Gå til innhold

Jeg har lurt mannen min...

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Var jo ikke særlig modent gjort.

du er jo et voksent menneske.

Ingen som reagerer på mannen til HI som lurte henne inn i et forhold når han ikke ville ha barn i utgangspunktet? Så vidt meg kjent, er det å ha barn ikke noe man bestemmer og ombestemmer seg om i hytt og pine når man er voksen mann/kvinne.

Ingen som har lurt henne til en forhold hun ikke vil inn i.

og jo, en kan faktisk ombestemme seg om en ønsker barn.

det som HI gjorde er en handlig til en drittunge som ikke vet bedre.

Tenk at hun er mamma.. nesten flaut

'

'

Jeg forsvarer ikke det HI gjorde, men hvorfor er det greit for mannen å ensidig ombestemme seg om en ting som var en av premissene for forholdet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En går inn i et forhold fordi en er glad i personen.. ikke fordi.... om 2 år til så skal vi lage et barn....

utgangspunktet for et forhold er at respekterer hverandre, er glad i hverandre.

en skal ha lov til å forandre mening og ikke bli straffet for det.

dersom hun ser på det å forandre mening som et svik. så skulle hun gått i fra han.

ringt og bestillt time til assistert befruktning i danmark.

så hadde hun fått barnet sitt.

Skrevet

Ingen som reagerer på mannen til HI som lurte henne inn i et forhold når han ikke ville ha barn i utgangspunktet? Så vidt meg kjent, er det å ha barn ikke noe man bestemmer og ombestemmer seg om i hytt og pine når man er voksen mann/kvinne.

Two wrongs don't make a right.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

En går inn i et forhold fordi en er glad i personen.. ikke fordi.... om 2 år til så skal vi lage et barn....

utgangspunktet for et forhold er at respekterer hverandre, er glad i hverandre.

en skal ha lov til å forandre mening og ikke bli straffet for det.

dersom hun ser på det å forandre mening som et svik. så skulle hun gått i fra han.

ringt og bestillt time til assistert befruktning i danmark.

så hadde hun fått barnet sitt.

Nei. Man inngår i et forhold med noen hvis man har samme fremtidsplaner, i tillegg til at det er kjærlighet inne i bilde. Jeg kunne aldri gå inn i et forhold med en som ikke ville anse barna mine som sine egne eller flytte sammen med meg. Enkelte kunne aldri tenkt seg å bli sammen med noen som aldri vil gifte seg. Så jo, barn, ekteskap og lignende er viktige premisser når man bestemmer seg for å inngå et forhold med en annen person.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

'

Selvfølgelig gjør det ikke det. Det JEG ville frem til, er at anonyme kun hakker på HI, og synes at mannen er den skadelidende part.

Skrevet

Ingen som har lurt henne til en forhold hun ikke vil inn i.

og jo, en kan faktisk ombestemme seg om en ønsker barn.

det som HI gjorde er en handlig til en drittunge som ikke vet bedre.

Tenk at hun er mamma.. nesten flaut

'

'

Jeg forsvarer ikke det HI gjorde, men hvorfor er det greit for mannen å ensidig ombestemme seg om en ting som var en av premissene for forholdet da?

Noen ganger ombestemmer man seg. Selv om han ønsket seg barn i starten på forholdet kan det ønske gå over, akkurat som det er mange kvinner som har tatt sjansen på at en mann som sier han ikke vil ha barn ombestemmer seg en dag. Kvinnen kunne valgt å flytte fra mannen pga at han ombestemte seg.

Tenk deg en kvinne som forteller mannen tidlig i forholdt at hun vil ha sex hver dag. Etter 5 år synes hun at en gang pr uke er nok. Det gir ikke mannen rett til å voldta henne hver kveld for å få henne til å oppfylle løftet sitt.

Skrevet

Jo, jeg reagerer på at fyren løy om å ville ha barn, og at han presset henne til abort! Ellers så reagerer jeg på hvor flinke folk her inne er til å rette pekefingeren, skulle tro alle andre hadde ærlige, fantastiske forhold. Men så åpner man andre tråder og leser om utroskap, snoking på partnerens pc og mobil, folk som har brukt kredittkortet til å kjøre familieøkonomien på dynga etc - og visp så er man tilbake i den virkelige verden. Skjønner deg veldig godt jeg HI, har selv kjent på den sterke lengselen etter barn. Og når du har gått mange år og lett etter en å få det med, for så å oppdage at han løy om å ønske seg barn, og lure/presse deg til abort gjennom å love å prøve igjen innen to år. Kos deg med spiren i magen du. Hvis han tar seg sammen og blir hos dere er det fint, hvis ikke så blir du nok en flott mor for barnet alene.

Skrevet

Stakkars mann som får et barn han ikke vil ha og stakkars barn, som ikke bare får en far som ikke ønsker det, pluss at han har ei mor som tydeligvis ikke er riktig navla. Lykke til...

Stakkars dame som ble lurt inn i et forhold på tampen av sin fruktbare periode i livet under falske lovnader om fremtidige barn.

Enig i at det er kjipt og dårlig gjort, men det kan ikke sammenlignes med å lure noen til å få et barn de ikke vil ha. Det er en belastning resten av livet. Dessuten har HI to barn fra før. Hadde forstått henne bedre om hun ikke hadde hatt det.

Skrevet

Okey.. så nå er historien at mannen VILLE ha barn.. etterhvert.. å derfor er det bare å slutte på pillen og si at spiral er satt inn?? Ettersom du sniker med det, så må du også ha vist at han fortsatt ikke ville ha på det tidspunktet?

Hva med å sette seg ned med mannen, forklare at nå begynner det å bli på tide. In or out?! Han viste tydeligvis at hun ville ha barn fra begynnelsen av.. vil han plutselig ikke da, så er ikke det grunn til å lure han til det?? Hvem vil ha barn med en som er Så imot?

Egoistisk.. både ovenfor mann og barnet som kommer. Det er ikke snakk om en hundevalp..

Skrevet

Jeg håper dere finner ut av dette i minnelighet. Hvordan forholdet deres blir etter dette er ikke noe jeg skal spekulere i, men jeg regner med det blir en turbulent periode i det minste.

Det mannen din gjorde mot deg var absolutt galt (å tvinge deg til abort), men jeg sliter litt med å se hvordan du kan ta abort når du ønsker deg et barn til mer enn noe annet, under løftet at dere skulle prøve på igjen et par år senere? Det kan hende det bare er meg som er rar der, for jeg har aldri vært i den situasjonen selv, men for meg så skurrer det litt, særlig siden du er villig til å ofte forholdet deres nå. Og hvis mannen har vært så truende overfor deg at du ikke har turt annet, så skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor du ønsker denne mannen som far til ditt barn nå. Men det som har skjedd har skjedd, og nå får dere bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Jeg vil si at jeg skjønner tankegangen din, på et vis, og at du føler deg sveket. Men på et annet vis så synes jeg fortsatt at det er riv ruskende galt å tvinge noe såpass stort som en farsrolle på et annet menneske uten at det er enighet om det. Da er du jo ikke mye bedre enn han, som tvang deg til å oppgi morsrollen.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er nok ikke så enkelt at enten så blir han eller så forsvinner han. Uansett hva han velger, har du bestemt at han skal bli far, noe han har gitt klar beskjed om at han ikke vil.

Mulig det er dårlig gjort av han å ombestemme seg mtp å få barn, men det gir deg ikke rett til å lure han og bestemme at han skal bli far enten han vil eller ikke.

Vi er utstyrt med fri vilje i dette livet, og han har all rett å bestemme at han ikke vil ha barn, på samme måte som du har all rett til å bestemme at du ikke vil bli i et forhold med en som ikke vil det samme som deg.

Det du IKKE har rett til, er å ta et livslangt valg på vegne av han!

Nå leser vi daglig her inne om fedre som ikke tar ansvar for barna sine, som stadig avlyser samvær og som skuffer barna gang på gang. Sjansen for at han ikke blir årets far er vel ganske stor sånn som du beskriver han, og da har du med vitende og vilje utsatt barnet ditt for en livslang skuffelse over å ha en pappa som i utgangspunktet ikke vil ha han/henne.

Det er utrolig egoistisk og stygt gjort av deg. Du skaper to offer for å få viljen din.

Skam deg!

Skrevet

Vist mannen sier nei og du ikkje aksepterer det. Korfor skal GUBBEN altid ha siste PUNKTUMET i detta svaret.

Skrevet

Det som har vært, har vært, og bør dere ha tatt et oppgjør med, og han bør ikke straffes på denne måten iallfall. Når jeg svarer her tar jeg egentlig bare stilling ut fra det du har gjort. Og det er ganske forferdelig.

Hvis dere skal kunne leve med det, bør du enten ta abort (og evt prøve å overtale han til barn senere, si at du slutter på ppillen og at preveansjon er hans ansvar, true med befruktning i danmark hvis ikke han vil gjøre det osv osv, nesten hva som helst er bedre enn det du har gjort), eller du bør lyve til han og aldr ALDRI røpe for han hva som har skjedd, finn en veldig god unnskyldning som ikke spriker som dere kan leve på resten av livet. Jeg er ikke noe for løgn, men det du har gjort er så forferdelig at du kommer til å både knuse han og gjøre han bitter for resten av livet, kanskje til og med hate barnet, det er ikke godt for noen. Stakkars stakkars barn og stakkars stakkars mann.

Skrevet

Vist mannen sier nei og du ikkje aksepterer det. Korfor skal GUBBEN altid ha siste PUNKTUMET i detta svaret.

Fordi det å tvinge noen til å få barn ikke bare er en ufattelig stor byrde for personen det gjelder, det er også forferdelig for det barnet som må vokse opp og ha en far som helst så at man ikke fantes.

Skrevet

Fordi det å tvinge noen til å få barn ikke bare er en ufattelig stor byrde for personen det gjelder, det er også forferdelig for det barnet som må vokse opp og ha en far som helst så at man ikke fantes.

Så det er greit om du ønsker det sterkest på jord. Så da styrer han ditt liv ?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Men en annen ting som jeg ikke skrev over her er at han lovte meg at vi skulle få ett barn innen 2 år.Og nå sier han at han ikke mente det.Så han var ikke 100% ærlig han heller da jeg tok aborten.

Tro det el ei er jeg normalt sett en veldig ærlig person,men den biologiske klokke har tikket over ærligheten denne gangen.

Du sier at det er helt normalt å miste mensen når man har spiral, så du tenkte ikke noe mer over at du fortsatt kan bli gravid, og nå har det seg sånn at du er gravid likevel.

Men da får du holde han unna alt av kontroller og ultralyd, så han ikke får sannheten for en dag likevel.

Men om han lovet deg barn innen to år, hvorfor følte du da at du måtte lyve om at du hadde satt inn spiral?! Den delen av historien din er meg totalt uforstått. Da må du jo nesten hatt en mistanke/følelse av at han ikke ønsker seg barn uansett.

Hadde vært bedre om du hadde satt deg ned med han og fortalt at tiden var inne, to år er godt, og nå blir det enten barn, eller så ryker forholdet.

Han hadde ingen rett til å presse deg til å ta en abort sist, men hadde det vært meg, så hadde jeg vist han døren, om barnet var så høyt ønsket.

Alt jeg kan si er at jeg håper virkerlig dere begge lærer noe ut av dette, og at ungen ikke får svi for det dere begge har gjort.

Skrevet

For det første har Hi to barn fra før, så hun ender jo ikke akkurat opp barnløs pga dette.

For det andre kan hun jo bare gå fra han og prøve lykken med en ny.

For det tredje, om man ikke skal tenke på mannen, så tenk på barnet som vil vokse opp med en far som ikke vil vite av det. å gjøre dette med vitende og vilje mot et barn synes jeg vitner om lite empati fra HIs side.

Og argument nr 3 synes jeg vel bør være det sterkeste hensynet å ta her. Man skal ikke bare tro at når barnet kommer, så vil far endre seg. Hva hvis han ikke vil det og barnet må lide under det resten av livet?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det heter seg da å ta et valg, enten godta at han ikke ønsker barn og leve med han og de to ungene man har, ELLER gå ifra mannen og få det 3 barnet ved hjelp av asistert befruktning i Danmark eller søke etter en ny mann å få barn med.

Uansett hva, så har man ikke rett til å lure en annen til å få barn man ikke ønsker seg.

Skrevet

'

Selvfølgelig gjør det ikke det. Det JEG ville frem til, er at anonyme kun hakker på HI, og synes at mannen er den skadelidende part.

Den skadelidende parten her er jo ikke de voksne, men barnet.

Skrevet

Er du dum, eller berre latar du som??

Mannen kan ikkje nekte dama å få barn, men han kan nekte å vere den som er far til barne. Ser du skilnaden??

Skrevet

oi da... tenk om han var den som tvang på DEG et barn... Tror ikke du hadde følt at du kunne stole på ham,

men håper likevel dere finner ut av det og at det ordner seg :)

Skrevet

Lykke til Hi! Jeg tror nok på ærlighet,

men til alle dere som diskuterer hvordan han ufrivillig blir far. Det er vel ingen prevensjonsmiddel som er 100% sikkre. Hvis han absolutt ikke vil ha barn er det bare en ting som er 100% sikkert og det er avholdehet ;)

Skrevet

men til alle dere som diskuterer hvordan han ufrivillig blir far. Det er vel ingen prevensjonsmiddel som er 100% sikkre. Hvis han absolutt ikke vil ha barn er det bare en ting som er 100% sikkert og det er avholdehet wink.png

Og hvis man absolutt vil ha barn, så skaffer man seg det på annen måte enn ved løgn og lureri.

Skrevet

men til alle dere som diskuterer hvordan han ufrivillig blir far. Det er vel ingen prevensjonsmiddel som er 100% sikkre. Hvis han absolutt ikke vil ha barn er det bare en ting som er 100% sikkert og det er avholdehet wink.png

Det er sant det, men det er allikevel forskjell på å bli gravid ved et uhell og å bevisst gå bak ryggen på mannen for å bli gravid.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gir fortsatt ingen rett til å lyve om at man bruker prevensjon, så man kan lure han til å bli far.

Hadde vært en helt annen sak om hun gikk til han å sa at hun ville ha unge nå, så hun bruker ikke prevensjon fra denne dagen av, så han måtte stå for prevensjonen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...