Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Følelsen stemte, lille spire har avgått ved døden i 8. uke. Føles tomt. Vi får se om vi tør å prøve igjen.

Huuuuffff :( Så utrolig trist!!! Du har min sympati.. Har dessverre vært gjennom dette selv flere ganger og det er så ufattelig slitsomt, trist og rett og slett noe dritt.. Ta vare på hverandre! Gode klemmer sendes herifra :) :)

Krumelur: Hør på kroppen din og ikke hodet/samvittigheten :) Gå til lege og hør hva han sier. Om du har tidlig bekkenløsning må du ta det på alvor. Husk at vi skal jobbe i maaaaaaange år fortsatt og man ønsker ikke å få varige mèn, det er ikke et nederlag å bli sykemeldt/få tilpasset arbeidsoppgaver selv om det er tidlig i svangerskapet!! Jeg ble gradert sykemeldt fra ca uke 20 pga ryggen (først 20% og nå 40%), og nå er det bare 2 uker til jeg går ut i permisjon. Hadde jeg ikke hatt gradert sykemelding måtte jeg nok ha kastet inn håndkleet relativt tidlig!

Er 34 uker pluss noen dager nå :) Men lillemann i magen har fremdeles ikke snudd seg... Ligger i tverrleie eller seteleie :( Er så nervøs for at han ikke skal snu seg!! Noen som har opplevd at babyen snur seg sent??

Lykke til alle prøvere, gratulerer til de som har fått det til og en stor klem til alle som har mistet eller ikke blitt gravide enda <3

Krumelur: Hør på kroppen din og ikke hodet/samvittigheten :) Gå til lege og hør hva han sier. Om du har tidlig bekkenløsning må du ta det på alvor. Husk at vi skal jobbe i maaaaaaange år fortsatt og man ønsker ikke å få varige mèn, det er ikke et nederlag å bli sykemeldt/få tilpasset arbeidsoppgaver selv om det er tidlig i svangerskapet!! Jeg ble gradert sykemeldt fra ca uke 20 pga ryggen (først 20% og nå 40%), og nå er det bare 2 uker til jeg går ut i permisjon. Hadde jeg ikke hatt gradert sykemelding måtte jeg nok ha kastet inn håndkleet relativt tidlig!

Er 34 uker pluss noen dager nå :) Men lillemann i magen har fremdeles ikke snudd seg... Ligger i tverrleie eller seteleie :( Er så nervøs for at han ikke skal snu seg!! Noen som har opplevd at babyen snur seg sent??

Lykke til alle prøvere, gratulerer til de som har fått det til og en stor klem til alle som har mistet eller ikke blitt gravide enda <3

Takk for det. Har fått 50 % sykemelding fra den jobben, som i utgangspunktet bare er 50 %. Så tilsammen med den andre jobben kommer jeg til å jobbe litt over halv stilling, det blir nok bra. Blir bare korte dager.

Håper han snur seg i tide:-)

Tenker på deg Cayenne, synes så synd på deg i dag!

Nei og nei Cayenne, nå ble jeg virkelig lei meg. Fikk ordentlig vondt i hjertet. Huff, ord blir så fattige. Sender over min aller beste og varmeste klem

Mrs I, min første lå i sete fram til termin,han fant veien med hodet først etter termin 😝 så bare slapp helt av 😉 håper han tar til fornuft litt tidligere enn min 😉

Grøne, det var så godt å høre at du får skikkelig oppfølging! Håper dere får ei solid spire som klorer seg fast snart!

Krumelure, jeg kjenner godt igjen de smertene og tro meg, du vil ikke at de skal eskalere!! Jeg hadde bekkenløsning forrige gang og det vondeste med hele fødselen var når jeg måtte spre beina for å gi plass til ungen....denne gangen kapitulerte jeg ca uke 14, noe jeg ikke angrer på! For bekkenløsningen har latt vente på seg!!! Bra at du har fått sykemelding!!!

Nå er det sovetid. Har feiret bursdag så det holder for nr 2 nå og med 3 halvsyke barn og ei skranglete mamma så er søvn god medisin!

God varm klem til dere alle!!!

Annonse

Tusen takk for omtanken, dere er gode å ha :wub: Tenkte umiddelbart "aldri mer", men tiåringen har grått så hjerteskjærende i hele kveld og gynekologen oppfordret oss til å prøve igjen, så kanskje. Men har virkelig ikke lyst til å oppleve dette en gang til...

Tusen takk for omtanken, dere er gode å ha :wub: Tenkte umiddelbart "aldri mer", men tiåringen har grått så hjerteskjærende i hele kveld og gynekologen oppfordret oss til å prøve igjen, så kanskje. Men har virkelig ikke lyst til å oppleve dette en gang til...

Hvorfor forteller dere det før man minst har passert uke 12 til barn???? Syntes virkelig ikke det er riktig av dere voksne..

Anonymous poster hash: 8db74...14f

Hvorfor forteller dere det før man minst har passert uke 12 til barn???? Syntes virkelig ikke det er riktig av dere voksne..

Fordi jeg har ligget syk på sofaen i flere uker, og de har vært veldig redd for mammaen sin! Med ganske stor mage etterhvert så de det også. Ikke bland deg borti ting du ikke forstår noe av, anonym.

Fordi jeg har ligget syk på sofaen i flere uker, og de har vært veldig redd for mammaen sin! Med ganske stor mage etterhvert så de det også. Ikke bland deg borti ting du ikke forstår noe av, anonym.

Stor mage i uke 10? Bruk huet og ikke fortell barn sånne ting! Det kalles omsorgssvikt!! ' de har ingen forståelse som tydeligvis du tror!!! Fysj!!!

Til anonym: hvem gir deg rett til å angripe et menneske som har det vondt og er fryktelig sårbart?? Ingen jobb rettferdiggjør slik oppførsel! Og om du skulle være pedagog av ett eller annet slag, så burde du virkelig vite bedre!! Jeg syns du skal holde deg langt unna denne tråden! Her er vi mange damer som har vært gjennom mye, og som støtter hverandre. Ingen her er interessert i slikt som du bidrar med. Og til slutt, rimelig feigt å være anonym, ingen av oss andre er det!

Cayenne: du har all min medfølelse!! Jeg har jo vært gjennom det samme som deg, og vet hvor vondt det er å miste i MA. Er så lei meg for at du måtte oppleve dette. At du fortalte det til de andre barna, skjønner jeg godt. Da vi mistet i uke 17 viste alle barna det, og de ble jo selvfølgelig lei seg. Men barn tåler slikt, de kommer over det fortere enn oss, så lenge de har trygge og gode voksne rundt seg. BI fortalte det da vi mistet i uke 14 også. Men etter det har vi ikke sagt noe til de to minste, men eldste er så stor at hun skjønner tegninga fort! Nå skal vi i gang med å prøve igjen, 6 forsøk nå....og jeg er veldig spent. Men vi kan ikke vente, så det er nå eller aldri. Det er helt opp til dere hva dere vil gjøre, men jeg håper dere gir det et forsøk til :)

Grøne: så godt at du har fått utredning!! Og så flott at alt var bra! Samme som hos meg det, alt er fint og det vet ikke hvorfor vi mister. Men de tenker at det kanskje et progesteronmangel, og det kan jo virke som om de tenker det på deg også, i og med du har fått crinone. Når vi prøver igjen skal jeg bruke de Albyl-e, Fragmin og Lutinus (crinone). Hvordan oppskrift har du fått på crinone?

Ønsker dere alle en flott torsdag :)

Nei, nå må dere slutte! Dette er jo nærmest mobbing av anonym ...14f. All medfølelse til Cayenne! Trist at hun mistet. Men man bør vente til etter uke 12 med å fortelle barna om en graviditet. Anonym kunne sagt det på en penere måte, ja. Men dere andre etterpå: Hva er dere sier? Jeg synes også man bør vente til etter uke 12 med å fortelle barna det, men vil ikke bli mobbet av den grunn. Og jeg er verdens beste mamma til barnet mitt som jeg gjør alt for :) 

Anonymous poster hash: 0adb7...6e1

Om man har så sterke meninger, så bør man også være tøff nok til å ikke poste som anonym. Dette handler ikke om mobbing, dette er langt fra mobbing! Dette handler at vi som prater i denne tråden, ikke ønsker et slikt miljø her inne, som jeg opplever anonym står for. Hva anonym mener, bryr meg ikke spesielt mye, men at det kommer som et angrep på ei som akkurat har mistet, det hører ingen sted hjemme!

Om dere ikke ønsker å være en del av det gode og støttende miljøet som er i denne tråden, så hold dere unna og ikke kommenter.

Alle er vel enige om at det er forferdelig trist når noen mister. Men hvis man samtidig mener at her ble det gjort en feil mot andre barn, så må man vel få lov til å si det. Ja, jeg er igjen enig at anonym burde sagt det på en penere måte. Men at hun da etterpå skal høre fæle ting om seg selv som mor etc det er rett og slett stygt. Dere får diskutere videre. Dette har jeg ikke tid til. Ha en riktig god dag alle sammen :)

PS: Jo, det er mobbing. 

Anonymous poster hash: 0adb7...6e1

Hvorfor skal man "ha rett" til å uttale seg og kommentere alt man har noen tanker om?? Noen ganger bør man holde seg for god til det. Man kan tenke hva man vil, men man bør ta seg tid til å reflektere over hva man oppnår med å kommentere på en slik måte.

Og som regel er det gode grunner til at folk tar de avgjørelsene de gjør, og det kan være mer til saken enn det som kommer frem i ett enkelt innlegg her.

Jeg forsvarer ikke at noen sier nedsettende ting om anonym som mor, for det har ingenting med denne saken å gjøre. Jeg kjenner ikke denne anonym, og kan ikke uttale meg om hvordan hun er som mor.

PS: Jeg vil ha meg frabedt at jeg mobber hvertfall. Ingenting av det jeg har skrevet går inn under definisjonen av mobbing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...