Gå til innhold

Lar dere mannen stelle spedbarnet uten oppsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg tror mannen hadde blitt mektig fornærmet om han ikke fikk stelle de alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter en fødsel må det beste av alt hvere en og dele stelle med.. så ja her har vell ikkje far noen valg :P.. men han kommer til og gjør det med glede :)

eg komme kansje til og hvere på bade noen ganger mens han tar stelle. men ikkje for og følge med.. og han må få ha sin måte og gjør ting på..

mulig genseren er feil vei ett par ganger men det er vell ingen krise ?

Skrevet

Nei, er da måte på uansvarlighet...

Eller.... herregud

Skrevet

Her tok vi annenhver bleie (innen rimelighetens grenser) med en gang vi kom hjem fra sykehuset, og nei - jeg hang ikke over mannen når han holdt på.. Faktisk var ungen 6mnd da jeg for første gang tilfeldigvis var inne på badet og så han stelle, og jeg så med forundring at han kledde av ungen ALLE klærne for å skifte bleie.. "Hvorfor gjør du det"? spurte jeg, "må jo ha av alle klærne for å skifte bleie jo" svarte han... Så tipset jeg han om at det var mulig å dra ned bukse og opp bodyen for å skifte så slapp han ta av alle klærne... "har lurt på hvordan du klarer å være så raskt med bleieskift" kom det fra mannen.. Dette har vi ledd mye av i ettertid - og selv om han gjorde det på en helt annen måte en meg og lagde masse ekstraarbeid for seg selv ble jo ungen ren og pen og stelt.. Jeg er overbevist om at menn som får "Holde på" på egen hånd med ungen blir fortere trygge på babyen og fortsetter å hjelpe til med barnet også etter baby/bleieperioden....

Skrevet

What? Er du seriøs? Skal ikke pappan få stelle sitt eget barn? Fordi han er uvøren med "ting" ellers?

Her i huset var det den ellers uvørne mannen som faktisk var den beste til å roe og bysse og stelle i begynnelsen med førstemann.

Skrevet

Hva i alle dager er du redd for egentlig?

Mannen badet ungen allerede på sykehuset og selv om han er ganske distre til tider tar han da ikke livet av levende små vesener ;) Hva er egentlig det verste som kan skje, at bleia kommer på feil vei, at klærne blir litt skeive eller hva er du redd for?

Dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset fikk jeg over 40 i feber og var skikkelig syk, mamma kjørte meg til legevakten mens mannen og babyen ble igjen hjemme. Da jeg kom hjem nesten 3 timer senere sto en meget slukøret mann i gangen og bysset en illsint og sulten unge, som var naken inntullet i et håndkle. Ungen hadde bæsjet seg skikkelig ut, og skreket seg rød i ansiktet så mannen klarte ikke feste bleia når han hadde vasket han ren... Vi har ledd mye av det etterpå, han hadde aldri skiftet en bleie i hele sitt liv før vi fikk barn og han følte seg nok veldig hjelpeløs, men selvfølgelig klarer en voksen mann å ta vare på en baby..

Skrevet

Hahaha, # 29. Priceless!!

Tror jeg hadde dauet av latter om jeg hadde sett mannen min gjøre det :-) Og så unskyldt meg for at jeg lo såklart. Mannen må jo få gjøre det akkurat slik han vil, men sååå tungvindt a gett! Hehe.

Tipper han var glad for tipset ditt.

Men på en annen side fikk de kost seg skikkelig hvert eneste bleieskift da, de fleste unger elsker jo å ligge naken og sprelle :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

jeg snakker om helt i begynnelsen, om dere følger med de første gangene og om han er veldig sløv, slurvete og klønete som person

Mener du dette alvorlig?

Hva har du tenkt å gjøre når barnet blir et år og er høyt og lavt og må passes på hvert våkne sekund? Hvis han er så sløv, mener jeg?

Er han syk?

Skrevet

Skjønner ikke at dette er et tema... Galt om dem vil prøve og galt er det om dem ikke vil også. Har du valgt å få barn med mannen din, så har man vel egentlig indirekte sagt at han egner seg som pappa. Jeg har to barn fra et tidligere forhold, han fikk slippe til fra første stund. Jeg blandet meg ikke inn i det hele tatt, pappa'n fikk bade og stelle ungene på sin måte. Vi er ikke helt feilfri vi mammaer heller. Han som blir pappa nå skal få slippe til og lære å kjenne baby'n på sin måte både gjennom kos og stell.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vel, her lå vi på barsel i 6 dager, fordi jeg hadde høyt blodtap.. Jeg prøvde å delta på det jeg kunne, men det var stortsett samboeren som hadde ansvaret (ikke at det spiller noe rolle, for alt han fikk av oppsyn der var hjelp på første bleia, og oppsyn under første badingen)

Men uansett, så hadde jeg da ikke oppført meg som om han hadde trengt oppsyn om han ikke hadde hatt ansvaret på barselen!

Med lillesøster følte han seg usikker igjen, syntes bleieskiftet var så anderledes, jeg var et helt annet sted i huset når han byttet første bleia, og ble ropt inn så han fikk litt hjelp, etter det var det et selvfølge at han klarte seg selv, og var det noe så ropte han.

Blir virkerlig ille om fedrene skal holdes unner oppsyn når de steller SIN unge.. Om han er volderlig/hardhendt, så er det forståerlig, men ellers? Nei, la nå mennene få klare det selv, det er jo tross alt felles barn, ikke slik at han får låne ungen når det passer mor i huset.

Skrevet

Her fikk mannen en liten oppstrammer da han lot babyen ligge alene på stellebordet fordi han måtte hente en body. Hun var jo nyfødt og kom seg ingen plass, likefullt helt uakseptabelt. Men selvfølgelig steller han babyen alene, det er faktisk han som tar kveldsbadet hver kveld :)

Skrevet

Sånn helt ærlig, så skjønner jeg egentlig ikke spørsmålet. Eller, jeg forstår hva du spør om, men ikke hvorfor.

Skrevet

Lurer på hvor jeg har skrevet at jeg ikke lar mannen min stelle barnet vårt?

hi

Skrevet

Såklart gjør jeg det, er ikke bare mitt barn. Vi gjør ting på hver vår måte og er vell ingen jeg stoler mer på enn mannen min når det gjelder barna våres. Også er han så flink at hvis han lurte på noe så ropte han alltid etter hjelp da vi fikk førstemann.

Da jeg en gang var borte og pappaen skulle legge barnet i vogna for første gang alene, så hadde han kledd på han litt morsomme klær, fant ikke lue, så han brukte hettegenser osv, men det var jo ikke noe problem, vi fikk oss bare en god latter :-)

Hvorfor spør du hvis du lar mannen stelle barnet da?

Skrevet

Synes det er mange ekle kvinnfolk her i kveld..

Jeg lar ikke mannen stelle barnet uten oppsyn, rett og slett fordi jeg er bekymret for babyen min. Vi er riktig nok ikke sammen lenger (han brøt forlovelsen mellom oss siden han bestemte seg at han absolutt ikke ville ha barn, selv om han alltid hadde snakket om hvor bra det hadde vært hvis jeg ble gravid. Litt av en type med andre ord.) Nå har han samvær med babyen hjemme hos meg og har allerede prestert å drikke varm kaffe over barnet to ganger og gått i fra stellebordet én gang, pluss at han gir døyten om "småting" f.eks. om bleia sitter for stramt ol., så NEI, jeg lar ikke mannen stelle barnet alene.

Skrevet

Jeg lar ikke mannen stelle barnet uten oppsyn, rett og slett fordi jeg er bekymret for babyen min. Vi er riktig nok ikke sammen lenger (han brøt forlovelsen mellom oss siden han bestemte seg at han absolutt ikke ville ha barn, selv om han alltid hadde snakket om hvor bra det hadde vært hvis jeg ble gravid. Litt av en type med andre ord.) Nå har han samvær med babyen hjemme hos meg og har allerede prestert å drikke varm kaffe over barnet to ganger og gått i fra stellebordet én gang, pluss at han gir døyten om "småting" f.eks. om bleia sitter for stramt ol., så NEI, jeg lar ikke mannen stelle barnet alene.

Takk!! det synes jeg også.. nesten så man ikke tør å stille spørsmål pga angrep fra alle kanter. spør fordi jeg er litt hønemor og kanskje litt overbeskyttende og lurer på om andre er det også. men det betyr ikke at jeg ikke lar han stelle alene

hi

Skrevet

i begynnelsen når de er helt helt små og de fra før er uforsiktig med ting i huset, slurvete og "ikke så nøye på det" og man må si ting 100 ganger og det fremdeles ikke når frem...

SELFøLGELIG..
Skrevet

Takk!! det synes jeg også.. nesten så man ikke tør å stille spørsmål pga angrep fra alle kanter. spør fordi jeg er litt hønemor og kanskje litt overbeskyttende og lurer på om andre er det også. men det betyr ikke at jeg ikke lar han stelle alene

hi

Kanskje en ide å skrive litt om hvorfor du spør da vell, og i første omgang skrive at du faktisk lar far stelle baby alene.

Er også hønemor og overbeskyttende uten tvil, men en ting jeg visste lenge før babyen kom var at jeg måtte beherske meg og la pappaen finne ut av dette på egen hånd, for hvis ikke så kommer alt ansvar over på meg og jeg får ikke noe hjelp.

Og med første mann så gjorde vi mye ilag så da visste jeg jo at han kunne dette, vi var jo tross alt begge ny i gamet..

Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle.

Skrevet

fordi jeg får lyst til å følge med men tar meg selv i det. visste ikke at man var forpliktet til å fortelle hvorfor man spør om alt

hi

Skrevet

hi

Kanskje en ide å skrive litt om hvorfor du spør da vell, og i første omgang skrive at du faktisk lar far stelle baby alene.

Er også hønemor og overbeskyttende uten tvil, men en ting jeg visste lenge før babyen kom var at jeg måtte beherske meg og la pappaen finne ut av dette på egen hånd, for hvis ikke så kommer alt ansvar over på meg og jeg får ikke noe hjelp.

Og med første mann så gjorde vi mye ilag så da visste jeg jo at han kunne dette, vi var jo tross alt begge ny i gamet..

Må ærlig innrømme at jeg lurer på hvorfor du spør om dette når du lar pappaen stelle.

Skrevet

Hun sier jo hvorfor hun spør :-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

hi

Du stiller et spørsmål og kan ikke bli snurt fordi du ikke får de svarene du ønsker.

De som svarer her, 'lar' mannen stelle sitt nyfødte barn alene. Det er svarer på ditt spørsmål.

Skrevet

fordi jeg får lyst til å følge med men tar meg selv i det. visste ikke at man var forpliktet til å fortelle hvorfor man spør om alt

hi

Du er ikke forpliktet til det, men når du spør på en slik måte som du gjorde uten å opplyse om at du lar mannen stelle, så ender du opp med enkelte krasse svar :-)

I tillegg så virket du veldig negativ til din kjære..

Er ikke alt mannen her i huset er flink til, men er det noe jeg har lært meg etter vi fikk barn så er det å slippe tøylene, for jeg får utrolig mye igjen for det :-)

Skrevet

Hun sier jo hvorfor hun spør :-)

Ja, hun sier det etter utallige mange svar fra folk, men hun gjorde ikke det da hun først spurte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...