Gå til innhold

Overvektige mennesker


Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P

Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart?

 

Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)

 

Og når kom det arrogant kommentar fra ei som anser seg som hot og kun fokuserer på kropp. Jeg tror at kommentaren siktet til de som KUN fokuserer på utseende - og ingen tviler vel på at slike mennesker ikke er noe særlig dype? Jeg får fnatt av folk som kun snakker om sminke, trening, slanking og lignende. Og mener at det å være slank og supertrent er det samme som å være vellykket. Folk som ser seg i speilet 1000 ganger for dagen.

 

Og nei, ingen "Overvektig bitter dame" her, har BMI på 21 og føler meg vel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her virker det som at kvinner skal holde seg i selen og se bra ut for mannen? Minsker sjansen for at mannen er utro osv? Sorry ass.. men dette går begge veier! Mange menn som forfaller også!

 

Alle kan se ut som de vil! Og kan være like vakre med store former som slanke former.. men helsemessig går det en grense. Og jeg har hørt mange... MANGE dårlige unskyldninger for at man ikke er i noen form for bevegelse og hvorfor man ikke "har tid" til å lage en sunn middag fremfor fast food. Da tenker jeg ikke på sykdom og medisiner. Men latskap.. det gjelder ikke alle.. men mange! Da er det like greit å innrømme at motivasjonen ikke er der, og man trenger ett kraftig dytt... evt lære seg litt om kosthold.

Skrevet

Her virker det som at kvinner skal holde seg i selen og se bra ut for mannen? Minsker sjansen for at mannen er utro osv? Sorry ass.. men dette går begge veier! Mange menn som forfaller også!

 

Alle kan se ut som de vil! Og kan være like vakre med store former som slanke former.. men helsemessig går det en grense. Og jeg har hørt mange... MANGE dårlige unskyldninger for at man ikke er i noen form for bevegelse og hvorfor man ikke "har tid" til å lage en sunn middag fremfor fast food. Da tenker jeg ikke på sykdom og medisiner. Men latskap.. det gjelder ikke alle.. men mange! Da er det like greit å innrømme at motivasjonen ikke er der, og man trenger ett kraftig dytt... evt lære seg litt om kosthold.

 

Hvorfor i all verden skal jeg brekke meg hver gang jeg spiser, leve på gulrotjuice og spirer, når jeg ikke er overvektig? Kun fordi jeg ikke er syltynn og topptrent? Jeg er i nedre halvdel av BMI som normalvektig, ser ikke tykk ut, bruker str 36 i klær, men har noen lovehandles, dissende hud på magen og litt slapp rompe. Eller mener du at jeg må trene rompa opp til Tone Damli sin ellers begynner mannen å sikle på andre jenter eller ha sex med dem? Jeg nekter å tvinge meg selv å leve på diett resten av livet. Og selv om mannen for tiden nekter å ha sex med meg, så føler jeg meg bra og tilfreds med egen kropp.

Gjest sandyBay1
Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P

Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart?

 

Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)

 

 

Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!!

 

En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m

 

Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn.

 

Case closed!!

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Og når kom det arrogant kommentar fra ei som anser seg som hot og kun fokuserer på kropp. Jeg tror at kommentaren siktet til de som KUN fokuserer på utseende - og ingen tviler vel på at slike mennesker ikke er noe særlig dype? Jeg får fnatt av folk som kun snakker om sminke, trening, slanking og lignende. Og mener at det å være slank og supertrent er det samme som å være vellykket. Folk som ser seg i speilet 1000 ganger for dagen. Og nei, ingen "Overvektig bitter dame" her, har BMI på 21 og føler meg vel.

hehe.. jeg anser meg ikke som hot, mer normal. Jeg liker å trene, men for å føle meg frisk og opplagt! Få energi... hvor fikk du den fra at jeg kun fokuserer på kropp og tror jeg er hot?! Jeg har hørt "sjalu" prat og shitsnakk fra store damer ang tynne pene damer, uten at de engang kjenner dem.. er ikke nødvendigvis MEG jeg snakker om da. Men det virker som slanke, pene automatisk havner i "tom mellom øra" gruppa..

 

De pene, slanke trenger ikke være overtrent, dalle seg konstant, prate kun om kropp,sminke,klær osv for å få stygge blikk og kommentarer fra sjalu damer. Har ikke nevnt noe om at det er bra å være overtrent og opptatt av kun kropp? Men ikke tro at alle som trener og bryr seg om hvordan helsa og kroppen har det, er tom mellom øra, overtrent, og fokuserer bare på utseende! Det er det du fremstiller her!

 

Tykke eller formulle skal da få lov å være formulle om de synes det er vakkert! men trente er tydeligvis potte tette og bryr seg kun om utseende.

Skrevet

Uten å ha lest alle svarene her, er jeg tildels enig med HI.

 

Jeg var selv en av de som hånet mødrene med fett hår og joggebukse og som til og med mente de hadde en skyld i at mennene deres fant andre. Jeg skammer meg over dette i dag.

 

Men likevel syns jeg det er noe i det. Jeg har nå selv 3 små barn. Og det er slitsomt. Dagene går i ett med grining, sykdom, hus, hunder, matlaging, klesvask, datter, kone, søster, venninne, kollega, nabo.....and det list goes on and on....

 

Jeg syns likevel det er sånn at dersom man er overvektig i den forstand at det er helseskadelig, så burde man ta ansvar for seg selv og ikke minst for barna sine. Det er jo ingen tvil om at vi alle blir feitere og feitere her til lands, og det er vondt å se tjukke småbarn syns jeg. Stakkars.

 

Jeg går da rundt i joggings jeg også, men stort sett når jeg har dusjet på morgenen, tar jeg heller på meg andre slags klær. Vanlige klær som jeans og t skjorte holder om jeg skal være hjemme. Men jeg steller meg lett med mascara og kremer og noe på leppene.

Jeg har merket at ikke bare setter mannen pris på det, men jeg selv føler meg bedre også.

Og det igjen hjelper på motivasjonen for å holde meg sånn noenlunde i form.

 

Jeg er ikke lenger 57 kg og salatbladspisende, men jeg syns det er viktig at barna våre får næringsrik mat, null brus og godis i ukedager og at det å være i bevegelse er noe noe vi alle her i huset må gjøre i alle fall 3 ganger pr uke.

Så jeg har ingen drøm om å være skinny eller flott som da jeg var 20.

 

Jeg er stolt av strekkmerker og mine 63 kg, og jeg dævver ikke om jeg holder meg unna godis eller junk oftere enn ikke.

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P

Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart?

 

Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)

 

 

Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!!

 

En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m

 

Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn.

 

Case closed!!

øhh, det var jo du som startet med at hjelper ikke være tynn og hot men samtidig være tom mellom øra? Er det en forutsetning at man er tom mellom øra da? Lurte litt på den selv her? Bare spør egentlig, ikke for noen andre grunner :)
Skrevet
Her virker det som at kvinner skal holde seg i selen og se bra ut for mannen? Minsker sjansen for at mannen er utro osv? Sorry ass.. men dette går begge veier! Mange menn som forfaller også! Alle kan se ut som de vil! Og kan være like vakre med store former som slanke former.. men helsemessig går det en grense. Og jeg har hørt mange... MANGE dårlige unskyldninger for at man ikke er i noen form for bevegelse og hvorfor man ikke "har tid" til å lage en sunn middag fremfor fast food. Da tenker jeg ikke på sykdom og medisiner. Men latskap.. det gjelder ikke alle.. men mange! Da er det like greit å innrømme at motivasjonen ikke er der, og man trenger ett kraftig dytt... evt lære seg litt om kosthold.
Hvorfor i all verden skal jeg brekke meg hver gang jeg spiser, leve på gulrotjuice og spirer, når jeg ikke er overvektig? Kun fordi jeg ikke er syltynn og topptrent? Jeg er i nedre halvdel av BMI som normalvektig, ser ikke tykk ut, bruker str 36 i klær, men har noen lovehandles, dissende hud på magen og litt slapp rompe. Eller mener du at jeg må trene rompa opp til Tone Damli sin ellers begynner mannen å sikle på andre jenter eller ha sex med dem? Jeg nekter å tvinge meg selv å leve på diett resten av livet. Og selv om mannen for tiden nekter å ha sex med meg, så føler jeg meg bra og tilfreds med egen kropp.

Nå snakker jeg om de som blir så store at det går utover helsen.. samme som de som ikke spiser og blir alt for tynne! Heller ikke bra for helsen.. og ja, det kan ha med sykdom å gjøre. Men for helsas skyld bør man da få hjelp. Har da for guds skyld ikke sagt noe om at man må være topptrent, spy, drikke gulrotjuice osv? Og jeg spurte om HVORFOR skal kvinner måtte holde seg i selen for å være slank for mannen sin! Da må jo det samme gjelde menn isåfall! Var noen andre her som nevnte noe om å måtte holde på mannen sin, og holde seg i form.. Jeg legger vekt på helsa, ikke å se ut som Tone Damli?? Jiiiz..

Gjest sandyBay1
Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P

Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart?

 

Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)

 

 

Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!!

 

En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m

 

Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn.

 

Case closed!!

øhh, det var jo du som startet med at hjelper ikke være tynn og hot men samtidig være tom mellom øra? Er det en forutsetning at man er tom mellom øra da? Lurte litt på den selv her? Bare spør egentlig, ikke for noen andre grunner :)

 

OK..... her inne på BIM så virker det som at alle som har en BMI over 20 er feite & stygge og mannen er garantert utro hvis en ikke ser ut som ei barbiedukke!!!

 

Og det var det jeg la i tynn & hot men samtidig kort mellom øra. Og ja... det er mange av disse jentene som kun fokuserer på utseende og er mindre smarte. Tro meg - kjenner flere i den kategorinen dessverre.

 

Og flaksa er: at mannfolka liker alle slags jenter, og finnes nok til en alle & enhver der ute.

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!! En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn. Case closed!!

Er ikke sikkert tynne, pene fokuserer så mye på på kroppen heller? De bare er sånn fra naturens side. Men med en sånn "tom mellom øra" kommentar så blir de jo dømt nord og ned sammen med Iselin i Paradise hotel! Snakk så stygt dere vil om tynne pene, DE kan man jo si hva man vil om tydeligvis! Jeg skrev jo selv over her at det samme bør isåfall gjelde mannfolka! Og hvorfor akkurat kvinnene må holde seg i selen! Les før dere hveeeeeser!!!

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!! En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn. Case closed!!
øhh, det var jo du som startet med at hjelper ikke være tynn og hot men samtidig være tom mellom øra? Er det en forutsetning at man er tom mellom øra da? Lurte litt på den selv her? Bare spør egentlig, ikke for noen andre grunner :)
OK..... her inne på BIM så virker det som at alle som har en BMI over 20 er feite & stygge og mannen er garantert utro hvis en ikke ser ut som ei barbiedukke!!! Og det var det jeg la i tynn & hot men samtidig kort mellom øra. Og ja... det er mange av disse jentene som kun fokuserer på utseende og er mindre smarte. Tro meg - kjenner flere i den kategorinen dessverre. Og flaksa er: at mannfolka liker alle slags jenter, og finnes nok til en alle & enhver der ute.

Det var fryktelig mye man skulle legge i den setningen at jeg synes man hører sjalu ut når man dømmer tynne og pene mennesker. Det er helt greit for deg å si det, men sier jeg at du høres sjalu ut, så får man høre at man selv er topptrent, kun opptatt av utseende, jeg vil man skal se ut som tone damli, spy, drikke gullerotjuice osv! Jeg synes det er stygt å dømme mennesker!! Også de slanke og pene!! Jeg kjenner flere av dem som gjør det også, og jeg syntes du gjorde det i den kommentaren din... Har ikke sagt noe om hva mannfolk liker og hvorfor noen av dem er utro!

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!! En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn. Case closed!!

Er ikke sikkert tynne, pene fokuserer så mye på på kroppen heller? De bare er sånn fra naturens side. Men med en sånn "tom mellom øra" kommentar så blir de jo dømt nord og ned sammen med Iselin i Paradise hotel! Snakk så stygt dere vil om tynne pene, DE kan man jo si hva man vil om tydeligvis! Jeg skrev jo selv over her at det samme bør isåfall gjelde mannfolka! Og hvorfor akkurat kvinnene må holde seg i selen! Les før dere hveeeeeser!!!

 

Enig med deg.

 

Dere feite damer, som går i forsvar ved å rakke ned på dem som er slankere enn dere og som tar vare på kroppene sine, burde lese litt mer statistikk. Faktisk er overvekt et stort problem i lavere sosiale lag, hvor folk har lite utdannelse og "lavstatusjobber". Veltrente menn i statusyrker har jo blitt et fenomen; de sykler til jobb, løper bakkeløp og går birken. Konene trener på SATS, løper med hunden og passer på hva de spiser. Kom ikke her og si at slanke og pene er tette i pappen... Undersøkelser viser faktisk det motsatte. Interessen for sport og friluftsliv øker parallelt med utdanningsnivået..

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P

Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart?

 

Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)

 

 

Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!!

 

En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m

 

Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn.

 

Case closed!!

øhh, det var jo du som startet med at hjelper ikke være tynn og hot men samtidig være tom mellom øra? Er det en forutsetning at man er tom mellom øra da? Lurte litt på den selv her? Bare spør egentlig, ikke for noen andre grunner :)

 

OK..... her inne på BIM så virker det som at alle som har en BMI over 20 er feite & stygge og mannen er garantert utro hvis en ikke ser ut som ei barbiedukke!!!

 

Og det var det jeg la i tynn & hot men samtidig kort mellom øra. Og ja... det er mange av disse jentene som kun fokuserer på utseende og er mindre smarte. Tro meg - kjenner flere i den kategorinen dessverre.

 

Og flaksa er: at mannfolka liker alle slags jenter, og finnes nok til en alle & enhver der ute.

Hm, jeg synes da ikke alle med en BMI over 20 er feite og stygge da, er ikke det normalt?

Men du generalisert jo mange med den der, så skjønner at noen reagerte. Er også vant ifra BIM at mange klager på de som er tynne, om de er feite eller ikke kan jeg ikke si.

Kjenner mange i kategorien dum, tykk og sjalu men mener langt ifra det gjelder alle. Alle er nå som de er da, og du har rett i at det finnes en til alle oog enhver :)

Gjest Visten
Skrevet

Ein får væra som en er, når en itte vart som ein sku!

 

"Overvektige mennesker" er like forskjellige som under- og normalvektige mennesker, og overvekt er komplekst. Jeg er ikke tykk fordi mannen min elsker meg uansett, å påstå det er jo bare mildt sagt tåpelig, men jeg kan leve med det mennesket jeg møter i speilet fordi mannen min elsker og støtter meg. Jeg kan brette opp ermene hver dag, gjøre mitt beste og møte verden som meg selv hver dag fordi jeg har en mann som elsker meg. Han lar meg føle at jeg er verd noe, og minner meg på at jeg er langt mer enn min overvekt.

 

Jeg gjør så godt jeg kan hver dag. Jeg er langt mer enn et tall på ei vekt. Tenk så vondt folk må ha det i forhold der partneren ikke kan akseptere dem - og dette gjelder jo ikke bare vekt.

 

Her inne spiller vi på de samme evindelige motsetningene - tynn vs. tykk, ung vs. gammel, høyere utdannelse vs. vgs. Det er faktisk ikke slik at det ene utelukker det andre. Jeg pleier å fortelle barna at det er godt vi er forskjellige - tenk om alle skulle være som deg? Ingen ville sett forskjell på oss! DET ville vært trist det! ;)

Gjest sandyBay1
Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!! En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn. Case closed!!

Er ikke sikkert tynne, pene fokuserer så mye på på kroppen heller? De bare er sånn fra naturens side. Men med en sånn "tom mellom øra" kommentar så blir de jo dømt nord og ned sammen med Iselin i Paradise hotel! Snakk så stygt dere vil om tynne pene, DE kan man jo si hva man vil om tydeligvis! Jeg skrev jo selv over her at det samme bør isåfall gjelde mannfolka! Og hvorfor akkurat kvinnene må holde seg i selen! Les før dere hveeeeeser!!!

 

Enig med deg.

 

Dere feite damer, som går i forsvar ved å rakke ned på dem som er slankere enn dere og som tar vare på kroppene sine, burde lese litt mer statistikk. Faktisk er overvekt et stort problem i lavere sosiale lag, hvor folk har lite utdannelse og "lavstatusjobber". Veltrente menn i statusyrker har jo blitt et fenomen; de sykler til jobb, løper bakkeløp og går birken. Konene trener på SATS, løper med hunden og passer på hva de spiser. Kom ikke her og si at slanke og pene er tette i pappen... Undersøkelser viser faktisk det motsatte. Interessen for sport og friluftsliv øker parallelt med utdanningsnivået..

 

Da er jeg jammen glad at jeg 3 årig høyskole og 1 år spesialisering. Men samtidig noen kg for mye!! Puhhh ble virkelig redd ett øyeblikk at jeg skulle komme i kategorien feit & lavstatus....

 

Huff glemte at mannen min kjører bil til jobb også. Fysj...og tynn er han også.

Skrevet

For meg er det i grunn ganske enkelt. Jeg holder vekten min noenlunde innenfor grensene for normalvekt og er sånn noenlunde i form ellers. På denne måten holder jeg meg selv ved like, tar vare på helsen (med riktig kosthold), og føler meg bedre og mer attraktiv for partneren. Jeg gjør det først og fremst for meg selv og min egen helse og selvfølelse. Men også fordi jeg ønsker å fortsette å være like attraktiv for partneren. Naturlige endringer i kroppen som strekkmerker og hengepupper får han bare ta med ;) Men, jeg forventer selvfølgelig at han tar noenlunde vare på seg selv også! Det skulle da bare mangle!!! Og vi begge gjør det for å være i form til barna våre og gi dem gode vaner ift helse fra barnsben.

Skrevet

"hjelper ikke være tynn og hot, men samtidig tom mellom øra" syns jeg var like frekt sagt som at tykke automatisk blir stygge eller dumme. Og her inne klikker man for mindre! Men det er tydeligvis mer akseptert å lange ut og si frekke ting om tynne mennesker!

 

Jeg sa verken at man må se ut som en barbiedokke, at mannen vil være utro om man er overvektig, at man må spy, se ut som tone damli osv. Jeg synes former er fint! Jeg er ikke hot og overtrent! Jeg bare mener man må passe på helsa..tynn som tykk.

 

Her på dib/bim er man tydeligvis tom mellom øra om man er slank og pen! Tommel opp for dere ;)

Skrevet
Hjelper heller ikke å være tynn & hot , men samtidig være tom mellom øra :P
Man kan være tjukk og tom mellom øra også?? Den skjønte jeg ikke.. er man dum om man er pen og slank? Smart om man er tykk? De tykke, som blir tynne BLIR dum? De tynne som blir tykke, blir smart? Sånne kommentarer er jævla teite.. å høres OFTE fra sjalu, overvektige kvinner ;)
Hvorfor i heite huleste skulle jeg være sjalu????? Slutt å fokusere på å være tynnest, lavkarbodietter i hue & rævva m.m og lev heller livet mens en kan!!! En vet jammen ikke hva morgendagen bringer. Og som en annen skrev lengre opp her... Mannfolka får gjøre seg attraktive for oss kvinnfolk også da se, så kanskje vi ikke er utro heller! (les: ironi) Utro kan man være selv om en ser ut som Jennifer Aniston m.m Er noe som heter utråling & sjarm- selv om en er feit eller tynn. Case closed!!
Er ikke sikkert tynne, pene fokuserer så mye på på kroppen heller? De bare er sånn fra naturens side. Men med en sånn "tom mellom øra" kommentar så blir de jo dømt nord og ned sammen med Iselin i Paradise hotel! Snakk så stygt dere vil om tynne pene, DE kan man jo si hva man vil om tydeligvis! Jeg skrev jo selv over her at det samme bør isåfall gjelde mannfolka! Og hvorfor akkurat kvinnene må holde seg i selen! Les før dere hveeeeeser!!!
Enig med deg. Dere feite damer, som går i forsvar ved å rakke ned på dem som er slankere enn dere og som tar vare på kroppene sine, burde lese litt mer statistikk. Faktisk er overvekt et stort problem i lavere sosiale lag, hvor folk har lite utdannelse og "lavstatusjobber". Veltrente menn i statusyrker har jo blitt et fenomen; de sykler til jobb, løper bakkeløp og går birken. Konene trener på SATS, løper med hunden og passer på hva de spiser. Kom ikke her og si at slanke og pene er tette i pappen... Undersøkelser viser faktisk det motsatte. Interessen for sport og friluftsliv øker parallelt med utdanningsnivået..
Da er jeg jammen glad at jeg 3 årig høyskole og 1 år spesialisering. Men samtidig noen kg for mye!! Puhhh ble virkelig redd ett øyeblikk at jeg skulle komme i kategorien feit & lavstatus.... Huff glemte at mannen min kjører bil til jobb også. Fysj...og tynn er han også.

 

Er det bedre med din kategori "tynn og hot, men tom mellom øra"? Det var jo tydeligvis greit å si for deg?

Skrevet

Jeg er overvektig. Det går litt opp og ned, men som oftest ender jeg på litt over der jeg burde være. Jeg jobber med saken, for helsen sin del. Jeg skulle gjerne passe i alle klærne som henger i skapet og bare venter på at kroppen skal komme i rett størrelse igjen.

 

Når det er sagt, så liker jeg det jeg ser i speilet. Jeg synes jeg er fin, selv om magen henger litt, og puppene har sett bedre høyder før. Jeg kler meg ikke i joggebukser, men er ikke den fresheste i verden heller.

 

Grunnen til at jeg ikke er slankere, er at jeg ikke orker å gå rundt å tvinge meg selv til å ikke spise det jeg liker best. Jeg spiser gjerne en sjokoladebit om dagen (noen dager en hel stor sjokolade, men det blir lenger mellom de dagene). Jeg hater ikke kroppen min, går gjerne i bikini på stranden uten å skjems.

 

Jeg liker meg selv, og mannen elsker meg for den jeg er. Vi lever sunne liv, med aktivitet, trening iblant, sunn mat og god mat. Likevel er jeg ikke slank, men det er helt greit:)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Så det å være kone til en vellykket forretningsmann med masse penger, der man Må være topptrent så ikke han velger ei som er enda tynnere, yngre og penere, er det samme som å være SMART? Javel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...