Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn :D


Appelsindyret

Anbefalte innlegg

Hahaha!

 

Hørte en søt en (husker ikke helt hvor) om en gutt som stod og lurte på hvorfor mamman sminket seg. "For å bli pen" sier mamman. Hvorpå han tenker seg om litt og svarer "Og så ble du ikke det"..

 

Hahaha! Priceless.

 

Ellers så har vi jo mange fra egne 4-åringer (tror det er i den alderen gullkornene kommer tettest): Mamma, du har skjegg på tissen, pappa har sånn i ansiktet han.

 

Søsteren min sin datter uttalte til moren: Mamma, du har ikke hale du, sånn som pappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hihi! Her var det mye søtt! :)

 

kan vel nesten også nevne søsteren min da hun var liten...

Hun mente fullt og helt på at mamma og pappa ikke var glad i henne (hun hadde ikke fått NOK sukker på CornFlakes'en) og gråt sine modige tårer da mamma spurte "Jammen, hvorfor tror du vi fikk deg da?" da kom det fra søsteren min "Fordi dere ville ha noen som kunne rydde etter dere!!?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene var litt vrange med middagsbordet og ville ikke spise så mye. Jeg sa at Mathias måtte spise 4 biter til for han er 4 år og du Sofie må spise 7 biter til for du er 7 år.

Hun tenker en liten stund og sier så: "Det er ikke rart bessen er så tykk han som er såååå gammel".

Jeg tenkte: "Vær så snill og ikke ta den i neste middagsbesøk med bessen" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GUttungen la seg etter en lang dag med bursdagsfeiring på 5 års dagen hans. Jeg spurte han om det var stas å bli 5 år. Han tenkte seg om og svarte så: "Nei ikke egentlig. Nå har jeg blitt 5 år. Snart blir jeg 8 og så blir jeg 10. Så blir jeg voksen og så blir jeg gammel. Når vi blir gammel begraver de oss og så blir vi til blomster. Mamma jeg har ikke lyst å bli blomst ennå".

 

Ikke bare bare å bli 5 år og begynne å dra på årene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til fra guttungen her(3,5). Han hadde vært litt trøtt og sliten i bhg, så de ansatte hadde spurt om han hadde sovet lite om natta. Da hadde han sagt : "ja, jeg måtte stå opp å bytte bytte bleie på søstra mi i natt, for mamma og pappa sov." trodde jeg skulle dø når de fortalte det. Hvor tok han det fra liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 3,5 år i jula i fjor og ble fra seg av sorg når vi skulle hive ut juletreet etter jul. Når jeg spurte han hvorfor han ble så lei seg sa han: " julenissen ble lei seg når vi hev ut treet og så ville han ikke komme tilbake med pakker til ham"... Når jeg spurte hvilken pynt han ville ha til bursdagen sin i sommer kom det kontant - "juletre"! så jula har åpenbart gjort inntrykk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 4 åring spurte meg en dag om det var sant at menneskene kommer fra apene. Jeg ble litt imponert over at han allerede hadde lært Darwins lære, og svarte at mange tror at menneskene stammer fra apene. Har jeg vært ape da jeg var liten? -spurte han videre. Nei, det er mange, mange år siden menneskene ble utviklet fra apene. Ja, nikker han, det er så lenge siden at det bare er bestefar som har vært ape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag jeg og min nevø på da 4 år var på kjøpesenter, måtte han fryktelig på do. Jeg åpnet døren når han var ferdig og sa at han måtte huske å vaske seg på hendene. Da svarte han "Men pappa har sagt at jeg ikke trenger det før jeg har fått hår på tissen"

 

Året før var vi i spania, og jeg lærte han en uskyldig "Yo mama" vits. Litt etterpå kommer min søster og svoger inn i leiligheten, også sier nevøen min "Yo mama, you fat!" Det var kun denne ene gangen det skjedde, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten spurte jeg bestefaren min ; " Bestefar, når du var liten var det gamledager ikke sant?" Han svarer så klart ja(var vel 47 eller noe). Meg: "Fantes det dinosaurer da?". Han lo godt kan du si, selv om jeg var veldig seriøs ;)

 

Lillebroren min var vel 2,5 år da han gikk inn på badet når faren min dusjet. Pappa merket ikke at han sto å kikket en stund, hvorpå han utbryter: " PAPPA! Du har hår på tissen! Det var jo luuurt". Ha ha ha, fattern låste døra etter det ;)

 

Kom til dagmammaen min (ca 4-5) og var pottesur. Hun spør hvorfor jeg var så i dårlig humør?..

 

Meg: " Jo du skjønner det at mamma slengte meg ned trappa, tok hjertet mitt å tråkket på det etterpå. Er ikke rart jeg er sint!" He he he. Fikk ikke lov til å ha på meg brudepike kjole hos dagmamman ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da nevøen min fikk vite at jeg var gravid får første gang, presterte han å si at tante du må jo sove me truse på om natta. fikk meg en godt latter da :)

 

så etter at babyen var kommet ut kom det følgene fra han.

Tante du må reise til legen å få en sprøyte. jeg sporte da selvfølgeli vilken sprøyte da? jo svarer han, en sånn som gjør at du ikke kan få flere barn ;)

trur det var en 4 åring som hadde vært med mamma til legen når hun fikk p-sprøyte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til min kusine kom forsent til skolen en dag i 1 klasse... læreren spurte hvorfor han kom for sent hvor han da svarer " jo, du forstår... mamma fant ikke bhen sin, men tilslutt fant hun den.. oppå skapet. :)

 

 

Dattera til en venninne hadde finne saksen som så mange barn gjør. Hun hadde klippet luggen sin og kom litt forskrekket til sin mor og sa: " mamma, det ble ikke helt slik jeg hadde tenkt"

 

Svogeren min når han var 4 år. Jeg sto å ordnet meg på håret og han sto å fulgte veldig fasinert med. Jeg spurte om det så bra ut og han svarte " fantastisk, og det ser bra ut bak også" :) lurer på hvilken jobb han har når moren hans fikser håret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har storesøster (3,5) store planer om hva hun skal bli når hun blir stor. Hun skal nemlig bli en stooor kanin, med store ører og som kan hoppe kjempe langt ;) Ikke lett å forklare til en tre åring at det blir litt vanskelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ett innlegg her om ei med saks. Søsteren min var også veldig glad i saksen da hun var liten, noe som har resultert i ett arr ved nesen, en fin klipp før foreldrenes bryllupp, og ny telefon.

 

Pappaen vår sto å pratet med mamma i telefonen(dette var en slik med ledning), da lillesøster på ca 4-5 kom bort med saksen. Det siste min mor hørte før det ble stilt i andre enden var: "Pappa, ska æ kli ..." Her spørr vi mens vi handler, for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter ( 3 år) sto utfor barnehagen sammen med meg i morgest, før det åpna. Også spurte hun: "Mamma, kan du synge hode-skuldre-kne og tå sangen"? ( vi frøs) Måtte sant som si, fortelle henne at mamma er jo ikke no flink å synge. Så ble det stille en liten stund så sa hun: NEI DET ER DU IKKE! :)

Haha, godt man får sannheta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på noen venner vi ikke har sett på en stund, og måtte kommentere hvor stor gutten på 3-4 var blitt siden sist. Han svarer da: jeg har til og med vokst hull i sokken min jeg. Vil du se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten vår på 3,5 kom inn på soverommet vårt og skulle vekke få oss opp.

 

han starter med å vekke pappa.

 

han dytter på pappa`n og sier pappa, pappa du må våkne.

trodde jo noe kansje var galdt.

plutselig så sier han jeg har stor tiss.

 

da måtte jeg le ganske bra på andre siden av senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min storebror var en svært snakkesalig toåring (faktisk ganske imponerende) og kunne fint finne på å smyge seg over til naboen når mamma hadde et uoppmerksomt øyeblikk. Han banket på og ventet tålmodig til naboen åpnet.

 

Naboen: " Neimen, hei Martin! Er det du som kommer på besøk?"

Storebroren min kikker nysgjerrig og granskende bak henne. Hun stirrer spørrende på han, før han møter blikket hennes.

Storebror: Jah. Skulle bare se om du hadde vaska.

Også snur han og tusler hjem igjen.

 

En annen en:

Jeg var tre eller fire år og skulle be aftenbønn:

"Kjære Gud. La det ikke bli sult og sott og krig i verden. *tenker seg om* Jaja, krig blir det vel uansett - men la det bare bli i kina!"

 

Uff:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte gutten vår på 3,5 år;

Hva ønsker du deg til julegave da?

Han: Kaptein Sabeltann-ansikt!.....øhh...men da måtte jeg jo ha byttet ansikt da, det går jo ikke!

:-)

 

Vi hadde nettopp landet på flyplassen på Grand Canaria og jeg måtte på toalettet, og 3,5 åringen måtte være med meg inn.

Som syden-land flest OG flyplasstoaletter kan det lukte litt annerledes enn norske toaletter.....så da vi kom ut av toalettet igjen utbrøt han høyt: "Syden lukter bæsj!" For et supert førsteinntrykk gitt!

 

Stormen Berit hadde slått inn over land og det knaket i huset og bråkte mer enn vanlig.

Jeg og min mor drev og snakket om at det er "Berit som er her og bråker og blinker med lysene (lyn og torden)" osv til 3,5 åringen.

Da spurte han meg ved leggetid; "Mamma, drar Berit i morgen? Hun bråker sånn! Jeg får vondt i ørene mine (og holder seg for ørene)"

Han igjen; "Hvor har hun bilen sin forresten?"

 

Ikke enkelt å være liten og skjønne at Berit er en storm og ikke en guffen dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel ca 2 år og hadde akkurat lært å prate. Så var jeg hos tannlegen for første gang og han hadde piggsveis. Når han var ferdig med sitt så strakk jeg frem armen og tok han på hodet, og sa; Er det gress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene på 5 og 7 skulle få nye rom og jeg planla å kjøpe cd-spillere til dem.

 

Jeg: Siden dere er blitt så store jenter nå , skal dere få litt flere "storjente-ting" når de nye rommene er klare!

 

7-åring: Hva da??? BH???

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min går i natur bhg. Der har de jo ikke innlagt vann så barna vasker hendene med anti-bak. (Sprit)

De voksne i bhg kalder det bare for sprit.

 

Så sitter vi på Peppes med hele familien, og resurangen er helt full. Pizzaen kommer på bordet å vi skal til å spise. Da roper sønnen min "Jeg har ikke fått sprit"

 

FLAUT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt på 2 år sa dette i selskap vi var i i dag, og moren hvisket det til han ;)

 

- Pappa, PAPPAAAAA..... jeg har bæsj i bleia! PAPPAAAA..... jeg har bæsj i bleia!!

 

Så kommer far tilslutt bort, og løfter gutten opp fra mors fang. Og sier at da må de skifte. Ja, sier gutten, da må vi skifte bleia mi :)

 

Så da klarte både mor og sønn å lure far til å skifte ;) hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min ville se film og maste veldig.

 

"Kan jeg se fimmel" Jeg og søstra mi var ikke så gamle da og syntes hun var kjempe morsom som sa fimmel.

"Kan du si film" sa vi og lo

 

Tilslutt satte hun henden bestemt i siden å sa VIDIO. Veldig komisk der og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min 4,5 år

"Du er ikke bare mamman min" Jeg "Du er vennen min også"

Han:

"Også er du prinsessa mi" <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...