Eeniemeenie Skrevet 29. april 2012 #26 Skrevet 29. april 2012 Hehe, synes alle gullkorn her inne var hysterisk morsomme å lese:) Kom på en til med jenta min. Hun har en Hinkel-pinkel figur som lager lyd, om noen av dere kjenner til den? En dag hun sto å lekte med Hinkel-Pinkel som konstant spør "Hvor er teppet til Hinkel-Pinkel?" ble hun så irritert at hun ropte høyt til figuren sin: "Jadajada, du skal få det derre teppet ditt. SLUTT å MAAAS" Huff altså
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #27 Skrevet 29. april 2012 ei venninne har 2 barn på 6 og 3 år. ved frokostbordet en dag spurte gutten på 6 år sin mor om hva som kom først av høna og egget.. da kom det veldig kjapt fra den 3 år gamle jenta: høna! hvorfor det da? spør mora litt forbauset. jo for egget kan jo ikke gå!! sier jenta og smiler. det var liksom helt opplagt det at høna måtte komme først da..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #28 Skrevet 29. april 2012 Datteren min på 3 sier ved middagsbordet: Dette kjøttet var deilig mamma, nesten som tyggegummi.... Sønnen min sier til pappa'n at :mamma putter tyggegummi i rompa mi, og det liker jeg ikke!!! (stikkpille) Vi var også på sykehuset og ei sykesøster puttet urinpose i bleia hans for å ta urinprøve. Han var da overbevist om at hun putta kjeks i bleia hans. En mor som til stadig stapper tyggegummi opp i rompa hans, og ei annen som putter kjeks i bleia. Frusterende for en liten tass;-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #29 Skrevet 29. april 2012 En ganske flau en... Var en dag jeg var sliten og lei, og typen spurte om jeg hadde fallt i mensgryta da jeg var lita. På fredag da jeg skulle hente mellomste på 4 år sto jeg å snakket med ei av de som jobber der. Et gullkorn han hadde hatt den dagen var " mamma va veldi sur ein dag, pappa seie hu he falt i mensgryta da hu va like lita som me"... Uff, regner med de får servert mye mosomt de som jobber i barnehagene En historie jeg fikk vite av søsteren min, om hennes barn da de var små. Jenta var veldig aktiv og plaget broren hele tiden uansett hva han gjorde. En dag han satt å så på film, klarte hun selvfølgelig ikke å dy seg og bare måtte plage. Så kom det så stille å rolig fra gutten "når du blir mann og e bi løve, då ska e SPISE dei!" Så var det en dag storebror sto og tisset på do, og lillebror på 2 ville også prøve. Han prøvde, men det kom ingenting. Så utbryten har " den e øøøølagt, øøøølagt. Lillemann virke ikke lenger" Haha, lo så jeg grein!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. april 2012 #30 Skrevet 29. april 2012 Hahaha jeg har ledd så jeg ristet her i sofaen, samboern har bare sett rart på meg! Har ingen fra min egen enda, men nevøen min (han var rundt seks) klapset mammaen på rumpa når hun pakket varene sine på Rema og gaulet «neeei så tjukk du har blitt!» ;-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. april 2012 #31 Skrevet 29. april 2012 Forøvrig liker jenta mi å leke "pikkpikk" på gulvet her. Dere vet, sånn man gjør når man lager smørbrød og sitter på et teppe og spiser dem.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #32 Skrevet 29. april 2012 Jeg pleier ofte å gå og gaule og synge, gjerne poplåter, og en dag sa toåringen min, mens hun holdt seg for ørene: "Mamma, slutt og syng! Hoff!" Klar tale det ja
Anonym bruker Skrevet 29. april 2012 #33 Skrevet 29. april 2012 Jeg, svigerinna mi og sønnen min på 2.5 år satt på restaurant en gang. Det var for et par år siden. Svigerinna mi tok sønnen min på fanget sitt og koste med han. Plutselig tok han begge hendene på puppene hennes (en hånd på hver pupp) og så bort på nabobordet og sa: fine pupper. Svigerinna mi ble knallrød i ansiktet og jeg brølte ut i latter. Klarte ikke å holde meg. Og de som satt på bordet ved siden lo godt dem også.
Lillepromp blir storesøster Skrevet 29. april 2012 #34 Skrevet 29. april 2012 Da jenta mi nettopp hadde fylt to spurte hun meg "Mamma? Har du baby i magen?" Jeg svarte "Nei..." Da så hun litt lei seg ut i to sekunder før et forventningsfullt smil bredte seg i ansiktet hennes og hu sa "Har pappa da???" Da måtte jeg le litt før jeg nok en gang knuste drømmen om å bli storesøster.
Light of my life Skrevet 29. april 2012 #35 Skrevet 29. april 2012 Aaaaah, så deilig Sitter her og klukker for meg selv - you guys made my sunday Har desverre ingen historier å gi tilbake, siden min ikke snakker ennå, men gleeeder meg til den dagen det blir min tur til å få servert gullkorn som dette
min<3 Skrevet 29. april 2012 #36 Skrevet 29. april 2012 I min dialekt er det vanlig å si vasshøl til vanndammer. Jeg pratet visstnok ganske tidlig,men jeg vet ikke helt hvor gammel jeg var. Jeg, mamma og bestemor gikk i Oslo etter en regnværsdag da jeg plutselig roper ut: Mamma, her var det mange rasshøl Jeg hadde besøk av ei nabojente, vi var rundt 3 år. Da hun skulle gå hjem hører mamma henne i gangen rope ut: De ævla døvla. Hehe skal ikke være lett med gummistøvler
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. april 2012 #37 Skrevet 29. april 2012 Jeg har ledd høyt flere ganger nå denne tråden er super! Mille prater litt mest i enkeltord, men vi satt på cafe her og dagen og det var en del gamle damer som skulle bort og klemme og kose og prate og pludre, mini ble visst lei av de og ville spise bollen sin i fred så da det kom nok en dame bort tok hun hånden opp og så rett på damen mesn hun vinket HADEEE! Hehehe viktig å kunne si ifra ja
kaklemor Skrevet 29. april 2012 #38 Skrevet 29. april 2012 Jeg har en gutt på 5 som sa i dag at han hadde så lyst å være med når jeg skulle føde.. jeg begynte å fortelle om at det ikke var den beste plassen for et barn å være siden det er så vondt for mammaen å få babyen ut, men etterpå derimot, da kan han komme." Men det er jo mye som er mer vondt mamma, som f.eks å få handa spist av ein hai".... jada... siden jeg ikke skal få handa spist opp av en hai så kan han jo være med..hvor ille kan det være liksom ;)hihi Hehe! Sånn er dét bare :-D
Gjest Heartbroken Skrevet 29. april 2012 #39 Skrevet 29. april 2012 Sønnen min og jeg sto i kassekø og en eldre, ikke veldig gammel, dame sto bak oss. Gutten ser opp på henne og sier "du er gammel!". Dama svarer at ja, det er jeg. Han tenker litt og sier høyt, "da dør du nok snart".... En annen gang og en annen kø, men i den samme butikken, sier han veldig høyt og tydelig "mamma, skal vi betale for disse varene?". Akkurat som vi ikke gjorde det HVER gang, liksom... Han var veldig tidlig til å snakke, så han hadde utrolig mange gullkorn
Synne 2007<32012 Skrevet 29. april 2012 #40 Skrevet 29. april 2012 Sønnen min har alltid vært veldig glad i yoghurt, så hver gang vi var i en butikk så løp han til kjøleskapene med yoghurten. En dag ville han ha Activia-yoghurt og jeg sa nei å prøve å forklare at det var sånn som man måtte spise hvis man ikke fikk til å bæsje. Han slo seg til ro med dette og fant seg en annen en. Neste gang vi gikk i butikken, så løp han til kjøleskapet, som vanlig, mens jeg sto et stykke unna. Plutselig hører jeg "MAMMA, KAN JEG Få BæSJE YOGHURT IDAG?"(med skikkelig bergens trykk på ordet "bæææææsje") Og som i butikker flest, så er det alltid en del folk... Så om jeg var pinlig berørt? Ja :-) Dette har skjedd mange ganger siden da, og det er alltid like flaut når folk rundt meg begynner å fnise og hviske
Synne 2007<32012 Skrevet 29. april 2012 #41 Skrevet 29. april 2012 Også pleier han å spørre de som er tydelige "unorske" trekk om de kan norsk... Aner ikke hvor han får det fra
Gjest Heartbroken Skrevet 29. april 2012 #42 Skrevet 29. april 2012 Mormor skulle hente snuppa i barnehagen, men hun var helt oppslukt i leken så mormor lente seg mot veggen og ventet. Etter en liten stund blir mormor oppdaget og snuppa sier "åh, står du der" - litt forvirra. Mormor svarer at "Ja, trodde du kanskje at det var en fe som sto og passa på deg?" Da kom det tørt fra treåringen "nei, trodde heller det var en kalkun"
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #43 Skrevet 30. april 2012 Hehehe... jeg ler!! En gang da sønnen min var 3 år var han inne på do med bestemor som tisset.... idet hun reiser seg for å ta på buksa hyler guttungen ut... Du har glemt å klippe deg du!! Og peker mot tissen.... Haha, hun var litt småflau, men jeg lo godt
Linerlen og pipipen Skrevet 30. april 2012 #44 Skrevet 30. april 2012 Nevøen min på straks 3 år skulle fortelle om kroppen sin, og ramser opp: Her er øyet, her er nesa, her er magen og her er kukken... jadda Lurer på hvor han har plukka opp den hen!!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #45 Skrevet 30. april 2012 Hørte om en liten gutt som hadde sagt "ha det på badet din gamle sjokolade" til bestefaren sin da kista ble senket ned i jorda. Syns den var ganske søt
Anonym bruker Skrevet 30. april 2012 #46 Skrevet 30. april 2012 Jeg var tenåring og passet en gutt som var tre. Han var liten for alderen, vi skulle ta buss og de under tre år gikk gratis. Jeg hadde instruert han grundig i at hvis buss-sjåføren spurte så var han bare to, snart tre (lovte han is i bytte ) Dette var han helt med på og jeg betalte. Etter å gått to skritt inn i bussen bak sjåføren, så sier den lille skjønne gutten min : .....(navnet mitt) kan jeg få være tre år nå??? Da hørte jeg buss-sjåføren lo høyt.
rosa og en blå Skrevet 30. april 2012 #47 Skrevet 30. april 2012 Mine barn var 3 og 4 år. Og vi snakket om døden, og hva som skjer. Hun på 4 sa: "Då reiser vi opp til himmelen, men det tørr hun ikke.. ikke uten fallskjerm". Så sitter han tøffe på 3 og tenker, og svarer: "Men det tørr jeg" Noen uker senere, mistet hun på 4 en valiumballong som for rett til værs. Hun begynte å gråte. Mens lillebroren tok handen hennes og sa: "Det er bere bra, no får Jesus noe å leke med i himmelen".
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. mai 2012 #48 Skrevet 1. mai 2012 Mine barn var 3 og 4 år. Og vi snakket om døden, og hva som skjer. Hun på 4 sa: "Då reiser vi opp til himmelen, men det tørr hun ikke.. ikke uten fallskjerm". Så sitter han tøffe på 3 og tenker, og svarer: "Men det tørr jeg" Noen uker senere, mistet hun på 4 en valiumballong som for rett til værs. Hun begynte å gråte. Mens lillebroren tok handen hennes og sa: "Det er bere bra, no får Jesus noe å leke med i himmelen". Valiumballong???!!!!???!! Hahahaha : D
alvemamma Skrevet 1. mai 2012 #49 Skrevet 1. mai 2012 Størsten her pratet tidlig - og mye. Jeg burde skrevet ned alt han kunne finne på å si! En gang, på besøk hos min onkel og tante, satt han fredelig på gulvet og lekte med Lego. Vi voksne snakket lavmælt om min andre onkel som lå for døden (altfor ung, for øvrig). Småen på 3 år virket til å være ganske så oppslukt i egen lek, men plutselig snur han seg og sier bestemt: "Når jeg blir voksen, skal jeg finne opp en levespray! Jeg skulle sprayet på folk så de ikke måtte dø!" Noe sånt hadde vært kjekt å ha... En annen gang, det var like etter toårsdagen hans, har jeg gjort et opptak med mobilen der han synger "hu-eda mejj sååånnt baaaan han va, ejj vælle tenka kaaannn, ejj vælle tenka ka-a-annn." Senere, når han får høre opptaket, så han alvorlig på meg og sa "Mamma, det er ikke syng!" Til "rosa og en blå": Valiumballong? *dagens latterkule*
mamman t go`gutta Skrevet 1. mai 2012 #50 Skrevet 1. mai 2012 Min 6 åring kom løpende ut fra badet en kveld. Iført bare en boxer på hode, mens han ropte " her kommer svigermors skrekk" :-) Og kan tenke meg Jesus koser seg storveis med den valiumballongen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå