Gå til innhold

Tror du på reinkarnasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene linken sa at 1 av 5 med nær døden opplevelse ser livet passere i revy. Jeg opplevde det da jeg var svært nær ved å drukne som 10-åring. Det var som et filmlerret hvor stadig nye bilder og filmer passerte. På et punkt forstod jeg at jeg var i ferd med å dø. Det var merkelignok ikke noe dramatikk i den forståelsen, jeg var ikke redd. Plutselig visste jeg at enten kunne jeg dø, eller jeg kunne kjempe meg opp en siste gang.... jeg fant ut at "filmen" min var for kort, så jeg gjorde et siste forsøk på å komme meg opp, og da kom jeg opp til overflaten igjen og ble oppdaget og reddet.

For mange år siden kom jeg over noen gamle romaner på biblioteket. Handlingen var lagt til et annet europeisk land og mange historiske personer var skrevet inn i handlingen. Mens jeg leste disse bøkene stusset jeg på at jeg stadig vekk så for meg landskap, rom osv. på en måte jeg aldri har gjort før eller senere når jeg har lest bøker. Ved et par tilfeller var jeg uenig med "hovedpersonen" fordi jeg mente hendelser ikke hadde skjedd slik, og at spesielt en historisk person ble beskrevet på en bestemt måte, jeg tenkte at "det er ikke slik x er, x er jo slik og slik, dessuten mente x slik og ikke slik". Og der jeg har skrevet x var det navnet jeg fikk opp i hodet mitt om denne historiske personen - et kjælenavn. Dette var et navn som ikke var nevnt i bøkene og som jeg aldri hadde hørt før. Jeg begynte i ettertid å lese litt historie rundt disse personene og oppdaget at x var blitt kalt det jeg fikk opp av de aller nærmeste venner og noen i familien.

Dette nevnte jeg aldri for noen. Flere år senere var jeg hos en som driver med såkalt reading, hvor jeg ønsket hjelp til noe helt konkret i dette livet. Da begynte personen som skulle "lese" meg plutselig å beskrive et av mine tidligere liv - hvor jeg hadde levd et bestemt sted, hvordan jeg bodde og levde og hvem jeg omgikk.... hvis dette stemmer så har jeg faktisk vært venninne med denne historiske personen som jeg uten å vite det faktisk visste kjælenavnet til! Ganske fascinerende! :)

Jeg har hatt mange flere opplevelser som har gjort at jeg vet det er noe mer, også trolig reinkarnasjon, men jeg aner ikke hvordan jeg tror det fungerer en gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Trulte med to små
Skrevet
Ene linken sa at 1 av 5 med nær døden opplevelse ser livet passere i revy. Jeg opplevde det da jeg var svært nær ved å drukne som 10-åring. Det var som et filmlerret hvor stadig nye bilder og filmer passerte. På et punkt forstod jeg at jeg var i ferd med å dø. Det var merkelignok ikke noe dramatikk i den forståelsen, jeg var ikke redd. Plutselig visste jeg at enten kunne jeg dø, eller jeg kunne kjempe meg opp en siste gang.... jeg fant ut at "filmen" min var for kort, så jeg gjorde et siste forsøk på å komme meg opp, og da kom jeg opp til overflaten igjen og ble oppdaget og reddet. For mange år siden kom jeg over noen gamle romaner på biblioteket. Handlingen var lagt til et annet europeisk land og mange historiske personer var skrevet inn i handlingen. Mens jeg leste disse bøkene stusset jeg på at jeg stadig vekk så for meg landskap, rom osv. på en måte jeg aldri har gjort før eller senere når jeg har lest bøker. Ved et par tilfeller var jeg uenig med "hovedpersonen" fordi jeg mente hendelser ikke hadde skjedd slik, og at spesielt en historisk person ble beskrevet på en bestemt måte, jeg tenkte at "det er ikke slik x er, x er jo slik og slik, dessuten mente x slik og ikke slik". Og der jeg har skrevet x var det navnet jeg fikk opp i hodet mitt om denne historiske personen - et kjælenavn. Dette var et navn som ikke var nevnt i bøkene og som jeg aldri hadde hørt før. Jeg begynte i ettertid å lese litt historie rundt disse personene og oppdaget at x var blitt kalt det jeg fikk opp av de aller nærmeste venner og noen i familien. Dette nevnte jeg aldri for noen. Flere år senere var jeg hos en som driver med såkalt reading, hvor jeg ønsket hjelp til noe helt konkret i dette livet. Da begynte personen som skulle "lese" meg plutselig å beskrive et av mine tidligere liv - hvor jeg hadde levd et bestemt sted, hvordan jeg bodde og levde og hvem jeg omgikk.... hvis dette stemmer så har jeg faktisk vært venninne med denne historiske personen som jeg uten å vite det faktisk visste kjælenavnet til! Ganske fascinerende! :) Jeg har hatt mange flere opplevelser som har gjort at jeg vet det er noe mer, også trolig reinkarnasjon, men jeg aner ikke hvordan jeg tror det fungerer en gang.

Utrolig spennende lesning! :)

Det er mye mellom himmel og jord og bare synd vi enda forstår for lite av alt dette.

Skrevet

Jeg tror ikke på noen reinkarnasjon av bevistheten eller at man har levd før og kan huske det eller dra nytte av det på noen måter, men jeg tror jo på at kroppen omdannes og blir til bestandeler i nye kropper. Når kroppen råtner eller blir spist av smådyr blir vi en del av disse dyrene, når planter gror blir vi en del av plantene og når gasser utskilles blir vi en del av alle menneskene og dyrene som puster inn gassene. På den måten hører alt og alle sammen.

Skrevet

Det er jo veldig mange som tror på renikarnasjon i en eller annen form. Samene, indianerene, i store deler av Asia står jo budisme og Hinduisme sterkt og her står jo reinkarnasjon sentralt. Sikismen også er jo en blanding av islam og troren på reinkarnasjon (svært fasinerende) og flere kristne også tror jo at vi kommer til himmelen, men blir sendt tilbake til jorden til nye liv for de det er ting vi trenger å lære.

Jeg mener i allefall at vi må ha et åpent sinn.

Skrevet

Denne tråden liker jeg!!

Skrevet
Film: Yesterdays Children. Er du fasinert/ interesert i dette temaet, må du se denne.

http://www.youtube.com/watch?v=Ue9srwpAG2c

Denne må alle se. Jeg gråt i et den siste halvtimen av filmen. Fantastisk rørende.
En fantastisk film ja! Så rørende at gråten har tatt helt av her :(

WOW!! Denne filmen må sees av alle! Helt utrolig fantastisk rørende!

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

På del tre av schrødingers katt så stoppet det så brått med de kryssene... Prøvde å finne hele siste del på youtube men fant ingen andre enn den det var linket til. Fant heller ikke igjen på nrks nettsider. Noen som har link til siste del av episoden?

Skrevet
På del tre av schrødingers katt så stoppet det så brått med de kryssene... Prøvde å finne hele siste del på youtube men fant ingen andre enn den det var linket til. Fant heller ikke igjen på nrks nettsider. Noen som har link til siste del av episoden?

Det var jeg som la ut de linkene fra shrødingerskatt. Jeg fant den første først og da sto det 1 av 3. Da regnet jeg med at det var 3 deler, men kanskje det er en 4. Jeg kan sjekke det...

Skrevet
Historien: Yesterdays Children er en sann historie. I filmen heter hovedpersonen Jenny Cole, i virkelighten heter hun Jenny Cockell. http://www.youtube.c...h?v=snnmlqz:UCc

Beklager... Linken virker ikke jeg prøver igjen.

Skrevet

Jeg tror på at når vi dør så møter vi våre kjære igjen og vokter over de som fremdeles er nede på jorda og tar imot de når dems tid er kommet.

Tror på evig kjærlighet, trygghet og glede.

En gang hadde jeg vært på lang-date (vi bodde så langt fra hverandre at vi bestemte oss for å ta en helge date for å bli ordentlig kjent med hverandre.. vi møttes på nett og klikket max med hverandre og ville finne ut om dette var å satse på).

Da han dro sin vei kjennte jeg en tomhet inni meg. Og da jeg la meg den kvelden så såg jeg opp i taket og snakket til min bestefar (som døde 5 år før)..jeg sa; "Hvis dette er ment å være..hvis han er den rette for meg, så gi meg et tegn, ikke nå, men i morgen"...

Dagen etter var jeg på jobb og jeg skulle innom personalrommet.. på bordet midt i rommet stod det en vinflaske noen hadde vunnet på vin-lotteriet fredagen før, men ikke tatt med seg...jeg stoppet opp da jeg så på etiketten... der stod det med store bokstaver ....DRAGON... Jeg har en drage tatovert på ryggen og han jeg var på date med var født i dragens tegn... og den helgen snakket vi også om drager..

Skrevet
Jeg tror på at når vi dør så møter vi våre kjære igjen og vokter over de som fremdeles er nede på jorda og tar imot de når dems tid er kommet. Tror på evig kjærlighet, trygghet og glede. En gang hadde jeg vært på lang-date (vi bodde så langt fra hverandre at vi bestemte oss for å ta en helge date for å bli ordentlig kjent med hverandre.. vi møttes på nett og klikket max med hverandre og ville finne ut om dette var å satse på). Da han dro sin vei kjennte jeg en tomhet inni meg. Og da jeg la meg den kvelden så såg jeg opp i taket og snakket til min bestefar (som døde 5 år før)..jeg sa; "Hvis dette er ment å være..hvis han er den rette for meg, så gi meg et tegn, ikke nå, men i morgen"... Dagen etter var jeg på jobb og jeg skulle innom personalrommet.. på bordet midt i rommet stod det en vinflaske noen hadde vunnet på vin-lotteriet fredagen før, men ikke tatt med seg...jeg stoppet opp da jeg så på etiketten... der stod det med store bokstaver ....DRAGON... Jeg har en drage tatovert på ryggen og han jeg var på date med var født i dragens tegn... og den helgen snakket vi også om drager..

#62 her igjen..

Må nevne at jeg og han ble sammen, samboere, forlovet, gift og foreldre :) Vært sammen i 8 år and still going strong :)

Vi har blitt enige om å satse på evigheten :)

Skrevet

Det var jeg som la ut de linkene fra shrødingerskatt. Jeg fant den første først og da sto det 1 av 3. Da regnet jeg med at det var 3 deler, men kanskje det er en 4. Jeg kan sjekke det...

Virker som om det er riktig at det er tre deler. Bare at del 3 er kuttet litt før episoden egentlig er slutt.

Skrevet
Virker som om det er riktig at det er tre deler. Bare at del 3 er kuttet litt før episoden egentlig er slutt.

Klippet er egentlig ganske gammelt. For noen år siden lå det på nett-tv til NRK. Mulig det fremdeles ligger der, men jeg finner det ikke. Dette er egentlig en episode til som gikk på shrødingerskatt om det å ha levd før, men den klarer jeg ikke å finne.

Skrevet
Klippet er egentlig ganske gammelt. For noen år siden lå det på nett-tv til NRK. Mulig det fremdeles ligger der, men jeg finner det ikke. Dette er egentlig en episode til som gikk på shrødingerskatt om det å ha levd før, men den klarer jeg ikke å finne.

Takk for at du sjekket :) Jeg får bare gå å undre meg om de med nær-døden-opplevelser så kryssene som lå på hyllene oppunder takene, eller ikke ;) (for dem som ikke så episodens slutt: de la ut kryss på A4 ark høyt oppunder taket for å se om noen av dem som hevder å ha vært nær døden og gått "ut av kroppen" og sett disse kryssene som de selvsagt ikke informerer om at finnes... var vel for å sjekke hvor mye hold det var i det folk fortalte...)

Skrevet

Jeg mener fra jeg så dette på tv at det avsluttet litt sånn hengende i lufta... Litt sånn (to be continud)

Skrevet

Nei. Skulle gjerne trodd på det, men....Når du er dau så er du dau, tror jeg.

• 3 uker senere...
Skrevet

En liten ting: alle som hevder å ha levd før, og som faktisk kan huske det, hvorfor er det ingen som har levd et fattig liv i afrika?

Alle kommer i fra Europa, Asia eller Amerika. Hm...merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...