Gå til innhold

NAV betaler :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer! Ser deg vel på luksusfellen når OS er over og du sitter der uten utdannelse og utbetalt 15 000 for å ha en dritjobb:)

Enten det eller barn nr 3 med far nr 3. Uansett, jeg er ikke misunnelig. Har en mann og barn og utbetalt 70.000 i måneden (tilsammen da), hvor mye har du igjen etter regningene dine er betalt?

Husleie på 6000, strøm på ca 1000, å tlf regning på ca 500, bhg for det ene barnet 1500, så da kan du jo regne ut selv :P

Ja, for det bør man tydelig ikke overlate til deg. Når man ikke klarer å få de enkleste regnestykker riktig engang (i hovedinnlegget), bør man vel kanskje benytte OS-perioden til litt mer skolegang?

Bare et lite forslag altså, det er så greit å kunne hjelpe andreklassingen med matten ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha jeg bare ler av deg jeg, Jeg ville aldri byttet ut studietiden, knallhard jobbing, motivasjon, respekt for meg selv, stolthet, drømmer og ambisjoner med ditt tiltaksløse liv. Gidder ikke å la meg provosere engang.

Skrevet

Gratulerer! Ser deg vel på luksusfellen når OS er over og du sitter der uten utdannelse og utbetalt 15 000 for å ha en dritjobb:)

Enten det eller barn nr 3 med far nr 3. Uansett, jeg er ikke misunnelig. Har en mann og barn og utbetalt 70.000 i måneden (tilsammen da), hvor mye har du igjen etter regningene dine er betalt?

Husleie på 6000, strøm på ca 1000, å tlf regning på ca 500, bhg for det ene barnet 1500, så da kan du jo regne ut selv :P

Ja, for det bør man tydelig ikke overlate til deg. Når man ikke klarer å få de enkleste regnestykker riktig engang (i hovedinnlegget), bør man vel kanskje benytte OS-perioden til litt mer skolegang?

Bare et lite forslag altså, det er så greit å kunne hjelpe andreklassingen med matten ;)

Hvor er det regnet feil i hoved innlegget?

Hilsen ikke HI

Skrevet

ote]

La oss se. Husleie, men ikke lån. Med andre ord, du eier ikke bolig. Ikke bil heller, men det trengs nok ikke dersom du ikke jobber. Du har jo god tid for kollektivtransport.Regningene dine er 9.000 kroner (har du ikke forsikring, internett eller tv heller?). Så kommer mat og klær. Går ut fra at du klarer deg med 6.000 kroner. Det er 15.000, så har du 10-12.000 kroner igjen. Jaså? Syns du det er mye? Med tanke på at det er et beløp som du har bare i en begrenset tidsrom håper jeg at du sparer for harde livet, det blir trångere om ikke lenge.

Skrevet

ote]

La oss se. Husleie, men ikke lån. Med andre ord, du eier ikke bolig. Ikke bil heller, men det trengs nok ikke dersom du ikke jobber. Du har jo god tid for kollektivtransport.Regningene dine er 9.000 kroner (har du ikke forsikring, internett eller tv heller?). Så kommer mat og klær. Går ut fra at du klarer deg med 6.000 kroner. Det er 15.000, så har du 10-12.000 kroner igjen. Jaså? Syns du det er mye? Med tanke på at det er et beløp som du har bare i en begrenset tidsrom håper jeg at du sparer for harde livet, det blir trångere om ikke lenge.

Jo har forsikring på barna 500 kr i mnd.

Tv og internett er ink i leien :)

Skrevet

Hmmmm....

Ikke lån = ikke utdannelse, ikke fast eiendom...

Jeg håper virkelig at du er flink å spare, for hverdagen kan komme med et brak med en sånn innstilling som du har.

Men du har fremdeles ikke svart på hvorfor du kaller deg snylter?

Skrevet

Dette må være et tulleinnlegg, sikkert ren ironi

Skrevet

Hvorfor?

Er det ikke det dere kalle alle som får os og div?

Dette er bare for en periode nå mens jeg får litt orden på livet mitt.

Innlegget bare bare for å provosere å se hvor mange som bet på :)

Skrevet

Hvorfor?

Er det ikke det dere kalle alle som får os og div?

Dette er bare for en periode nå mens jeg får litt orden på livet mitt.

Innlegget bare bare for å provosere å se hvor mange som bet på :)

Jeg syns likevel synd på deg. At du finner underholdning i å fyre opp under fordommer er bare patetisk.

Det finnes de som av forskjellige grunner er helt avhengig av stødnadene de har rett på, og at idioter som deg syns det er gøy å harselere med det, er bare trist.

Jeg håper virkelig du får orden på livet ditt så du ikke har behov for å gjøre deg "morsom" på andres bekostning når du blir voksen!

Skrevet

Digg å sitte rolig å gjøre seg fortjent til minstepensjonen når du blir pensjonist? Jaja, lykke til med alderdommen HI. Ut av statestikken å dømme, så kan du jo ikke belage deg på ungenes pengestøtte heller når den tid kommer.

Gjest Dotto
Skrevet

Det samme kan du? Kose deg med både mann og barn? Vel, jeg gidder ikke sitte her å lokke informasjon ut av deg for å finne ut om du er enslig, eller faktisk snylter, så jeg tok like gjerne å rapporterte innlegget, og sendte en epost til politiet og nav, med denne linken.

Ha en fin kveld, kos deg med pengene, og jeg håper for din skyld at du ikke snylter... :)

Skrevet

Det samme kan du? Kose deg med både mann og barn? Vel, jeg gidder ikke sitte her å lokke informasjon ut av deg for å finne ut om du er enslig, eller faktisk snylter, så jeg tok like gjerne å rapporterte innlegget, og sendte en epost til politiet og nav, med denne linken.

Ha en fin kveld, kos deg med pengene, og jeg håper for din skyld at du ikke snylter... :)

Og du tror du blir tatt seriøst av NAV/Politi? Hehe.. Alltid like festlig du.

Skrevet

Dere som hater nav snyltere, vet dere hvor bra jeg lever i mnd?? :)

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

barnetrygd for to barn 3500

Bidrag fra far (bidragsforskudd) 1410

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

26510 Av å sitte på ræva å kose meg med de gode skatte pengene deres :)

Så tenkte jeg skulle utnytte denne muligheten til å takke for at dere jobber så hardt så sånne som meg kan slappe av og ta livet med ro :)

Det som er så trist er at du og dine barn blir veldig fattige når OS tar slutt.

Dessuten vil sansynligvis dine barn "arve" din latskap,fattigdom og mangelfull skolegang.

Skrevet

Jaja, du får kose deg med pengene dine Hi.

Hvor mye fikk du i feriepengeri i år hi?

Husk at os får du bare max i 3 år, hva har du tenkt å gjøre da? Leve på sosialen? Noe utdannelse kan du ikke ha.

Skrevet

Du skriver at "jeg har" dette utbetalt. Kjære deg, det er ikke du men ungene dine som har dette utbetalt. En stor del av pengesummen hadde du ikke fått dersom du ikke hadde barn. Dette er den norske stat sin måte å sørge for at barn har en sjans til et normalt liv tross for at de foreldre som ikke er spesiellt oppegående. (ihvertfall i ditt tilfelle) Så med andre ord så unner jeg ungene dine hver krone :)

Skrevet

Har du virkelig ingen utdannelse og/ eller jobbmuligheter? Ingen ambisjoner? Foreldrene er oftest barnas viktigste rollemodeller, og jeg får oppriktig vondt av barn som har så dårlige rollemodeller som deg. Det er nesten så jeg lurer på om du er skikket til å være forelder. Det er bra at vi har gode støtteordninger for dem som virkelig trenger det og gjør en innsats etter evne, men slike som deg gjør bare dagen litt tristere. Og det både om du snakker sant eller kun er ute etter å være "morsom".

Jeg ønsker deg en særdeles god bedring, og krysser fingrene for barna dine!

Skrevet

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

Så tenkte jeg skulle utnytte denne muligheten til å takke for at dere jobber så hardt så sånne som meg kan slappe av og ta livet med ro :)

God bedring! :) :)

Skrevet

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

God bedring! :) :)

Skrevet

Noe må man vel skryte av når man ikke har så mye. At HI ønsker å meske seg me alle stønadene sine må hun jo vel få lov til.

Når man ikke har jobb, har greid å få barn med to menn som begge har stukket, man eier verken fast bolig eller bil....da skjønner jeg godt at hun trenger nor å skryte av. Det hadde sikkert jeg og gjort....at hun da er såpass mindre utstyrt i toppen til å skjønne at det å skryte at man får penger fra NAV ikke er noe kult får hun bare stå for selv. Det er sikkert stas om noen år med minste lønn, fremdeles to unger med to fedre, en kjellerleilighet og ikke utsikter til noe bedre.

Syns bare synd på slike folk.

