Gå til innhold

Inspirert: Hvordan endte din fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gikk med rier i 4 dager, ble lagt inn på sykehuset for observasjon 4 dagen fordi vannet gikk kvelden før. Hadde ikke sovet på 3 døgn. ble satt i gang 5 dagen, epiduralen funket ikke, følte ikke lystgass hjalp noe særlig. låg med riestorm i 2 timer, hadde konstant overvåking av lege de siste timene grunnet babyen var voldsomt stresset og fikk kun 4 cm opning. ble tatt med keisersnitt kvelden på 5 dagen.

hadde en følelse av at det endet i keisersnitt under hele graviditeten, og den følelsen stemte :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første fødsel endte i total ruptur, aner ikke hvem grad det var men etter min nye gynekologs ansiktsutrykk så tror jeg ikke en kan få mer. Men jeg hadde ikke vondt da og hadde ikke vondt i ettertid. Kjente såvidt det klødde litt når det grodde, men jeg tror jeg hadde mindre vondt enn de som ikke måtte sy ett eneste sting.

Fikk god oppfølging på sykehuset i ett års tid etterpå, det viste seg at jeg ble sydd litt mye men for meg var ikke det ett problem, jeg hadde ikke vondt og min mann var bare fornøyd han.....

Andre fødsel fikk jeg 6 eller 8 pyntesting, snakket med jordmor på sykehuset litt før fødsel i forhold til at mitt første barn måtte hjelpes ut med vakum og at jeg da fikk ruptur. Fikk en kjempeflink jordmor på fødselen som leste journalen min godt og jobbet slik at vi slapp vakum denne gangen. Ungene setter seg litt fast inni der, så da måtte det utallige rare stillinger til for å ungen rett vei ut.

Men jeg sitter i ettertid igjen med bedre minner og følselser fra første fødsel enn andre. Jeg er ikke redd for å få en totalruptur igjen, for meg var det ikke vondt.

Skrevet

Nr 1: 5,5 timer fra første rie. Fikk drypp på slutten pga at babyens hjerterytme sank og riesvekkelse. Alt eksploderte og barnet kom ut altfor raskt for kroppen. Ruptur grad 3b. Revnet bakover og innvendig. Ble sydd i narkose rett etter fødsel. Gikk helt greit. Kjenner kosmisk at jeg er sydd innvendig. Litt "krateraktig". Ser pent ut utvendig. Noe sårhetsfølelse etter samleie.

Nr 2: 3 år etterpå. De tok vannet fordi jeg hadde 5 cm åpning og følte det utrygt å være hjemme. Hadde maserier (modning?) noen dager i forvegen, men ingenting den dagen jeg reiste inn på føden. Fikk rier rett etter at de tok vannet, og tre kvarter etter var jeg tobarnsmor. Stod på alle fire og hadde en dyktig jordmor som var klar over min historikk og støttet og instruerte godt under utdrivelsen. Revnet litt i det gamle arret i mellomkjøttet, men ble sydd på fødestua. Ca 10 minutter. Nå, 7 uker etter, er jeg verre "katermessig" innvendig, men ser fin ut utvendig. Skal på kontroll Om ei uke. Syns jeg er veldig "vid", med for lav blære - vanskelig å tømme den helt ved doblesøk.

Sistefødselen var super. Kom meg raskt og slapp stor ruptur :-)

Skrevet

Så "alle" førstegangsfødende revner og har lang fødsel, da gleder jeg meg bare mer. :(

Jeg er jo da andregangs i to faser men førstegangs i utdrivningsfasen så da er det bare å belage seg på et lite helvette denne gangen også... Jej!

HI

Skrevet

Førstemann kom på 6 timer og revnet mammaen sin litt (sydde 6-7 sting).

Andremann kom på 4 timer og mamma var like hel som før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...