Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Skulle ut i hagen å klippe noen busker. Bare kikket tilfeldig i sandkassen og ser en hoggorm......uæææææææ.....æsj!!!!!! Naboen tok en rake og bar hoggormen 100 meter ned i en skråning. Huff, hater orm....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Hadde jeg sett en så hadde jeg løpt min vei fortere enn f......
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Å fytti ! Da hadde jeg ogsÅ hylt. Og 100 meter er ikke langt nok unna synes jeg. Grøss.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Nei, 100 m er ikke langt nok unna. Tenk om den kommer tilbake? Hater slanger altså Er livredd for dem, selv om dem egentlig er ganske harmløse.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort. Det er faktisk straffbart, huggorm er fredet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Hysteriske kvinnfolk:) Bare å ta ei rake og bære den bort. De er som regel ikke store skapningene. Man dør ikke om man får et bitt heller.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ble bitt engang, skulle sjekke hva det var som stakk og så en huggorm krype bort langs foten min ekkelt! Den hadde visst vært i området flere ganger og blitt flyttet, så 100 meter er kanskje ikke nok, hadde holdt litt øye. De trives jo veldig godt i bringerbærbusker så hadde kanskje fjernet det om jeg hadde hatt det i nærheten..
It's all about me Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Hysteriske kvinnfolk:) Bare å ta ei rake og bære den bort. De er som regel ikke store skapningene. Man dør ikke om man får et bitt heller. Jo det kan faktisk være ganske så farlig for et lite barn å bli bitt av en hoggorm-unge.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Hysteriske kvinnfolk:) Bare å ta ei rake og bære den bort. De er som regel ikke store skapningene. Man dør ikke om man får et bitt heller. Jo det kan faktisk være ganske så farlig for et lite barn å bli bitt av en hoggorm-unge. Det kan vepsestikk også.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 Hysteriske kvinnfolk:) Bare å ta ei rake og bære den bort. De er som regel ikke store skapningene. Man dør ikke om man får et bitt heller. Dumme nek!! Jeg hadde en elev i 5. klasse som ble bitt på tur med klassen. Han fikk allerigisk reaksjon og ble skikkelig dårlig, ambulanse ble tilkalt og det var faktisk ganske alvorlig. Han lå inne til observasjon i 6 dager etter bittet. Var noe av det verste jeg har opplevd som lærer å være med på sammen med elever. Beinet hans svulmet opp til det ugjenkjennelige, han var bevisstløs da ambulansefolket kom. Så bitt på kan være alvorlig. Spesielt på små barn selv om min elev på 11 år ikke var liten. Skal jammen ikke spøke med hoggormbitt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ble bitt engang, skulle sjekke hva det var som stakk og så en huggorm krype bort langs foten min ekkelt! Den hadde visst vært i området flere ganger og blitt flyttet, så 100 meter er kanskje ikke nok, hadde holdt litt øye. De trives jo veldig godt i bringerbærbusker så hadde kanskje fjernet det om jeg hadde hatt det i nærheten.. Hehe...hvordan vet du at det var en og samme orm som var på tur?? Kan jo ha vært flere.....
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Kan ha vært flere, men naboen trodde det var samme ikke vet jeg. De fjernet bringebær buskene og da kom den/de ikke tilbake iallefal...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Nå mente jeg ikke at barn skulle ta raka og frakte den bort da. Der er vel nok av voksne som kunne gjøre det. Og du skal være rimelig klumsete om du klarer å bli bitt om du gjør det, Frokostquiz.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Hva med blåbærlyng??? Tiltrekker det hoggorm??
It's all about me Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Nå mente jeg ikke at barn skulle ta raka og frakte den bort da. Der er vel nok av voksne som kunne gjøre det. Og du skal være rimelig klumsete om du klarer å bli bitt om du gjør det, Frokostquiz. Nå tenkte jeg heller om en orm kom og gjemte seg blandt uteleken igjen.
Lady lovely locks Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ble bitt engang, skulle sjekke hva det var som stakk og så en huggorm krype bort langs foten min ekkelt! Den hadde visst vært i området flere ganger og blitt flyttet, så 100 meter er kanskje ikke nok, hadde holdt litt øye. De trives jo veldig godt i bringerbærbusker så hadde kanskje fjernet det om jeg hadde hatt det i nærheten.. Der gikk mine planer om bringebærbusk rett i vasken.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort. Det er faktisk straffbart, huggorm er fredet. Det hadde jeg gitt ganske f... i du..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #21 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort. Det er faktisk straffbart, huggorm er fredet. Det hadde jeg gitt ganske f... i du.. For et tragisk menneske du er. Drepe et utrydnigstruet dyr fordi du er hysterisk? Det er like ille å drepe en huggorm som et hvilket som helst annet fredet dyr.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #22 Skrevet 6. mai 2012 Huggormbitt er faktisk ikke verre enn biestikk, vepsestikk eller hva annet. Vi har faktisk ikke dødelige ormer i Norge. Ei heller edderkopper eller andre dyr. Og orm og slange er ikke helt det samme... Gi allergitablett vanligvis. Det finnes de som er allergiske, og det er som oftest noe man vet om. For de reagerer også på vanlige myggstikk. De bør ha sprøyte med seg. Adrenalinsprøyte de setter når de blir bitt av noe de ikke tåler.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #23 Skrevet 6. mai 2012 Tror vel neppe politiet har veldig mye ressurser til overs at de klarer å forfølge "et drap på en hoggorm...."....hihi... Ser for meg min dyreelskende nabo politianmelder meg for å knerte en hoggorm...eller ringe 112 som hun garantert ville gjort. Politiet kommer med blålys og jeg blir tiltalt for hoggorm-drap....
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #24 Skrevet 6. mai 2012 Tror vel neppe politiet har veldig mye ressurser til overs at de klarer å forfølge "et drap på en hoggorm...."....hihi... Ser for meg min dyreelskende nabo politianmelder meg for å knerte en hoggorm...eller ringe 112 som hun garantert ville gjort. Politiet kommer med blålys og jeg blir tiltalt for hoggorm-drap.... Faunakriminalitet er det like fullt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #25 Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg hadde kværka den ormen ganske fort. Det er faktisk straffbart, huggorm er fredet. Det hadde jeg gitt ganske f... i du.. For et tragisk menneske du er. Drepe et utrydnigstruet dyr fordi du er hysterisk? Det er like ille å drepe en huggorm som et hvilket som helst annet fredet dyr. Jeg viste ikke at huggorm er utrydningstruet. Men det gleder meg stort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå