Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #51 Skrevet 5. juni 2012 Synes det er mange ekle kvinnfolk her i kveld.. Jeg lar ikke mannen stelle barnet uten oppsyn, rett og slett fordi jeg er bekymret for babyen min. Vi er riktig nok ikke sammen lenger (han brøt forlovelsen mellom oss siden han bestemte seg at han absolutt ikke ville ha barn, selv om han alltid hadde snakket om hvor bra det hadde vært hvis jeg ble gravid. Litt av en type med andre ord.) Nå har han samvær med babyen hjemme hos meg og har allerede prestert å drikke varm kaffe over barnet to ganger og gått i fra stellebordet én gang, pluss at han gir døyten om "småting" f.eks. om bleia sitter for stramt ol., så NEI, jeg lar ikke mannen stelle barnet alene. Takk!! det synes jeg også.. nesten så man ikke tør å stille spørsmål pga angrep fra alle kanter. spør fordi jeg er litt hønemor og kanskje litt overbeskyttende og lurer på om andre er det også. men det betyr ikke at jeg ikke lar han stelle alene hi Du stiller et spørsmål og kan ikke bli snurt fordi du ikke får de svarene du ønsker. De som svarer her, 'lar' mannen stelle sitt nyfødte barn alene. Det er svarer på ditt spørsmål. herregud jeg har da ikke blitt snurt?! men trist at mange slengermed leppa hele tiden
magpie Skrevet 5. juni 2012 #52 Skrevet 5. juni 2012 no orker ikke jeg å lese alle de andre svarene, men dette her må jo bare være for å provosere! SELVFØLGELIG skal mannen stelle barnet på lik linje med mora! uten oppsyn..ærlig talt! stakkars mannen din..håper han er sterk nok til å stå opp for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #53 Skrevet 5. juni 2012 Om min mann var så inkompetent at han ikke var i stand til å skifte ei bleie, så hadde han ikke vært min mann. Om min mann var i stand til å skifte ei bleie, men jeg hadde så drlig troen på han, at jeg trodde han ikke var i stand til det, hadde heller ikke forholdet vært liv laga. Jeg hadde ikke greid å levd sammen med en tilbakestående idiot, og jeg hadde ikke greidd å bo sammen med en jeg trodde var tilbakestående. Hadde bare rett og slett ikke vært noe å bygge et samliv på!
Gjest mammatil3smågull Skrevet 5. juni 2012 #54 Skrevet 5. juni 2012 Jeg ville ikke fått barn med en mann jeg ikke kunne stole på! Så ja, uten tvil lar jeg han stelle dem uten oppsyn
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #55 Skrevet 5. juni 2012 Da kan man kanskje spørre hi før man er ufin og forhåndsdømmer?
MarieFJS Skrevet 5. juni 2012 #56 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-)
Lullunutu Skrevet 5. juni 2012 #57 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg...
MarieFJS Skrevet 5. juni 2012 #58 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg... Jeg bare konstaterte at hun hadde svart på det, ikke om svaret var godt nok eller ei.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #59 Skrevet 5. juni 2012 Det var han som fikk stelleopplæringen på sykhuset, jeg var for dårlig til å stå og se på, kunne ikke gå. Da vi kom hjem, hadde han alt stellet. Jeg bytta ikke bleie før han måtte tilbake på jobb etter en mnd, og da var det han som hadde opplæring og oppsyn med meg
Lady lovely locks Skrevet 5. juni 2012 #60 Skrevet 5. juni 2012 Er du seriøst sammen med en mann som du stoler så lite på, og du har valgt å få barn med han. Lykke til med det...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #61 Skrevet 5. juni 2012 Stelle opplæring på sykehuset? Er det noe man trenger?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #62 Skrevet 5. juni 2012 Stelle opplæring på sykehuset? Er det noe man trenger? Jeg trengte det :-) Fikk blant annet vite at man er gått bort i fra å holde nyfødte opp etter bena når man skal legge bleien under stumpen, at man heller skal legge hånda under og løfte hele rumpa for at det er bedre for hoftene. Dette var noe selv min mor, som er førskolelærer, jobber i barnehage og har fem barn, ikke visste.
Lullunutu Skrevet 5. juni 2012 #63 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg... Jeg bare konstaterte at hun hadde svart på det, ikke om svaret var godt nok eller ei. Skjønte ikke at det var svaret engang. Det hun egentlig lurer på er om det er andre som også er overbeskyttende.. Da er det litt av ett spørsmål å spørre om i utgangspunktet.... Så jeg synes ikke det var ett godt nok svar nei og konstaterte derfor at jeg ikke skjønte hva hun spurte om siden hun faktisk lar pappaen stelle.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #64 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg... Jeg bare konstaterte at hun hadde svart på det, ikke om svaret var godt nok eller ei. Skjønte ikke at det var svaret engang. Det hun egentlig lurer på er om det er andre som også er overbeskyttende.. Da er det litt av ett spørsmål å spørre om i utgangspunktet.... Så jeg synes ikke det var ett godt nok svar nei og konstaterte derfor at jeg ikke skjønte hva hun spurte om siden hun faktisk lar pappaen stelle. nei, du får ligge oppe og lure i natt da vet du
MarieFJS Skrevet 5. juni 2012 #65 Skrevet 5. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg... Jeg bare konstaterte at hun hadde svart på det, ikke om svaret var godt nok eller ei. Skjønte ikke at det var svaret engang. Det hun egentlig lurer på er om det er andre som også er overbeskyttende.. Da er det litt av ett spørsmål å spørre om i utgangspunktet.... Så jeg synes ikke det var ett godt nok svar nei og konstaterte derfor at jeg ikke skjønte hva hun spurte om siden hun faktisk lar pappaen stelle. Du sa jo selv at hun svarte på det (dog etter utallige kommentarer), så svarte jeg at jeg henvendte meg tIl personen som kommenterte etter svaret (som du nå diskuterer)..?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #66 Skrevet 5. juni 2012 hehe - han stelte henne i 14 dager før jeg prøvde meg. Så ja, ikke noe problem (forvørig nektet pleierne å lære meg å stelle og bade den lille nyfødte premature, for det burde jeg kunne....) Jeg tror mange hadde hatt stor nytte av å ta en prat med den nybakte barnefaren om at de ikke har mer peiling enn ham, men at man lærer mens man holder på.....
surikat Skrevet 5. juni 2012 #68 Skrevet 5. juni 2012 Synes det er mange ekle kvinnfolk her i kveld.. Jeg lar ikke mannen stelle barnet uten oppsyn, rett og slett fordi jeg er bekymret for babyen min. Vi er riktig nok ikke sammen lenger (han brøt forlovelsen mellom oss siden han bestemte seg at han absolutt ikke ville ha barn, selv om han alltid hadde snakket om hvor bra det hadde vært hvis jeg ble gravid. Litt av en type med andre ord.) Nå har han samvær med babyen hjemme hos meg og har allerede prestert å drikke varm kaffe over barnet to ganger og gått i fra stellebordet én gang, pluss at han gir døyten om "småting" f.eks. om bleia sitter for stramt ol., så NEI, jeg lar ikke mannen stelle barnet alene. Takk!! det synes jeg også.. nesten så man ikke tør å stille spørsmål pga angrep fra alle kanter. spør fordi jeg er litt hønemor og kanskje litt overbeskyttende og lurer på om andre er det også. men det betyr ikke at jeg ikke lar han stelle alene hi Må vere lov å stille spørsmål uten å bli angrepet fra alle kanter,som du sier. Skjønner deg.Med førstemann var jeg skikkelig hønemor,når andre(som t.d. besteforeldre) skulle bytte bleie eller trille en tur med den lille så klarte jeg rett og slett ikke å slappe av.Selv om jeg innerst inne visste at de klarer dette,har jo gjordt det før;)Jeg er typen som har lett for å engste meg,og etter fødsel vart det verre. Mye som skal på plass etter fødsel,full av hormoner, trøtt,sliten etter fødsel og kanskje tar det litt tid før ammingen går bra. Ikke alltid lett å tenke rasjonelt og stole 100% på at andre klarer å ta seg av babyen.Etterhvert senker en skuldrene og innser at dette går fint og da vil en, i hvertfall gjaldt det meg, være svært takknemlig for at vedkommende som stelte med babyen,det være seg besteforeldre,søsken og kanskje til og med barnefaren, var så snill og ikke bemerke ,eller ta seg nær av at en(jeg)følgte med som en skygge hvorhen babyen befant seg
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. juni 2012 #69 Skrevet 5. juni 2012 Eksen stellet barnet på sykehuset, men det var fordi han var nødt. Sykepleierene satt han i sving. Da vi kom hjem ble det en brå slutt på hjelpen. M.a.o ikke mer babystell, men det var ikke jeg som nektet han, han gadd ikke mer, ville ikke skifte drittbleier som han sa. Det var visst en jobb for kjerringer. Det var jo en sympatisk type..
Småtorsk Skrevet 5. juni 2012 #70 Skrevet 5. juni 2012 Bare setningen "LAR dere mannen stelle barnet uten oppsyn" er i seg selv ganske nedlatende ovenfor menn, derfor er det ikke rart at folk kommer med litt krasse kommentarer. Uttrykket "lar" sier at vi, som kvinner, er den som bestemmer over babyen, og i vår nåde kan velge å tillate mannen å stelle sitt barn.... om vi vil. Og "uten oppsyn"? Hvis jeg skal ha oppsyn, innebærer det at jeg må ha bedre kunnskaper om oppgaven enn mannen. Og hvorfor skulle jeg det? Fordi jeg er kvinne? Personlig skifta jeg ikke en bleie før far måtte tilbake på jobb to uker etter fødsel, da måtte han lære meg. Det eneste som bare jeg, som kvinne, kan gjøre er jo å amme, så da tok han seg av resten. Og selv om jeg som person er mye mer fysisk klønete og fomlete enn meg, så lot han meg skifte og stelle helt uten oppsyn!
Lullunutu Skrevet 6. juni 2012 #71 Skrevet 6. juni 2012 Hun sier jo hvorfor hun spør :-) Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-) Ja, men hun svarte på det før kommentaren "Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle", så det var den jeg svarte på :-) Ja, hun spør fordi hun er en hønemor som ikke liker at mannen gjør det uten at hun ser på. Skjønner fremdeles ikke helt hva hun ville få ut av dette spørsmålet. For å se om det er andre som har fått barn med menn de ikke tror takler å skifte (!!!) på barnet sitt alene... Hvor skal dette ende tenker nå jeg... Jeg bare konstaterte at hun hadde svart på det, ikke om svaret var godt nok eller ei. Skjønte ikke at det var svaret engang. Det hun egentlig lurer på er om det er andre som også er overbeskyttende.. Da er det litt av ett spørsmål å spørre om i utgangspunktet.... Så jeg synes ikke det var ett godt nok svar nei og konstaterte derfor at jeg ikke skjønte hva hun spurte om siden hun faktisk lar pappaen stelle. nei, du får ligge oppe og lure i natt da vet du Har ikke ofret det en tanke :-) Enkelte kan jo ikke forklare og formulere seg ordentlig, og det er slikt man må leve med ;-)
Tingenes Herre Skrevet 6. juni 2012 #72 Skrevet 6. juni 2012 Å herregud, her var det mange surmagede besserwissersvar. Å være nybakt mor kan være vanskelig. Jeg gikk fra å være rolig, trygg og glad til å bli et hysterisk nek, og det varte i mange uker før jeg begynte å roe meg ned. Jeg var også redd for at andre -inkludert min mann- skulle miste henne i gulvet, gå fra henne uten tilsyn på stellebordet osv. Min mann er litt surrete, og noen ganger er armer og ben litt for lange hos han, og så stokker det seg. Har sett han tryne og miste ting i bakken en zillion ganger. Helt normalt å være overbeskyttende med nyfødt baby, HI. Det flotte er at engstelsen din blir mindre med tiden, det går over av seg selv. Inntil da kan du jo følge med litt diskret, evt stelle sammen fordi det er jo så hyggelig! Følg hjertet ditt og vit at det blir bedre med tiden. Ikke bry deg om alle de nedlatende svarene du har fått her.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. juni 2012 #73 Skrevet 6. juni 2012 Eksen stellet barnet på sykehuset, men det var fordi han var nødt. Sykepleierene satt han i sving. Da vi kom hjem ble det en brå slutt på hjelpen. M.a.o ikke mer babystell, men det var ikke jeg som nektet han, han gadd ikke mer, ville ikke skifte drittbleier som han sa. Det var visst en jobb for kjerringer. Høres ut som eksen til ei venninne av meg. Ikke veldig sjarmerende, nei.
kaklemor Skrevet 6. juni 2012 #74 Skrevet 6. juni 2012 Nei. Han lar heller ikke meg stelle barnet uten oppsyn. Nå har vi så mye oppsyn at vi har sluttet å jobbe slik at vi kan ha oppsyn hele tiden. Hilsen Olava v/ Libekkbrua 2A Oppsynssentral Må være godt å ha oppsyn hele tiden Hehe! Det er godt, men man blir litt sliten i øynene så nå måtte jeg attpåtil få sterkere briller. Vurderte å implantere øyne i nakken, men mannen sier at det kun er fremoversynt oppsyn som er tillatt og det er nedfelt i loven. Tror jeg skal melde oss på familievernkontoret så de kan ha oppsyn med oss igjen. Blir nesten som PST og EOS. Det er ikke alltid like enkelt å være oppsynskvinne og oppsynsmann i egen heim. Huff ja.. Kan skjønne den! Nei, det er ikke enkelt å holde oppsyn! :-/
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2012 #75 Skrevet 6. juni 2012 Å herregud, her var det mange surmagede besserwissersvar. Å være nybakt mor kan være vanskelig. Jeg gikk fra Å være rolig, trygg og glad til Å bli et hysterisk nek, og det varte i mange uker før jeg begynte Å roe meg ned. Jeg var ogsÅ redd for at andre -inkludert min mann- skulle miste henne i gulvet, gÅ fra henne uten tilsyn pÅ stellebordet osv. Min mann er litt surrete, og noen ganger er armer og ben litt for lange hos han, og sÅ stokker det seg. Har sett han tryne og miste ting i bakken en zillion ganger. Helt normalt Å være overbeskyttende med nyfødt baby, HI. Det flotte er at engstelsen din blir mindre med tiden, det gÅr over av seg selv. Inntil da kan du jo følge med litt diskret, evt stelle sammen fordi det er jo sÅ hyggelig! Følg hjertet ditt og vit at det blir bedre med tiden. Ikke bry deg om alle de nedlatende svarene du har fÅtt her. Tusen takk hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå