Gå til innhold

Jøsses...hva slags mann er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi

Nei, det tror jeg ikke på....ang. varselklokker.

Jeg hører varselklokker overalt...men det er fordi jeg er livredd for å tiltrekke meg en slik jeg var gift med altfor lenge. En som er altfor egoistisk og bare tenker på seg selv....

Det vil jeg helst unngå, og jeg merker at når jeg treffer en fyr så legger jeg merke til alt det positive men også det negative som skremmer meg. Og det er det negative jeg er redd for....men alle mennesker har jo noe negativt...vi er alle forskjellige.

Men varselklokker hører jeg kun fordi jeg ikke lenger er ung og naiv og tror at mannen er mannen i mitt liv. Såpass har jeg da lært;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg har verdens beste mann som ikke manipulerer meg, men jeg hører da også varselklokkene ringe utifra hva denne mannen svarte deg..

Skrevet

Vet du hva, jeg har verdens beste mann som ikke manipulerer meg, men jeg hører da også varselklokkene ringe utifra hva denne mannen svarte deg..

HI

Hva slags varselklokker hørte du?? Jeg er inne på noe kanskje...

Vet du hva...jeg tenker sånn at jeg skal treffe han mandag og spørre han rett ut. Så får jeg se hva han svarer.

Jeg tror ikke det blir oss to kanskje...slik vi har startet. Men akkurat nå så er jeg ikke på jakt etter noe seriøst forhold, er mer ute etter å ta tempen og så får det som skjer, skje. Kanskje vi etter hvert finner ut både det ene og det andre....og så dumper vi hverandre eller fortsetter.

Men jeg dater også andre og har fortalt han at jeg ikke satser på hverken oss eller andre men trenger tid for å se an forholdet og hvordan det utvikler seg.

Kan jo ta med at han var verdens beste kysser (heter det det?? hehe) og at jeg ikke kan gi slipp på kysset med det første. Aldri før har jeg i hvert fall blitt kysset slik...høres helt flåsete ut, men det var akkurat som om munnene våre passet sammen...perfekt. Hehe....bare må ha det...men med en viss avstand likevel.

Skrevet

I min natur villle det vært helt unormalt å si noe slikt han svarte uten å kjenne hverandre bedre. Derfor ville nok ikke jeg tatt noe mer kontakt, og tenkt at dette var noen som enten ikke var interessert overhodet, hadde en helt annen humor enn meg, eller noen som uttrykker seg på en måte som jeg ikke kunne levd med. Men det er meg.

Kan jo tenkes at han var litt sarkastisk i meldingen sin uten at du forsto sarkasmen/ humoren i det også. At, sagt på en måte, "å nei du luring, du får ikke med meg og flesket mitt ut på tur! Da får du løpe og pese for deg selv ;)" og "du er jammen ikke redd for å si hva du vil, tror du at du kan bestemme over meg allerede? Nei noen tøffel har jeg aldri vært og det skal ingen klare å gjøre meg til frøken xx ;)" Men atlså dette er en noe drastisk tolkning av meldingen, men kan være at han var like sarkastisk og "morsom" som du var flørtete uten at det var noen lur måte for han å kommunisere det på til deg. På samme måte som at den måten du sa ting på kanskje ikke var den lureste måten å kommunisere at du ville ut å løpe med han heller, kanskje ikke så tidlig i forholdet før man helt klarer å lese imellom linjene og ting kan misforstås.

Kan jo virke som kjemien her går litt skeis, på meldinger iallfall. Men du finner vel ut av det :) Lykke til!

Skrevet

Jeg reagerer bare generelt på folk som tar alt så alvorlig og personlig, og får en så enkel og flåsete melding til å bli noe negativt. Jeg takler ikke folk som tar seg selv altfor høytidelig og får piggene ute bare man sier noe halvtullete.

Det er altfor langt ifra den typen menneske jeg er til at jeg hadde orka å satse på noe liv sammen iallefall.

Skrevet

HI

Jeg ser jo at meldingen hans var litt krass og derfor reagerte jeg. Men hjelpes, vi har kjent hverandre i knapt tre uker...og når vi har vært sammen så har han vært alt annet enn krass og spydig og egoistisk.

Som sagt, så er jeg ikke nødvendigvis ute etter noe seriøst, annet om det skjer av seg selv da. Er hverken desperat eller ensom, og vi hadde en fin tone da vi traff hverandre. Så jeg tar med meg mine og deres ;) betraktninger på veien og ser det hele an. Slik det ligger an nå så dumper han meg eller jeg han i løpet av kort tid, men det er også greit.

Skrevet

Jeg synes ikke meldingen din var noe gal i det hele tatt. Jeg hadde tolket det som flørting/hint til noe seksuelt, og absolutt ikke tolket det dithen at du er en kontrollsyk kjerring. Synes det var et merkelig svar du fikk, og hadde nok vært litt på vakt. Når det er sagt, kan det jo være han prøvde å være morsom tilbake, men ikke helt fikk det til. :P

Skrevet

HI

Det kan også være at han bærer rundt på for mye bagasje fra tidligere forhold...eller at han faktisk ikke har så mye humor. Det finner jeg vel ut av etter hvert. Når jeg tenker meg om så satt jeg sist gang jeg var hos han og liret av meg små kommentarer hele tiden som fikk han til å le, og det gjorde han til meg også...men i mye mindre grad. Kanskje han mangler litt humor...."han bare vet det ikke ennå"...haha...

