C.L.H85 Skrevet 31. mai 2012 #51 Skrevet 31. mai 2012 Skal ikke så fast at alt og alle er like. Har selv mit andre (ufrivelige) flaskebarn nå, begge ungene her har brukt 15-35 minutter på flaska si, lillesøster drikker 180 ml, men storebror nektet å drikke mer enn 60 ml de første 4 mnd, så han var konstant på flaska, og med 6 flasker, så måtte jeg konstant vaske og sterilisere, en del mme ble kastet, siden han ikke drakk opp alt. Det hele var et evig mas. Når han var 5 mnd startet han å avvise en del måltider på dagtid, så vi måtte opp 3 ganger på natt for å gi han flaske. Man må nok ikke se egen erfaring som andres kommende opplevelse sier jeg bare. Jeg var så lat at jeg hadde 12-13 flasker, pulverdispenser med ferdig oppmålt mengde, sterilt vann i kjøleskapet som jeg bare beema i microen i 30 sec før jeg blandet mme Min spiste også ganske ofte i døgnet, så da er det greit å finne raske løsninger... En digresjon til det dere prater om;) Sorry, he he
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. mai 2012 #52 Skrevet 31. mai 2012 Skal ikke så fast at alt og alle er like. Har selv mit andre (ufrivelige) flaskebarn nå, begge ungene her har brukt 15-35 minutter på flaska si, lillesøster drikker 180 ml, men storebror nektet å drikke mer enn 60 ml de første 4 mnd, så han var konstant på flaska, og med 6 flasker, så måtte jeg konstant vaske og sterilisere, en del mme ble kastet, siden han ikke drakk opp alt. Det hele var et evig mas. Når han var 5 mnd startet han å avvise en del måltider på dagtid, så vi måtte opp 3 ganger på natt for å gi han flaske. Man må nok ikke se egen erfaring som andres kommende opplevelse sier jeg bare. Jeg var så lat at jeg hadde 12-13 flasker, pulverdispenser med ferdig oppmålt mengde, sterilt vann i kjøleskapet som jeg bare beema i microen i 30 sec før jeg blandet mme Min spiste også ganske ofte i døgnet, så da er det greit å finne raske løsninger... En digresjon til det dere prater om;) Sorry, he he Med jenta nå har vi 9 flasker, og vurderer å øke med 3 flasker til Og har TO doseringsbokser til mme pulveret, så vi lærte jo en del etter alt slitet med guttungen
C.L.H85 Skrevet 31. mai 2012 #53 Skrevet 31. mai 2012 Dette blir jo fort en pros and cons med amming debatt, men jeg klarer ikke å lå være å dy meg. Nå har jeg bare et barn. Hun er 7mnd. Jeg ammer enda. Hadde hun likt mme hadde det ikke gjort noe om hun fikk det i ny og ne, men her går det for fullt i puppemelk (og fast føde). Mitt barn har ikke vært syk en eneste gang. Hun har ikke hatt feber engang. Alle flaskebarna vi kjenner er syke i hytt og gevær. Nå er forresten alle våre "playmates" flaskebarn, for de fleste gav opp puppen før barnet var 4 mnd (sååå mye enklere med flaske). Jeg mistenker et større behov for å få barnevakt enn å gjøre det som er best for barnet (holder det såklart for meg selv). En av dem påstod å si at flaskebarn ikke var mer syke enn de som fikk mm, for hun kjente noen som hadde barn som fikk kun mm, og de var jo syke hele tiden. HI, dette er ikke angrep på deg, men mine egne erfaringer og de jeg omgåes med i permisjonstiden. Vel både jeg og brødrene mine var flaskebarn fra dag 1 omtrent og ingen av oss var syke de 2 første årene i følge min mor. Selv tror jeg at genetikken har mye å spille inn også... Om du blir syk eller ikke beror ikke kun på mm, det blir for naivt å tro. Men en god hjelp til immunforsvaret til babyen er det, ingen tvil om at det er det Slike ting er forskjellig uavhengig av mme eller mm.. En bekjent av meg ammet alle sine 3 barn, men syke var de ofte uansett. Så jeg velger å tro at det ikke er noen mirakel medisin og at du evt. arver litt motstandskraft mot sykdommer ifra foreldrene også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå