Gå til innhold

Tror du på reinkarnasjon?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør du? eller HVA tror du sjer når vi dør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror man kommer til himmelen til sine kjente og kjære, og lever nye liv på jorden. Enkelte blir i himmelen og andre reiser til jorden igjen... Når man dør er det kun godhet, kjærlighet og tilgivelse :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Interessant tema! :) Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg er utdannet regresjonsterapeut ( dvs en terapiform hvor jeg guider andre tilbake til barndom eller tidligere liv ) og har selv opplevd bruddstykker av flere tidligere liv. Det har vært ganske heftig til tider, men det viktigste er å se det, heale og forløse og så komme seg videre.

Jeg tror på reinkarnasjon, men at vi blir gjenfødt som mennesker, ikke som dyr eller blomster. ;)

Jeg tror vi er her for å erfare og lære ulike aspekt av livet, samt mye mye mer.

Skrevet

Ja det tror jeg på. Jeg husker ting fra tidligere liv og har god kontakt med sjelen min. Meditasjon ble inngangsportalen for for meg. Men jeg vil advare mot å eksperimentere på egen hånd, da det finnes "tøysekopper" på den andre siden som liker å

tulle med oss levende ;) Men det finnes plenty av gode teknikker for å få kontakt med sjelen sin. Man vet at det er sjelen man har kontakt med når man fylles av sterk kjærlighet, varme og harmoni. Alle kampene i livet blekner og man ser det større bildet.

 

Men det ble en liten avsporing ;) For å komme tilbake til reinkarnasjon så tar man med seg egenskaper og erfaringer fra tidligere liv. Og selv om man starter på ny frisk hver gang så har man med seg mye skjult livsvisdom fra mange liv tilbake. Slik er man sikret at det går "riktig" vei, om enn krokete og med mange omveier.

Skrevet

Ja, jeg gjør egentlig det. Jeg håper i hvertfall det! For mange år siden fikk min kusine tak i et "regressjons"tape, som skulle geleide lytteren tilbake til førrige liv. Hun var veldig gira, mens jeg var litt mer skeptisk (mest kanskje fordi hun hadde vært innom mye rart når det gjaldt alternative ting og new age på den tiden), uansett, vi bestemte oss for å prøve dette, så hun kom på besøk med tapen og vi la oss til ro i et mørkt rom for å bli ledet tilbake. Og jeg hadde faktisk en uventet opplevelse! Det var veldig rart og ikke noe jeg tenkte bevisst, men jeg "var" et annet menneske, og opplevde spontant hendelser fra vedkommendes liv, altså mannen på tapen sa f.eks "gå til den lykkeligeste dagen i ditt liv" og da kom det noen spontane "minner". Det hele var veldig rart og på et tidspunkt begynte tårene å renne, jeg ble så emosjonelt opprørt. Dessverre gikk "fortellerstemmen" videre til "neste liv" for fort og jeg klarte ikke å forbli "pålogget". Det rareste var kanskje at jeg hadde evt forventet at det ville føles som meg, bare i en annen kropp og annen tid, men denne personen føltes veldig forskjellig og fremmed for meg. Jeg "visste" dette var i et europeisk land, jeg var ikke sikker hvor, men flere år senere kom jeg til Polen og det første jeg tenkte var at nå visste jeg hvilket land det var. (Min kusine derimot fikk ikke noe ut av dette og syntes dette ble meget mislykket.)

Skrevet

Nei, jeg tror ikke på reinkarnasjon. Synes idéen er skikkelig søkt, og ser ingen grunn til å tro på det. Hva er det som tyder på at det er sånn det henger sammen, liksom?

 

Når vi dør tror jeg vi dør. Da er det ikke noe mer. Ser ikke behovet for ekstra fantasifulle forklaringer om gjenfødsler eller evig liv.

Skrevet

Interessant tema! :) Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg er utdannet regresjonsterapeut ( dvs en terapiform hvor jeg guider andre tilbake til barndom eller tidligere liv )

 

Bare av nysgjerrighet: Får du lån og stipend fra Lånekassen for å ta en slik utdanning?

Skrevet

Jeg tror også på det. Hvor skulle det bli av meg når kroppen ikke virker lenger liksom?...hehe

Gjest sug lut
Skrevet

Nei. Når vi dør skjer det ingenting mer.

Skrevet
Ja, jeg gjør egentlig det. Jeg håper i hvertfall det! For mange år siden fikk min kusine tak i et "regressjons"tape, som skulle geleide lytteren tilbake til førrige liv. Hun var veldig gira, mens jeg var litt mer skeptisk (mest kanskje fordi hun hadde vært innom mye rart når det gjaldt alternative ting og new age på den tiden), uansett, vi bestemte oss for å prøve dette, så hun kom på besøk med tapen og vi la oss til ro i et mørkt rom for å bli ledet tilbake. Og jeg hadde faktisk en uventet opplevelse! Det var veldig rart og ikke noe jeg tenkte bevisst, men jeg "var" et annet menneske, og opplevde spontant hendelser fra vedkommendes liv, altså mannen på tapen sa f.eks "gå til den lykkeligeste dagen i ditt liv" og da kom det noen spontane "minner". Det hele var veldig rart og på et tidspunkt begynte tårene å renne, jeg ble så emosjonelt opprørt. Dessverre gikk "fortellerstemmen" videre til "neste liv" for fort og jeg klarte ikke å forbli "pålogget". Det rareste var kanskje at jeg hadde evt forventet at det ville føles som meg, bare i en annen kropp og annen tid, men denne personen føltes veldig forskjellig og fremmed for meg. Jeg "visste" dette var i et europeisk land, jeg var ikke sikker hvor, men flere år senere kom jeg til Polen og det første jeg tenkte var at nå visste jeg hvilket land det var. (Min kusine derimot fikk ikke noe ut av dette og syntes dette ble meget mislykket.)

 

God bedring!

 

Fantasere kaller man det. At du ikke skjønner det sier litt om hvor lite oppegående du er.

Skrevet
Ja, jeg gjør egentlig det. Jeg håper i hvertfall det! For mange år siden fikk min kusine tak i et "regressjons"tape, som skulle geleide lytteren tilbake til førrige liv. Hun var veldig gira, mens jeg var litt mer skeptisk (mest kanskje fordi hun hadde vært innom mye rart når det gjaldt alternative ting og new age på den tiden), uansett, vi bestemte oss for å prøve dette, så hun kom på besøk med tapen og vi la oss til ro i et mørkt rom for å bli ledet tilbake. Og jeg hadde faktisk en uventet opplevelse! Det var veldig rart og ikke noe jeg tenkte bevisst, men jeg "var" et annet menneske, og opplevde spontant hendelser fra vedkommendes liv, altså mannen på tapen sa f.eks "gå til den lykkeligeste dagen i ditt liv" og da kom det noen spontane "minner". Det hele var veldig rart og på et tidspunkt begynte tårene å renne, jeg ble så emosjonelt opprørt. Dessverre gikk "fortellerstemmen" videre til "neste liv" for fort og jeg klarte ikke å forbli "pålogget". Det rareste var kanskje at jeg hadde evt forventet at det ville føles som meg, bare i en annen kropp og annen tid, men denne personen føltes veldig forskjellig og fremmed for meg. Jeg "visste" dette var i et europeisk land, jeg var ikke sikker hvor, men flere år senere kom jeg til Polen og det første jeg tenkte var at nå visste jeg hvilket land det var. (Min kusine derimot fikk ikke noe ut av dette og syntes dette ble meget mislykket.)

 

God bedring!

 

Fantasere kaller man det. At du ikke skjønner det sier litt om hvor lite oppegående du er.

 

At du ikke har opplevd ting utenom det vanlige (forståelig nok, siden trangsynte mennesker sjelden gjør det), betyr ikke at andre ikke har gjort det. Å kalle andre mennesker - som du attpåtil aldri har møtt - for "lite oppegående" pga at de mener noe annet enn deg, får meg til å tvile en hel del på din egen intelligens.. At det finnes ingen konkrete "bevis" for reinkarnasjon, har ingenting å si, for det gjør det ikke heller for det motsatte og allikevel setter du deg på din høye hest ovenfor hva jeg og millioner av andre tror på, for "selvfølgelig er det du som har rett".. Jeg synes synd på deg som har behov for å være spydig og frekk mot de som ser verden gjennom "andre briller" enn deg, du kan ikke ha det godt med deg selv.

Skrevet

Jeg tror at du blir gjenfødt ja. Og at det du var i dette livet og måten du oppførte deg mot andre, vil du i neste liv få opplever det.

 

La oss si at du var skikkelig dritt mot en person og dette vil da komme sterkere tilbake mot deg. Så i ditt neste liv blir du den personen som folk er skikkelig dritt mot.

Skrevet

Nei, jeg tror man har ett liv før døden og evig liv etter. :)

Skrevet

For det første synes jeg folk må være litt mer tolerange og åpne.

For noen hundre årsiden ble folk som trodde jorden var rund sett på som skrullette. Vi finnner ut nye ting hele tiden.

Det åndelige er vanskelig å finne sikket ut om, men folk må få lov å tro hva de vil.

 

For min del er det vanskeligere å tro på en stor gud, og og at alle skal komme til en himmel, eller et helvete. Og det som avgjør er om du tror på gud og at du ber om tilgivelse, ikke om du er et godt menneske. (Men for all del... folk må gjerne tro på det)

 

Jeg synes reinkarnasjon er mer logisk. Vi vet at ting går i sirkel. Vi dør, blir til jord, jorden gir næring til gresset, kua spiser gresset, kua produsere melk, som vi drikker, som blir til fett på på låre ditt...

Jeg tror at sjelen også går i sirkel. For meg er sjelen mere en bare en del av kroppen min. Kroppen min vil brytes ned til jord, men sjelen min er noe mer enn nedbrytbart materiale...

Skrevet

For det første synes jeg folk må være litt mer tolerange og åpne.

For noen hundre årsiden ble folk som trodde jorden var rund sett på som skrullette. Vi finnner ut nye ting hele tiden.

Det åndelige er vanskelig å finne sikket ut om, men folk må få lov å tro hva de vil.

 

For min del er det vanskeligere å tro på en stor gud, og og at alle skal komme til en himmel, eller et helvete. Og det som avgjør er om du tror på gud og at du ber om tilgivelse, ikke om du er et godt menneske. (Men for all del... folk må gjerne tro på det)

 

Jeg synes reinkarnasjon er mer logisk. Vi vet at ting går i sirkel. Vi dør, blir til jord, jorden gir næring til gresset, kua spiser gresset, kua produsere melk, som vi drikker, som blir til fett på på låre ditt...

Jeg tror at sjelen også går i sirkel. For meg er sjelen mere en bare en del av kroppen min. Kroppen min vil brytes ned til jord, men sjelen min er noe mer enn nedbrytbart materiale...

 

Måtte bare kommentere det du skriver om at kristne ikke tror det betyr noe om man er et godt menneske.. Det er jo feil :) Tro OG gjerninger, det er det som betyr noe.. :) Hjelper lite å be Gud om tilgivelse hvis du ikke tilgir seg for eksempel.

Skrevet
For det første synes jeg folk må være litt mer tolerange og åpne. For noen hundre årsiden ble folk som trodde jorden var rund sett på som skrullette. Vi finnner ut nye ting hele tiden. Det åndelige er vanskelig å finne sikket ut om, men folk må få lov å tro hva de vil. For min del er det vanskeligere å tro på en stor gud, og og at alle skal komme til en himmel, eller et helvete. Og det som avgjør er om du tror på gud og at du ber om tilgivelse, ikke om du er et godt menneske. (Men for all del... folk må gjerne tro på det) Jeg synes reinkarnasjon er mer logisk. Vi vet at ting går i sirkel. Vi dør, blir til jord, jorden gir næring til gresset, kua spiser gresset, kua produsere melk, som vi drikker, som blir til fett på på låre ditt... Jeg tror at sjelen også går i sirkel. For meg er sjelen mere en bare en del av kroppen min. Kroppen min vil brytes ned til jord, men sjelen min er noe mer enn nedbrytbart materiale...

 

Jeg er helt enig med deg i at det ikke er noe annerledes å tro på dette enn å tro på annen religion. Jeg ser på meg selv om agnostiker, men jeg har sett og opplevd nok til at jeg har et åpent syn på mye også.. At vi mennesker tar ansvar for solidaritet, egne handlinger og det livet vi lever nå er likevel alfa og omega.

Skrevet

jeg vil tro på det.

For i neste liv bytter jeg og mannen roller. jeg skal bli hans udugelige husbond, så skal han få jobbe ræva av seg som kona mi. kanskje han vil skjønne min frustrasjon da...

Skrevet
jeg vil tro på det. For i neste liv bytter jeg og mannen roller. jeg skal bli hans udugelige husbond, så skal han få jobbe ræva av seg som kona mi. kanskje han vil skjønne min frustrasjon da...

 

Kanskje bedre å bytte roller i dette livet, så han får kjenne på det??;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet
Interessant tema! :) Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg er utdannet regresjonsterapeut ( dvs en terapiform hvor jeg guider andre tilbake til barndom eller tidligere liv )
Bare av nysgjerrighet: Får du lån og stipend fra Lånekassen for å ta en slik utdanning?

 

Jeg fikk faktisk omskolering via Nav til dette, men det skal sies at jeg nok ikke hadde fått det godkjent i dag da de har blitt strengere på hva de godkjenner.

Jeg tok også to andre utdanninger innen alternativ terapi. Altså fikk jeg to utdanninger dekket av Nav og den tredje måtte jeg betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...