Gå til innhold

Jeg var på graven til pappa i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på graven til pappa i dag for å plante noen blomster og mens jeg graver i jorda kommer det fra 5 åringen min: Si i fra når du kommer til skjelettet da mamma..!

He he, da kunne jeg ikke gjøre noen annet enn å le..

Har dere noen gullkorn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakket om ferie i dag og da kommer det fra 8-åringen: Jeg gleder meg så fælt at jeg holder på å dø av gledsomhet!

Må være en fin måte å dø på ;)

Skrevet

Moren min er på aldershjem og er ganske dårlig.

En dag etter at vi hadde vært på besøk der sa datter min på 4 år "når du blir nesten død mamma, så skal jeg passe på deg" Snille lille jenta mi som skal passe på den halvdaue moren sin:)

Skrevet

Måtte le av den lille dattera vår i kveld. Da hun så Duplo-høna, sa hun høyt og tydelig: "øne lukk" (Høne klukk).

Det ble så komisk.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har en litt morsom om fetteren min. Han var ikke gamle karen da han satt på fanget til mormor og kikket lenge på henne. Så sier han: "Mormor du ligner på en blomst". Gamle mormor rødmer litt, smiler og blir glad. "Hvilken blomst syns du at mormor ligner på?"

Da svarer fetteren min: "En sånn hvit en som du kan blåse på og så flyr alt det hvite høyt oppi lufta"

:D

Skrevet

Har en liten jente på 2 år, og her en dag skulle hun bli med inn på vaskerommet da jeg skulle vaske litt klær. Hun har ikke vært der så mange ganger, og da jeg åpnet døren stoppet hun opp og så på meg med store øyne, så sa hun "Mamma! Her er det rotete, du må rydde! ish".

Hadde en veninne på besøk som har fått en liten baby for 1 mnd siden. Hun satt å ammet så gikk lillemor bort og sa "Jeg vil spise av den puppen" :P

Kommer nye ord og setninger hele tiden, ler så jeg holder på å grine innimellom!

Skrevet

Stemora mi fortalte at fetteren hennes hadde sett på moren sin sminke seg og lurte fælt på hvorfor hun gjorde det. "For at jeg skal bli pen" sa hun. også hadde han sittet lenge, helt stille og studert henne før det plutselig kom "også ble du ikke det"... :P

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 som sa i dag at han hadde så lyst å være med når jeg skulle føde.. jeg begynte å fortelle om at det ikke var den beste plassen for et barn å være siden det er så vondt for mammaen å få babyen ut, men etterpå derimot, da kan han komme." Men det er jo mye som er mer vondt mamma, som f.eks å få handa spist av ein hai".... jada... siden jeg ikke skal få handa spist opp av en hai så kan han jo være med..hvor ille kan det være liksom ;)hihi

Skrevet

Min lille 6 åring satt leeenge og så på magen min. ( som er alfor stor og slaskete)

Så så han på sin egen mage, og sa: " Det er godt jeg er lik min far" :-)

Og det er jeg helt enig i.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Stemora mi fortalte at fetteren hennes hadde sett på moren sin sminke seg og lurte fælt på hvorfor hun gjorde det. "For at jeg skal bli pen" sa hun. også hadde han sittet lenge, helt stille og studert henne før det plutselig kom "også ble du ikke det"... :P

Hahaha! Nå lo jeg godt her :D

Skrevet

Søsteren min var 5 år da hun satt på dolokket og skravlet mens mamma dusjet, da hun kom ut av dusjen kommer det imponert fra jentungen:

Du har så laaaaange fine pupper du mamma!

Jeg har en bror som er mange år yngre enn meg og en gang var vi på butikken hele familien, husker ikke hvor gammel han var men det var ihvertfall før skolealder. Ved en av reolene sto det en ung mann på toppen av en stige og stablet noen esker på toppen av hyllen. Broren min så fælt på han for dette var en ganske mørk gutt med skikkelig afrohår. Så kommer det høyt og tydelig, og gravalvorlig: Se mamma, der på stigen står det et troll!

Gutten på stigen lo så fælt at han nesten datt ned, han fikk helt krampe :)

Skrevet

Datteren min sa for mange år siden,da hun satt på fanget mitt ute i sola: Mamma, du holder på¨å løsne,-mens hun strøk hånda på huden min.... hehe...tør ikke tenke på hva hun hadde sagt idag;)

Skrevet

Min er kanskje mest morsom for oss som var tilstede? Gutten vår på 16 måneder er veldig glad i å rope "der" i alle sammenhenger. I går da vi skulle spise ropte han det for hver skjefull mat som kom. Da ble det mye tull og lite gaping, så til slutt måtte jeg bare lure inn mat mens han snakket. Når mat treffer tunga, sier gutten alltid "mmm". Resten av måltidet hadde vi altså en gutt som gjentok "dæææmmm" (Damn) og foreldre som måtte anstrenge seg for ikke å le høyt. :)

Skrevet

Tja, kan jo ta noen ang døden siden du er inne på det;

Min farfar, jentas oldefar, døde første nyttårsdag. Dette har vi jo snakket litt om, siden hun er såpass stor at hun lurer på hvor oldefar er.

Da har vi nøkternt og fint forklart at han er død, at kroppen hans er begravet ved lekeplassen på kirkegården (er en barnehage rett i nærheten, vi pleier leke på lekeplassen de gangene vi besøker graven), samt at sjelen hans er i himmelen.

Dette med himmelen er jo veldig fascinerende, og en dag kom det kontant: "Men da må han sitte fint og være veldig forsiktig så han ikke ramler ned!"

Og når vi skal besøke graven, sier hun alltid at hun skal gå og "leke med oldefar". :)

Skrevet

Kom på en ting til;

Hun er jo veldig opptatt av hva folk heter, og kan navnet på meg, pappaen, mormor & morfar osv.

Litt vanskeligere med farmor og farfar, uvisst av hvilken grunn. Da har pappaen fortalt henne at farfar, han heter det samme som kronprinsen (Magnus).

Så var vi i familieselskap hos dem en dag, og hun ble spurt om hun visste hva farfar het. "Kronprinsen", svarte hun lett.

Som om ikke dette var nok, spurte vi hva farmor het. Da kom det kontant, uten nøling; "Kjerringå!"

Hehehe. :)

Skrevet

Gutten min sa til meg en dag: "Mamma, du har store pupper der nede." Samboeren min lo godt, og sa snur sønnen min seg mot ham og sier: "Og du, du har store pupper der oppe." Da lo jeg så jeg nesten grein. ;)

Skrevet

Vi skulle ha fiskeboller på brødskiva til frokosten i dag, men jeg hadde glemt og dekke de på. Mannen min spør da "hvor er fiskebolla mi?"

Vår datter på 2 år svarer da helt seriøst "der er tjukkebolla di" og peker på meg! Far spør "tjukkebolla?"

"ja", svarer hun, "Mamma er tjukkebolla di"

Tuuuusen takk, liksom.

Skrevet

Min yngste hadde hørt en flott sang på radioen før vi gikk inn i butikken rett før påske. Han er ikke av den sjenerte typen så mens vi sto i det som må være tidenes lengste kassakø bestemte han at han kunne jo like gjerne synge litt.

Så han gauler ut av full hals " LalalalLALA WE WILL WE WILL FøCK U!"

*die*

Skrevet

Gutten vår på 4,5 år er av den typen som snakker mye. Veldig mye! Og over alt, også ed bordet. Noe som resulterer i at han kan bruke ganske lang tid på å bli ferdig med å spise. En dag ble det tydeligvis litt for mye som eldstemann på 9,5 år.

Etter en lang remse fra 4 åringen som fortsatt har nesten hele porsjonene igjen bryter 9 åringen inn med "XX, om du bare hadde spist like mye som du snakket, ville du vært ferdig for lenge siden!". Så tenker han seg om i noen sekunder, og legger til: "Eller... Nei, forresten. Om du hadde spist like mye som du snakker hadde du vært kjempetjukk nå!". Kan være den er litt situasjonsbetinget, men vi holdt på å le oss i hjel.

Samme pratsomme 4 åring maste nesten hull i hode på meg en dag. Til slutt sier jeg til ham i et litt oppgitt tonefall: "Vet du hva, du snakker hele tiden du!". Da kommer det indignert i retur: "Ne-hei det gjør jeg ikke så, for om natten sover jeg, og da er jeg helt stille så!" Joda, det er sant det ;) Han har ganske mange gullkorn egentlig, men mange er situasjonsbetinget da så da blir det ikke like morsomt når en gjengir dem.

Skrevet

Har en litt flau en:)

Datteren min som var ca 4 år den gangen kom ned på badet til morfaren som sto og barberte seg og betraktet han litt før hun sier:Barberer du deg morfar?Det gjør mamma på tissen og!..Uff..:)

Men hun har en annen fra hun var 3 år.Dette var om vinteren og vi skulle avgårde tidlig på morgenen og det var fremdeles mørt ute,og hun gikk utenfor mens jeg holdt på å ta på skoene mine.Og plutselig ropte hun på meg litt oppkavet eller ivrig så jeg måtte jo bare løpe ut og da sier hun:Se mamma,himmelen har pyntet seg!

Hehe,hun var så imponert over alt glitteret der oppe:)

Skrevet

Har en fra min nevø på 8 år;

Her forleden spurte han indignert sin mor:

"Duuuu? Hvorfor er det sånn at vi alltid ser trusa di hver gang du bøyer deg ned?"

Skrevet

Eller sønnen min som mente at bestemor ikke kunne overnatte her. Hun var jo for tjukk til å sove på sofaen..;)

Skrevet

Jeg var på graven til pappa i dag for å plante noen blomster og mens jeg graver i jorda kommer det fra 5 åringen min: Si i fra når du kommer til skjelettet da mamma..!

He he, da kunne jeg ikke gjøre noen annet enn å le..

Har dere noen gullkorn ?

Min nokså aktive 3-åring lekte kafé idag, og spurte ut av det blå;

"Mamma, hva vil du ha"?

Meg: "litt fred og ro, takk"

Mini: Nei dessverre det har vi ikke, men du kan få pizza!!

Gjest Miryks
Skrevet

Vi pleier å si til jenta mens vi spiser "Deeer har du litt plass" mens vi pirker henne på magen.

Hun gjorde det samme på meg, bare på puppen.

"Oi, mamma, du har kjempemasse plass!!" utbryter hun. Også kjenner hun på magen min, og sier "Den ser ut som ballongen min. Lite luft, så den er slapp".

Vi satte maten fast i halsen, jeg og pappaen (o:

Skrevet

Venninna mi måtte ha med seg sine to barn inn på toalettet på et handlesenter. (de var 3og 1 år) hun har mensen og prøver veldig diskret og få byttet tampong. Eldste jenta på 3 får jo selvfølgelig dette med seg og hyler ut :Æsj maaammmma hva er det???? Har du hatt den i rompa?? Venninna mi rekker nesten ikke å svare mellom hvert hylende spørsmål...uuuæææ det er blod på den. Neeeei mamma jeg vil ikke ha sånn i rompa, neeeeei ikke i rompa mi. Vennina mi prøver febrilsk og hysje på jenta og forklare at hun ikke skal få en sånn i rompa. Da de endelig kommer seg ut av doen er det kø med ca 4 damer utenfor...hun takler ikke å se opp en gang,men bare skynder seg u av senteret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...