke vært noen. Carosander er jo et nydelig navn, på en nydelig gutt og jammen har han en ganske ålright mamma og pappa også. Han får gode attester i barnehagen, han er høflig, omsorgsfull og snill. Men seff, dette vil jo snu, mora er jo gæren :-( Så takk Linn2007, Puma og dere andre som oppfører dere realt <3 det betyr enormt for meg. Endret 6. juli 2012 av Faen
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #37 Skrevet 6. juli 2012 Har du kalt opp gutten etter hunden? http://www.behindthename.com/submit/name/carosander - noe spesielt eller? Dere har vel også vært i avisa og det gir også publisitet? Syns det er dårlig gjort å skylde alt på dette forumet hvis dette stemmer altså. Ellers er det slik at hvis man stikker seg utenfor den vanlig rammen i samfunnet er tendensen slik som det du opplever. Slik er det med alt og slik har det alltid vært. Regner med dere tenkte på dette før dere valgte å finne på et navn som aldri har blitt brukt før? Uansett - om en del år er alt glemt, da er det dere som for alltid har funnet opp et navn som helt sikkert blir populært en dag! Kanskje neste generasjon eller generasjonen etter? Kanskje utbredt til hele verden? Tenk heller slik du, dere har laget et permanent inntrykk her på jorda - og det finnes mange rare navn i lille Norge... http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/navn/article726481.ece
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #38 Skrevet 6. juli 2012 Carosander er på linje med Vårrull, et annet nynavn som én kvinne visstnok har eller skal gi barnet sitt. At noen kan gi barna så totalt absurde og lite pene navn er ufattelig. Visstnok er Carosander bare brukt som hundenavn. Vårrull er en matrett, som kjent. Det vitner om en helt ekstrem egoisme fra foreldrenes side å gi barna denne typen tullenavn. Det er ingen som kritiserer barna for å ha fått disse navnene, vi kritiserer foreldrene som gir dem slike navn, og fraråder foreldre å gjøre det i fremtiden. Ingen kan kreve at folk skal la være å si sin mening om fornavn. De som heter Harry liker sikkert heller ikke at dette ordet er et skjellsord på norsk, men slik er det, og det kan vi ikke sensurere bort. Carosander er mogendagens harry.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #39 Skrevet 6. juli 2012 Når foreldre gir barn absurde navn, av V8, Ysajsgjgkajgva, Adolf Hitler med mer (http://www.klikk.no/...ticle726481.ece) så er det helt vanlig og forståelig at dette vekker negativ oppmerksomhet. Når man gir barn navn som Carosander, Crissander eller Vårrull må man forvente dette.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 6. juli 2012 #40 Skrevet 6. juli 2012 Jeg må si at jeg er dypt sjokkert over hvor mye dritt enkelte kan gulpe opp og hvordan en liten gutt kan henges ut under unskyldningen at "når foreldrene velger et så spesielt navn,så må man forvente dette." Det må man slettes ikke - det er ikke foreldrenes skyld at barnet henges ut, det er det mobberne som har det fulle og hele ansvaret for. Alt annet er bullshit og dårlige unnskyldninger. Jeg synes faktisk at av hensyn til en liten gutt som om ikke altfor lenge er stor nok til å selv lese dette som er skrevet om ham og foreldrene hans, så burde navnet fredes her inne. For dette handler om mye mer enn å ikke like et navn, og det virker også som om det er en eller flere som bare har bestemt seg for å slenge mest mulig dritt om navnet og dem som har gitt ham det. Og leser ikke han det, kan det fort være venner som leser det. Det er jo ikke noe nytt navn heller, han så navnet har blitt mer eller mindre herset med i pluss/minus 5 år nå. Herlighet, jeg lurer virkelig på hva som går av folk.
Linn2007 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #41 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Jeg synes det er vondt å lese, rett og slett. Foreldrene til Carosander har aldri bedt om noens mening her inne. Men i åresvis går dere og gulper dritt om dette. Jeg skjønner ikke hvorfor navnet provoserer så mange, faktisk ikke! Kanskje moderator kan rydde litt i disse Carosander-trådene etterhvert. Det burde være god nok grunn at denne hetsen rammer kun ett enkelt menneske, altså en, liten gutt som ikke kan forsvare seg. Endret 6. juli 2012 av Linn2007
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #42 Skrevet 6. juli 2012 Foreldrene til Carosander har aldri bedt om noens mening her inne. Har du litt tungt for det? Ingen har enerett på fornavn. Ingen har rett til å hindre debatt om fornavn. Jeg har et navn som var sjeldent da jeg fikk det (er blitt ganske populært de siste 10 årene), og et TV-program brukte det navnet i en uflatterende sammenheng. Men jeg har ikke rett til å nekte dem det. Det er dessuten tull at det er bare en som heter Carosander. Det er jo folk utenfor Norge som har dette navnet også. Uansett handler debatten her om at dette ikke er noe navn som foreldre i Norge som diskuterer navn her i forumet bør vurdere å gi sine foreldre. Helt utrolig at noen tror de kan sensurere debatt om reelt eksisterende navn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #44 Skrevet 6. juli 2012 Carosander er et Jeg må si at jeg er dypt sjokkert over hvor mye dritt enkelte kan gulpe opp og hvordan en liten gutt kan henges ut under unskyldningen at "når foreldrene velger et så spesielt navn,så må man forvente dette." Det må man slettes ikke - det er ikke foreldrenes skyld at barnet henges ut, det er det mobberne som har det fulle og hele ansvaret for. Alt annet er bullshit og dårlige unnskyldninger. Jeg synes faktisk at av hensyn til en liten gutt som om ikke altfor lenge er stor nok til å selv lese dette som er skrevet om ham og foreldrene hans, så burde navnet fredes her inne. For dette handler om mye mer enn å ikke like et navn, og det virker også som om det er en eller flere som bare har bestemt seg for å slenge mest mulig dritt om navnet og dem som har gitt ham det. Og leser ikke han det, kan det fort være venner som leser det. Det er jo ikke noe nytt navn heller, han så navnet har blitt mer eller mindre herset med i pluss/minus 5 år nå. Herlighet, jeg lurer virkelig på hva som går av folk. Hva er det du ikke skjønner her? Når foreldre gir barn absurde navn, så skriver avisene om det, selv om det er bare en som heter det. Det er faktisk en hel del foreldre i verden som vil gi barn navn av typen Abcdefghijk, ZORG89, @, Vårrull, Carosander, Adolf Hitler Campbell, med mer. Dette må man forvente når man gir barna tullete og absurde barn, fordi dette viser manglende dømmekraft hos foreldrene. Dette handler om foreldrenes manglende dømmekraft, ikke barna. Forhåpentlig endrer Vårrullene og Carosanderne og Salamanderne navn når de blir gamle nok.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #45 Skrevet 6. juli 2012 http://www.behindthe...it/name/varrull http://www.behindthe...name/Carosander Er det greit å gi sine barn disse navnene?
Gjest sug lut Skrevet 6. juli 2012 #46 Skrevet 6. juli 2012 http://www.behindthe...it/name/varrull http://www.behindthe...name/Carosander Er det greit å gi sine barn disse navnene? Nå er vel ikke akkurat det en kilde som dokumenterer noe som helst.
Linn2007 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #47 Skrevet 6. juli 2012 Foreldrene til Carosander har aldri bedt om noens mening her inne. Har du litt tungt for det? Ingen har enerett på fornavn. Ingen har rett til å hindre debatt om fornavn. Jeg har et navn som var sjeldent da jeg fikk det (er blitt ganske populært de siste 10 årene), og et TV-program brukte det navnet i en uflatterende sammenheng. Men jeg har ikke rett til å nekte dem det. Det er dessuten tull at det er bare en som heter Carosander. Det er jo folk utenfor Norge som har dette navnet også. Uansett handler debatten her om at dette ikke er noe navn som foreldre i Norge som diskuterer navn her i forumet bør vurdere å gi sine foreldre. Helt utrolig at noen tror de kan sensurere debatt om reelt eksisterende navn. Fint at du stiller spørsmålet. Ja, jeg har utrolig tungt for å forstå at noen synes det er ok å hetse et navn som en enkelt person har. Jeg hadde vært knust hvis noen hadde satt inn et anonymt innlegg som gikk direkte på fødselsannonsen el. til mitt barn og det hadde utløst et skred av drittslenging som fortsatte i åresvis. Så ja, jeg har faktisk veldig tungt for det. Forøvrig er jeg uenig med det andre du sier, men jeg spør ikke deg om du har tungt for det likevel. Du må mene det du mener, men når du vet du sårer noen - hvorfor føler du da at du har rett til å fortsette med det ?
mammakatten Skrevet 6. juli 2012 #48 Skrevet 6. juli 2012 Heldigvis er smaken som baken delt. Så lenge navnet er lovlig kan det fint brukes, og alle har noen navn de liker og noen navn de ikke liker. Om 20 år er det ingen som reagerer på Carosander i det hele tatt for da er det noen andre navn som er i fokus, og er vi så heldige at det blir en Carosander som utmerker seg positivt på en måte kan det raskt bli et motenavn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #49 Skrevet 6. juli 2012 Foreldrene til Carosander har aldri bedt om noens mening her inne. Har du litt tungt for det? Ingen har enerett på fornavn. Ingen har rett til å hindre debatt om fornavn. Jeg har et navn som var sjeldent da jeg fikk det (er blitt ganske populært de siste 10 årene), og et TV-program brukte det navnet i en uflatterende sammenheng. Men jeg har ikke rett til å nekte dem det. Det er dessuten tull at det er bare en som heter Carosander. Det er jo folk utenfor Norge som har dette navnet også. Uansett handler debatten her om at dette ikke er noe navn som foreldre i Norge som diskuterer navn her i forumet bør vurdere å gi sine foreldre. Helt utrolig at noen tror de kan sensurere debatt om reelt eksisterende navn. Fint at du stiller spørsmålet. Ja, jeg har utrolig tungt for å forstå at noen synes det er ok å hetse et navn som en enkelt person har. Jeg hadde vært knust hvis noen hadde satt inn et anonymt innlegg som gikk direkte på fødselsannonsen el. til mitt barn og det hadde utløst et skred av drittslenging som fortsatte i åresvis. Så ja, jeg har faktisk veldig tungt for det. Forøvrig er jeg uenig med det andre du sier, men jeg spør ikke deg om du har tungt for det likevel. Du må mene det du mener, men når du vet du sårer noen - hvorfor føler du da at du har rett til å fortsette med det ? Jeg så navnet Carosander for første for to dager siden i dette forumet, og det er feil at det bare er en som heter det. Uansett ville det vært irrelevant. Folk må kunne si sin mening om navnet for at ikke flere foreldre skal gi barn denne typen absurde navn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #50 Skrevet 6. juli 2012 Jeg reagerer forresten like sterkt på andre unike navn av typen Adolf Hitler, @, Zorg89, Abcdefg, Vårrull, m.fl., uansett om det bare er en som heter det. Media i hele verden har skrevet om navnet til Adolf Hitler, og barnevernet har tatt ham fra foreldrene. I følge dere så er alle bare slemme mot foreldrene, som må få kalle barnet sitt hva de vil? Og alle media driver mobbing av barnet ved å skrive om det? (er mange andre lignende eksempler)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå