Gå til innhold

***oss over 30***


Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende, Bonanza - venter på ultralydnyheter! :)

 

Innom med teflonhjernen og en forslått kropp så jeg nøyer meg med å oppdatere dere denne gangen. Ramlet på glattisen i går, akkurat idet jeg kom hjem fra jm-timen min.. Etter en tlf til Føden fikk jeg vite at jeg ikke trengte å komme inn for undersøkelse hvis jeg kjente liv fra babyen - og det gjorde jeg heldigvis. Slo meg bare i korsryggen, bakhodet og på albuen i fallet så det kunne jo ha vært verre. JM ville ha meg sykemeldt på full tid heretter, pga blodtrykk og økende ødemer. Og selv om jeg ble litt lei meg for det, så ble jeg veldig glad for å høres at babyen denne gangen lå med hodet nedover! ♡ Håper det holder seg slik hele veien frem til termin! Er 35 uker nå, det går fremover med stormskritt. Ekstra godt å se at det fylles opp bakover i trimestrene - det er spennende å følge dere! :) Ønsker dere lykke til, jeg krysser fortsatt fingrene for dere humpere! ♡

uffda!! Du må gå forsiktig!! Har du brodder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Spennende, Bonanza - venter på ultralydnyheter! :)

 

Innom med teflonhjernen og en forslått kropp så jeg nøyer meg med å oppdatere dere denne gangen. Ramlet på glattisen i går, akkurat idet jeg kom hjem fra jm-timen min.. Etter en tlf til Føden fikk jeg vite at jeg ikke trengte å komme inn for undersøkelse hvis jeg kjente liv fra babyen - og det gjorde jeg heldigvis. Slo meg bare i korsryggen, bakhodet og på albuen i fallet så det kunne jo ha vært verre. JM ville ha meg sykemeldt på full tid heretter, pga blodtrykk og økende ødemer. Og selv om jeg ble litt lei meg for det, så ble jeg veldig glad for å høres at babyen denne gangen lå med hodet nedover! ♡ Håper det holder seg slik hele veien frem til termin! Er 35 uker nå, det går fremover med stormskritt. Ekstra godt å se at det fylles opp bakover i trimestrene - det er spennende å følge dere! :) Ønsker dere lykke til, jeg krysser fortsatt fingrene for dere humpere! ♡

uffda!! Du må gå forsiktig!! Har du brodder?

Heisann - og velkommen til det gode selskap!! :)

Joda, damen har jo brodder og tenkte faktisk å bruke sånt både til turer med hunden og i nærmiljøet.. men i går var det faktisk endel tørr asfalt så hvordan den isflekken plutselig var der i skyggen vet jeg ikke! :/ Kanskje underkjølt regn? Sambo er flink og strør ved første mistanke om glatt asfalt her, så vi får håpe og tro at det ble med den ene gangen.. Rett og slett et uhell!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Ja da har jeg vært jeg på UL, og jeg var akkurat 12 fullgåtte i dag som jeg trodde selv. Jaggu var det en liten kneip der hehehe, og alt så bra ut iht målinger av nakkefold, nesebein, lårbein, sommerfuglmønster inne i hodet etc etc. Jenter på 36 år har i utgangspunktet 1:218 sjanse for å få barn m down syndrom, men etter diverse målinger og sjekk sank da min sjanse til dette til 1:1115.

 

Gleder meg til UL uke 18 for å se kjønn og litt mer babyform, nå var det en som minnet mer om en liten "alien" ;) .

 

OK prøver 1984, så tante grusom kom med brask og bram! Ja men da får vi håpe at det er leeeenge til hun dukker opp igjen ;) .

 

Spennende å høre fra dere andre etterhvert som dere har vært på UL. Det er nervepirrende, men fryktelig spennende denne første sjekken! Det er en viktig sjekk, for da ser en om det virkelig er noen der, hvor mange det er og om den ser frisk ut. Jeg er litt lettet nå altså..

Gikk privat til Kvinnedoktor i Tønsberg :) . Det er mitt tredje svangerskap som jeg tar "full pakke " der, så det sier seg selv at jeg er skikkelig fornøyd med den oppfølgingen jeg får der! Mitt første svangerskap brukte jeg kommunal jordmor og kun OUL på sykehus. Dårlige greier for min del dessverre.

Endret av Bonanza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med super ul, Bonanza! :D

 

Du får få mannen til å dulle litt ekstra med den foreslåtte kroppen din, Apex! Ellers er det nok ingen fare for baby. Jeg slo kolbøtte ned en bratt trapp (en hel, høy etasje) med nr to - var gul og blå over det hele, men gikk bra :D Var riktignok bare 4 mnd på vei, da.

Endret av **Cayenne**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Bonanza! Så deilig å se den lille fine :) var det første ul i denne graviditeten?

 

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

 

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

Endret av Siri83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super ul, Bonanza! :D

 

Du får få mannen til å dulle litt ekstra med den foreslåtte kroppen din, Apex! Ellers er det nok ingen fare for baby. Jeg slo kolbøtte ned en bratt trapp (en hel, høy etasje) med nr to - var gul og blå over det hele, men gikk bra :D Var riktignok bare 4 mnd på vei, da.

Å herregud, Cayenne - Det der gjør jeg ikke etter deg! Har jo Vært så forsiktig med kroppen min, greit at jeg kanskje har tøyd litt på lengden av turene mine men.. Godt det gikk godt for deg og! Sambo har vært veldig søt den siste tida, tror han ser at vi nærmer oss mållinja her og at jeg trenger det lille ekstra. (På tide!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

 

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

Gleder meg faktisk til fødsel igjen nå som den lille er tilbake "rettveien" - har ikke ønske om epidural i utgangspunktet, så når jeg så for meg setefødsel/ks var det liksom ikke noen vei utenom.. Men nå er jeg tilbake på plan A og topp motivert siden jeg slipper å velge mellom pest og Ebola! :) Spent på når det braker løs, hvordan det vil forløpe.. og selvfølgelig til å dele inntrykkene med dere som deler så raust av ting dere opplever og tenker på. :)

 

Nyt kvalmen, det er godt å ha symptomene tilstede selv om de er slitsomme.. Blir som regel bekymret her de dagene det er rolig, eller brystene har seg et par pausedager i "ømhet".. Det er nok helt naturlig å bekymre seg, jeg forsøker å snakke med meg selv og fortelle at "It's all in my head"... Krysser fingrene for deg, håper det blir enda en fin opplevelse på neste UL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Bonanza! Så deilig å se den lille fine :) var det første ul i denne graviditeten?

 

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

 

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

Hei Siri! Ja dette var første UL. Men jeg har bestilt en sånn svangerskapspakke som inkluderer 4 3D/4d UL ved ca uke 12,18,28,34. Så gleder meg til fortsettelsen ;) . Jeg lå i spenn når Kvinnedoktor gikk gjennom fosterets anatomi og målte det som kunne måles, slappet av etterhvert som alt så bra ut. Tynn nakkefold på 1,47 mm.

Lykke til på din neste UL, veldig betryggende å få utført :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så fin ul :):) må være så deilig å få det bekreftet at alt er i orden :) Nyt ukene og mnd og spiren din :)

Takk for det! Ja det var jo en lettelse. Skal nyte uker og måneder etterhvert nå som den verste kvalmen og trøttheten/kraftløsheten blir mer og mer borte. Satser på et finfint 2.tri:). Første tri har ikke vært "digg" :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apex; jammen er ikke du snart i mål! Synes det har gått i en galopperende fart med deg altså! Godt alt gikk bra med baby i fallet ditt, selv om du fikk deg litt juling du godt kunne vært foruten! Hell i uhell! Gleder meg til følge deg siste lille stykke :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex; jammen er ikke du snart i mål! Synes det har gått i en galopperende fart med deg altså! Godt alt gikk bra med baby i fallet ditt, selv om du fikk deg litt juling du godt kunne vært foruten! Hell i uhell! Gleder meg til følge deg siste lille stykke :) .

Takk, Bonanza - jeg synes også at dette har gått uforskammet fort etter at jeg ble ferdig med de første ukene med usikkerhet, tidvise blødninger og med det der også redsel for at ting kanskje ikke kom til å gå bra. Det er helt utrolig å tenke at jeg faktisk allerede er høygravid, uten å være lei av å gå gravid!! Er jo så heldig at formen egentlig har vært fin til tross for litt bekkenplager - så at jeg har kunnet være aktiv og "meg selv" i tilpasset versjon hjelper nok på! ;) Fikk meg ei god natt søvn, etter bare noen få timer i går - så nå kjennes det ut som at jeg er uthvilt for første gang på lenge! :) Skal kose meg hjemme sammen med vår fantastisk glade boxergutt i dag, det er mye selskap i en sånn kompis!

 

Håper du får en finfin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høyra at formen stadig er fin Apex :)

 

Så gøy med litt titting Bonanza!! Lettare å gle seg når ein har sett vidunderet og alt ser bra ut.

 

Her er akkurat nye testar bestilt på billigetester.no så her vert det klargjort for el til veka. Satsar på at det er i rute, så får vi prøva skikkeleg denne mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stikker jeg huet innom og ønsker dere herlige damer en riktig god helg, det er jo Halloween og greier, wææææ :P noen av dere som har store planer for denne dagen eller?

I kveld skal jeg på show med gode venninner, etterfulgt av middag med våre menn :) jeg har allerede informert damene om at jeg har "urinveisinfeksjon" og er sjåfør idag. Trikset for for å ikke gjøre dem mistenksom, er å hive nikotinfri snus oppi en vanlig snusboks. Hadde jeg ikke snust før jeg ble gravid,så hadde de nok ikke bitt på at jeg har uvi,haha :P men det spørs jo om jeg klarer å holde pokerfjestet da ;)

Ellers så har symptomene mine så vidt begynt å trå til kjenner jeg. Er ganske uggen i formen til tider, men det hjelper å presse nedpå mat Forløpig. Også er jeg zzzzzzz, trøtt! For ikke snakke om magen som skaper seg, mensensmerter til tider og ømme pupper,haha ;) men her er alt av symptomer hjertelig velkommen. Jeg hadde ikke på nær slike symptomer i vår, så jeg ser på dette som et godt tegn :)

Håper dere får en fin fin helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tid i vente, Grøne - kjenner jeg misunner deg litt den EL-Perioden som du går inn i.. Jakter stadig på mannen, men han oppfører seg voldsomt så jomfruelig for han synes det er så folksomt med minimennesket i magen.. Sukk. ;)

 

UVI er jo en kjip sak som de fleste av oss jenter kjenner oss igjen i, FruMille - så du får nok sympati i bøtter og spann for å ikke være heeelt i form! :D Håper du får en flott kveld, den første i rekka som sjåfør.. Min plan for dagen er først å stoppe på jobb i en av de faste pausene, jeg har laget peanøttkake så vi tar en liten avslutning for meg mens jeg leverer tilbake nøkkel til min midlertidige omplasseringsjobb og tar med meg jobbtøfler og småting hjem.. I kveld skal jeg markere at det snart nærmer seg slutt på tida hvor jeg "møter opp som en, men spiser for to" - så jeg og et par venninner skal på byens desidert beste restaurant og kose oss med deilig mat. Gleder meg, har aldri vært der før for det var liksom plassen hvor Mr Right kunne få ta meg med for å fri.. Men sånt vet man jo aldri om det kommer til å skje i det hele tatt så det er greit å kunne kose seg på den opplevelsen i ettertid når jeg om en måneds tid sitter her og lufttørker pupp og nyter/sliter den nye tilværelsen! :)

 

Har ladet opp med litt snop så mannen har til unger som kanskje dukker opp på døra - i fjor måtte vi spise alt selv for det kom ingen!!

 

God helg til alle dere vakkerberter - kos dere masse! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Bonanza! Da kan skuldrene senkes et par hakk.

 

FruMille, kos deg ikveld. Det kan hende det blir vanskelig å holde på hemmeligheten. Selv er jeg sprekkferdig haha men nå vet de fleste det.

 

Grønn, lykke til. Jeg krysser fingrene for at du og alle andre prøvere lykkes.

 

Ikke lenge igjen nå Apex! restauranten høres veldig bra ut.

 

Det blir trick or treat som vanlig her, med en liten Halloween fest etterpå. Jentungen gleder seg som bare det. Hun må bare komme seg gjennom skoledagen. Mannen har fri idag så vi skal kose oss med lunch sammen :)

 

Happy Halloween 💀🎃👻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Herlig, Bonanza! Så deilig å se den lille fine :) var det første ul i denne graviditeten?

 

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

 

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

Hei Siri! Ja dette var første UL. Men jeg har bestilt en sånn svangerskapspakke som inkluderer 4 3D/4d UL ved ca uke 12,18,28,34. Så gleder meg til fortsettelsen ;) . Jeg lå i spenn når Kvinnedoktor gikk gjennom fosterets anatomi og målte det som kunne måles, slappet av etterhvert som alt så bra ut. Tynn nakkefold på 1,47 mm.

Lykke til på din neste UL, veldig betryggende å få utført :)

 

Jøss :) En sånn pakke har jeg aldri hørt om! Hvor mye må man betale for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med symptomene fruMille :) jeg var i halvdårlig form i mange uker, med ingen matlyst, men nå savner jeg den tiden! så; Enjoy  :fnise:

er i dpo-land og føler at jeg er tung og typisk modus før mens... er vel 9dpo. Men håper jo at det er gravid-tegn selv om ..  :laugh:

Har hatt 3 grupper med halloween barn på døra, (akkurat passe trafikk haha)  lille snupp ble ikke skremt, så håper ikke hun våkner i natt med fæle drømmer  :kosteskaft:  :gresskar:

God helg snupper  :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med symptomene fruMille :) jeg var i halvdårlig form i mange uker, med ingen matlyst, men nå savner jeg den tiden! så; Enjoy  :fnise:

er i dpo-land og føler at jeg er tung og typisk modus før mens... er vel 9dpo. Men håper jo at det er gravid-tegn selv om ..  :laugh:

Har hatt 3 grupper med halloween barn på døra, (akkurat passe trafikk haha)  lille snupp ble ikke skremt, så håper ikke hun våkner i natt med fæle drømmer  :kosteskaft:  :gresskar:

God helg snupper  :sexy:

4 dpo her. Hvordan kjenner man egentlig forskjell på gravidtegn og vanlig menstegn...?? For meg kjennes det ut som mensen skal komme i morgen nå. Pleier å kjenne litt dagen før, men skal egentlig ikke komme før tirsdag. Kommer stort sett alltid på dag 28-29 (noen få ganger 30).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste har ikke veldig spesielle tegn, men mye likt menssymptomer... :)

jeg for min del har lite tegn, men de to siste graviditeter har jeg vært frysen, lite pms tegn som ømme bryster og at jeg blir hissig og utålmodig ;) , brystene kommer de siste par dagene mot ikm.. samt ingen /lite symptomer i mageregionen men heller i korsrygg. 

så egentlig har jeg vel ganske tydelige tegn da hehe  :P har ikke tenkt så mye på det før jeg skriver nå :) jepp, da går jeg for ingen mensmurringer i magen og frysesymptomer  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Herlig, Bonanza! Så deilig å se den lille fine :) var det første ul i denne graviditeten?

Jeg er 9+6 i dag og har bestilt ny ul 12.11 for sjekk av nakkefold osv. Kvalm og uggen, så regner med at alt er fint, men bekymringene mine sniker seg stadig innpå meg...slitsomt!

Apex! På med brodder og staver!! Og fantastisk at den lille endelig har snudd! Gleder meg til å følge deg mot fødselen :)

 

Hei Siri! Ja dette var første UL. Men jeg har bestilt en sånn svangerskapspakke som inkluderer 4 3D/4d UL ved ca uke 12,18,28,34. Så gleder meg til fortsettelsen ;) . Jeg lå i spenn når Kvinnedoktor gikk gjennom fosterets anatomi og målte det som kunne måles, slappet av etterhvert som alt så bra ut. Tynn nakkefold på 1,47 mm.

Lykke til på din neste UL, veldig betryggende å få utført :)

Jøss :) En sånn pakke har jeg aldri hørt om! Hvor mye må man betale for det?

4 stk 3D/4d UL og alle jordmorkontroller = 7500 kr. Jordmoren er kona til Gyn, og så fort det er noe avvik fra feks vekstkurven eller noe så bærer det rett inn på UL hos doktoren i naborommet. Så jeg havnet vel på 6 UL i mitt forrige svangerskap da vekstkurven på baby flatet ut fra uke 33 ca. Disse to xtra UL betalte jeg ingenting for. Så jeg føler meg veldig trygg der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...