Gå til innhold

Jeg skal gifte meg med fettern min!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ragnhild fikk alt...
Hva fikk hun?
Ragnhild fikk alt...
Hva fikk hun?
Æh... Det går ikke spesielt fort rundt i øverste etasje hos henne, da, ikke akkurat skarpeste kniven i skuffen, for å si det pent.

Æh, Ragnhild er da det mest oppegående medlemmet av kongehuset! Hun er vår rette dronning! I stedet for den puslete lillebroren hennes.

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Har ikke lest så mange av svarene du har fått, men om dere ikke føler det ekkelt og det er lovlig, så ser jeg ikke hvorfor folk skal legge seg borti det... synes det høres rart ut når noen ber dere om å tenke dere godt om og helst unngå det. Når man finner den man elsker, så bytter man dem ikke bort med noen andre (og er det denne personen man er gift med, og begge er fruktbare, så er det naturligvis den metoden man også produserer barn) "bare" fordi det kompliserer familiebånd, øker sjansen for sykdommer i svangerskap eller for barn, eller øker raten av dødfødsler. Dette er heller noe man tenker over når man starter å date søskenbarnet sitt, men ikke når man er klare for giftemål. Så lykke til og gratulerer!

PS: måten det er skrevet på i hovedinnlegget ser ut som du skriver for å provosere eller sette et tema på dagsorden, som et slags forumtroll :P

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet
Æsj sier nå bare jeg, kunne ikke for alt i verden tenkt meg å knulle søskenbarnet mitt, langt mindre giftet meg og fått barn med, Æsj, Æsj,Æsj, hadde heller dødd som gammel peppermø altså.. Men hver sin smak.. Av verdens 5 milliarder, ender man opp med å velge tante og onkels avkom.. fysj å føi!

5 milliard? Vi er snart 7 milliarder, dermed enda større grunn til å kanskje utvide horisonten sin med valg av partner :)

http://www.no.amazin...i-denne-verden/

Skrevet

Blir jo veldig lettvint med hvem som skal inviteres i bryllupet da....

Skrevet

Vi kommer nok stort sett til å invitere venner og ikke så mange familiemedlemmer, for endel av dem er imot forholdet vårt!

Skrevet

Ble ikke videre overrasket av det må jeg si. Men kjærlighetens veier er uransakelige, så lykke til :-)

Skrevet

Kjenner et par som et søskenbarn. De har to gutter, og begge har Downs syndrom.. Men lykke til! :)

Gjest Antarctica
Skrevet

For noen komplett usaklige anekdoter som kommer her! Ja, det fins sykdommer som man får en noe forhøyet sjanse for at barn kan få om foreldre er nært i slekt (dvs at søskenbarnekteskap har vært praktisert i mer enn en generasjon).

Men verken ADHD eller Downs er blant dem.... Så skremselspropagandaen er som å si "jeg kjenner to som dere, og alle ungene fikk meslinger!". Det er dessverre også mulig å få 2 barn med Downs også for foreldre uten spesielle familierelasjoner!

Skrevet
For noen komplett usaklige anekdoter som kommer her! Ja, det fins sykdommer som man får en noe forhøyet sjanse for at barn kan få om foreldre er nært i slekt (dvs at søskenbarnekteskap har vært praktisert i mer enn en generasjon). Men verken ADHD eller Downs er blant dem.... Så skremselspropagandaen er som å si "jeg kjenner to som dere, og alle ungene fikk meslinger!". Det er dessverre også mulig å få 2 barn med Downs også for foreldre uten spesielle familierelasjoner!

Tror du burde lese litt mer før du uttaler deg offentlig.

Følte du deg forresten truffet over at folk syns det er ekkelt med innavl?

Skrevet

Det er ikke ekkelt og det er helt normalt!

Skrevet

Jeg skal gifte meg med fetteren til tremenningen til kusina til søstra til tanta til onkelen min nemlig! Hah.

Skrevet

Jeg er gift med nevøen til søskenbarnet til min stemor!

Før tenkte jeg egentlig ikke så mye over dette med søskenbarnekteskap. Men etter at jeg fikk barn selv har jeg innsett at jeg ikke ville likt det om mitt barn giftet seg med barnet til min søster. Det hadde blitt for tett!

Skrevet
Æsj sier nå bare jeg, kunne ikke for alt i verden tenkt meg å knulle søskenbarnet mitt, langt mindre giftet meg og fått barn med, Æsj, Æsj,Æsj, hadde heller dødd som gammel peppermø altså.. Men hver sin smak.. Av verdens 5 milliarder, ender man opp med å velge tante og onkels avkom.. fysj å føi!

Vi debuterte seksuelt sammen da vi var 17 og flyttet sammen da vi var 21. Vi gleder oss til å få barn :)

Skrevet

Så koselig for dere da! Hvordan er broren din, unnskyld fetteren din, i senga? Du vurderte ikke andre kjæresteemner (far, onkel osv.)? Med masse familie har du kanskje litt valgmuligheter?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Så koselig for dere da! Hvordan er broren din, unnskyld fetteren din, i senga? Du vurderte ikke andre kjæresteemner (far, onkel osv.)? Med masse familie har du kanskje litt valgmuligheter?

Sjarmerende!

Ingen grenser for hva du får deg til å skrive?

Skrevet
Sjarmerende! Ingen grenser for hva du får deg til å skrive?

Mange innavla mennesker som føler seg truffet her, forstår jeg.

Skrevet

Etter å ha bodd måneddsvis på sykehus med mitt eget barn har jeg lært mye om andre også. Blandt annet at indere og pakistanere har størst andel syke barn her til lands.

Sykepleier fortalte meg at det var så grov innavl at barna ble født med den ene misdannelsen og hjerneskaden etter den andre.

Disse foreldrene burde faen meg skamme seg noe jævli!!

Skrevet
Etter å ha bodd måneddsvis på sykehus med mitt eget barn har jeg lært mye om andre også. Blandt annet at indere og pakistanere har størst andel syke barn her til lands. Sykepleier fortalte meg at det var så grov innavl at barna ble født med den ene misdannelsen og hjerneskaden etter den andre. Disse foreldrene burde faen meg skamme seg noe jævli!!

Burde også skamme seg over å med vitende og vilje sette barn til verden som vil bli en byrde for oss som bor i landet og betaler skatt.

Parrer man seg med familie så får man ta kostnaden selv.

Skrevet

Det er ikke noe skadelig å gifte seg med fetter. Kong Harald sin mor og far var fetter og kusine. Alle kan få syke barn, men sjansen for det er liten.

Skrevet

Altså Norges forrige konge, kong Olav, var gift med sin kusine.

Skrevet

Og vi ser jo hvordan det gikk. Harald er ikke akkurat skarpeste kniven i skuffen…

Skrevet

Og vi ser jo hvordan det gikk. Harald er ikke akkurat skarpeste kniven i skuffen…

Jeg synes Harald er en flott konge, jeg! Han står på og gjør jobben sin (som kommer uten stillingsinstruks) så godt han kan. Legger seg aldri syk og føler en sterk plikt for landet.

Det var verre bakover i kongehistorien, men den kongefamilien vi har nå har relativt friskt blod..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...