Skrevet

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

Jeg også! Men jeg går på skole nå og har ungen i bhg. Går fire dager i uka så har ikke kontantstøtte, men får tillegg for barnetilsyn. Har det ganske greit jeg også, og nå har jeg ferie og ungen er i barnehage, ikke så lange dager da. Så nyter sommeren jeg også ;)

Skrevet

Det høres jo mye ut for å bare sitte å gjøre "ingenting" (nå passer jo TS to av sine egne barn, så hvor mye sitting det er snakk om vites ikke). Likevel er det bare halvparten av hva en gjennomsnittlig kjernefamilie har, så direkte fett lever dere vel ikke. Det går gjerne greit rundt i hverdagen, men så snart større utgifter dukker opp (tannlege, ferie etc.) blir det verre.

Var selv alenemor noen år, og mottok omtrent det du har, men jeg brukte årene med OS på det de er ment for, å komme meg i orden. Jeg kjøpte først en leilighet nær mine foreldre som jeg pusset opp, og da jeg innså at det ikke var jobb å få (som kunne forsørge oss og var forenelig med å være alene), brukte jeg resten av OS perioden på å flytte og etablere meg et sted der det var jobber (tok litt tid ettersom eg måtte skaffe barnehageplass først). Jeg fikk god uttelling på leiligheten jeg måtte selge og kunne etter 6 mnd kjøpe meg leilighet og hadde jobb med grei lønn.

Pass bare på å ikke havne i fella, om få år har "inntekten" gått ned til 10.000, da håper jeg du har en plan.

Skrevet

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

Jeg også! Men jeg går på skole nå og har ungen i bhg. Går fire dager i uka så har ikke kontantstøtte, men får tillegg for barnetilsyn. Har det ganske greit jeg også, og nå har jeg ferie og ungen er i barnehage, ikke så lange dager da. Så nyter sommeren jeg også ;)

Hæ? Du skriver først at du har 3300,- i kontantsttøte, også skriver du her at du ikke har kontantstøtte??

Hva stemmer?

Skrevet

Jeg har:

OS 12500

Kontakt støtte 3300

Bidrag fra far nr 2 3000

bostøtte 2800

Hva er poenget med slikt innlegg da?

barnetrygden din er i såfall barnetrygd +småbarnstillegget. Fort minste blir 3 hopper det ned litt i sum.I tilegg får man vel bare kontantstøtte fra 1-2 år nå vel?

Jeg blir overhode ikke sur for hva du får, og vet du hva jeg får faktisk mer en deg er det surt for deg?, jeg får os selv om jeg nå har hatt det i 4 år og antagligvis vil jeg få det i 17,5 år om jeg ikke får samboer, men ærlig talt ville jeg mye heller hatt et frisk barn.

Jeg får aap, men ærlig talt ville jeg mye heller vært frisk og kunnet jobbet 80-100%

Jeg får 3 barnetrygd på to barn og 3000kr i forskuddsbidrag men jeg skulle jaggu meg heller ønske at jeg hadde valgt rett mann til å få barn med, slik at jeg ikke måtte oppdra barna alene og slik at barna hadde hatt en pappa.

Jeg er sjeleglad for hva man får av hjelp i Norge, hadde jeg vært i et annet land hadde jeg antaglig måtte sende fra meg barna mine fordi jeg ikke kunne betale for de, fordi kroppen min ikke lengre etter to fødsler funker som den skal.

Men om jeg kunne ha byttet til å ha friske barn og være frisk selv, leve i tidsklemma med 100% jobb og ha en god mann og far til unga så hadde jeg jaggu ikke trengt å tenke et sekund før jeg hadde tatt imot byttet.

Slike innlegg som du skriver er kun for å provosere og det skaper enda mer vonde meninger om alenemødre, jeg ser ikke poenget med å holde på slik.

Skrevet

Om du sitter på ræva hele dagen, så skal jeg innrømme jeg gleder meg til den dagen ungene dine er store og du må jobbe deltid på en lusen fabrikkønn, mens alle de alenemødrene som faktisk gjorde noe, sitter med en anstendig lønn og fast ansettelse.

Den som ler sist ler best.

Skrevet

Og når OS er slutt, så sitter hun der og går til avisa og klager over at hun ikke rakk og gøre noe for og skaffe seg egen inntekt de 3 år OS varte, fordi hun hadde ikke mulgihet til hverken utdanning eller jobbleting da ingen kunne passe barna i den tid hun da evt måtte gjøre dette...........Jf innlegg i ei lokalavis her.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...