Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #26 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort. Det er faktisk straffbart, huggorm er fredet. Det hadde jeg gitt ganske f... i du.. For et tragisk menneske du er. Drepe et utrydnigstruet dyr fordi du er hysterisk? Det er like ille å drepe en huggorm som et hvilket som helst annet fredet dyr. Jeg viste ikke at huggorm er utrydningstruet. Men det gleder meg stort! Gled deg gjerne, men om du aktivt dreper ormen er du kriminell.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #27 Skrevet 6. mai 2012 Hysteriske kvinnfolk:) Bare å ta ei rake og bære den bort. De er som regel ikke store skapningene. Man dør ikke om man får et bitt heller. Dumme nek!! Jeg hadde en elev i 5. klasse som ble bitt på tur med klassen. Han fikk allerigisk reaksjon og ble skikkelig dårlig, ambulanse ble tilkalt og det var faktisk ganske alvorlig. Han lå inne til observasjon i 6 dager etter bittet. Var noe av det verste jeg har opplevd som lærer å være med på sammen med elever. Beinet hans svulmet opp til det ugjenkjennelige, han var bevisstløs da ambulansefolket kom. Så bitt på kan være alvorlig. Spesielt på små barn selv om min elev på 11 år ikke var liten. Skal jammen ikke spøke med hoggormbitt. for de allerfleste er ikke et hoggorm bitt farlig, bare derosm en vet en er allergisk. men lik ved alle typer stikk, om det er fjesing, veps eller huggorm. skal er være obs..
<3 mine søte små<3 Skrevet 6. mai 2012 #28 Skrevet 6. mai 2012 da jeg var liten var på på hytta, da min mamma skulle re opp senga var det en huggorm i senga mi. likte tydeligvis varmen, men jeg ble ikke bitt. heldigvis biter de bare viss de blir skremt eller provosert:)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #29 Skrevet 6. mai 2012 Dere som ville ha drept huggormen: ville dere ha drept et annet dyr? Det er forbudt for ukyndige å drepe dyr i Norge, da det er å anse som dyreplageri. Er det greit for dere at jeg dreper en hund, en katt eller en kanin, og det helst på en måte som gjør at jeg ikek må komme alt for nær dyret og dermed neppe lykkes på første forsøk? En huggorm føler like mye smerte som en kaninunge, selv om den ikke er like søt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #30 Skrevet 6. mai 2012 Huggormbitt er faktisk ikke verre enn biestikk, vepsestikk eller hva annet. Vi har faktisk ikke dødelige ormer i Norge. Ei heller edderkopper eller andre dyr. Og orm og slange er ikke helt det samme... Gi allergitablett vanligvis. Det finnes de som er allergiske, og det er som oftest noe man vet om. For de reagerer også på vanlige myggstikk. De bør ha sprøyte med seg. Adrenalinsprøyte de setter når de blir bitt av noe de ikke tåler. Jeg aner ikke om jeg er allergisk. Har ikke blit bitt før.... Men jeg synes ORM er et ubehagelig dyr, synes selve ormen er ekkel, og jeg synes det faktisk er mye mer ubehagelig/ekkelt å bli bitt av en hoggorm enn en bie. Når det er sagt. Blir du bitt av hoggorm skal du oppsøke lege, det trenger ikke man ikke ved biestikk - så ikke sammenligne helt de to stikkene/bittene.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #31 Skrevet 6. mai 2012 Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #32 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ville kjøpt inn veldig mange møllkuler og strødd rundt eiendommen om jeg var deg. Hoggormen er ikke så veldig glad i disse, så det kan hjelpe litt om det er mye orm rundt dere. Vi gjør det to ganger i året på hytta og det fungerer, mulig det er noen der men nå ser vi hvertfall ingen som vi gjorde minst en gang i uka før vi begynte med dette. På hytta er det veldig mye hoggorm, men vi har klart å få de litt lenger vekk fra hyttefeltet hvertfall, laget en steinhaug ett stykke unna så når vi oppdager noen rundt forbi blir de flyttet opp i "huset" Så selv med masse små unger som løper rundt omkring er det ingen som har hatt nærkontakt med orm heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #33 Skrevet 6. mai 2012 Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden? Du kan harselere med det så mye du vil, men slik er det.
Bentix Skrevet 6. mai 2012 #34 Skrevet 6. mai 2012 Fysj!!! Jeg takler ikke ormer og slanger... Jeg hadde ikke hatt sjangs å "bare" ta en rake og flytte den! Fy flate så ekkelt. Klarer knapt å se en slange gjennom glass jeg, ser jeg en på bilde blar jeg fort forbi!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #35 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ville kjøpt inn veldig mange møllkuler og strødd rundt eiendommen om jeg var deg. Hoggormen er ikke så veldig glad i disse, så det kan hjelpe litt om det er mye orm rundt dere. Vi gjør det to ganger i året på hytta og det fungerer, mulig det er noen der men nå ser vi hvertfall ingen som vi gjorde minst en gang i uka før vi begynte med dette. På hytta er det veldig mye hoggorm, men vi har klart å få de litt lenger vekk fra hyttefeltet hvertfall, laget en steinhaug ett stykke unna så når vi oppdager noen rundt forbi blir de flyttet opp i "huset" Så selv med masse små unger som løper rundt omkring er det ingen som har hatt nærkontakt med orm heldigvis. Hvor får jeg kjøpt det?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #36 Skrevet 6. mai 2012 Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden? Du kan harselere med det så mye du vil, men slik er det. Ikke kriminell selv om du dreper en hoggorm!!! Ulovlig, ja - men ikke kriminell!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #37 Skrevet 6. mai 2012 Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden? Du kan harselere med det så mye du vil, men slik er det. Ikke kriminell selv om du dreper en hoggorm!!! Ulovlig, ja - men ikke kriminell!!! Jo. Drepe et fredet dyr = faunakriminalitet. I tillegg til at det trolig vil sortere under dyremishandling.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #38 Skrevet 6. mai 2012 O, Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden? Du kan harselere med det så mye du vil, men slik er det. Ikke kriminell selv om du dreper en hoggorm!!! Ulovlig, ja - men ikke kriminell!!! Jo. Drepe et fredet dyr = faunakriminalitet. I tillegg til at det trolig vil sortere under dyremishandling. OK, nå har jeg ikke drept en hoggorm - men om jeg skulle tørre, skal jeg sørge for at hoggormen dør momentant.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #39 Skrevet 6. mai 2012 O, Dreper en hoggorm = kriminell...??? Ja, da har vi mange farlige kriminelle ute i verden? Du kan harselere med det så mye du vil, men slik er det. Ikke kriminell selv om du dreper en hoggorm!!! Ulovlig, ja - men ikke kriminell!!! Jo. Drepe et fredet dyr = faunakriminalitet. I tillegg til at det trolig vil sortere under dyremishandling. OK, nå har jeg ikke drept en hoggorm - men om jeg skulle tørre, skal jeg sørge for at hoggormen dør momentant. Fint. Gjør det når du dreper en kattunge også, med den begrunnelsen at den er en kattunge.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mai 2012 #40 Skrevet 6. mai 2012 Man kan ikke sammenligne en kattunge med en huggorm.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #41 Skrevet 6. mai 2012 Man kan ikke sammenligne en kattunge med en huggorm. Jo, det kan man. Begge er levende dyr som kan føle smerte og dødsangst. Jeg misliker katter og synes de er ekle, men det betyr ikek at jeg kan drepe dem fordi jeg ikke liker dem. Den eneste forskjellen er vel at katter på ingen måte er fredet!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #42 Skrevet 6. mai 2012 HI her... Jammen skapte min "sjokkopplevelse" av å finne en hoggorm i 2-åringen min sin sandkasse engasjement!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #43 Skrevet 6. mai 2012 Man kan ikke sammenligne en kattunge med en huggorm. Det har du forsåvidt rett i; katten er definitivt ikke utrydningstruet, snarere tvert i mot. Satt på spissen ville det faktisk vært til hjelp mot den enorme veksten i kattebestanden. (Og for å presisere - jeg elsker katter og er livredd hoggorm, men klarer å ha to tanker i hodet på en gang...)
Fiemamma Skrevet 7. mai 2012 #44 Skrevet 7. mai 2012 En kriminell er en person som bryter loven, enkelt og greit. Eller er det plutselig blitt et begrep som gjelder kun de med helt spesielle kriminelle handlinger, etter synsing fra noen på et gravidforum? Huff, at det går an. Ormer og slanger er fine og nyttige dyr.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 7. mai 2012 #45 Skrevet 7. mai 2012 Uff jeg har TOTAL panikk for orm/slanger. Må nok innrømme at jeg hadde blitt meget glad om de ble utryddet! Tørr ikke gå på fjellet fordi jeg er redd for å treffe på dem, og JA jeg VET jeg kan treffe dem hvor som helst, og det skremmer meg vanvittig. Noe av gleden ved sommer forsvinner for meg pga denne "trusselen", og det er ikke fordi jeg er redd for å bli bitt, for det vet jeg er liten sannsynlighet for, nei jeg er enkelt og greit LIVREDD bare for å se en... Uæææææ, og kall meg bare for en pyse eller hva det måtte være, men fobier er ikke helt selvkontrollert.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #46 Skrevet 7. mai 2012 En kriminell er en person som bryter loven, enkelt og greit. Eller er det plutselig blitt et begrep som gjelder kun de med helt spesielle kriminelle handlinger, etter synsing fra noen på et gravidforum? Huff, at det går an. Ormer og slanger er fine og nyttige dyr. Nå handler egentlig tråden om HI som fant en hoggorm i 2 åringen sin sandkasse. Fine dyr....hadde du likt å finne en hoggorm i ungene dine sin sandkasse?? Nå gjorde HI noe bra, eller naboen. FIkk flyttet denne hoggormen fra sandkassen bort til et skogholt.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #47 Skrevet 7. mai 2012 Jeg er ikke mer redd for huggorm enn for veps (som jeg har utryddet flere bol med både dronningen og alle sine arbeidere siden noen spør om man dreper andre dyr. De er vel eneste sammenlignbare, en katt utgjør ikke noen trussel for mine barn). Flyttet inn i ett nytt boligfelt for 3 år siden, vi var blant de første som bygde, og her har det nok gått en del huggormliv er jeg redd. Tror du kan sette alle mannfolkene i boligfeltet her opp som kriminelle. Hva pokker skal du gjøre når det kryr av dem. De er i hvert fall mange til å være en utrydningstruet dyreart. Bare på vår tomt (1 mål) har vi fjernet 4 stk. Den ene hadde unger. Når mannfolkene drepte den krøp det ut en haug små babyslanger ut av magen. Ewwww.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #48 Skrevet 7. mai 2012 Jeg er ikke mer redd for huggorm enn for veps (som jeg har utryddet flere bol med både dronningen og alle sine arbeidere siden noen spør om man dreper andre dyr. De er vel eneste sammenlignbare, en katt utgjør ikke noen trussel for mine barn). Flyttet inn i ett nytt boligfelt for 3 år siden, vi var blant de første som bygde, og her har det nok gått en del huggormliv er jeg redd. Tror du kan sette alle mannfolkene i boligfeltet her opp som kriminelle. Hva pokker skal du gjøre når det kryr av dem. De er i hvert fall mange til å være en utrydningstruet dyreart. Bare på vår tomt (1 mål) har vi fjernet 4 stk. Den ene hadde unger. Når mannfolkene drepte den krøp det ut en haug små babyslanger ut av magen. Ewwww. Det er jo like ille som om de hadde drept en fødende kattemor. Og jo, katter kan absolutt utgjøre en trussel mot barn. Kusinen min ble kraftig klort i ansiktet av en katt som barn, og det gikk betennelse i sårene. Hun måtte på sykehus for behandling. og som voksen har hun fremdeles tydelige arr i ansiktet.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #49 Skrevet 7. mai 2012 Nabokatta har bitt ungen min ett par ganger, da vil vel flere her inne synes det er greit at jeg knerter den? Den er ikke utrydningstrua heller, så det bør vel være greit det?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #50 Skrevet 7. mai 2012 Nabokatta har bitt ungen min ett par ganger, da vil vel flere her inne synes det er greit at jeg knerter den? Den er ikke utrydningstrua heller, så det bør vel være greit det? Helt greit. Gjerne med en stein i hodet sluppet fra høyden (og derfor ikke helt treffsikker) eller med taggene på en rive, slik folk gjerne dreper hoggorm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå