Gå til innhold

Mammablogg. 14 år og gravid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Nei selvfølgelig hadde du ikke det. For du ventet til du var over 20 og godt gift først, før du fant at mannen ikke passer deg i senga overhode, og har nektet ham sex siden? :D

 

Nope, nope og nope. Godt forsøk på trolling da. Synd du har så komplekser over ditt eget tøsete lille liv at du føler du må rakke ned på dem som ikke er dumme og billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Nei selvfølgelig hadde du ikke det. For du ventet til du var over 20 og godt gift først, før du fant at mannen ikke passer deg i senga overhode, og har nektet ham sex siden? :D
Nope, nope og nope. Godt forsøk på trolling da. Synd du har så komplekser over ditt eget tøsete lille liv at du føler du må rakke ned på dem som ikke er dumme og billige.

 

Jeg var gift før jeg fikk barn, med min første kjæreste. Så dine argumenter om "tøsete liv" må du lenger ut på landet med. Har ikke behov å rakke ned på andre, men reagerer når voksne damer rakker ned på en 14-åring som har tatt ansvar for det hun har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Du vet, iblant har unge folk sex fordi de er veldig forelsket og ikke klarer å holde fingrene av fatet fra sin kjære. Men du har tydeligvis kun levd etter hjernen og ikke hjerte? Hva sier mannen din til at du ikke elsker ham, men kun er rasjonell?
Så ufattelig barnslig du er. Jeg var veldig forelsket og hadde sex med kjæresten min da jeg var 17 år gammel. Jeg har levd etter HJERTET mitt og elsker mannen min, men det betyr ikke at jeg ikke kan bruke hodet også.

 

ååå, så du hadde sex uten å være gift du? og fikk barn før du giftet deg sikkert? Fy på deg. hilsen hun som du sier har "tøysete lille liv". :D Jeg var gift før jeg satt barn til verden, så det så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Du vet, iblant har unge folk sex fordi de er veldig forelsket og ikke klarer å holde fingrene av fatet fra sin kjære. Men du har tydeligvis kun levd etter hjernen og ikke hjerte? Hva sier mannen din til at du ikke elsker ham, men kun er rasjonell?
Så ufattelig barnslig du er. Jeg var veldig forelsket og hadde sex med kjæresten min da jeg var 17 år gammel. Jeg har levd etter HJERTET mitt og elsker mannen min, men det betyr ikke at jeg ikke kan bruke hodet også.
ååå, så du hadde sex uten å være gift du? og fikk barn før du giftet deg sikkert? Fy på deg. hilsen hun som du sier har "tøysete lille liv". :D Jeg var gift før jeg satt barn til verden, så det så :P

 

Fikk barn etter jeg ble gift.

Det er stor forskjell på å få barn som gift "voksen" med fast inntekt, hus og lignende, på å ha seg under den seksuelle lavalder og bo hjemme hos mora si med en unge. Sier seg selv at dette er white trash. Ser du ikke det selv er det nok fordi du tilhører samme ulla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Du vet, iblant har unge folk sex fordi de er veldig forelsket og ikke klarer å holde fingrene av fatet fra sin kjære. Men du har tydeligvis kun levd etter hjernen og ikke hjerte? Hva sier mannen din til at du ikke elsker ham, men kun er rasjonell?
Så ufattelig barnslig du er. Jeg var veldig forelsket og hadde sex med kjæresten min da jeg var 17 år gammel. Jeg har levd etter HJERTET mitt og elsker mannen min, men det betyr ikke at jeg ikke kan bruke hodet også.
ååå, så du hadde sex uten å være gift du? og fikk barn før du giftet deg sikkert? Fy på deg. hilsen hun som du sier har "tøysete lille liv". :D Jeg var gift før jeg satt barn til verden, så det så :P
Fikk barn etter jeg ble gift. Det er stor forskjell på å få barn som gift "voksen" med fast inntekt, hus og lignende, på å ha seg under den seksuelle lavalder og bo hjemme hos mora si med en unge. Sier seg selv at dette er white trash. Ser du ikke det selv er det nok fordi du tilhører samme ulla.

 

Etter å ha lest det første innlegget ditt og de svarene du deretter gir, må jeg si at du gir et svært tydelig inntrykk av å ha begge bena plantet godt i kategorien white trash selv.

 

Ingenting er simplere enn å rakke ned på mennesker som har tatt andre valg og fått andre erfaringer enn deg selv. Du fremstår som svært umoden og lite empatisk.

 

Det er svært skummelt å sette seg selv over andre, for ingen vet hva morgendagen bringer, og plutselig kan livet ditt snu på en femøring - helt uten at du ser det komme. Da syns jeg du skal tenke deg litt om på hvilke måte du da vil bli møtt? Med fordømmelse og skadefro, eller empati og medfølelse?

 

Ordtaket "man høster som man sår" viser seg ofte å slå til...

 

Jeg legger merke til deg i svært mange tråder for tiden, og der viser du at du enten er veldig opptatt av å provosere, eller fullstendig mangler evnen til å sette deg inn i andre situasjon. Trist for deg, og trist for de du har rundt deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp til denne bloggen ! Syns hun er veleig voksen i mange av innleggene sine , selvfølgelig skal hun få være litt barnslig nå og da men man ser at hun tar seg godt av barnet sitt !

Hater will hate og sånn er det bare !

Og dere som driver å kritiserer navnet hun har valgt å gi barnet sitt kanke dere bare dra dit peppern gror hva har dere med det å gjøre ? Herregud uteolig mange ufine og barnslige folk her inne som ikke gjør annet en å rakke ned på folk , skaff dere et liv !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren har jo fått verdens mest harry navn. Sånn er det når umodne foreldre som selv er barn skal gi andre navn.

 

 

Oi. Her lukter det missnøye med ditt eget liv. Så umoden kommentar. Med den holdningen og dømmingen ovenfor andre mennesker, så syntes jeg mere synd på ditt barn enn denna jenta sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Her var det mange nepeskrell i én tråd.

Jeg synes hun var en veldig søt og flink seksten-åring med ei nydelig lita jente. Selvsagt er det aldri ideelt å bli mor så tidlig men det er nå en av de tingene livet kaster på enkelte - det er da ingen bombe at fjortenåringer har sex - og det står respekt av de som klarer seg, fullfører skolen, fortsetter på vgs og ikke minst likevel framstår som alderen sin på beste vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest igjennom alle kommentarer her, men synes jenta virker svært så oppegående.

 

Kjære vene, er det bedre om en legger ut bilder av ungene sine på F.B da? Ringer vel ikke barnevernet av den grunn? Hva folk gjør er vel for pokker opp til de selv??

 

Og det finnes mødre i 30 årene som IKKE skulle ha hatt barn, men denne jenta bor hjemme hos mamman sin, og regner med at de begge blir fulgt opp av henne :)

 

Finnes ingen fasitsvar over hvem som tar seg best av ungene de får!!! Men en ting er sikkert, man modnes over tid.

 

Hilsen en som fikk sin første som 21 åring og siste nå om 39 åring. OG er mye mere roligere nå samt mere tålmodighet :D

 

Det er ikke greit å legge ut bilder/navn av barna sine på internett i det hele tatt. Det frarådes av relevante myndigheter. Det er også et tegn på mangel på refleksjon/modenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.

 

Enig. 14 år er ALT for ungt. Det er egentlig ganske grotesk at foreldrene/helsevesenet lar en som antagelig ble gravid som 13-åring bære frem et barn. En person i den alderen (flere år under 16) er ikke gammel nok til å ha sex i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange nepeskrell i én tråd. Jeg synes hun var en veldig søt og flink seksten-åring med ei nydelig lita jente. Selvsagt er det aldri ideelt å bli mor så tidlig men det er nå en av de tingene livet kaster på enkelte - det er da ingen bombe at fjortenåringer har sex - og det står respekt av de som klarer seg, fullfører skolen, fortsetter på vgs og ikke minst likevel framstår som alderen sin på beste vis.

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest det første innlegget ditt og de svarene du deretter gir, må jeg si at du gir et svært tydelig inntrykk av å ha begge bena plantet godt i kategorien white trash selv. Ingenting er simplere enn å rakke ned på mennesker som har tatt andre valg og fått andre erfaringer enn deg selv. Du fremstår som svært umoden og lite empatisk. Det er svært skummelt å sette seg selv over andre, for ingen vet hva morgendagen bringer, og plutselig kan livet ditt snu på en femøring - helt uten at du ser det komme. Da syns jeg du skal tenke deg litt om på hvilke måte du da vil bli møtt? Med fordømmelse og skadefro, eller empati og medfølelse? Ordtaket "man høster som man sår" viser seg ofte å slå til... Jeg legger merke til deg i svært mange tråder for tiden, og der viser du at du enten er veldig opptatt av å provosere, eller fullstendig mangler evnen til å sette deg inn i andre situasjon. Trist for deg, og trist for de du har rundt deg...

 

Så av alle de ekle innleggene så hang du deg opp i mitt?

Du vet ingenting om meg, så at du skal henge deg opp i hvor empatisk jeg er, er i seg selv temmelig drøyt.

Jeg er som oftest den folk kommer til når de har problemer, så at du mener det er trist for dem rundt sier veldig mye om deg.

Jeg må dessverre skuffe deg å si at dette er første gang denne måneden jeg er innom, så det er nok flere her "som bare er ute etter å provosere"

Jeg husker deg fra tidligere, og du av alle mennesker bør være litt forsiktig med å slenge beskyldninger rundt deg.

La folk ha andre meninger enn deg du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de flinkeste unge mødrene jeg har sett. Tilbringer masse tid med ungen, går på skole for og få seg en utdannelse, jobber ved siden av for og tjene penger til seg og ungen, bor hjemme for støtte og hjelp. Ikke veldig mye annet enn alderen og sette fingeren på, men hun tar ANSVAR og jobber hardt. Det hadde ikke alle gjort i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbroken
Etter å ha lest det første innlegget ditt og de svarene du deretter gir, må jeg si at du gir et svært tydelig inntrykk av å ha begge bena plantet godt i kategorien white trash selv. Ingenting er simplere enn å rakke ned på mennesker som har tatt andre valg og fått andre erfaringer enn deg selv. Du fremstår som svært umoden og lite empatisk. Det er svært skummelt å sette seg selv over andre, for ingen vet hva morgendagen bringer, og plutselig kan livet ditt snu på en femøring - helt uten at du ser det komme. Da syns jeg du skal tenke deg litt om på hvilke måte du da vil bli møtt? Med fordømmelse og skadefro, eller empati og medfølelse? Ordtaket "man høster som man sår" viser seg ofte å slå til... Jeg legger merke til deg i svært mange tråder for tiden, og der viser du at du enten er veldig opptatt av å provosere, eller fullstendig mangler evnen til å sette deg inn i andre situasjon. Trist for deg, og trist for de du har rundt deg...

 

Så av alle de ekle innleggene så hang du deg opp i mitt?

Du vet ingenting om meg, så at du skal henge deg opp i hvor empatisk jeg er, er i seg selv temmelig drøyt.

Jeg er som oftest den folk kommer til når de har problemer, så at du mener det er trist for dem rundt sier veldig mye om deg.

Jeg må dessverre skuffe deg å si at dette er første gang denne måneden jeg er innom, så det er nok flere her "som bare er ute etter å provosere"

Jeg husker deg fra tidligere, og du av alle mennesker bør være litt forsiktig med å slenge beskyldninger rundt deg.

La folk ha andre meninger enn deg du.

 

Ja, av alle de ekle innleggene så var ditt det ekleste. Du kaller et medmenneske som har tatt ansvar for handlingene sine på en imponerende måte for et skikkelig ekkelt skjellsord. Det viser svært lite innsikt i andres liv.

 

Om det er deg folk rundt deg tyr til, til tross for småligheten du viser her, kan jo bety at du ikke viser ditt rette jeg før du kan gjemme deg bak anonymknappen.

 

Hyggelig at du husker meg igjen, jeg kan dessverre ikke si det samme om deg siden du ikke våger å vise nicket ditt når du kaster dritt.

 

Og hva mente du med at 'jeg av alle mennnesker' skal være forsiktig? Det trenger jeg faktisk en forklaring på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun virket som en fornuftig og allright jente jeg da ;) Hun er nok moden når det trengs og man må ikke glemme at hun kun er 15 år. Hun bor jo hjemme, så får nok en del hjelp så er vel ingen grunn til å skrike ut om bv... Hva med alle som legger ut bilder av unga sine på fb da?? Nei, tror denne jenta kommer til å greie seg fin, fint jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stårma

Min umiddelbare reaksjon: for en utrolig nydelig jente! Tittet på denne bloggen for første gang nå. Synes jenta virker oppegående og som en god mor. ønsket trådstarter å høre noe annet???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel snarere de voksne, altså foreldrene hennes, som lar en 13-åring bære frem et barn, og som lar en 14-15-åring få lage en utleverende blogg om spedbarnet med bilder og fullt navn. Hun er ikke voksen, hun er et barn, og foreldrene må ta ansvar. Barnet hun har fått er det heller ikke hun som har det formelle foreldreansvaret for, jeg regner med at foreldrene hennes har omsorgen for barnet og derfor er de som tar beslutningene. En person som selv er barn (14-åring) kan ikke ha formelt foreldreansvar i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på bloggen, og hun legger bl.a. ut lenke til "stem på Michelle" på ett eller annet nettsted. Også resten av innholdet er totalt umodent, og vitner om veldig dårlig vurderingsevne. Hun virker uegnet til å ha ansvar for et barn (noe hun jo heller ikke har), og foreldrene burde sette en stopper for bloggingen om barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg gidder rett og slett ikke å reklamere for noe jeg ikke får igjen på,

 

Sier det meste. Virker som hun prøver å bruke datteren for å cashe ut mest mulig penger til dill og dall. Kvalmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?
Nå har jeg sett på bloggen, og hun legger bl.a. ut lenke til "stem på Michelle" på ett eller annet nettsted. Også resten av innholdet er totalt umodent, og vitner om veldig dårlig vurderingsevne. Hun virker uegnet til å ha ansvar for et barn (noe hun jo heller ikke har), og foreldrene burde sette en stopper for bloggingen om barnet.
Lenken til "stem på Michelle" er jo til lanoungen. Og hun er vel ikke den første som ber om stemmer til det. Her inne florerer det jo stadig vekk med tigging av stemmer til både det ene og det andre. Og selvfølgelig er bloggen umoden, hun er jo bare 16 år selv om hun er mamma.

 

Synes dere skal slutte å rakke ned på en ung jente som dere ikke kjenner. Dømme henne til å være uegnet som mor på grunn av noe dere leser på en blogg, skjerp dere og fei for deres egen dør først..

Endret av meg mamma?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett på bloggen, og hun legger bl.a. ut lenke til "stem på Michelle" på ett eller annet nettsted. Også resten av innholdet er totalt umodent, og vitner om veldig dårlig vurderingsevne. Hun virker uegnet til å ha ansvar for et barn (noe hun jo heller ikke har), og foreldrene burde sette en stopper for bloggingen om barnet.
Lenken til "stem på Michelle" er jo til lanoungen. Og hun er vel ikke den første som ber om stemmer til det. Her inne florerer det jo stadig vekk med tigging av stemmer til både det ene og det andre. Og selvfølgelig er bloggen umoden, hun er jo bare 16 år selv om hun er mamma. Synes dere skal slutte å rakke ned på en ung jente som dere ikke kjenner. Dømme henne til å være uegnet som mor på grunn av noe dere leser på en blogg, skjerp dere og fei for deres egen dør først..

 

Ja, jenta er ung og ja, mange er for krasse her inne. MEN hun har en blogg og legger seg dermed åpen for kritikk av de som tar seg turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Enig. 14 år er ALT for ungt. Det er egentlig ganske grotesk at foreldrene/helsevesenet lar en som antagelig ble gravid som 13-åring bære frem et barn. En person i den alderen (flere år under 16) er ikke gammel nok til å ha sex i utgangspunktet.

 

Hva skal foreldre og helsevesen gjøre ellers da? Lure i henne abortpiller eller binde henne til gynekologstol og gjennomføre tvungen utskrapning? Det er nå (heldigvis) slik i Norge at man ikke kan tvinge seg på andres kropp sånn uten videre. Man kan kjefte, true, prøve å overtale og diverse, men der stopper det. Ikke har man lov til å kaste en gravid 14-åring ut av huset slik at hun havner på gata, da blir både politiet og barnevernet kontaktet straks og jenta plassert i fosterhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha så godt å lese slike tråder. Så mange ekle fæle dømmende kjerringer som har det så vanvittig dårlig med seg selv at de hakker og tråkker på barn. Hun er 16 pr. Definisjon barn jf. Utøyasaken. Da var alle enig i at 16 var barn og at ABB er en barnemorder.

 

Tenk å sitte der å være mor eller gravid å ha det så dårlig med dere selv at dere angriper ei ung jente som faktisk gjør alt rett etter å ha havnet i en vanskelig situasjon.

 

Navnet og til og med kravet om ks blir sett på som umodent. Kjenner 3 Michell og alle er mødre som har vært over 30 da de fikk barnet. Damer over 30 føler jeg også er de værste til å grine til seg ks. Yngre mødre føder vaginalt. Det bekreftet jordmor, eldre roper høyest om dette.

 

Så slik jeg ser det er dere kvakksalvere mye mere umoden enn denne jenta. Å barnevernet sliter med slike som dere som ringer om tull og vas i ett sett på naboene. Godt voksne damer med altfor mye fritid og altfor ulykkelige i sine egne sko.

 

Dette berget dagen min på lik måte som luksusfellen, føler meg ekstremt vellykket :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...