Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn :D


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode noen?

 

Har en jente på 3,5 som idag slapp en skikkelig rap her hjemme! Også sier hun: Nemmen mamma, da.. Rapte du?! Sett deg på time-out! Måtte nesten le litt av henne bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sikkert flere som har hørt denne fra barna: :)

Dagene er blitt lengre og det er jo lyst langt ut til ti på kvelden. Så når jentungen skal legges ved 8 tiden, og sola fortsatt lyser himmelen kommer det alltid fra henne.

" det er jo ikke natt enda." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søskenbarnet mitt var mindre, klarte hun ikke å si fisk og sa i stede "fitt". Det ble jo litt små morsomt når hun skulle synge "ro ro til fitteskjær", og når hun fortalte at hun hadde på seg "fitte"truse en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb i går, så hadde jeg lagd pølselappskaus. noe som falt i smak bladt de fleste barna, Etter måltidet kom en gutt i 2 klasse og sa at dette var det beste han hadde spist på SFO ..

 

Så sa han.. Du burde melde deg på 4 stjernes middag du :)

 

:):) det var det litt av et kompliment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi på tre år,så i fjor sommer en veldig mørk neger for første gang. Da utbrøt hun " mamma,mamma. Se på han mannen der a!Han var fin han!Han er HELT svart på huet sitt han." Uff..hehe

 

Både jeg og samboeren min har mistet fedrene våre. Vi har også mistet en del eldre kjente av familien det siste året. Derfor er jenta vår veldig opptatt av døden. Vi har liksom prøvd å forklare det på ulike måter..hehe. Så her om dagen når vi var på besøk hos den siste gjenlevende oldemor, kom det fra jenteungen." stakkar deg oldemor. Du er en gammel dame du, og skal snart dø." Godt oldemor tok det med et smil :)

 

Hun kom også med en bra en da hun var to og et halvt.

"Bestefar" jobber i politiet. Dette er selvfølgelig veldig stas, men hun blandet den gangen politi og brannvesen. Så en dag hun kler seg ut i bhg(med brannmannhjelm på hodet) utbryter hun. " Jeg er politimann,og tar slemme folker!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og sønnen min var på vei hjem fra barnehagen en dag (han var rundt 4 år da). Også foran oss gikk en dame. Sønnen min kjente hun fra barnehagen, men fra en annen avdeling enn den han gikk på. Så da sønnen min kjønte at det var dama fra barnehagen, så skrek han høyt: hei sexy! Hun snudde seg og lo. Det var flaut det. Vet ikke hvor han har lært å si det....for det var ikke fra meg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min sitter i armkroken til tante og ser henført opp på henne. Så går blikket til armhulen og hun utbryter: Tante XXX! Du har skjegg under armen din!

 

Hehe.

 

Tante XXX har det med å snakke litt grovt av og til, mye bruk av ord som "dritt" for eksempel. Tante fikk seg noe å tenke på da datteren spurte henne: Er det noe galt med munnen din? Det kommer bare dritt ut av den?

 

Oups.. På tide med en liten språklig makeover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, sønnen min på snart 3 sa til nabojenta:

 

Pappan min er gutt. Han har skjegg. Han har skjegg på halen sin også.

 

Ooookeeeei! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkena mi på 3,5 år er noen ganger litt ubesluttsom angående hva hun vil spise til frokost. I forrige uke så var det en sånn dag.. Først ville hun ha cheerios, men spiste bare noen få skjeer av den. Da ville hun ha en skive med leverpostei. Det fikk hun, men spiste ikke noe særlig av den heller. Da ville hun plutselig ha en skive med prim.. Da sa pappaen at nei, nå har du fått så mange sjanser at hvis du vil ha en skive med prim må du spise opp den første skiven først! Da setter hun seg ned, med furteleppa, og sier: Du har øDELAGT livet mitt! Vi begynner jo å le, og da reiser hun seg opp og sier SAMMA DET! og går inn på rommet sitt. Fjortis much? Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drev med bleieslutt på min datter og tok henne derfor litt ofte på do. Når hun ikke fikk til å tisse sa hun "nei, tissen min virker ikke" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammahenriette

Jeg har en datter på 3 år og her om dagen hadde jeg klubb. Jeg ga henne kvelds, så gikk vi på badet og stellet. Hun la nok merke til at jeg var litt stresset og skjønte at det skulle skje noe, og da vi var ferdig på badet spurte hun om å få mer kvelds. Da forklarte jeg at hun hadde spist, og at hun skulle gå å legge seg. Da blir hun litt irritert før hun sier "Tenk, jeg som har en så snill mamma også vil du ikke gi meg mat, når jeg er SULTEN SULTEN SULTEN!!!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå etter at Kjakan døde, og det ble bestemt at han skulle begraves på statens regning, hadde gutten til venninna mi sagt at det var fordi han hadde vært motstandsdyktig. :D Jeg synes det var en fin måte å si det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en tispe som vi skulle ha valper på, så det ble i en periode mye snakk om løpetid.. Og ungene på 5 og 6 lurte veldig på hvorfor tissen til hunden vår ble så stor (den svulmer opp under løpetid), så vi forklarte så godt vi kunne om løpetid og parring osv..

 

Så en dag satt vi i sofaen da minste sa "se så stor tiss *** har!" så sa eldste "det har jo mamma også, så da er vel hun også klar til å bli parret da"

 

Var veldig glad at det ikke var noen andre enn oss i familien der da ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går / dagen før 17. mai fikk ungene penger til den store dagen av bestemor og oldemor.

 

Litt etter at de har gått sier sønnen min på 4 år: "Nå trenger ikke du kjøpe bilett til 17.mai-toget til meg, for det kan jeg kjøpe selv"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...