Frøken Ubesluttsom Skrevet 11. april 2012 #51 Skrevet 11. april 2012 Jeg kan velge å gå rundt å tro at samboern min er utro, men hvor bra vil det være for forholdet vårt liksom? Jeg velger å stole på han. Tillit er det viktigste i et forhold, har man ikke tillit kan man la det være. Og det er like mye damer som også er utro, jeg trur faktisk ikke det er mer utbredt blant menn. Noen drittsekker finnes alltid. Men jeg kan nok med 99,99999 % sikkerhet si at min samboer ikke har vært utro, eller kommer til å være det i nærmeste framtid. Det har jo også noe å si hva man ser på som utroskap da, noen syns jo at det å gi en annen dame en klem, eller å småflørte litt også er utroskap..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2012 #52 Skrevet 11. april 2012 Tror ikke min mann er utro, men hvis det skje så kan jeg ikke si noe annet enn at jeg forstår han
kaklemor Skrevet 12. april 2012 #55 Skrevet 12. april 2012 Min mann ville ikke utsatt meg for noe slikt, og han ville ikke gått bak ryggen min for å slenge med p...... Jeg tror tillit er nøkkelen, og så lenge det ikke er grunn til å tro annet så..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #56 Skrevet 12. april 2012 Jeg har sett mange utroskap. Og det kan ofte være de som har minst mistanker på seg som er verst. Mens playboyer med et vandrende øye ikke er utro. Selv om de i den kategorien har sine svin på skogen. I jobben fikk vi inn en sak der en ansatt er filmet mens han kjøpte sex. Midt på lyse dagen i arbeidstiden. Noen ble med en gang mistenkt. Men neida. Skuffelsen var stor når det var kontorets snilleste, mest pliktoppfyllende mann som hadde småbarn hjemme. En rolig mann som sjelden drakk.
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 12. april 2012 #57 Skrevet 12. april 2012 Jeg hadde en samtale med to terapeut her forleden, og vi kom innpå temaet utroskap. De fortalte meg at det blir mer og mer vanlig, at f.eks i Frankrike er det nesten mer reglen enn unntaket at menn har ei på si, og dessverre flytter trenden seg oppover mot nord. Og at over 50% av menn og kvinner er utro iløpet av livet. Kvinner må ha en grunn til å være utro, menn trenger kun en mulighet. Mine personlige tanker er: Jeg er ikke overrasket, jeg har sett, hørt og erfart mye på dette området, men det er fryktelig nedslående. ærlighet og tillit er viktige byggesteiner i et forhold, og man kan jo ikke gå rundt å frykte at partneren skal være utro. Da kommer man til å bli gal tilslutt, og mistenksomheten vil etterhvert forsure forholdet. Man må stole på hverandre, men det er også viktig at man ikke går helt i fornektelse også. Har ryktene om utroskap først begynt å svirre, så er det som regel en grunn til det. Trenger ikke dreie seg om fysisk utroskap, men at noe er mistenkelig nok til at andre har begynt å reagere. å påstå hardnakket at mannen min AAALDRI kommer til å være utro, det blir litt naivt. Men å tørre å påstå at jeg ikke TROR mannen kan være det, det er noe helt annet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #59 Skrevet 12. april 2012 "Kvinner må ha en grunn til å være utro, menn trenger kun en mulighet." Den var utrolig bra. Stemmer! Undersøkelser viser at kvinner som ikke trives er utro. Menn derimot kan ha det som plommen i egget og få mye sex, likevel være utro. Derfor tror mange kvinner feilaktig at om de er snill og villig så er han trofast. Men det er slik kvinner er. Ikke menn. Det finnes trofaste menn. Men de som ikke er det så er de det uansett. Om muligheten er der.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. april 2012 #60 Skrevet 12. april 2012 jeg tror at ca halvparten av alle menn OG kvinner er utro.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #61 Skrevet 12. april 2012 En klok kvinne sa til meg at skulle du ha en trofast mann så måtte du velge en som drakk alkohol moderat. Menn som drikker mye er garantert utro om muligheten dukker opp. Menn har det tøft nok når de er edru mot å stå i mot fristelser. Er de på en snurr så har de samme dømmekraft som en død sau.
Gjest Mentha & Junior Skrevet 12. april 2012 #62 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes det er litt drøyt å skulle dra alle (nesten) over en kam (i hht overskriften). Ingen kan vel garantere noenting her i livet, verken at menn er utro, eller at de ikke er det. For alt vi vet er det noen av OSS som er utro en dag. For noen skal det ikke mer enn en hyggelig promille til før sokkene henger løst, mens andre kanskje finner en sjelefrende på jobben. Vi kan ikke helgardere oss mot utroskap uten å flytte til en øde hule på fjellvidda og sette gps peiler på mannen når han skal ut på jakt, så jeg velger heller å stole på min kjære, som han stoler på meg. Så langt er vi lykkelige og trofaste, og jeg håper det holder seg sånn resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #64 Skrevet 12. april 2012 Men om de ikke er så er menn av natur innrettet slik at de har lyst å være det. Menn ønsker i teorien å ligge med alle vakre kvinner de møter. Gjerne mye yngre enn seg selv. Men pga sosiale sanksjoner, fornuft og litt moral lar de være. Men de har lyst... Vi kvinner har ikke lyst på en helt fremmed mann på samme måte. Selv om vi synes han er hot.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #65 Skrevet 12. april 2012 Jeg tror de alle menn er utro på ett eller annet tidspunkt, men det er ikke nødvendigvis i alle forhold de har at de er utro. Selv tror jeg mannen min er utro og har vært det ett års tid. Forholde vårt har vært dødt i rundt 2år nå, og sex har vi vel ikke hatt på minst 6måneder. Grunnen til at jeg tror han er utro er fordi han jobber overtid 2-4 dager i uka, men hver gang han prater med andre og de kommer inn på jobb, er det lite overtid for tiden osv. han sletter også alltid meldinger på mobil og facebook, jada jeg har snoka mange ganger for å prøve å se om jeg finner ut noe. Jeg vet at han heller vil leve ett dobbelt liv enn å gå fra meg og få enda en bidrags unge, selge hus og flytte på ett lite krypinn av en leilighet. Hvorfor blir jeg i forholde? Fordi jeg er feig og redd for å bli alene med barnet vårt, redd for å miste stebarn, redd for økonmien hvis jeg blir alene. Kan vel fortsett i det uendelig, men ja jeg er feig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal klare det økonomisk i overgangsfasen, så jeg blir værende.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #66 Skrevet 12. april 2012 De herlige mannfolka som sier de rette tingene, drikker rødvin i sofaen med deg og gjør koselige ting er mest utro. Menn som glaner på fotball og er lite romantisk er ikke utro. Folk trives best med det man er god på.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #67 Skrevet 12. april 2012 De herlige mannfolka som sier de rette tingene, drikker rødvin i sofaen med deg og gjør koselige ting er mest utro. Menn som glaner på fotball og er lite romantisk er ikke utro. Folk trives best med det man er god på. Da har jeg ikke så mye å frykte i hvert fall;) Mannen er fotballgal..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #68 Skrevet 12. april 2012 Hos oss er vi ca.80 ansatte. Her vet jeg om 2 stk som har vært utro utallige ganger. Dette til tross for at kona har vært gravid, de har giftet seg osv. Grunnen til at jeg vet dette er da selvføgelig fordi jeg var den personen de var utro med. Og de er langt i fra de eneste jeg har vært med som har vært utro mot dama/kona. Noen ganger har jeg visst at de var opptatt, andre ganger har jeg funnet det ut i ettertid. Det er noen år siden nå. Men jammen har det gjort at jeg har store problemer med å stole på mannfolk. Jeg stoler på mannen min så godt som 100%, men det er alltid litt tvil... De som er utro er det av mange forskjellige grunner. Jeg er ikke spesielt pen, er vel mer gjennomsnittlig... og allikevel har altså mange vært utro med meg. Skjønner ikke helt greia når de gjerne har en modellkone som er kjempeflott, for så å gå ned en god del hakk... Menmen.. hva vet vel jeg..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #69 Skrevet 12. april 2012 Hos oss er vi ca.80 ansatte. Her vet jeg om 2 stk som har vært utro utallige ganger. Dette til tross for at kona har vært gravid, de har giftet seg osv. Grunnen til at jeg vet dette er da selvføgelig fordi jeg var den personen de var utro med. Og de er langt i fra de eneste jeg har vært med som har vært utro mot dama/kona. Noen ganger har jeg visst at de var opptatt, andre ganger har jeg funnet det ut i ettertid. Det er noen år siden nå. Men jammen har det gjort at jeg har store problemer med å stole på mannfolk. Jeg stoler på mannen min så godt som 100%, men det er alltid litt tvil... De som er utro er det av mange forskjellige grunner. Jeg er ikke spesielt pen, er vel mer gjennomsnittlig... og allikevel har altså mange vært utro med meg. Skjønner ikke helt greia når de gjerne har en modellkone som er kjempeflott, for så å gå ned en god del hakk... Menmen.. hva vet vel jeg.. Det er oftest de med modellkoner som er verst. Det handler om verdier. De velger koner som de velger bil. Den skal være stilig og passe til sitt bruk. Menn som er sammen med veldig fine jenter er ofte disse karismatiske mannfolka som er verdensvante og selvsikre. Og de skiller stort mellom valg av livspartner og sexpartner. Der tar de det som er tilgjengelig. Hadde du hatt en villig kvinnelig kollega hadde de valgt henne. De tat det som er på buffeen der og da.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #70 Skrevet 12. april 2012 Fatter ikke hvordan folk kan ha så lite respekt at de bevisst går inn for å ødelegge familier fordi de har lyst på et ligg der og da. Håper så inderlig de får seg en velfortjent smekk en dag.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #71 Skrevet 12. april 2012 Det er trist at kvinner blir smigret av slike menn. Når de betrakter de kun som et "høl" de aldri ville tatt med hjem til ho mor.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #72 Skrevet 12. april 2012 Menn er svært ulike. Noen holder seg trofast. Andre ikke. Akkurat som damer.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #73 Skrevet 12. april 2012 Denne tråden ble lang gitt! Har forstått at det finnes ingen fasit svar. Men en ting tror jeg: 1. Når menn er utro så er det ingen spesiell grunn til det som oftest, de tenker bare der og da og med pikken... 2. Når kvinner er utro er det ofte en grunn for det, hevn,sjalusi,ensomhet osv osv....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2012 #74 Skrevet 12. april 2012 Hva med de som er notorisk utro over en rekke år? de tenker ikke bare der og da. De planlegger knulla sine nøye, de vet at "i dag skal jeg pule elskerinna". Av erfaring vet jeg dette. De tenker lite på hun/de som er hjemme.. Det synes jeg er trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå