Gå til innhold

Se her da!!!!!! herreguuuuuud!!! :( Gråter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.tv2.no/ny...er-3821972.html

Tenk at slike forhold støtter man oppunder, under "forkledningen" "underholdning.." Jeg gremmes over hvor mange som tar med seg barna sine på sirkus og i dyreparker, for det er faktisk å lære dem at dyreplageri er greit.. (For dyrene har det ikke bra her i Norge heller..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett videoen, for dataen her er så ufattelig treig. Men tar du virkelig ikke med barna i dyreparker? Sirkus er jeg enig i, men i nordiske dyreparker tror jeg nok dyrene har det ganske så bra.

Drikker du forresten melk? Vet du at melkekuer fratas barna sine direkte etter fødsel?

Skrevet

Åh er SÅÅÅ lei av at folk skal sette elendighet opp mot elendighet. SLUTT MED DET!!!!

Hi

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Sirkus drar jeg ikke på, men jeg besøker dyreparker som Polar Zoo og slike og ja, jeg drikker melk og spiser yoghurt. Jeg bruker ikke pels, men jeg har et underlag av reinskinn. Jeg er isbjørnfadder, men jeg kan drepe en edderkopp i ny og ne.

Jeg er ikke alltid like konsekvent i alt jeg gjør, men i det minste så gjør jeg noe og noe er alltid bedre enn ingenting.

Skrevet

Det er veldig typisk av dib damer å henge seg opp i bruddstykker av innlegg til folk. Jeg skjønner du syns denne videoen er grusom! Og det synes jeg også. Sitter her og er helt kvalm! :(

Skrevet

Grusom video,men dette er ikke i Norge! Vi har en helt annen standar på dyreparker her i Norge.

Skrevet
Sirkus drar jeg ikke på, men jeg besøker dyreparker som Polar Zoo og slike og ja, jeg drikker melk og spiser yoghurt. Jeg bruker ikke pels, men jeg har et underlag av reinskinn. Jeg er isbjørnfadder, men jeg kan drepe en edderkopp i ny og ne. Jeg er ikke alltid like konsekvent i alt jeg gjør, men i det minste så gjør jeg noe og noe er alltid bedre enn ingenting.

åh Polar Zoo! Herlig sted :D

Skrevet
Grusom video,men dette er ikke i Norge! Vi har en helt annen standar på dyreparker her i Norge.

Denne bjørneungen skulle brukes til underholdning. Og du vet jo ikke om dette skjer med elefanter som brukes i sirkus i Norge.

At små elefant babyer blir tatt ifra moren for vokse opp med vold og tvang!

Gjest sug lut
Skrevet

Bare overskriften din beviser med hundre prosents sikkerhet at jeg ikke deler ditt syn på hva det nå måtte være. Og joda, det er dyreverner du er, ja? Ingen bombe.

Skrevet

Stikk av sug lut. Se videoen og stapp meningene dine opp i ræva di! Takk!

Skrevet

Ooooooog DER- mistet jeg respekten for "Sug Lut"

Skrevet
Skrevet

Hvorfor det? Bare fordi hun ikke mener det samme som deg?

Skrevet
Bare overskriften din beviser med hundre prosents sikkerhet at jeg ikke deler ditt syn på hva det nå måtte være. Og joda, det er dyreverner du er, ja? Ingen bombe.

Ja, for det er grusomt å ville beskytte dyr, ikke sant?

Skrevet
Denne bjørneungen skulle brukes til underholdning. Og du vet jo ikke om dette skjer med elefanter som brukes i sirkus i Norge. At små elefant babyer blir tatt ifra moren for vokse opp med vold og tvang!

Vet DU at dette skjer med elefantene i Norge? Har du jobbet på sirkus?

Gjest Miryks
Skrevet

Gah, er vi ikke ferdige med denne diskusjonen ennå?

Spør som jeg gjorde før; er dere like mye mot hundeustillinger, hundeshow, konkurranser med dyr generelt osv?

Uansett hvor en snur seg, så lenge det er dyr involvert så vil det være noen mørke kroker. Det er det i hundemiljø, kattemiljø, hestemiljø, sirkusmiljø osv osv..

Jeg støtter IKKE dyremishandling, da måtte jeg i såfall boikotta alt av dyreaktiviteter. Jeg velger heller å tro at de jeg kjenner som driver på med dyr, og de jeg kjenner som jobber i sirkus, snakker sant når de sier at de ikke mishandler dyrene sine.

Dyr har vært en del av min hverdag hele mitt liv, så jeg vet at en får ikke hester på 700 kg til å hoppe et hinder om en slår, mishandler og bryter den ned psykisk. En får heller ikke fire kameler til å løpe i ring sammen om de har blitt behandlet urettferdig under trening.

Det dere ser under evt show er en dyrehandler som er ekstra tydelige i signalene sine for å være sikker på at dyret har oppmerksomheten rettet 100% mot ham/henne, og ikke mot menneskemengden. Det gjelder både på sirkus og når en sprangrytter leder hesten sin gjennom en vanskelig bane.

Skrevet

Hi her. Blir så oppgitt! :( Prøver liksom å spre denne videoen så godt jeg kan, så folk skal bli opplyste. Og alle reagerer med skrekk og gru. Og lurer på hva akkurat de kan gjøre for å hjelpe på noen som helst måte.

Men hver gang jeg poster noe her inne. Uansett hva det måtte være, så må jeg nesten stålsette meg før jeg poster innlegget mitt. Hvorfor er det så mange kvasse, slemme, egoistiske og uempatiske mennesker her inne? Er "barn i magen" en plass for å spre galle. Få utløp for sinne og hat? Det er oprettet en egen "krangleside"- så hvorfor ikke bruke den på sånt heller?

Mvh. Oppgitt! :(

Gjest Miryks
Skrevet
Hi her. Blir så oppgitt! :( Prøver liksom å spre denne videoen så godt jeg kan, så folk skal bli opplyste. Og alle reagerer med skrekk og gru. Og lurer på hva akkurat de kan gjøre for å hjelpe på noen som helst måte. Men hver gang jeg poster noe her inne. Uansett hva det måtte være, så må jeg nesten stålsette meg før jeg poster innlegget mitt. Hvorfor er det så mange kvasse, slemme, egoistiske og uempatiske mennesker her inne? Er "barn i magen" en plass for å spre galle. Få utløp for sinne og hat? Det er oprettet en egen "krangleside"- så hvorfor ikke bruke den på sånt heller? Mvh. Oppgitt! :(

Kanskje vi skal opprette en syte-side også?

Evt en "Spre budskap"-side?

Skrevet
Denne bjørneungen skulle brukes til underholdning. Og du vet jo ikke om dette skjer med elefanter som brukes i sirkus i Norge. At små elefant babyer blir tatt ifra moren for vokse opp med vold og tvang!
Vet DU at dette skjer med elefantene i Norge? Har du jobbet på sirkus?

Jeg vet hva som skjer i sirkus siden jeg er medlem av dyrebeskyttelsen og er snikfotograf. Både på sirkus, pelsfarmer, staller og det som måtte være. Så JA jeg vet!!

Du vet derrimot svært lite, eller bare velger å se en annen vei for å berolige deg selv om at sånt "ikke skjer i Norge"... Jeg fotograferte personlig bildebevis på at sirkus MERANO som var her nylig brukte elefantkrok (noe som er ULOVLIG) på elefantene sine. Så også at elefantene led av understimuli! Så ikke snakk for du vet!!

Skrevet
Hi her. Blir så oppgitt! :( Prøver liksom å spre denne videoen så godt jeg kan, så folk skal bli opplyste. Og alle reagerer med skrekk og gru. Og lurer på hva akkurat de kan gjøre for å hjelpe på noen som helst måte. Men hver gang jeg poster noe her inne. Uansett hva det måtte være, så må jeg nesten stålsette meg før jeg poster innlegget mitt. Hvorfor er det så mange kvasse, slemme, egoistiske og uempatiske mennesker her inne? Er "barn i magen" en plass for å spre galle. Få utløp for sinne og hat? Det er oprettet en egen "krangleside"- så hvorfor ikke bruke den på sånt heller? Mvh. Oppgitt! :(
Kanskje vi skal opprette en syte-side også? Evt en "Spre budskap"-side?

Ahh, heks!

Skrevet

Det er mye avskum her inne. Husker jeg diskuterte i en tråd hvor de aller fleste argumenterte FOR kjønnslemlestelse av gutter. Var visst ikke så ille når det var små gutter som ble skåret i gitt. Blir kvalm.

Gjest Miryks
Skrevet
Ahh, heks!

Dette var faktisk et seriøst spørsmål.

At NOAH har hjernevasket deg til å tro at alt av aktiviteter med dyr er noe faenskap, trenger da ikke gå ut over oss som vet at mesteparten er ganske så koselig og morsomt.

Skrevet

Har ikke skrevet en ting om sirkus i denne tråden jeg! Jeg skrev om du visste det og det gjorde du tydligvis..... Har aldri vært på sirkus og har heller aldri jobbet der så kan ikke uttale meg om det..

Dette var svar til nr 19.

Skrevet
Ahh, heks!
Dette var faktisk et seriøst spørsmål. At NOAH har hjernevasket deg til å tro at alt av aktiviteter med dyr er noe faenskap, trenger da ikke gå ut over oss som vet at mesteparten er ganske så koselig og morsomt.

Så det er hjernevask når noen gidder å sette seg inn i en sak?

Jeg tror ikke at all dyrehold er ondskapen selv, men at pelsfarmer, sirkus, de aller fleste dyreparker, dyreshow og avl er dårlig for dyrene er vel ingen hemmelighet?

At noe er koselig og morsomt for DEG er ikke ensbetydende med at dyrene deler gleden.

Skrevet

Jeg ser ikke videoer fra virkeligheten som er så ubehagelige at jeg gråter. Orker ikke og har ikke kapastitet til å velte meg i alt det tragiske som skjer rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...