ellen-propellen Skrevet 15. april 2012 #1 Skrevet 15. april 2012 må være: du spiser for lite til å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #2 Skrevet 15. april 2012 må være: du spiser for lite til å gå ned i vekt. Aldri hørt om at kroppen går i sparemodus du da? Eller hvordan forbrenningen fungerer?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #3 Skrevet 15. april 2012 Jeg fikk beskjed ifra legen min at jeg spiste for lite og for skjelden (derfor gikk jeg ikke ned i vekt.) Alt jeg spiste, la jeg på meg av. Slik var min dag før: Frokost kl 12-13 Mat kl 16 ca. Varmmat/kveldsmat kl 20-21. Nå spiser jeg: frokost kl 8 mellommål kl 10 lunch kl 12 middag kl 15-16 mellommål kl 18 kvelds kl 20. Siden midt i januar har jeg tatt av med 7kg
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #4 Skrevet 15. april 2012 Jeg spiser ett eller max to måltider om dagen. Holder meg til ca. 1300 kcal pr. dag. Går ned i snitt en kg i uken.. Har gjort det i sju uker nå...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #5 Skrevet 15. april 2012 Ehh, ikke dumt, men helt riktig. Får kroppen lite mat begynner den desperat å spare på det som er. Spise du mer, og sunt, øker forbrenninga å kroppen tørr å gi slipp på det du har...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #6 Skrevet 15. april 2012 Hvis dere tror dette stemmer, hvor har dere det fra? Hvorfor er ikke alle anorektikere feite da, satt på spissen?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #7 Skrevet 15. april 2012 Jeg spiser ett eller max to måltider om dagen. Holder meg til ca. 1300 kcal pr. dag. Går ned i snitt en kg i uken.. Har gjort det i sju uker nå... åssen klarer du få i deg 1300 kcal om du kun spiser ett eller to måltider om dagen? Da må enten de måltidene være veldig store og usunne, eller så må resten av kcal komme av drikke? Dette er forøvrig et seriøst spm, ikke et forsøk på å være frekk, selv om jeg kan se at det kanskej ser sånn ut
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #8 Skrevet 15. april 2012 må være: du spiser for lite til å gå ned i vekt. du har skrivd mange dumme innlegg her inne du, propellen, men dette tar vel kaka Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har peiling på
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #9 Skrevet 15. april 2012 Spiser du for lite settes forbrenningen ned og det blir vanskeligere å gå ned ved å spise normal mat. Men det er klart at spiser du lite nok går du ned, om det var sånn at man ikke gikk ned i vekt ved å spise for lite ville det ikke finnes anorektiske mennesker, og de som var i konsentrasjonsleire osv ville ikke bli magre. Du må jo skjønne forskjellen her, skal man ha en normal forbrenning og leve på normale mengder mat må man spise nok til å holde forbrenningen oppe. Men selvfølgelig blir man mager om man spiser altfor lite. SAmtidig blir man underernært og syk.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #10 Skrevet 15. april 2012 Anoretikere spiser jo nesten ikke noe i det hele tatt. MEN når de først begynner å spise slik de normalt gjorde, så vil de legge på seg mer enn de gjorde av samme mengde mat før de ble syke.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #11 Skrevet 15. april 2012 Det er ikke vanskelig å få i seg 600-700 kcal på et måltid synes jeg... Fire skiver brød med godt pålegg, juice eller melk til, så er jeg i mål... Middag blir jo fort 600 kcal med dobbel porsjon... Så veldig usunt er det ikke, men klart det er en del mer fett enn strengt tatt nødvendig... Men, fett er ikke så farlig det... Jeg går i tillegg en times trilletur om dagen - halve turen i bratt oppoverbakke..
Netti*** Skrevet 15. april 2012 #12 Skrevet 15. april 2012 Fordi de som har anoreksi ikke spiser i det hele tatt nesten. Ei jeg kjenner fikk tilbakefall og hverken drakk eller spiste noe på 5 uker. Litt vann. Ente med at indre organer kollapset. Syns det høres skummelt ut det du driver med, kroppen trenger næring. Å ja den går i sparemodus. Jeg tenker du ikke er frisk!!!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #13 Skrevet 15. april 2012 Hvis dere tror dette stemmer, hvor har dere det fra? Hvorfor er ikke alle anorektikere feite da, satt på spissen? OK, Man går ned i vekt hvis man ikke spiser over langere tid. Men hvis man skal gå ned i vekt på en sunn måte, da skal du spse nokk, og ofte nokk. Anorktiske damer, blir gråe i huden å ser slitene ut. alt av fett og muskler forsvinner. Hvis man spiser nokk, så klarer man å opprettholde muskelmassen. Hvis en person som nesten ikke har spist over lenge tid, begynner å spise masse så legger hun på seg sinnsykt fort. Hvis man spiser nokk, mens man sklanker seg. så legger man ikke på seg så fort. å man har en større sjanse for å holde seg slank.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #14 Skrevet 15. april 2012 Hvis dere tror dette stemmer, hvor har dere det fra? Hvorfor er ikke alle anorektikere feite da, satt på spissen? OK, Man går ned i vekt hvis man ikke spiser over langere tid. Men hvis man skal gå ned i vekt på en sunn måte, da skal du spse nokk, og ofte nokk. Anorktiske damer, blir gråe i huden å ser slitene ut. alt av fett og muskler forsvinner. Hvis man spiser nokk, så klarer man å opprettholde muskelmassen. Hvis en person som nesten ikke har spist over lenge tid, begynner å spise masse så legger hun på seg sinnsykt fort. Hvis man spiser nokk, mens man sklanker seg. så legger man ikke på seg så fort. å man har en større sjanse for å holde seg slank. Nok skrives med en K.
dorri Skrevet 15. april 2012 #15 Skrevet 15. april 2012 Oi oi her har du nok missforstått en hel del! Grunnen til at man sier at man ikke går ned fordi man spiser for lite har faktisk med at kroppen går i sparemodus. Dette er et kjent fenomen. Så hvis det er det dummeste du hører i forhold til slanking, da bør du nok sette deg litt inn i forbrenning og fakta over hvordan kroppen fungerer:-) du kan jo starte med å Google litt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #16 Skrevet 15. april 2012 Hvis dere tror dette stemmer, hvor har dere det fra? Hvorfor er ikke alle anorektikere feite da, satt på spissen? OK, Man går ned i vekt hvis man ikke spiser over langere tid. Men hvis man skal gå ned i vekt på en sunn måte, da skal du spse nokk, og ofte nokk. Anorktiske damer, blir gråe i huden å ser slitene ut. alt av fett og muskler forsvinner. Hvis man spiser nokk, så klarer man å opprettholde muskelmassen. Hvis en person som nesten ikke har spist over lenge tid, begynner å spise masse så legger hun på seg sinnsykt fort. Hvis man spiser nokk, mens man sklanker seg. så legger man ikke på seg så fort. å man har en større sjanse for å holde seg slank. Nok skrives med en K. Haha, ja jeg vet vel egentlig det, så det da jeg leste gjennom ble litt ivrig.. Men dere skjønte hvel hva jeg skulle frem til, eller?
ellen-propellen Skrevet 15. april 2012 Forfatter #17 Skrevet 15. april 2012 Hvor mange av overvektige spiser lite? Det er en forskjell på å spise lite og det å spise sjeldent. Man går fortere og mer rett ned i ekt om man spiser lite og ofte enn mye og sjeldent. Derfor er nesten alle slankekurer med ett mellommåltid. Det er forskjell på teori og praksis damer Tar man inn mer enn man forbrenner blir man tykk, motsatt og man blir tynn. Så enkelt er det
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #18 Skrevet 15. april 2012 Hvor mange av overvektige spiser lite? Det er en forskjell på å spise lite og det å spise sjeldent. Man går fortere og mer rett ned i ekt om man spiser lite og ofte enn mye og sjeldent. Derfor er nesten alle slankekurer med ett mellommåltid. Det er forskjell på teori og praksis damer Tar man inn mer enn man forbrenner blir man tykk, motsatt og man blir tynn. Så enkelt er det Ja, men man må passe på å ikke ta inn FOR lite, da blir man ikke bare tynn, men også syk.
ellen-propellen Skrevet 15. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 15. april 2012 Hvor mange av overvektige spiser lite? Det er en forskjell på å spise lite og det å spise sjeldent. Man går fortere og mer rett ned i ekt om man spiser lite og ofte enn mye og sjeldent. Derfor er nesten alle slankekurer med ett mellommåltid. Det er forskjell på teori og praksis damer Tar man inn mer enn man forbrenner blir man tykk, motsatt og man blir tynn. Så enkelt er det Ja, men man må passe på å ikke ta inn FOR lite, da blir man ikke bare tynn, men også syk. Helt sant
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. april 2012 #20 Skrevet 15. april 2012 Den sunneste måten å slanke seg på vil alltid være å spise sunn mat, ha et balansert kosthold, spise normale posjoner og å øke aktivitetsnivået.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #21 Skrevet 15. april 2012 Det er ikke vanskelig å få i seg 600-700 kcal på et måltid synes jeg... Fire skiver brød med godt pålegg, juice eller melk til, så er jeg i mål... Middag blir jo fort 600 kcal med dobbel porsjon... Så veldig usunt er det ikke, men klart det er en del mer fett enn strengt tatt nødvendig... Men, fett er ikke så farlig det... Jeg går i tillegg en times trilletur om dagen - halve turen i bratt oppoverbakke.. Ikke at det har noe med saken, men du har ikke tenkt på å fordele maten litt mer utover dagen? 4 brødskiver i et måltid høres mye ut men klart er det 1 av dagens 2 måltider så..
Tigerpote Skrevet 15. april 2012 #22 Skrevet 15. april 2012 Her har du nok misforstått totalt, ellen propellen
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #23 Skrevet 15. april 2012 må være: du spiser for lite til å gå ned i vekt. Aldri hørt om at kroppen går i sparemodus du da? Eller hvordan forbrenningen fungerer? Da hadde barna i Afrika som sulter vært skikkelig feit hele gjengen... Så ja, faktisk er det slik at man går NED i vekt når man forbrenner flere kalorier enn man inntar.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #24 Skrevet 15. april 2012 Man går ned i vekt hvis man får i seg mer tilgjenglig energi enn man forbrenner. Spiser man veldig lite over tid tilpasser kroppen seg litt. Hvileforbrenningen synker litt, du blir slapp og beveger deg mindre osv. Det vil påvirke hvor mye du går ned , men bare litt. Mer vesentlig er at sulten øker og det blir lettere å sprekke. Forsøl har også vist at det skal mye til før man får noen som helst målbar efekt av sparebluss. Selv mennesker som har spist under 600 kcal om dagen i tre uker har ikke hat målbart redusert forbrenning, men de har vært slappere og sån sett ikke orket å trene like hardt som ellers. Glem det med sparebluss. Det er ikke det som er problemet. Problemet er å ikke sprekke og å klare å endre livet slik at du ikke går opp igjen med en gang. Det klarer du best hvis du lar vektnedgangen skje i et rolig tempo og sørger for å skaffe deg muskler for å holde forbrenningen oppe. Mister du muskelmasse reduseres også forbrenningen. Det er det mange som opplever.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2012 #25 Skrevet 15. april 2012 må være: du spiser for lite til å gå ned i vekt. Aldri hørt om at kroppen går i sparemodus du da? Eller hvordan forbrenningen fungerer? Da hadde barna i Afrika som sulter vært skikkelig feit hele gjengen... Så ja, faktisk er det slik at man går NED i vekt når man forbrenner flere kalorier enn man inntar. JA, man vil gå ned i vekt hvis man ikke spiser. (det er ingen som påstår noe annet) Men hvis noen som er anorektiske, eller barn i afrika plutselig begynner å spise, så suger kroppen til seg alt den får (forbrenningen er ødelagt) å nekter å gi slipp på maten, derfor kommer man til å legge på seg i en kjempefart av å ikke spise i langere perioder, for så å spise normalt. Men, personer som ikke spiser, blir tynne, de mister muskler og fett, organene får ikke det de trenger og de blir syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå