Gå til innhold

Til alle dere kattehatere der ute....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst.

Du Så at katta var livredd gjorde du ikke??

Ehh, nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke katt, men det lukter så og si alltid kattepiss i garasjen etter en nabokatt. Garasjen har port som lukker seg med en gang vi har kjørt ut, men katten klarer å snike seg inn alikevell. Nå sist, når jeg oppdaget at vi hadde den på besøk, lot jeg være å åpne porten på et par dager. Så fant jeg frem to bøtter vann, som jeg tok med meg inn i garasjen. Fikk presset katten i et hørne og hellte den første bøtta over den. Da pilte den fra vegg til vegg og ville ut, men jeg bare ventet til den roet seg litt ned, for så å tømme bøtte nr 2 på den. Og så åpnet jeg porten. Da løp den ut så fort jeg aldri har sett en katt løpe før. Etter det har den latt garasjen vår være i fred.

Fysj, så stygt av deg!! Du kan med rette kalles dyreplager!!

Skrevet

Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst.

Du Så at katta var livredd gjorde du ikke??

Ehh, nei.

Den pilte fra vegg til vegg for moro skyld? skjerp deg!

Skrevet

Bor du i et vanlig område med en del naboer kan jeg garantere deg at det er nok en og annen som irriterer seg over kattene dine.

Om de hater dem er en annen sak.

Derfor blir jeg glad for å les at du tar ansvar, og har lyst til å begrense kattenes plager mot andre på din egen tid og regning.

Men istedenfor å vente på at noen klager hadde jeg heller satt opp en lapp med bilde av dem og bedt de som føler seg plaget kontakte deg så skal du skaffe alle disse tingene til dem.

Da viser du at du faktisk tar ansvar og ser at kattehold har flere sider.

Jeg likte naboen katter helt til jeg kom hjem og fant en inne hos oss som hadde tisset oppetter hjørnet på soverommet vårt.

Hadde våre katte-eiende naboer tenkt som deg hadde jeg hatt et helt annet syn på kattehold.

Dessverre vet jeg ikke hvor kattene hører hjemme, så kunne aldri ha snakket med noen om dem.

Du kom hjem og fant katten inne på soverommet? Dvs, du låser ikke døra når du drar? Vær glad for at du ikke fant tyver! At folk ikke låser døra si er helt uforståelig for meg. og nei, jeg har ikke katt.

Herlighet.

Selvfølgelig låser jeg, men katta hadde sneket seg inn en åpen dør uten at jeg hadde sett det. Og jeg går ikke gjennom hver krok av huset før jeg låser og drar ut.

Skrevet

Heerlighet hvordan et tema kan skape så mye aggresjon. Jeg blir helt matt jeg. Jeg ELSKER katter, men jeg elsker IKKE en del konsekvenser etter besøk i hagen vårres. Nå er riktignok ikke dette et kjemperoblem for meg siden vi har hunder,og derfor er ikke hagen vårres en av de mest besøkte. Men det skjer at det stinker kattepiss i garasjen ,eller ligger kattskit i blomsterbeddet.

Jeg kan deroimot skjønne frustrasjonen til dem spm blir mye besøkt og hvor mange katter bruker hagen deres til kattedo. For det er også gjerne slik at begynner 1 katt kommer gjerne også de andre for å markere over den første osv. Dvs er man så uheldig at 1 katt da tisset i hagemøbelet, er det veldig stor sannsynlighet for at samme gjør det igjenn og også andre besøkende.

Hvordan kan man klassifisere noen for katte HATER fordi dem ikke liker å få resultatet av kattene i hagen?? RO ned noen hakk, og PRøV å se at det nok ikke er så gøy , til tross for at dere selve elsker kattene deres over alt på jord og gjerne kanskje vil blunde for at dette også kan skape eergelse hos de som valgt å leve uten kjæledyr. Det er jo også gjerne slik at det er AKKURAT disse som ikke har kjæledyr som blir mest besøk siden AKKURAT deres hage er den aller beste å gjøre fra seg i. SELVSAGT er ikke dette gøy for akkurat den huseieren.

Synes det er fantastisk flott av deg HI å se problemet, ønsket om å villa ta ansvar og viljen til å møtes problemene på halveien. SLIKT blir det godt nabolag og godvilje fra alle parter.

Gjest Antarctica
Skrevet

Greit nok med dere som tar ansvar, men er likevel irriterende for det er ingen som har kontroll på disse kattene sine. Vi har en stor hund som ikke liker katter, da naboens katt kom inn i hagen vår, fikk han tak i katta og rista den litt. Katten fikk bittskader på begge sider av magen og måtte sy et par sting, naboen vår la dyrlege regningen i postkassen vår. Da var jeg fobanna, katten går på vår eiendom hvor vår hund står inngjerda, den driter/pisser i carporten, har gjort fra seg i tralla til gutten vår og selvfølgelig klatret og sovet på bilene våre og i hagemøblene. Selvfølgelig skal ikke dem betale noe av dette da påstår det sikkert ikke er deres katt.. Men katten, den har ikke lært, komme fortsatt på vår eiendom og er mesteparten av tiden den er ute.

Hvis hunden din var bundet inne på deres eiendom, har de ikke noe å komme etter. De kan ikke kreve noe. Faktisk kan de ikke kreve noe om det så var en av ungene som kom inn i din hage og ble bitt av en hund som sto tjora.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Vi har ikke katt, men det lukter så og si alltid kattepiss i garasjen etter en nabokatt. Garasjen har port som lukker seg med en gang vi har kjørt ut, men katten klarer å snike seg inn alikevell. Nå sist, når jeg oppdaget at vi hadde den på besøk, lot jeg være å åpne porten på et par dager. Så fant jeg frem to bøtter vann, som jeg tok med meg inn i garasjen. Fikk presset katten i et hørne og hellte den første bøtta over den. Da pilte den fra vegg til vegg og ville ut, men jeg bare ventet til den roet seg litt ned, for så å tømme bøtte nr 2 på den. Og så åpnet jeg porten. Da løp den ut så fort jeg aldri har sett en katt løpe før. Etter det har den latt garasjen vår være i fred.

Er det mulig å være så ondskapsfull. Katten er så uheldig å blir lukket inne i garasjen din, så er din løsning å la den være innesperret i flere dager for så å skremme vettet av den.

Fy faen, du er ikke helt riktig god i hodet.

Skrevet

Hadde du ikke likt å plage dyr så hadde du ikke trengt den opp i et hjørne for så å skremme vettet av den. Har du lest hva du selv har skrevet

Gjest meg mamma?
Skrevet

Heerlighet hvordan et tema kan skape så mye aggresjon. Jeg blir helt matt jeg. Jeg ELSKER katter, men jeg elsker IKKE en del konsekvenser etter besøk i hagen vårres. Nå er riktignok ikke dette et kjemperoblem for meg siden vi har hunder,og derfor er ikke hagen vårres en av de mest besøkte. Men det skjer at det stinker kattepiss i garasjen ,eller ligger kattskit i blomsterbeddet.

Jeg kan deroimot skjønne frustrasjonen til dem spm blir mye besøkt og hvor mange katter bruker hagen deres til kattedo. For det er også gjerne slik at begynner 1 katt kommer gjerne også de andre for å markere over den første osv. Dvs er man så uheldig at 1 katt da tisset i hagemøbelet, er det veldig stor sannsynlighet for at samme gjør det igjenn og også andre besøkende.

Hvordan kan man klassifisere noen for katte HATER fordi dem ikke liker å få resultatet av kattene i hagen?? RO ned noen hakk, og PRøV å se at det nok ikke er så gøy , til tross for at dere selve elsker kattene deres over alt på jord og gjerne kanskje vil blunde for at dette også kan skape eergelse hos de som valgt å leve uten kjæledyr. Det er jo også gjerne slik at det er AKKURAT disse som ikke har kjæledyr som blir mest besøk siden AKKURAT deres hage er den aller beste å gjøre fra seg i. SELVSAGT er ikke dette gøy for akkurat den huseieren.

Synes det er fantastisk flott av deg HI å se problemet, ønsket om å villa ta ansvar og viljen til å møtes problemene på halveien. SLIKT blir det godt nabolag og godvilje fra alle parter.

Synes du det er fantastisk flott av hi å plage dyr?

Hvor har du det fra at hi vil ta ansvar og har viljen til å møtes på halvveien. Skremmer noen vettet av katten min så skal jeg love deg at jeg ikke hadde møtt noen på halvveien. Kan ikke se at det blir et godt nabolag ut av det.

Jeg har ikke noe imot at folk ikke liker katter, eller min katt.

Men det jeg har noe imot er folk som plager dyr og snakker om å få hunden til å ta livet av kattene for så å kaste katteliket i søpla.

Skrevet

Hvor har du det fra at hi vil ta ansvar og har viljen til å møtes på halvveien. Skremmer noen vettet av katten min så skal jeg love deg at jeg ikke hadde møtt noen på halvveien. Kan ikke se at det blir et godt nabolag ut av det.

Men det jeg har noe imot er folk som plager dyr og snakker om å få hunden til å ta livet av kattene for så å kaste katteliket i søpla.

Du får lese hovedinnlegget igjen. HI er katteeier som gjerne vil at folk skal ta kontakt med henne direkte dersom noen blir plaget av katten(e?) hennes. Hvordan du får henne til å bli dyreplager ser i alle fall ikke jeg.

Skrevet

Jeg må ærlig inrømme at jeg ikke liker katter så godt. Dette fordi de driter over alt. Utenfor hos oss har vi en stor sandkasse. Rett som det er er det katter som sitter og gjør fra seg der. Jeg kan ikke løpe ut hver gang jeg ser det, og jeg er jo ikke hjemme hver gang heller.

Ialleall, så sitter min snart 2 åring og spiser sanden rett som det er. Jeg prøver å forhindre det, men han er snar. Jeg er redd han skal få mark i magen :-(

Pokkers katter! Jeg kan jo ikke akkuratt gå til en av katteeierne og fortelle at han må gjøre slutt på kattebæsjingen i sandkassen, for hva kan vel katteeieren gjøre med det? Katter gjør jo som de selv vil.Blæh!!!

Skrevet

Hallo kranglebøtter!

HI her. Vil bare minne om at denne tråden var ment som en henstilling til de av dere som misliker katter og som muligens kan være mine naboer at dere tar kontakt med meg og forteller meg hva som plager dere. Men istedet for å svare meg på det, så kjører dere igang en NY diskusjon om kattetiss i møbler og vogner...

Er'e MULIG!!!!?????

HI

Skrevet

Nå trur jeg du roter noe veldig. HI i denne tråden er er hva jeg ser det ei søt ansvarsfull katteeier som ønsker at naboer skal si ifra til henne hvis kattene hennes plager dem ,og ønsker å ta ansvar. Les hovedinnlegget igjenn du, og ro ned noen hakk.

Gjest meg mamma?
Skrevet

Nå trur jeg du roter noe veldig. HI i denne tråden er er hva jeg ser det ei søt ansvarsfull katteeier som ønsker at naboer skal si ifra til henne hvis kattene hennes plager dem ,og ønsker å ta ansvar. Les hovedinnlegget igjenn du, og ro ned noen hakk.

Uff, rota visst der ja. Jeg hang igjen i den andre kattetråden og ble litt frustrert. I dag som jeg er litt mer våken ser jeg jo at jeg har gått på ei blemme. Unnskyld til HI og Cat.68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...