Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #1 Skrevet 5. juni 2012 i begynnelsen når de er helt helt små og de fra før er uforsiktig med ting i huset, slurvete og "ikke så nøye på det" og man må si ting 100 ganger og det fremdeles ikke når frem...
TPK Skrevet 5. juni 2012 #2 Skrevet 5. juni 2012 Er du seriøs??! Klart jeg "lar" han stelle sitt eget barn! Håper du troller.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 ja jeg har latt mannen skifte på barnet. bade barnet. og gå tur med barnet uten at jeg har hvert der. mannen min må lære ting på sin måte. ikke alt skal gjøres slik som ejg vil heller. vi er to foreldre, to som bestemmer.
Leeloo76 Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Eh...ja? Han er minst like forsiktig som meg med ungene, om ikke mer. Skikkelig "hønefar"
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Har du så mye mer peiling enn ham da? Jeg hadde i hvert fall ikke det når vår største var helt ny.. Vi var like blanke på barn begge to! Jeg blander meg ikke i det hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #9 Skrevet 5. juni 2012 Nei. Han lar heller ikke meg stelle barnet uten oppsyn. Nå har vi så mye oppsyn at vi har sluttet å jobbe slik at vi kan ha oppsyn hele tiden. Hilsen Olava v/ Libekkbrua 2A Oppsynssentral
kaklemor Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Tror nok de fleste menn tar vare på babyen sin når de steller.. Hva om mannen hadde spurt; lar dere kvinnen stelle barnet uten oppsyn? med påfølgende; hun er så klønete og distre ..
Gjest Miryks Skrevet 5. juni 2012 #11 Skrevet 5. juni 2012 Nei, jeg lot ham ikke gjøre det. Jeg får heller ikke røre x-boxen og ps3'en hans uten tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #12 Skrevet 5. juni 2012 Selvsagt! De første ukene når alt var nytt og skummelt for begge stelte vi han sammen. Så var helt trygg på at mannen klarte det alene. Selv om han ikke gjør ting likt til meg, betyr det ikke at det han gjør er feil..
kaklemor Skrevet 5. juni 2012 #13 Skrevet 5. juni 2012 Nei. Han lar heller ikke meg stelle barnet uten oppsyn. Nå har vi så mye oppsyn at vi har sluttet å jobbe slik at vi kan ha oppsyn hele tiden. Hilsen Olava v/ Libekkbrua 2A Oppsynssentral Må være godt å ha oppsyn hele tiden Hehe!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #14 Skrevet 5. juni 2012 Eksen stellet barnet på sykehuset, men det var fordi han var nødt. Sykepleierene satt han i sving. Da vi kom hjem ble det en brå slutt på hjelpen. M.a.o ikke mer babystell, men det var ikke jeg som nektet han, han gadd ikke mer, ville ikke skifte drittbleier som han sa. Det var visst en jobb for kjerringer.
Soveposen Skrevet 5. juni 2012 #15 Skrevet 5. juni 2012 Selvfølgelig! Stoler da på mannen min. Når det kommer til hvordan man gjør ting har alle sine metoder - om han velger å ha bodyen på utsiden av strømpebuksa eller rare fargekombinasjoner ellers er det helt greit. Men siden jenta vår er utsatt for UVI er det viktig at vi skyller henne etter bleieskift (nr2), dette har jeg sagt til han og han er enig. Viktig å si ting på en ordentlig måte og ikke minst med respekt for partneren, hvis du skulle ha noen invendinger til hvordan din samboer steller barnet deres.
Gjest Heartbroken Skrevet 5. juni 2012 #17 Skrevet 5. juni 2012 Om jeg ikke kunne overlatt barna mine til faren, hadde jeg heller ikke fått barn med han.
maimora Skrevet 5. juni 2012 #18 Skrevet 5. juni 2012 Selvfølgelig! Mannen min kan også være litt sånn uforsiktig med redskaper osv, men det betyr jo ikke at han er det med barna! Han steller minst like bra som meg, og med første måtte han bare lære seg det, og gjøre ting på sin måte, ingen problemer! Hvis han ikke får slippe til, kommer du til å få problemer når han f.eks skal ha permisjon, og du er på jobb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #19 Skrevet 5. juni 2012 Hvis du ikke "lar" barnefaren stelle barnet når det er lite er det ikke så sannsynlig at han "hjelper til" når barnet blir større.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #20 Skrevet 5. juni 2012 Haha! Sorry altså, men nå måtte jeg faktisk le.. Går du virkelig rundt og er redd for at mannen skal slippe ungen i gulvet? Det må virkelig være slitsomt å ha det slik.. Her er det nok du som må jobbe litt med deg selv. Så lenge du har valgt en normal oppegående (og voksen!) far til barnet ditt, så må han selvfølgelig få lov til å være delaktig i stell og oppdragelse på akkurat samme nivå som deg. Uten at du skal henge over ham som en hauk for å leite etter feil. Stakkars mann.. Etter min første fødsel fikk ikke jeg stelle eller bære barnet på egenhånd den første dagen på grunn av at jeg hadde besvimt etter fødsel. Da måtte pappan trå til. Han var ikke så vant til sånne helt nyfødte nurk, så han syns det var litt skummelt, men han måtte til pers likevel. Og vet du hva, han gjorde en strålende jobb :-) Helt sant!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #21 Skrevet 5. juni 2012 Nei. Han lar heller ikke meg stelle barnet uten oppsyn. Nå har vi så mye oppsyn at vi har sluttet å jobbe slik at vi kan ha oppsyn hele tiden. Hilsen Olava v/ Libekkbrua 2A Oppsynssentral Må være godt å ha oppsyn hele tiden Hehe! Det er godt, men man blir litt sliten i øynene så nå måtte jeg attpåtil få sterkere briller. Vurderte å implantere øyne i nakken, men mannen sier at det kun er fremoversynt oppsyn som er tillatt og det er nedfelt i loven. Tror jeg skal melde oss på familievernkontoret så de kan ha oppsyn med oss igjen. Blir nesten som PST og EOS. Det er ikke alltid like enkelt å være oppsynskvinne og oppsynsmann i egen heim.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #22 Skrevet 5. juni 2012 jeg snakker om helt i begynnelsen, om dere følger med de første gangene og om han er veldig sløv, slurvete og klønete som person
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2012 #23 Skrevet 5. juni 2012 Selvsagt ikke! Alle vet jo at det kun er vi mammaer som duger!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juni 2012 #24 Skrevet 5. juni 2012 Her var det far som tok det første stellet og badet på sykehuset med begge to Så ja han får stelle alt han vil
myrsnupp Skrevet 5. juni 2012 #25 Skrevet 5. juni 2012 Nei, det ville jeg aldri gjort. På samme måte som han aldri ville latt meg kjøre bil eller skifte lyspære. "lar"? Hvordan skulle du eller vi andre damer ha rett til å "la" mannen stelle barnet sitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå