Gå til innhold

Se her da!!!!!! herreguuuuuud!!! :( Gråter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lest alle svarene, men jeg har sett videoen.

Lurer på om jeg har sett samme video som HI?

(Synes hun tar litt VEL på vei!)

Ser ikke hvordan dette er verre så mye verre enn å ta et lam fra en sau?

Det SER brutalt ut, men det er jo vel fordi at bjørnungen veier, hva? 15-20 kg, og virkelig setter seg mot.

Dersom den ikke tilbrakte timer i den lille kassen, holder jeg på at det ser verre ut enn det nok er...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt i fangenskap at man tar ungene fra sine mødre. De fleste kalver får aldri drikke melk fra sin mor, grisunger blir flyttet etter 2 mnd, hester blir avvent rundt 6-7 mnd, valper blir solgt når det er 2 mnd, kattunger når de er 2 mnd osv osv

Det må ofte både hyling og makt til å avvende alle dyr.

Det er ikke nødvendigvis slik i det ville.

Det er ingenting hårreisende eller uvanlig med hendelsen i videoen. Eneste er at ungen får ett nytt hjem isteden for å bli avlivet ( om er like vanlig)

Skrevet
Det er helt normalt i fangenskap at man tar ungene fra sine mødre. De fleste kalver får aldri drikke melk fra sin mor, grisunger blir flyttet etter 2 mnd, hester blir avvent rundt 6-7 mnd, valper blir solgt når det er 2 mnd, kattunger når de er 2 mnd osv osv Det må ofte både hyling og makt til å avvende alle dyr. Det er ikke nødvendigvis slik i det ville. Det er ingenting hårreisende eller uvanlig med hendelsen i videoen. Eneste er at ungen får ett nytt hjem isteden for å bli avlivet ( om er like vanlig)

Får et nytt hjem.. øh, den blir antakelig ikke behandlet pent i det nye hjemmet. Sett at den skal opptre på sirkus eller resturanter. Tror du den bjørnen blir trent med belønningsmetoden? Neppe. Hvis den bjørneparken får unger hvert år bør de sterilisere binnene eller skille hunner og hanner. Forkastelig hvordan folk behandler dyr :( Bjørnen blir heller ikke spist sånn som grisunger eller kalver. Er en vesentlig forskjell der.

Skrevet
Har ikke lest alle svarene, men jeg har sett videoen. Lurer på om jeg har sett samme video som HI? (Synes hun tar litt VEL på vei!) Ser ikke hvordan dette er verre så mye verre enn å ta et lam fra en sau? Det SER brutalt ut, men det er jo vel fordi at bjørnungen veier, hva? 15-20 kg, og virkelig setter seg mot. Dersom den ikke tilbrakte timer i den lille kassen, holder jeg på at det ser verre ut enn det nok er...

Et lam skal bli menneskemat, bjørnen i videoen skal ikke. Den skal sikkert opptre for mennesker etter brutal trening.

Skrevet
Det er helt normalt i fangenskap at man tar ungene fra sine mødre. De fleste kalver får aldri drikke melk fra sin mor, grisunger blir flyttet etter 2 mnd, hester blir avvent rundt 6-7 mnd, valper blir solgt når det er 2 mnd, kattunger når de er 2 mnd osv osv Det må ofte både hyling og makt til å avvende alle dyr. Det er ikke nødvendigvis slik i det ville. Det er ingenting hårreisende eller uvanlig med hendelsen i videoen. Eneste er at ungen får ett nytt hjem isteden for å bli avlivet ( om er like vanlig)

Får et nytt hjem.. øh, den blir antakelig ikke behandlet pent i det nye hjemmet. Sett at den skal opptre på sirkus eller resturanter. Tror du den bjørnen blir trent med belønningsmetoden? Neppe. Hvis den bjørneparken får unger hvert år bør de sterilisere binnene eller skille hunner og hanner. Forkastelig hvordan folk behandler dyr :( Bjørnen blir heller ikke spist sånn som grisunger eller kalver. Er en vesentlig forskjell der.

Nå er det ett faktum at ikke alle hunder/hester ol blir trent med belønningsmetoder heller. Og jo, man kan spise bjørn.

Det er fler og fler dyretrenere som trener med belønningsmetoder nå til dags enn før. I kr.sand dyrepark klikkertrener de.

Skrevet

Joda, videoen er ikke hyggelig,men ikke nok til å få meg til å gråte. Var med under en kalvefødsel en gang og der tok vi kalven med en gang den kom ut, og satte den i egen kasse/ bås. Vi tørket den og ga den melk mens mora ropte etter kalven sin. Hun hadde knapt nok sett den. Det syns jeg var verre faktisk, men det er vanlig.

Skrevet

Jeg og samboeren min LER av sug lut. Oppfører seg som en mann, og er frekk i kjeften.

Skrevet
Nå er det ett faktum at ikke alle hunder/hester ol blir trent med belønningsmetoder heller. Og jo, man kan spise bjørn. Det er fler og fler dyretrenere som trener med belønningsmetoder nå til dags enn før. I kr.sand dyrepark klikkertrener de.

Jeg vet godt at man kan spise bjørn, men det er ikke like vanlig som å spise kalv. Man kan heller ikke sammenlikne dyreparken i Kristiansand med bjørner som danser på gata i øst-Europa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...