Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Eller har dere noen rasistiske holdninger? Kan du ærlig innrømme at du aldri har tenkt tanker som " jævla utlending"/ "forbanna polakker" osv? Eller "typisk russere som bare drikker vodka, fyller og bråker". Er ute etter ærlige meninger med rom for diskusjon:D
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 Har aldri vært rasist, og kommer aldri til å bli det, men etter X antall negative episoder privat og på jobb er jeg nå temmelig skeptisk til muslimer. Dessverre må jeg vel si, spesielt siden jeg har ei muslimsk venninne som er veldig hyggelig (Og som faktisk er enig med meg i mye )
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 Nei, er ikke det. Men virker som mange her inne er det, med tanke på holdningene de kommer med.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 Jeg innrømmer glatt at jeg er SKEPTISK og til tider dømmende til utlendinger, men jeg mener at det er lang vei fra det og til å være rasist, så nei, jeg ser ikke på meg selv som rasist. Når jeg var yngre hadde jeg ingen tanker om utlendinger i det hele tatt.. hadde mange venner som kom fra andre land og det var aldri noe jeg tenkte over. Men, etter mange,mange dårlige erfaringer, både som jeg selv har opplevd og andre jeg kjenner, så har jeg blitt mer og mer skeptisk. Jeg kan fint prate med og sikkert også finne på noe med utlendinger (jobber med ett par stykker og de er kjempeflinke), men jeg kunne aldri blitt sammen med en fra f.eks polen, somalia, pakistan osv.. (ja, jeg er skeptisk til både polakker, russere, somalere og det som er, dessverre). Må legge til at jeg ikke er skeptisk til svensker og dansker, sikkert noen som vil påpeke at det også er utlendinger, hehe.. Jeg VET at det er mange som er kjempesnille og som ikke gjør noe galt, men jeg må nesten ta det som det kommer når jeg evnt blir kjent med noen.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Eller har dere noen rasistiske holdninger? Kan du ærlig innrømme at du aldri har tenkt tanker som " jævla utlending"/ "forbanna polakker" osv? Eller "typisk russere som bare drikker vodka, fyller og bråker". Er ute etter ærlige meninger med rom for diskusjon:D Jeg vil ikke si jeg er rasist, men det er mange religioner og kulturer og holdninger jeg ikke har noe sansen for. Og da liker jeg nødvendigvis ikke folka som har disse heller. Det er ikke fordi jeg mener folkene, dvs rasen, er noe dårligere enn andre, det er holdningene jeg ikke liker. Uten disse holdningene hadde jeg heller ikke hatt noe imot disse folka. Og jeg mener det bør være lov å være kritisk til slikt, for det er ikke alt som er bra her i verden.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 17. juni 2012 #6 Skrevet 17. juni 2012 Jeg synes det er stor forskjell på å være rasist, og det å ha et realistisk syn på hvordan samspillet med andre kulturer fungerer og ikke fungerer. Jeg innrømmer glatt at vi har valgt bosted ut fra at vi vil at det skal være overvekt av norske barn i barnehage og skole. Har ingen problemer med de utlendingene som greier å tilpasse seg norske lover og regler, forsøker å integrere seg, og er villig til å bidra i samfunnet. Det jeg har problemet med, er de som mener Sharia-lover går foran norske lover, som har et nedverdigende kvinnesyn der vold er en del av hverdahen, og de som ser på NAV som den endelige løsningen. Etter å ha jobbet i et yrke hvor man ser mye av dette hver dag i mange år, er det klart man blir farget. Jeg kjenner imidlertid mange med utenlandsk bakgrunn som er supre mennesker, som jeg har stor respekt for. Er også stor forskjell mellom folkeslag og muslim/ikke muslim. Når det er sagt, tror jeg det norske velferdssystemet må ta på seg en del av skylda for dette. I USA er somalierne en av de best integrerte gruppene. Der borte har man ikke noe valg, man kan ikke sitte på rompa og få penger fra staten sånn man kan her. Og her er det hevet over enhver tvil at somalierne er en av folkegruppene med mest sosiale problemer og minst arbeidsevne. Har ikke noe med rasisme å gjøre, det er ren statistikk. Selvfølgelig finnes det godt integrerte somaliere og, men vil påstå at flertallet har foten innenfor hos NAV... Ble langt dette..... Men svar på spørsmålet ditt; nei, jeg er ikke rasist. Men jeg tror likevel det er best for mine barn å vokse opp i et miljø der flertallet av barna er norske!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #7 Skrevet 17. juni 2012 Skeptisk til noen av holdningene til endel muslimer, og det hjelper ikke at f.eks 100 % av overfallsvoldtektene i Oslo i fjor, ble utført av ikke-vestlige menn. Jeg ser ikke på meg selv som rasist. Jeg er bare litt skeptisk til kulturen og holdningen til mange av den muslimske delen av befolkningen. Synd, egentlig - for jeg er helt sikker på at mange av dem er fantastiske mennesker.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #8 Skrevet 17. juni 2012 Jeg synes det er stor forskjell på å være rasist, og det å ha et realistisk syn på hvordan samspillet med andre kulturer fungerer og ikke fungerer. Jeg innrømmer glatt at vi har valgt bosted ut fra at vi vil at det skal være overvekt av norske barn i barnehage og skole. Har ingen problemer med de utlendingene som greier å tilpasse seg norske lover og regler, forsøker å integrere seg, og er villig til å bidra i samfunnet. Det jeg har problemet med, er de som mener Sharia-lover går foran norske lover, som har et nedverdigende kvinnesyn der vold er en del av hverdahen, og de som ser på NAV som den endelige løsningen. Etter å ha jobbet i et yrke hvor man ser mye av dette hver dag i mange år, er det klart man blir farget. Jeg kjenner imidlertid mange med utenlandsk bakgrunn som er supre mennesker, som jeg har stor respekt for. Er også stor forskjell mellom folkeslag og muslim/ikke muslim. Når det er sagt, tror jeg det norske velferdssystemet må ta på seg en del av skylda for dette. I USA er somalierne en av de best integrerte gruppene. Der borte har man ikke noe valg, man kan ikke sitte på rompa og få penger fra staten sånn man kan her. Og her er det hevet over enhver tvil at somalierne er en av folkegruppene med mest sosiale problemer og minst arbeidsevne. Har ikke noe med rasisme å gjøre, det er ren statistikk. Selvfølgelig finnes det godt integrerte somaliere og, men vil påstå at flertallet har foten innenfor hos NAV... Ble langt dette..... Men svar på spørsmålet ditt; nei, jeg er ikke rasist. Men jeg tror likevel det er best for mine barn å vokse opp i et miljø der flertallet av barna er norske! "Ble langt dette..... Men svar på spørsmålet ditt; nei, jeg er ikke rasist. Men jeg tror likevel det er best for mine barn å vokse opp i et miljø der flertallet av barna er norske!" - hvor er logikken i dette! Herregud altså..
sayonora Skrevet 17. juni 2012 #9 Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jeg er selv sammen med en som ikke er norsk eller fra Vest-Europa, og er absolutt ikke rasist, men jeg har allikevel en del meninger om hvordan mange utnytter seg av systemet her, samtidig som at de snakker nedlatende om Norge og nordmenn. Når veldig mange av samme nasjonalitet har samme holdning, blir man lett forhåndsdømmende, men jeg har allikevel et åpent sinn til hvert enkelt individ. Så lenge folk respekterer meg og det landet de har valgt å bosette seg i, får de samme respekt tilbake Uavhengig av nasjonalitet/religion. Endret 17. juni 2012 av sayonora
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #10 Skrevet 17. juni 2012 Jeg synes det er stor forskjell på å være rasist, og det å ha et realistisk syn på hvordan samspillet med andre kulturer fungerer og ikke fungerer. Jeg innrømmer glatt at vi har valgt bosted ut fra at vi vil at det skal være overvekt av norske barn i barnehage og skole. Har ingen problemer med de utlendingene som greier å tilpasse seg norske lover og regler, forsøker å integrere seg, og er villig til å bidra i samfunnet. Det jeg har problemet med, er de som mener Sharia-lover går foran norske lover, som har et nedverdigende kvinnesyn der vold er en del av hverdahen, og de som ser på NAV som den endelige løsningen. Etter å ha jobbet i et yrke hvor man ser mye av dette hver dag i mange år, er det klart man blir farget. Jeg kjenner imidlertid mange med utenlandsk bakgrunn som er supre mennesker, som jeg har stor respekt for. Er også stor forskjell mellom folkeslag og muslim/ikke muslim. Når det er sagt, tror jeg det norske velferdssystemet må ta på seg en del av skylda for dette. I USA er somalierne en av de best integrerte gruppene. Der borte har man ikke noe valg, man kan ikke sitte på rompa og få penger fra staten sånn man kan her. Og her er det hevet over enhver tvil at somalierne er en av folkegruppene med mest sosiale problemer og minst arbeidsevne. Har ikke noe med rasisme å gjøre, det er ren statistikk. Selvfølgelig finnes det godt integrerte somaliere og, men vil påstå at flertallet har foten innenfor hos NAV... Ble langt dette..... Men svar på spørsmålet ditt; nei, jeg er ikke rasist. Men jeg tror likevel det er best for mine barn å vokse opp i et miljø der flertallet av barna er norske! "Ble langt dette..... Men svar på spørsmålet ditt; nei, jeg er ikke rasist. Men jeg tror likevel det er best for mine barn å vokse opp i et miljø der flertallet av barna er norske!" - hvor er logikken i dette! Herregud altså.. Om du ser litt på konsekvensen av feilslått innvandringspolitikk og norske elever så blir etnisk norske barn oftere mobbet i en skole med flertall innvandrere og de får som regel også dårligere karakterer fordi det er vanskelig å klare skolegang når halvparten av barna ikke kan norsk! Min venninnes sønn ble mobbet fordi han ikke var omskåret så de tok han ut av skolen, mener du at det ikke er noe logikk i dette?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 17. juni 2012 #11 Skrevet 17. juni 2012 Logikk til deg som spør om det: jeg tror mine barn får en bedre læringssituasjon av at ikke det er 82 prosent av barna som ikke har lært skikkelig norsk før de begynte på skolen. Slik ER det faktisk en del steder! I de klassene tror jeg det blir så mye fokus på å få disse barna opp på et greit nivå, særlig med tanke på språk, at lærerne ikke har mulighet til å følge opp de som allerede kan det på samme måte. Helt greit med noen få utenlandske selvfølgelig, men ikke flertall. Trenger ikke være rasist for å mene det, skjønner du!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 17. juni 2012 #12 Skrevet 17. juni 2012 Jo, det klart jeg har tenk jævla utlendinger, men jeg har også tenkt detsamme om normenn..... Jeg irriterer meg over oppførsel, ikke hvilket land de kommer ifra. Så jeg er verken rassist eller har rassistiske holdninger.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #13 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #14 Skrevet 17. juni 2012 Nei, feier ikke alle over en kam etter utseende. Men personlige erfaringer innenfor familie medlemmer. så er jeg skeptisk på å gifte seg/få barn med noen som har en helt annen kultur/verdi og syn på oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #15 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har gjennom årelang erfaring og etter å ha hatt tette bånd til endel utlendinger (fra forskjellige land) fått et innblikk i deres kulturelle og religiøse bakgrunn, og ganske enkelt sett en skuffende mentalitet hos mange som jeg ikke kan akseptere. Jeg er IKKE rasist, men har blitt veldig forsiktig i omgangen med mennesker fra endel grupper........
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #16 Skrevet 17. juni 2012 Muligens?? Ønsker absolutt at min datters fremtidige kjæreste er helnorsk og snill men hvis valget var mellom en snill mørkhudet ikke muslim eller en voldelig norsk, ville det blitt førstnevnte. Viktigste er at min datter har det fint! Man har vel lov å ønske? Er også skeptisk til muslimer pga kvinnesyn, æresdrap, selvmordsbombere, terror osv osv.....
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #17 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig! Nei, nå får du gi deg! IKKE sett normale mennesker i samme bås som folk med slik motbydelig tankegang! Ingen som snakker om å ta ut barna i en klasse med feks 50/50, men når barnet ditt er en av de få, eller den eneste etnisk norske i klassen så går det utover det barnet! De har da gjort nok forskning og dokumentarer på akkurat dette fenomenet uten at det gjør folk til simple rasister! Om noe er DINE holdninger forkastelige. Folk skal få lov til å mene og si akkurat hva de vil uten at skinnhellige mennesker som deg skal blafre med rasismekortet!
rytme Skrevet 17. juni 2012 #18 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er ikke rasistisk. Jeg mener at det er ikke forskjell på et nyfødt barn som blir født i Norge eller Russland eller Polen eller hvos som helst. Det er heller ikke forskjell på et barn som blir født mørk i huden eller lys eller med asiatisk utseende eller lignende. Det som former personen er verden rundt. Derfor går det av og til an å si f.eks. "de fleste muslimer er sånn og sånn" men man skal være forsiktig med hvordan man sier det for det vil alltid være forskjeller.... Jeg er ikke religiøs og synes på et generellt grunnlag at alle skal få tro det de vil. Men religionsfrihet til en viss grense.... Religionen kan feks ikke gå utover norske lover... kontrakter som skrives osv.... Dessuten burde det vært lovpålagt at alle innvandrer Må lære norsk og bidra til samfunnet, noe mange heldigvis gjør i stor grad
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #19 Skrevet 17. juni 2012 Jeg er ikke rasistisk, jeg mener ikke at noen er mindre verdt, eller mindre kapabel pga verken hudfarge eller etnisitet, rase eller andre ytre faktorer. Men det må allikevel være anledning til å snakke om grupper og fellestrekk mellom melemmer i ulike grupperinger, uten at man er rasistisk.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 17. juni 2012 #20 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig! Nei, nå får du gi deg! IKKE sett normale mennesker i samme bås som folk med slik motbydelig tankegang! Ingen som snakker om å ta ut barna i en klasse med feks 50/50, men når barnet ditt er en av de få, eller den eneste etnisk norske i klassen så går det utover det barnet! De har da gjort nok forskning og dokumentarer på akkurat dette fenomenet uten at det gjør folk til simple rasister! Om noe er DINE holdninger forkastelige. Folk skal få lov til å mene og si akkurat hva de vil uten at skinnhellige mennesker som deg skal blafre med rasismekortet! Er vel der anonymknappen kom inn i bildet:-) Jeg har ingen problemer med å stå for meningene mine her, så jeg trenger ikke være anonym, som enkelte andre:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. juni 2012 #21 Skrevet 17. juni 2012 Ja, jeg er rasist. Fordi jeg misliker de som ikke oppfører seg som folk!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #22 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig! Nei, nå får du gi deg! IKKE sett normale mennesker i samme bås som folk med slik motbydelig tankegang! Ingen som snakker om å ta ut barna i en klasse med feks 50/50, men når barnet ditt er en av de få, eller den eneste etnisk norske i klassen så går det utover det barnet! De har da gjort nok forskning og dokumentarer på akkurat dette fenomenet uten at det gjør folk til simple rasister! Om noe er DINE holdninger forkastelige. Folk skal få lov til å mene og si akkurat hva de vil uten at skinnhellige mennesker som deg skal blafre med rasismekortet! Unnskyld meg lille venn.. Men motsier du ikke deg selv litt når du sier at folk nå få mene og si akkurat hva de vil- men det gjelder ikke meg? Skinnhellig er jeg langtfra- men en ting jeg kan skryte på meg er at jeg ikke har slike holdninger som deg!
Katteskinnet Skrevet 17. juni 2012 #23 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig! Nei, nå får du gi deg! IKKE sett normale mennesker i samme bås som folk med slik motbydelig tankegang! Ingen som snakker om å ta ut barna i en klasse med feks 50/50, men når barnet ditt er en av de få, eller den eneste etnisk norske i klassen så går det utover det barnet! De har da gjort nok forskning og dokumentarer på akkurat dette fenomenet uten at det gjør folk til simple rasister! Om noe er DINE holdninger forkastelige. Folk skal få lov til å mene og si akkurat hva de vil uten at skinnhellige mennesker som deg skal blafre med rasismekortet! Unnskyld meg lille venn.. Men motsier du ikke deg selv litt når du sier at folk nå få mene og si akkurat hva de vil- men det gjelder ikke meg? Skinnhellig er jeg langtfra- men en ting jeg kan skryte på meg er at jeg ikke har slike holdninger som deg! Lille venn ja. Ventet på at noe slikt skulle komme Om du leser hva jeg skriver så sier jeg at OM NOE så er dine holdninger forkastelige. Folk kan si og mene akkurat hva som helst, men å slenge dritt bør man holde seg for god til. Mange jeg ikke er enige med, uten at jeg snakker om deres "forkastelige holdninger". Hva er mine holdninger da? Hva er det jeg mener som er så grusomt? Gjemmer meg ikke engang bak anonymknappen, så sikker er jeg på min egen moral.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. juni 2012 #24 Skrevet 17. juni 2012 Ikke så veldig fornøyd med rumenere, men hater dem ikke eller noe. Vært sammen med en tyrkisk mann, både han og hans familie var gode mennesker, og dems venner (av div lands og tro bakgrunner) Men pga hans tro, og min "tro", så funket det ikke i lengden, men fortsatt god kontakt med dem alle. Er ikke rasistisk, jeg mener derimot at om de kommer til landet vårt, får de jobbe for å bli her også, lære seg vårt språk, få seg jobb og jobbe og betale skatt. Men dette mener jeg jo om de som går til nav fordi de ikke GIDDER å jobbe (sikter jo da ikke til de som har grunner til at de ikke er i jobb nå, men de som sier de like greit kan sitte på rumpa og spille dataspill ol, for nav betaler)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2012 #25 Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor ikke bare ha hvite norske klasser og utenlandske klasser- så får barna deres det så godt så! Så kan vi jo bare fortsette med at utlendinger ikke skal ha bunad og dra den helt tilbake til at de må sitte bakerst i bussen!! Holdninger som dette er forkastelig! Nei, nå får du gi deg! IKKE sett normale mennesker i samme bås som folk med slik motbydelig tankegang! Ingen som snakker om å ta ut barna i en klasse med feks 50/50, men når barnet ditt er en av de få, eller den eneste etnisk norske i klassen så går det utover det barnet! De har da gjort nok forskning og dokumentarer på akkurat dette fenomenet uten at det gjør folk til simple rasister! Om noe er DINE holdninger forkastelige. Folk skal få lov til å mene og si akkurat hva de vil uten at skinnhellige mennesker som deg skal blafre med rasismekortet! Unnskyld meg lille venn.. Men motsier du ikke deg selv litt når du sier at folk nå få mene og si akkurat hva de vil- men det gjelder ikke meg? Skinnhellig er jeg langtfra- men en ting jeg kan skryte på meg er at jeg ikke har slike holdninger som deg! Lille venn ja. Ventet på at noe slikt skulle komme Om du leser hva jeg skriver så sier jeg at OM NOE så er dine holdninger forkastelige. Folk kan si og mene akkurat hva som helst, men å slenge dritt bør man holde seg for god til. Mange jeg ikke er enige med, uten at jeg snakker om deres "forkastelige holdninger". Hva er mine holdninger da? Hva er det jeg mener som er så grusomt? Gjemmer meg ikke engang bak anonymknappen, så sikker er jeg på min egen moral. Så fint- da slapp du å vente lenge! Slenge dritt? Gjemme meg bak anonymknappen? Om du ikke har forstått det så er dette et ANONYM Forum!! Og hva holdningene dine anngår- så uttrykker du jo de jo ganske greit her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå