Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #26 Skrevet 18. juni 2012 Er vell Ikke dyremishandling å hive vann på den? Vi har ikke bygget garasje til 250 000,- til katten. Forøvring er det ganske vanlig her jeg bor å skyte katter som tar seg til rette, så synes jeg var ganske human mot den jeg. Og hva har det med barna mine å gjøre? Du kastet en bøtte vann på den? Katta var livredd og hadde panikk. Du kastet en ny bøtte vann på den. Du fatter vel at det er mishandling? Humant my ass. Det har med empati å gjøre, og det er en fin egenskap å ha når man har barn.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #27 Skrevet 18. juni 2012 He he, det er ikke en dyr garasje. En helt vanlig dobbel garasje med loft koster det. Garasjen er tett, men katten snek seg inn når vi kjørte bilen vår ut. Hva mener dere jeg burde gjøre da? Kattem tok ikke skade av å få vann på seg. Ja den ble skremt, men det løste problemet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #28 Skrevet 18. juni 2012 He he, det er ikke en dyr garasje. En helt vanlig dobbel garasje med loft koster det. Garasjen er tett, men katten snek seg inn når vi kjørte bilen vår ut. Hva mener dere jeg burde gjøre da? Kattem tok ikke skade av å få vann på seg. Ja den ble skremt, men det løste problemet. Du burde sprute litt vann på den og være fornøyd med det. Ikke holde den innesperret i garasjen, presse den til veggen og hive to bøtter vann over den. Du så jo at den fikk panikk og begynte å løpe fra vegg til vegg, men som vanlig torturist ventet du til den kom til seg selv før du ga den en omgang til. Hadde du likt å bli behandlet på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #29 Skrevet 18. juni 2012 Er vell Ikke dyremishandling å hive vann på den? Vi har ikke bygget garasje til 250 000,- til katten. Forøvring er det ganske vanlig her jeg bor å skyte katter som tar seg til rette, så synes jeg var ganske human mot den jeg. Og hva har det med barna mine å gjøre? Du kastet en bøtte vann på den? Katta var livredd og hadde panikk. Du kastet en ny bøtte vann på den. Du fatter vel at det er mishandling? Humant my ass. Det har med empati å gjøre, og det er en fin egenskap å ha når man har barn. Hvordan ville du løst problemet selv? Tatt med katten på mekling? Samtaleterapi? Jovisst ble katten sikkert skremt, men den må jo også få lære på et vis. Det er faktisk ganske irriterende å gang på gang måtte vaske eiendom og utstyr for kattetiss når en selv har valgt å ikke ha katt. For ikke å snakke om at det kan være farlig for katten selv. Tenk om de hadde reist på to ukers ferie uten å se at katten smatt inn i garasjen, det ville vært dyremishandling.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #30 Skrevet 18. juni 2012 He he, det er ikke en dyr garasje. En helt vanlig dobbel garasje med loft koster det. Garasjen er tett, men katten snek seg inn når vi kjørte bilen vår ut. Hva mener dere jeg burde gjøre da? Kattem tok ikke skade av å få vann på seg. Ja den ble skremt, men det løste problemet. Du burde slippe ut katta og la det bli med det. Folk som liker å plage dyr er det verste jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #31 Skrevet 18. juni 2012 Om man bor på landet, langt fra andre mennesker så er det greit at kattene flyr løse rundt. Men i tettbebygde strøk, byer osv. egner det seg ikke. Hvorfor kan ikke kattene gå i bånd dem også så vel som hunder? De fleste hundeeiere er ansvarlige og holder hunden i bånd, da må vel katteeierene kunne vise seg like ansvarlige? Bor i et borettslag i Oslo og vi var ille plaget med kattene til noen av naboene. Kunne ikke ha dører og vinduer åpne, barnevogna måtte voktes selv med kattenetting. Prøvde alt mulig. Vurderte til og med piggtråd under gjerdene, alt for å få dem til å slutte og komme til oss. Ble ikke kvitt kattene før vi fikk hund. En hund som ALLTID går i bånd og ALDRI etterlater seg dritt på plenen til andre. Ikke bråker om natta, noe enkelte av kattene gjorde. Skal man ha katt får man sørge for at dem ikke plager andre. Inne katt eller katt i bånd. Enkelt og greit. Hunder er også i bunn og grunn frie sjeler så ikke server meg at katter er det. For meg virker det som om 99% av katteeierne faktisk har katt fordi det er så lettvindt og bare slippe dem ut, man slipper å gå med dem selv.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #32 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 18. juni 2012 #33 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #34 Skrevet 18. juni 2012 Om man bor på landet, langt fra andre mennesker så er det greit at kattene flyr løse rundt. Men i tettbebygde strøk, byer osv. egner det seg ikke. Hvorfor kan ikke kattene gå i bånd dem også så vel som hunder? De fleste hundeeiere er ansvarlige og holder hunden i bånd, da må vel katteeierene kunne vise seg like ansvarlige? Bor i et borettslag i Oslo og vi var ille plaget med kattene til noen av naboene. Kunne ikke ha dører og vinduer åpne, barnevogna måtte voktes selv med kattenetting. Prøvde alt mulig. Vurderte til og med piggtråd under gjerdene, alt for å få dem til å slutte og komme til oss. Ble ikke kvitt kattene før vi fikk hund. En hund som ALLTID går i bånd og ALDRI etterlater seg dritt på plenen til andre. Ikke bråker om natta, noe enkelte av kattene gjorde. Skal man ha katt får man sørge for at dem ikke plager andre. Inne katt eller katt i bånd. Enkelt og greit. Hunder er også i bunn og grunn frie sjeler så ikke server meg at katter er det. For meg virker det som om 99% av katteeierne faktisk har katt fordi det er så lettvindt og bare slippe dem ut, man slipper å gå med dem selv. Som sagt. Det er båndtvang på hunder i Norge, men ikke på katter. Fordi hunder representerer større farepotensiale for andre folk i forhold til bitt og angrep, enn katter. Ingen har dødd eller blitt lemlestet av katteklør eller bitt, men mange har blitt ødelagt for livet av hundebitt. Så ikke sammenlign disse to dyreartene. Vil du endre lovverket, så bli politiker.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #35 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener? Staaakar pusekatten, burde tatt den med til en kattehvisker slik at den kunne fått hjelp til å takle traumene etter det fæle vannet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #36 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener? Staaakar pusekatten, burde tatt den med til en kattehvisker slik at den kunne fått hjelp til å takle traumene etter det fæle vannet. Jo mer du skriver, desto mindre empatisk og mer kaldblodig virker du dessverre...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #37 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener? Staaakar pusekatten, burde tatt den med til en kattehvisker slik at den kunne fått hjelp til å takle traumene etter det fæle vannet. Jo mer du skriver, desto mindre empatisk og mer kaldblodig virker du dessverre... Hallo, det er en katt som har fått vann på seg. Ingen skade er skjedd.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #38 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Jeg HATER folk som hater katter!!!!!!!!! Å være istand til Å hate dyr sier mye om et menneske. MÅtte ALLE dyreplagere rÅtne i helvete. Endret 18. juni 2012 av Lotta23
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #39 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener? Staaakar pusekatten, burde tatt den med til en kattehvisker slik at den kunne fått hjelp til å takle traumene etter det fæle vannet. Jo mer du skriver, desto mindre empatisk og mer kaldblodig virker du dessverre... Hallo, det er en katt som har fått vann på seg. Ingen skade er skjedd. Nope. Det er ett dyr som ble innesperret i garasje, presset til veggen og jaget etter med vann selv om den fikk panikk, men ikke hadde noe sted å flykte siden DU har sperret den inne i garasjen!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #40 Skrevet 18. juni 2012 Jeg HATER folk som hater katter!!!!!!!!! Å være istand til Å hate dyr sier mye om et menneske. MÅtte ALLE dyreplagere rÅtne i helvete. Å være istand til Å hate dyr sier mye om et menneske. Å være istand til Å hate menesker sier enda mer.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #41 Skrevet 18. juni 2012 Dere bør heller se på de som eier kattene, som ikke har kontroll hvor de er. Hadde de passet på kattene sine, hadde det ikke vært noe problem. De som bor i tettbebodde strøk og skaffer seg et rovdyr, som har teritorium, kan da umulig være så dyrevenlige de heller. De tenker hvertfall ikke på dyrets beste.
Lotta27 Skrevet 18. juni 2012 #42 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Jeg HATER folk som hater katter!!!!!!!!! Å være istand til Å hate dyr sier mye om et menneske. MÅtte ALLE dyreplagere rÅtne i helvete. Å være istand til Å hate dyr sier mye om et menneske. Å være istand til Å hate menesker sier enda mer. ja du høres jo super fornuftig ut.- Gratulerer med det NÅr man som menneske hater helt uskyldige herlige individer, sÅ er man et ondt menneske i mine øyne, spesielt hvis man plager disse individene. Dette gjelder selvsagt bÅde mennesker og dyr, noe jeg regner med at de over ditt intelligens nivÅ forstÅr Du derimot, liker kanskje mennesker som er slemme mot andre? Vel, du om det. Endret 18. juni 2012 av Lotta23
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #43 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har ikke noe hat til noen, eller kanskje til AB. Det er du som hater. Jeg ville bare dele en grei løsning på katteproblemet. Løsningen er så enkel som å skremme den med vann. Du mener at jeg bara skal godta at noen har instalert en katt i garasjen min. Og at denne katten skal få lov til å tisse på og ødelegger alle tingen til hele familien. Du lever nok i din egen lille bobble om du tror at naboene dine er glade for å få kattebeistet ditt på "tissebesøk".
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #44 Skrevet 18. juni 2012 Greit nok med dere som tar ansvar, men er likevel irriterende for det er ingen som har kontroll på disse kattene sine. Vi har en stor hund som ikke liker katter, da naboens katt kom inn i hagen vår, fikk han tak i katta og rista den litt. Katten fikk bittskader på begge sider av magen og måtte sy et par sting, naboen vår la dyrlege regningen i postkassen vår. Da var jeg fobanna, katten går på vår eiendom hvor vår hund står inngjerda, den driter/pisser i carporten, har gjort fra seg i tralla til gutten vår og selvfølgelig klatret og sovet på bilene våre og i hagemøblene. Selvfølgelig skal ikke dem betale noe av dette da påstår det sikkert ikke er deres katt.. Men katten, den har ikke lært, komme fortsatt på vår eiendom og er mesteparten av tiden den er ute. Høres ut som en trygg hund det der. Neste gang er det vel naboungene den "rister litt" i. Hunden er meget trygg den, de fleste hunder er etter katter, sånn er det bare;-) Han har aldri verken knurra eller oppført seg truende mot mennesker eller andre dyr. Den er godt sosialisert, snill og lydig. Og selvfølgelig slipper jeg den ikke ut i gata alene, uhell kan se og ja, selvfølgelig kunne den sikkert bitt en unge, som absolutt alle hunder og andre dyr kan gjøre. Men det er så veldig lite sannsynlig. Syns ikke en katt og en unge kan sammenlignes i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #45 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har ikke noe hat til noen, eller kanskje til AB. Det er du som hater. Jeg ville bare dele en grei løsning på katteproblemet. Løsningen er så enkel som å skremme den med vann. Du mener at jeg bara skal godta at noen har instalert en katt i garasjen min. Og at denne katten skal få lov til å tisse på og ødelegger alle tingen til hele familien. Du lever nok i din egen lille bobble om du tror at naboene dine er glade for å få kattebeistet ditt på "tissebesøk". Når jeg ser hvordan du skriver, så er jeg ikke overrasket over holdningene dine. Få deg utdanning utover ungdomsskolen og begynn å lese litteratur. For å utvide ordforråd og horisont.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #46 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har ikke noe hat til noen, eller kanskje til AB. Det er du som hater. Jeg ville bare dele en grei løsning på katteproblemet. Løsningen er så enkel som å skremme den med vann. Du mener at jeg bara skal godta at noen har instalert en katt i garasjen min. Og at denne katten skal få lov til å tisse på og ødelegger alle tingen til hele familien. Du lever nok i din egen lille bobble om du tror at naboene dine er glade for å få kattebeistet ditt på "tissebesøk". Når jeg ser hvordan du skriver, så er jeg ikke overrasket over holdningene dine. Få deg utdanning utover ungdomsskolen og begynn å lese litteratur. For å utvide ordforråd og horisont. Når vi ikke har flere argumeter angriper vi personen... Jeg har faktisk 12 år etter ungdomskolen, så utdanning har jeg nok av. Men det driter katten i.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #47 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har ikke noe hat til noen, eller kanskje til AB. Det er du som hater. Jeg ville bare dele en grei løsning på katteproblemet. Løsningen er så enkel som å skremme den med vann. Du mener at jeg bara skal godta at noen har instalert en katt i garasjen min. Og at denne katten skal få lov til å tisse på og ødelegger alle tingen til hele familien. Du lever nok i din egen lille bobble om du tror at naboene dine er glade for å få kattebeistet ditt på "tissebesøk". Når jeg ser hvordan du skriver, så er jeg ikke overrasket over holdningene dine. Få deg utdanning utover ungdomsskolen og begynn å lese litteratur. For å utvide ordforråd og horisont. Når vi ikke har flere argumeter angriper vi personen... Jeg har faktisk 12 år etter ungdomskolen, så utdanning har jeg nok av. Men det driter katten i. Og enda har du ikke lært deg å skrive norsk, på 21 år med utdanning? Interessant. Jeg angriper overhode ikke, prøver å forstå hvor de kaldblodige mennesker uten medfølelse for andre levende vesener kommer fra jeg...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #48 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har dysleksi, men har aldri latt det stoppe meg. Så nei, jeg har ikke lært å skrive på 21 år, men jeg klarer meg Jeg har medfølelse for katter, men når den ikke lærer så må det av og til litt tøffere metoder til. En katt tar ikke skade av å bli skremt. Og nå har den lært. Er jo ikke slik at jeg aktivt fanger katter for å kaste vann på de. Nå sier jeg meg ferdig med denne saken. Vi blir ikke enige alikevell.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #49 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Hvor jeg fikk det fra? Jeg leste det du skrev! Du Så at katta var livredd gjorde du ikke?? Likevel fortsatte du. Fysj!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2012 #50 Skrevet 18. juni 2012 Hvor har du det fra at jeg liker å plage dyr? Jeg bare gjorde det som måtte gjøres for å få den til å lære. Jeg har prøvd med pepper og katt deg vekk osv. Men det virker bare på papiret. Nå fikk den seg en støkk, og holder seg borte. Problemet er løst. Og du er stolt av å nesten gi stakkars dyr hjertestans. Du vet at katter kan dø av å bli skremt? Slik andre levende vesener? Staaakar pusekatten, burde tatt den med til en kattehvisker slik at den kunne fått hjelp til å takle traumene etter det fæle vannet. Enda en med empati! Juhu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå