Gjest ronja røverdatter Skrevet 10. mai 2012 #51 Skrevet 10. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #52 Skrevet 10. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !!
Nikamo Skrevet 10. mai 2012 #53 Skrevet 10. mai 2012 Skjønner ikke hvorfor jenta må begynne på sfo før skolestart jeg da... Dersom du skal ha ferie med henne, så er det i hvert fall ikke pga behov for pass. Skjønner jo at hun skal ha tilvenning, men det kan vel skje når skolen starter opp også...? Men dersom hun "må" ha tilvenning akkurat de ukene (tre uker tilvenning er virkelig ikke nødvendig uansett), så skjønner jeg i hvert fall ikke hvorfor du har valgt å ha dine ferieuker sammen med henne akkurat da. Vitsen med disse ferieukene er vel nettopp å være sammen, spesielt siden du har hatt begrenset kontakt tidligere. Hun må begynne såpass tidlig fordi hun har gått i en barnehage ved jobben til faren, og derfor ikke kjenner noen av barna hun skal begynne på skolen med. Hun og faren flyttet inn i ny bolig for mindre enn et år siden, så hun er ganske ukjent i nabolaget. Hun sliter ganske mye med å tilpasse seg nye situasjoner og steder, derfor er det lurt med lang tilvenningstid. Korte dager, men litt hver dag. hi Da forstår jeg bedre den lange tilvenningstiden. Synes likevel det er synd at dette må skje i de ukene dere skal ha ferie sammen da... Og jeg mener fortsatt at tre uker er unødvendig lang tid med tilvenning for "alle andre", dersom det ikke er spesielle behov for lang tilvenning. Men det er selvfølgelig opp til hver familie å bestemme Dessuten er det jo ofte et must å starte opp tidlig siden de færreste har 2 mnd sommerferie...
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2012 #54 Skrevet 10. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #55 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #56 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #57 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. Skal man bare gi opp livet da man har litt å stride med da, eller? For hverdagen blir litt hektisk, da skal man bare legge seg flat??
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #58 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig??
SameSara Skrevet 11. mai 2012 #59 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer"
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #60 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer" Du gjør jo tydeligvis ikke det - det skreiv du jo tidligere i innlegget her og, grunnen var for du studerte, derfor fikk far hovedomsorg!
SameSara Skrevet 11. mai 2012 #61 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer" Du gjør jo tydeligvis ikke det - det skreiv du jo tidligere i innlegget her og, grunnen var for du studerte, derfor fikk far hovedomsorg! Jeg er ikke HI. Du må slutte å trekke dine egne konklusjoner. Det er ofte da man går på trynet.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #62 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer" Du gjør jo tydeligvis ikke det - det skreiv du jo tidligere i innlegget her og, grunnen var for du studerte, derfor fikk far hovedomsorg! I og med at hun skriver at far "fikk" hovedomsorgen, så kan det vel være at dette ikke var frivillig? Derosm moren hadde studert mens babyen var liten og faren var hjemme, var det trolig faren baret hadde størst tilknytning til ved bruddet. Og slikt legges det vekt på i retten!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #63 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer" Du gjør jo tydeligvis ikke det - det skreiv du jo tidligere i innlegget her og, grunnen var for du studerte, derfor fikk far hovedomsorg! Jeg er ikke HI. Du må slutte å trekke dine egne konklusjoner. Det er ofte da man går på trynet. Det tok jeg som en selvfølge du var, siden jeg skrev til hi, og du svarer som du er henne #62: Det er sikkert riktig på et vis, men ser du nærmere i loven så er det ikke likestilling i den når det gjelder far og mor, mor har mer "rettigheter" enn hva far har, siden hun har båret fram barnet. Men jeg skjønner jo hvorfor far fikk hovedomsorg, hvis han gikk hjemme med barnet. Og nok en gang skjønner jeg ikke hi, at hun valgte å studere med et så lite barn? Hvorfor ikke ta permisjon et år..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #64 Skrevet 11. mai 2012 #49 - Du burde rett og slett skamme deg! Tenk å se ned på mødre som er voksne nok til å la far få hovedomsorgen for barnet når de føler at det er best. Slike uttalelser som du kommer med er med på å oppretteholde myten om at det er noe galt med mødrene når det er fedrene som har hovedomsorgen for barna. Nei, jeg har ingenting å skamme meg for - syns myten om at det er noe galt med mødre som lar barn vokse opp hos fedrene istedet er mer gal! Såklart forstår jeg om dette er nødvendig feks ved sykdom, men som Hi skreiv, pga STUDIER....... ?? Dette forstår jeg bare ikke! Jeg er selv mor, alenemor, hovedomsorg, barnet mitt har en flott far, jeg studerer og jobber rævva av meg for å få ender til å møtes - men det er det jammen meg verdt, og ikke minst det å kunne komme hjem til verdens nydeligste og lykkeligste barn! Nei, dette barnet har jeg båret frem, jeg elsker det høyere enn noe annet, ikke i all verden om jeg hadde gitt far hovedomsorg - SELV om han er fantastisk på alle måter, og selv om jeg også studerer - som HI gjør !! Jeg kan gro blomster ut av ræva. Når jeg kan gro blomster ut av ræva så kan alle gro blomster ut av ræva. Ja. WOW - du er skikkelig unik! Hvor vanskeli er det å ta seg av barn mens man studerer? Kan man ikke ta seg av barn når man jobber heller da a, for man har en jobb? gratulerer.. Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer. Men har har også såpass med innsikt og evne til å reflektere at jeg skjønner at selv om jeg kan noe så kan ikke alle og selv om andre kan noe så kan ikke jeg. Det er så enkelt å si "jeg kan så derfor kan du" for alle har ikke like forutsetninger og det som er enkelt for deg kan være vanskelig for andre, og omvendt. Det blir somom HI skal si til deg at når hun overlot hovedomsorgen til far så burde du også klare det. Du bør innse først som sist: Folk er forskjellige. Familier er ulike. Det som passer for deg passer ikke for alle. Da lurer jeg fælt på - hvorfor satte du et barn til verden hvis du heller vil studere , siden du åpentlyst ikke klarer begge deler samtidig?? Da kan jeg svare med samme mynt: Hvordan klarer du å studere når du åpenbart ikke kan lese? Jeg skriver: "Jeg klarer fint å ta meg av mens mens jeg studerer" Du gjør jo tydeligvis ikke det - det skreiv du jo tidligere i innlegget her og, grunnen var for du studerte, derfor fikk far hovedomsorg! Jeg er ikke HI. Du må slutte å trekke dine egne konklusjoner. Det er ofte da man går på trynet. Det tok jeg som en selvfølge du var, siden jeg skrev til hi, og du svarer som du er henne #62: Det er sikkert riktig på et vis, men ser du nærmere i loven så er det ikke likestilling i den når det gjelder far og mor, mor har mer "rettigheter" enn hva far har, siden hun har båret fram barnet. Men jeg skjønner jo hvorfor far fikk hovedomsorg, hvis han gikk hjemme med barnet. Og nok en gang skjønner jeg ikke hi, at hun valgte å studere med et så lite barn? Hvorfor ikke ta permisjon et år.. Det kan jo ha hatt økonomiske årsaker? Søsteren min måtte også gjøre det på den måten.
magica fra tryll Skrevet 11. mai 2012 #65 Skrevet 11. mai 2012 Det er da ikke dette som er tema i denne tråden??
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2012 #66 Skrevet 11. mai 2012 Jeg er enig med far her. Min mening er at: Du burde heller ta ferie med barnet ditt når barnet faktisk har ferie. Jeg kan ikke si at jeg har ferie med datteren min, hvis hun faktisk egentlig går i barnehagen den perioden. I mine øyne er det faktisk latterlig og en løgn. Og du sier selv at barnet har vanskelig for å tilpasse seg. Men så går du tilbake på det og sier, at du er jo moren og barnet kjenner deg og må jo ikke tilpasse seg deg. Om det stemmer, så må hun likevel tilpasse seg ditt nye hus i tillegg til SFO. Du skal være glad barnet har en far som klarer å se barnets beste her, for i mine øyne klarer ikke du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå