Gå til innhold

Tror du på reinkarnasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg tror at du blir gjenfødt ja. Og at det du var i dette livet og måten du oppførte deg mot andre, vil du i neste liv få opplever det. La oss si at du var skikkelig dritt mot en person og dette vil da komme sterkere tilbake mot deg. Så i ditt neste liv blir du den personen som folk er skikkelig dritt mot.

I virkeligheten er vel livet litt mer komplekst enn som så?

De fleste mennesker kan vel se tilbake på både gode ting og urett de har gjort mot andre mennesker på dødsleiet- ingen er ufeilbarlige, og påstår du faktisk at mennesker som opplever vonde ting bare kan skylde seg selv siden de sikkert har oppført seg dårlig mot noen i et tidligere liv..?!

Skjønner det er karma du sikter til, men du forstår nok ikke helt begrepet.

Skrevet
Jeg tror at du blir gjenfødt ja. Og at det du var i dette livet og måten du oppførte deg mot andre, vil du i neste liv få opplever det. La oss si at du var skikkelig dritt mot en person og dette vil da komme sterkere tilbake mot deg. Så i ditt neste liv blir du den personen som folk er skikkelig dritt mot.
I virkeligheten er vel livet litt mer komplekst enn som så? De fleste mennesker kan vel se tilbake på både gode ting og urett de har gjort mot andre mennesker på dødsleiet- ingen er ufeilbarlige, og påstår du faktisk at mennesker som opplever vonde ting bare kan skylde seg selv siden de sikkert har oppført seg dårlig mot noen i et tidligere liv..?! Skjønner det er karma du sikter til, men du forstår nok ikke helt begrepet.

Enig. Livet er mer komplekst.

Karma er en ting, men vi alle bærer vel med oss både det gode og det onde. Det er bare i eventyrene at en er god og den andre er ond......

(Ikke meg som har skrevet innleggene over)

Skrevet

Har en liten gutt på 2,5 år som snakker mye om mormor om dagen. Han driver rett som det er og "ringer" henne med lekemobilen sin. Når jeg spør om hvem han snakker med svarer han "mormor", som om det var den mest naturlige ting i verden.

Det rare er at mormoren hans døde 10 år før han ble født, og når vi innimellom snakker om henne bruker jo ikke ordet mormor om henne. Vi har ikke bilder av henne stående fremme.

Han har andre besteforeldre som omtales med andre "navn" så dette er merkelig. Noen som har erfart dette?

Skrevet
Har en liten gutt på 2,5 år som snakker mye om mormor om dagen. Han driver rett som det er og "ringer" henne med lekemobilen sin. Når jeg spør om hvem han snakker med svarer han "mormor", som om det var den mest naturlige ting i verden. Det rare er at mormoren hans døde 10 år før han ble født, og når vi innimellom snakker om henne bruker jo ikke ordet mormor om henne. Vi har ikke bilder av henne stående fremme. Han har andre besteforeldre som omtales med andre "navn" så dette er merkelig. Noen som har erfart dette?

Nei, men datteren min hadde en helt uforklarelig frykt helt fra hun var født. Hun var livredd for alle mann, til og med sin egen far. Ingen av mine andre barn har oppført seg sånn. Frykten hennes blir mer og mer borte..... Jeg har mine tanker om det...... (Ikke så mye mer å si om det)

Skrevet

Ikke rarere at man blir født flere ganger enn at man blir født en gang. Vi forstår nok mer av energi, tid og masse på et eller annet tidspunkt.

Skrevet
Har en liten gutt på 2,5 år som snakker mye om mormor om dagen. Han driver rett som det er og "ringer" henne med lekemobilen sin. Når jeg spør om hvem han snakker med svarer han "mormor", som om det var den mest naturlige ting i verden. Det rare er at mormoren hans døde 10 år før han ble født, og når vi innimellom snakker om henne bruker jo ikke ordet mormor om henne. Vi har ikke bilder av henne stående fremme. Han har andre besteforeldre som omtales med andre "navn" så dette er merkelig. Noen som har erfart dette?
Nei, men datteren min hadde en helt uforklarelig frykt helt fra hun var født. Hun var livredd for alle mann, til og med sin egen far. Ingen av mine andre barn har oppført seg sånn. Frykten hennes blir mer og mer borte..... Jeg har mine tanker om det...... (Ikke så mye mer å si om det)

Ja, hvor kommer det fra tro? Dersom vi går ut ifra at sjelen kan leve mer enn ett liv er det vel å anta at barn kan ha med seg minner.

Ang. sønnen min: Jeg er klar over at det kan høres søkt ut, men jeg får en følelse av at han kjenner henne, selv om hun døde lenge før han ble født. Får meg til å tenke at de kanskje har vært sammen et sted før han kom til verden. Who knows?

Skrevet

Det finnes mange mennesker, særlig i barnealder, som har minner fra tidligere liv. Barn som hevder de var bestemte personer tidligere og vet detaljer fra avdøde folks liv, som blir bekreftet senere osv. Google litt rundt det, så finner man ganske mye info :)

Skrevet

Ja. Jeg vet ikke helt hvordan det skjer.. men jeg tror på det. Jeg vet at sjelen min er gammel, gammel :) Har lest en del om forskjellige stadier for sjelen, og jeg vet at min er gammel! :) Føler at jeg har levd liv mange, mange ganger før..

Skrevet

Ja, datteren min hadde en lang periode etter at oldemoren døde, hvor hun snakket med henne stadig vekk. Jeg må si jeg opplevde det som veldig troverdig. Jeg snakker stadig med min avdøde far. Opplever veldig sterkt at han er her hos oss ofte.

Skrevet
Ja, datteren min hadde en lang periode etter at oldemoren døde, hvor hun snakket med henne stadig vekk. Jeg må si jeg opplevde det som veldig troverdig. Jeg snakker stadig med min avdøde far. Opplever veldig sterkt at han er her hos oss ofte.

Jeg har også opllevd noe lignede med min kammerat som tok live sitt. Jeg ønsket så inderlig å finne noen tegn på at han var til stede, men ingen ting de første ca 10 dagene, så hadde jeg 2-3 dager hvor jeg følte en sterk tilsedeverelse. det var ikke det at vi pratet sammen, men jeg fikk en veldig ro, og det var akkurat som han så tankene mine, følte jeg. (På en måte en kommunikasjonsfor...)

Men man bør ikke snakke med folk som ikke tro om sånt. De har ofte bestemt seg for at dette er dumt. Men jeg stoler på min opplevelse.

Skrevet

Jeg har også opllevd noe lignede med min kammerat som tok live sitt. Jeg ønsket så inderlig å finne noen tegn på at han var til stede, men ingen ting de første ca 10 dagene, så hadde jeg 2-3 dager hvor jeg følte en sterk tilsedeverelse. det var ikke det at vi pratet sammen, men jeg fikk en veldig ro, og det var akkurat som han så tankene mine, følte jeg. (På en måte en kommunikasjonsfor...)

Men man bør ikke snakke med folk som ikke tro om sånt. De har ofte bestemt seg for at dette er dumt. Men jeg stoler på min opplevelse.

Gjest Trulte med to små
Skrevet
Film: Yesterdays Children. Er du fasinert/ interesert i dette temaet, må du se denne.

http://www.youtube.com/watch?v=Ue9srwpAG2c

Denne må alle se. Jeg gråt i et den siste halvtimen av filmen. Fantastisk rørende.

En fantastisk film ja! Så rørende at gråten har tatt helt av her :(

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Titta på den første linken om the boy who lived before (eller noe i den duren) og måtte lete opp hele episoden, interressante greier... Selv vet jeg ikke helt hva jeg tror og ikke.

Ser der har kommet nye linker, må nok ta en titt!

Endret av lillemor og lillefrøken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...