Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #26 Skrevet 10. april 2012 Fødsel nr 1: igangsatt med riestorm, ingen smertestillende, unge med stort hode, fort gjort på 5 timer, ingen rifter, ingen sying Fødsel nr 2: vanlig fødsel uten smertestillende, 10 timer, ingen rifter, ingen sying. To kjempeflotte fødsler! Føder gjerne igjen!
min<3 Skrevet 10. april 2012 #27 Skrevet 10. april 2012 Vannet gikk 23.11,riene startet vel rundt 03 på natta,hadde 5cm åpning rundt 06.30. Syntes det var vanskelig å presse,så det tok vel 1t og 15min før han var ute. Han ble født kl 11.Revnet litt og måtte sy noen sting,men det plaget meg ikke etterpå. Kjempe fin opplevelse. Var selvfølgelig vondt når det stod på (brukte lystgass) men sitter igjen med en veldig god følelse. Masse lykke til hi,håper neste fødsel går kjempe bra
magica fra tryll Skrevet 10. april 2012 #28 Skrevet 10. april 2012 Alle variantene;) 1.Tvillingfødsel m epidural og vakum, 2.vaginal,naturlig fødsel, 3. haste-ks, 4.naturlig,traumatisk fødsel, 5. Drømmefødsel med epidural. Revnet lite eller ingenting alle gangene. Når jeg skal føde igjen(hvis jeg er så heldig) skal jeg føde vaginalt igjen, hvis jeg kan.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 10. april 2012 #29 Skrevet 10. april 2012 (endret) -Første og andre fødsel (tvillinger med 3 dager mellom i uke 21) endte med nyderlige unger i armene, som vi desverre måtte sitte/ligge å se på at sakte dødde bort (levde i 15 og 25 minutter) -Tredje fødselen endte med at jeg besvimte på fødesenga da jeg hadde mistet over 1 liter blod under fødselen, ble klipt og tålte ikke bedøvelsen de satte når de skulle sy. Samboeren fikk en fin tid med sønnen vår imens. -Fjerde fødsel: En nok så hurtig fødsel (ca 15 minutter i aktiv fødsel) men nesten ikke blodtap, fikk et pyntesting bare. Jenta kom med navlesnoren rundt halsen, men den ble fjernet hurtig og hun skrek med en gang og hadde fin farge, så var ingen krisetilstand Fikk jenta rett opp til meg etter fødselen, både jeg og samboeren var i sjokk tilstand, det hele gikk så fort, og vi likte ikke synet av navlesnoren rundt halsen, men etter 1-1,5 time kom vi over det - 1 fødselen foregikk smertefullt, da jordmor måtte snu litt på ungen osv, skal ikke gå i detaljer, men kan si det slik at hun måtte inn og justere :-/ Fikk lystgass, men funket ikke da jeg var så opprørt at jeg ikke klarte å bruke masken rett, 2 fødselen gikk naturlig for seg uten stort av smerter (de er jo så små fortsatt i uke 21) Fødsel nr 3 foregikk med lystgass, veldig efektivt denne gangen, da jeg klarte å jobbe med riene og med lystgassen. 4 fødsel var det ikke tid til å tenke på smertelindring, var vondt, men gikk jo så fort, så smertene varte ikke stort mer enn 2 minutter maks (akurat da hodet sto fast i åpningen "mellom" rier, alt var nok mer som en stor rie, men press ønsket dabbet litt av av og til) Endret 10. april 2012 av <3gutt11&?2012+engler<3
Lillchris Skrevet 10. april 2012 #30 Skrevet 10. april 2012 Er ikke rart du gruer deg, spesielt etter å ha lest mange av svarene her min fødsel varte i 32 timer, fikk verdens beste julegave og de måtte sy to pyntesting fordi snuppa holdt hånden sin på hode
MrsMilla Skrevet 10. april 2012 #31 Skrevet 10. april 2012 Førstemann ble tatt med først vakuum og så tang - så der ble det totalruptur og jeg ble trillet med løpende sykepleiere inn på operasjon etterpå. Var helt fin etter bare noen måneder, grodde helt bra, kjente ikke forskjellen selv etter noen måneder. Andremann hadde jeg kun et lite kosmetisk sting på.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #32 Skrevet 10. april 2012 1. fødsel varte i 17 timer. Endte ikke med noe baby på brystet, og ikke noe vræl slik som jeg hadde forestillt meg. Bare helt stillt, og folk som banket og ristet og ropte før di sprang av gårde med en blå liten klump. Var innlagt en uke på nyfødtintensiven med pustevansker og begynnende sepsis. Jeg fikk en stjernerift, men aner ikke hvilken grad... Vet bare at jordmoren var veldig i tvil om hun kunne sy det selv, men endte opp med å gjøre det. Det var nok en feil vurdering, for resultatet er slett ikke vellykket. Var veldig skeptisk når jeg skulle føde for 2. gang. Hadde ikke noen god opplevelse verken av fødselen eller første tiden etterpå (med unntak av det fantastiske personalet på nyfødt). Men denne gangen gikk det over all forventning. Fødselen var gjort på under 5 timer, fikk et friskt barn på brystet, ingen rift og hadde et herlig opphold på barselhotell. Var vel så nær en kan komme en drømmefødsel tror jeg :-)
Lupinen Skrevet 10. april 2012 #33 Skrevet 10. april 2012 Min fødsel endte i hastekeisersnitt etter 22 timer med rier. Barnet kom ikke ned i bekkenet og jeg hadde bare to cm åpning på det meste. Da hjerterytme på jenta mi ble dårlig måtte de skynde seg å få henne ut.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #34 Skrevet 10. april 2012 Jenta mi ble tatt med ks etter tre døgn i fødsel. Da hadde jeg fått riestimulerende, blitt tatt vannet på og presset. åpningen var på 9cm.. De mente hun ikke hadde kommet ordentlig ned i bekkenet, så da ble det keisersnitt.
GuttemammaX3 Skrevet 10. april 2012 #35 Skrevet 10. april 2012 Har hatt to problemfrie fødsler, nr 1 tok fire timer fra første rie, morkaken kom av seg selv, sydde to pyntesting før jeg spratt opp og i dusjen. Nr 2 kom bare to timer etter første rie, sydde ingenting, og var like sprek som forrige gang:)
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. april 2012 #36 Skrevet 10. april 2012 var i aktiv fødsel i 2 timer. 20 min med pressrier og så var umgen ute. Måtte sy 10 sting, men var ikke så vondt. ungen havnet på nyfødt og jeg på barsel. Barselavd var det verste med alt og, glad jeg aldri skal der igjen.
Gjest Dotto Skrevet 10. april 2012 #37 Skrevet 10. april 2012 Endte med at jeg fikk lillejenta på brystet. Pressa hun ut, fikk henne på brystet, de klipte navlestrengen, morkaka kom, og jeg var i lykkerus til jeg våkna dagen etterpå og de 3 dager lange barseltårene kom
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 10. april 2012 #38 Skrevet 10. april 2012 Siden fødeseln gikk så sinnsykt fort fikk jeg en hel drueklase med hemoroider. Måtte sy noen pyntesting, det var det jeg var mest redd for, men det merket jeg ikke engang. Hade vesla på bryste imens. Var på barselhotellet og det er den totalt værste opplevelsen i mitt liv, alle lært bort amming forskjellig. Og hun ene idioten av en jm sa babyer ikke trenger mat mer enn hver 6 time så jeg kunne ikke fatte hvorfor babyen gråt etter 2 timer uten pupp.. Ingen oppfølging, dagen ejg skulle hjem kom de på at de hadde glemt å gi vaksine til mini og ta tsster for hørsel og diverse hadde heller ikke sjekket meg, altså NULL oppfølging og om jeg ringte sev tok det ca en time før de kom innom... Hadde store smerter i ettertid, klarte knapt nok å gå på 2 uker. Besvimte flere ganger og utviklet en depresjon. Tøff start for velsa og meg. Men nå er alt bra og vi koser oss glugg ihjel stortsett hver dag
Von Hertelhofen Skrevet 10. april 2012 #39 Skrevet 10. april 2012 Var i fødsel i 12 timer. Presset i en time. Revnet bakover, gikk akkurat klar av lukkemuskelen:D Kjente ingenting av at jeg revnet og kjente heller ingenting da de sydde. Det tok faktisk en måned før alt var grodd og underlivet såg og føltes normalt ut.
Summerheat85 Skrevet 10. april 2012 #40 Skrevet 10. april 2012 Nummer 1 varte 6,5 time fra første rie, 5 pyntesting. Nummer 2 ble satt i gang, 2.5 time fra første rie, ikke en skramme..eneste var at det var nødvendig med litt stimulering for å få ut morkaka på nummer 2..
marsve Skrevet 10. april 2012 #41 Skrevet 10. april 2012 Begynte i ni tiden, vannet gikk av seg selv et kvarter etter at jeg hadde fått satt inn modningstabletter. Hadde 6 cm åpning på en times tid før jm trodde på meg når jeg sa at det hadde begynt. Ba da om epidural men fikk ikke for tok en time før anestisilegen kom og da hadde jeg full åpning.Nr 1 ble tatt med vakum. Lå en og en halv time og venta på nestemann. Klippa 5 cm. Sydde i et par timer. Hun som sydde hadde tydeligvis ikke gjort det før for hun måtte ha hjelp helt tiden. Og det var satans vondt. Måtte inn å reparere på dagintensiven 4 mnd senere. Tida på sykehuset var et mareritt. Følte ingenting for ungene, amma så blodet spruta og måtte krangle meg til å få smertestillende. Dag 3 på sykehuset fikk jeg overført tre poser blod. Hadde sikkert hjulpet litt å få det før. Har ingen planer om å føde tvillinger igjen
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #42 Skrevet 10. april 2012 1. Satt i gang, 10-11 timer med rier, epidural, tok vannet, drypp. Endte med "høy vaginalrift" ifl papirene, jeg ble klipt og sydd en good del. Og revna innvendig. 2. Strippa dagen før. 3,5 timer med rier som var 1min / 4-5min mellom, fra starten nesten. To små sting og et pyntesting for å ikke svi når jeg tisser.
Oppnedx2 Skrevet 10. april 2012 #43 Skrevet 10. april 2012 1 time fra 4 cm til hun var ute. Ingen rifter, ingen sting. Men knukket haleben for hun kom så raskt! Au.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 10. april 2012 #44 Skrevet 10. april 2012 Fødsel 1: Fikk drypp pga dårlige rier, og ble klippet mot slutten. Måtte sy ganske mye, men det var helt problemfritt. Fødselen varte i 6 timer. Jenta vår veide 3800g og var 36cm rundt hodet. Fødsel 2: Fødselen varte i 2 timer, og det ble sydd 2 pyntesting. Han veide 4480g og var 37cm rundt hodet. Fødsel 3: Fødselen varte i 1,5 time og jeg trengte ikke å sy etterpå. Minstemann veide 3650g og var 35cm rundt hodet. =)
*Miss Flua* Skrevet 10. april 2012 #45 Skrevet 10. april 2012 Vannet gikk og 7,5 timer senere endte det i hastekeisersnitt fordi knøttet kom feil vei. Veldig lite dramatisk og en fin fødsel
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #46 Skrevet 10. april 2012 Herregud så mange fæle historier!! Nr 1: Baby ute ca 5 timer etter riene begynte - to pyntesting. Nr 2: Baby ute ca 2 timer etter vannet gikk - ingen sting - ingenting! Var oppe og tisset etter 30 min fordi jeg trodde jeg skulle tisse på meg mens de var ute og stelte babyen.. Ingen smertelindring noen av gangene. Jeg skjønner at jeg har vært utrolig heldig...
Gullblomst Skrevet 10. april 2012 #47 Skrevet 10. april 2012 Mine to fødsler har gått veldig greit med ingen revning eller sying. Selve fødslene tok litt tid da. Aktiv fødsel i 16 og 12 timer. Selve utpressingen tok ca 1 time begge ganger.
Gjest AnneS Skrevet 10. april 2012 #48 Skrevet 10. april 2012 Nr1: ble klipt for å få han ut. Tok et par mnd før det grodde. Nr2: Hun sklei ut uten en eneste rift Bare velstand
Anonym bruker Skrevet 10. april 2012 #49 Skrevet 10. april 2012 12 timer aktiv fødsel, ble klippet pga litt hastverk på slutten, kjente ingenting til selve utdrivelsen, minimal rift utenom klippet. Kan anbefale klipp (forutsatt bedøvelse først), hadde ingen plager i ettertid heller(bortsett fra en hemoride pga langvarig trykketid, men det ga seg etter to dager).
Galskapens overhode Skrevet 10. april 2012 #50 Skrevet 10. april 2012 nr 1. ks 3 døgn etter vannavgang m lite effektive modningsrier. 6 uker for tidlig. nr 2. født 31,5 timer fra første vonde rie, vakum pga lav puls. fra 2 cm til ute gikk det 1,5 timer. ble klipt, måtte sy. også 6 uker for tidlig. nr 3. modning kl 6. rier kl 8. fra 1cm til ute gikk det 2-3 minutter. født 1,5 timer fra første rie. ingen rift. ikke sy. 4 uker for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå