Gå til innhold

Mammablogg. 14 år og gravid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns det virker som en oppegående jente jeg. Vet om voksne mødre som ikke skulle hatt barn, naivt å tro at man må være godt voksen for å være ei god mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som en oppegående jente jeg. Vet om voksne mødre som ikke skulle hatt barn, naivt å tro at man må være godt voksen for å være ei god mor.

Etter å ha kikket litt på blpggen, er je enig med deg. Og ja, mange godt voksne mødre som også skulle blitt vurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg vet hva som er harry og hva som er smakfullt. Datteren hennes har fått et harry navn fordi moren er for ung til å ha ansvar for barn og har gitt henne navn fra en amerikansk tv-serie.

 

Jeg har ei venninne på 45, og hennes datter på 7 heter Michelle. Synes du hun også er for ung? Kjenner også to voksne som heter det samme, og ingen av dem har veldig unge foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er totalt uansvarlig at en 14-åring skal ha omsorg for et barn i Norge. At hun lager en blogg om barnet og legger ut bilder understreker dette. Det er opplagt at barnet burde plasseres i fosterhjem eller at BV burde gripe inn på annen måte.

 

Trude Mostue har en blogg og legger ut bilder av flere barn der. Skal barna hennes i fosterhjem? Og mener du virkelig at et barn har det mye bedre i et fosterhjem, rotløst, enn hos familien, hvis man antar at mor er ansvarsfull, ikke har alkoholmisbruk eller psykiske problemer, og får hjelp av foreldrene, helsestasjon og annen hjelpeapparat? Pussig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk DIB damer må hakke.

 

Kva har vi med hennes liv. Er det DIB damen som bestemmer over henne. Høres slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I virkligheten er det jo bestemoren som har ansvaret og som sørger for alle de kjedelige og vansklige avgjørelsene blir tatt. Anna er sikkert en flott jente hun, som gjør en fin jobb på de områdene hun er i stand til, men noen fullverdig god mor er hun jo ikke. Det virker som om hun gjør det beste ut av situasjonen, men hun hadde selvfølgelig ikke klart å ta seg godt nok av ungen uten at bestemoren hadde stilt opp 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk DIB damer må hakke. Kva har vi med hennes liv. Er det DIB damen som bestemmer over henne. Høres slik ut.

Så lenge hun blogger om livet sitt inviterer hun oss jo til å mene noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I virkligheten er det jo bestemoren som har ansvaret og som sørger for alle de kjedelige og vansklige avgjørelsene blir tatt. Anna er sikkert en flott jente hun, som gjør en fin jobb på de områdene hun er i stand til, men noen fullverdig god mor er hun jo ikke. Det virker som om hun gjør det beste ut av situasjonen, men hun hadde selvfølgelig ikke klart å ta seg godt nok av ungen uten at bestemoren hadde stilt opp 100%.

 

Feil. I ekstreme situasjoner kan man klare det utroligste. Bare se på barn i enkelte afrikanske og asiatiske land, der foreldrene er døde av AIDS og barna må sørge for mindre søsken i søskenflokken. Selv om man bør ha viss modenhet for å kunne sørge for et barn, er det ikke ensbetydende med at eldre mødre er mye bedre enn yngre per definisjon. Jeg er ingen ung mor, var 21 da jeg fikk førstemann, og fikk laaange blikk fra mødre i barselgruppa som alle var 30+. Vel, så vidt jeg vet, er den ene av dem glad i å feste, farte rundt til venninner og lignende (uten at hun har alkoholproblem, pappaen eller bestemora er hjemme med barnet når hun er ute), og aldri tar barnet med på noe særlig aktiviteter. Jeg er totalavholds og følger opp kulturskole, 2 stk idretter og andre aktiviteter i kommunen og omegn med mine barn. Denne andre dama er 15 år eldre enn meg, men ikke noe bedre mor for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske stor forskjell på å klare å få et barn til å overlee til det blir voksent, som jo svært mange klarer om de må, og det jeg annser for å være en god mor i Norge i dag. Det er veldig stor forskjell på å få barn når du er 14 og når du er 21, selv om det også er relativt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på, er at hun ikke engang vurderte vaginal fødsel, og insisterte på ks. Selv om det medfører større risiko. Hun tok all sin "kunnskap" om fødsel fra tv og skrekkhistorier, fremfor å faktisk få skikkelig informasjon. Hun kunne for eks deltatt på et fødselskurs. Men istedet insisterer hun, selv om legene gjentatte ganger sier at hun bør ta vaginal fødsel.

 

Det blir egoistisk og litt teit i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på, er at hun ikke engang vurderte vaginal fødsel, og insisterte på ks. Selv om det medfører større risiko. Hun tok all sin "kunnskap" om fødsel fra tv og skrekkhistorier, fremfor å faktisk få skikkelig informasjon. Hun kunne for eks deltatt på et fødselskurs. Men istedet insisterer hun, selv om legene gjentatte ganger sier at hun bør ta vaginal fødsel. Det blir egoistisk og litt teit i mine øyne.

 

Mange jenter i 14 års alderen er ikke utviklet nok til å føde vaginalt, så det kan da hende at hun fikk faglige råd til å ta KS? Mange jenter i u-land i 13-14 års alder dør i fødsel fordi ungen sitter fast siden de er underutviklet i fødselskanalen. Kanskje sette seg i hennes sted før man kritiserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren har jo fått verdens mest harry navn. Sånn er det når umodne foreldre som selv er barn skal gi andre navn.

 

Der jeg jobber, på oslos beste vestkant er det en dame oppi 30-årene som har kalt datteren sin Michelle. Sånn går det når fine vestkantfruer får unger. Kanskje de burde avstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voksen dame som legger ut link til en blogg skrevet av en 16 år gammel jente? Og som i tillegg ber oss bedømme om dette er en grei blogg eller om jenta er helt på jordet?

 

Tommel ned for DET hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerer på, er at hun ikke engang vurderte vaginal fødsel, og insisterte på ks. Selv om det medfører større risiko. Hun tok all sin "kunnskap" om fødsel fra tv og skrekkhistorier, fremfor å faktisk få skikkelig informasjon. Hun kunne for eks deltatt på et fødselskurs. Men istedet insisterer hun, selv om legene gjentatte ganger sier at hun bør ta vaginal fødsel. Det blir egoistisk og litt teit i mine øyne.

 

I mine øyne blir det "egoistisk og litt teit" og ha noe man Må rakke ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin blogg :-)

 

syns det ble en del teite kommentarer her nå......men dere ligger under en anonymknapp, takk for det, for så mye teit som blir skrevet, er det lurt at vi ikke veit hvem dere er. skjerpings!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke gravid og hun er heller ikke 14 år. Hun VAR 14 år og gravid, hun ER 16 år og mamma.

 

Som du sikkert får til å lese står det først: MAMMABLOGG, ergo hun har født barnet og er mor. Om du ble skuffet da du så på bloggen fordi hun ikke var gravid kan du bla deg tilbake i arkivet og lese om det du ønsket.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun som beholder og tar ansvaret for barnet sitt, selv om hun er 14 år, er barnslig. Og mødre som henger henne ut på offentlig forum med link, navn og diverse, gjør narr av navn på jenta hennes og hakker ned på henne i over 3 sider, er modne, reflekterte og voksne. Eller var de omvendt? Slutt å oppføre dere som drittunger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sandyBay1

Nå har ikke jeg lest igjennom alle kommentarer her, men synes jenta virker svært så oppegående.

 

Kjære vene, er det bedre om en legger ut bilder av ungene sine på F.B da? Ringer vel ikke barnevernet av den grunn? Hva folk gjør er vel for pokker opp til de selv??

 

Og det finnes mødre i 30 årene som IKKE skulle ha hatt barn, men denne jenta bor hjemme hos mamman sin, og regner med at de begge blir fulgt opp av henne :)

 

Finnes ingen fasitsvar over hvem som tar seg best av ungene de får!!! Men en ting er sikkert, man modnes over tid.

 

Hilsen en som fikk sin første som 21 åring og siste nå om 39 åring. OG er mye mere roligere nå samt mere tålmodighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.

 

Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...

 

Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...

 

Nei selvfølgelig hadde du ikke det. For du ventet til du var over 20 og godt gift først, før du fant at mannen ikke passer deg i senga overhode, og har nektet ham sex siden? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...

 

Du vet, iblant har unge folk sex fordi de er veldig forelsket og ikke klarer å holde fingrene av fatet fra sin kjære. Men du har tydeligvis kun levd etter hjernen og ikke hjerte? Hva sier mannen din til at du ikke elsker ham, men kun er rasjonell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at man roser unge mødre opp i skyene når det virkelig er noe man bør bekjempe. 14 år og gravid lyser bare white trash og lite intelligens.
Ja, for selv om din prevensjon funket i den alderen, funket kanskje ikke hennes? Eller skal alle vente til de er 40 og gift med å ha sex? Man er ikke white trash bare fordi man har gjort en feil eller hatt sex vettu...
Hadde aldeles ikke sex som 14 åring. Moren min lærte meg da såpass. Er trashy å ha sex så ungt. Det finnes en mellomting mellom en 14 åring og en 40 åring, vet du...
Du vet, iblant har unge folk sex fordi de er veldig forelsket og ikke klarer å holde fingrene av fatet fra sin kjære. Men du har tydeligvis kun levd etter hjernen og ikke hjerte? Hva sier mannen din til at du ikke elsker ham, men kun er rasjonell?

 

Så ufattelig barnslig du er. Jeg var veldig forelsket og hadde sex med kjæresten min da jeg var 17 år gammel. Jeg har levd etter HJERTET mitt og elsker mannen min, men det betyr ikke at jeg ikke kan bruke hodet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...