Gjest overlord
Skrevet

Selvhøytidelig surpromp!

Men man kan jo misforstå hverandre. Som nyforelsket var jeg på date hvor vi spiste diverse sjømat. Så ble han med meg hjem. Der oppførte han seg skikkelig merkelig og reiste tidlig hjem. Jeg tenkte at han der vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre. I ettertid viste det seg at han hadde blitt syk av blåskjellene han hadde spist (de spiste ikke jeg av), og at han hadde måtte løpe for ikke å drite på seg. Han ville ikke drite hjemme hos sine potensielle svigerforeldre:)

Skrevet

Selvhøytidelig surpromp!

Men man kan jo misforstå hverandre. Som nyforelsket var jeg på date hvor vi spiste diverse sjømat. Så ble han med meg hjem. Der oppførte han seg skikkelig merkelig og reiste tidlig hjem. Jeg tenkte at han der vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre. I ettertid viste det seg at han hadde blitt syk av blåskjellene han hadde spist (de spiste ikke jeg av), og at han hadde måtte løpe for ikke å drite på seg. Han ville ikke drite hjemme hos sine potensielle svigerforeldre:)

HI

HVA??? Er det jeg som er en surpromp????? Det ser jeg ikke hvordan du får til, men, men, deg om det. Var vel heller han som var litebittegrann sur...?

Skrevet

Tror nok Overlord mente mannen. MEN at man kan misforstå hverandre. :)

Skrevet

Tror nok Overlord mente mannen. MEN at man kan misforstå hverandre. :)

Hi

Ja...ser det nå. haha...fort gjort å misforstå...again;)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ja, der ser du jo selv hvor lett man kan misforstå når man skriver ;)

Gi mannen en sjanse, kan være dere bare snakker "rundt" hverandre ;)

Skrevet

HI, du virker i hvertfall som en veldig grei og fornuftig dame :) Ville bare si det :)

Skrevet

Det svaret tror jeg ville ha fratatt meg lysten til å møte ham igjen. For meg er selvhøytidelighet og mangel på humor den største turn off-en.

Møt ham hvis du har lyst, for all del, men vær litt oppmerksom. Ikke et veldog godt tegn med et slikt svar tidlig i "bli kjent"-fasen.

Skrevet

For å være ærlig, reagerer jeg litt på meldingene både fra deg og han.

Jeg ville forøvrig kikket litt i meldingshistorikken min, hvis jeg var deg. Har du vist en ubevisst tendens til å være dominerende, om enn på et humoristisk nivå? Var dette dråpen for ham?

Skrevet

Kanskje han ikke er intr i sport. At dette bare er noe han har sagt fordi han liker deg?

Litt pinlig med en løpe-date dersom man hiver etter pusten etter 100 meter ;)

Skrevet

For å være ærlig, reagerer jeg litt på meldingene både fra deg og han.

Jeg ville forøvrig kikket litt i meldingshistorikken min, hvis jeg var deg. Har du vist en ubevisst tendens til å være dominerende, om enn på et humoristisk nivå? Var dette dråpen for ham?

HI

Altså...her er det vel snakk om muligheten for at vi ikke passer sammen humoristisk sett, og selvfølgelig på mange andre måter. Vi kjenner hverandre ikke og er i ferd med å bli kjent. Jeg har sett noen ting hos han som jeg har reagert litt på, men jeg tenker også at alle har sine negative sider og rare ting...jeg har også mine.

F.eks. så snakket han om katten sin som døde i fjor som sin sjelevenn og et stort tap. Jeg kan forstå dette fordi han faktisk ikke har barn og har knyttet seg til denne katten. Samtidig som jeg føler at det tok litt av når han snakket om hvordan han og katten forsto hverandre som ingen andre. Han er 43 år...

Han har tydeligvis sine vaner og sin måte å gjøre tingene på. Jeg er mer lettvint der og forholder meg til andre på en helt annen måte...aksepterer kanskje lettere at andre er slik de er mens jeg er sånn jeg er.

Men jeg er ikke ute etter at dette skal være mannen i mitt liv. Foreløpig er han en mann jeg har truffet som bortsett fra noen få ting var en likandes kar. Time will show.

Men det er klart at om humoren min blir et problem og han ikke tåler det så får det blir hans problem.

Han kalte meg faktisk en elefant sist gang jeg var hos han fordi jeg trampet litt hardt over gulvet (jeg veier 53 kg!!) uten at jeg tar slikt ille opp. OMG...det gidder jeg ikke å bli sur for.

Kanskje han er litt hårsår, kanskje han er redd for noe...ikke vet jeg. Men jeg er i hvert fall meg, og kommer ikke til å forandre meg for han. Men at jeg skal være litt forsiktigere med humor over sms hvor man hverken hører tonefall eller ser smilet man har rundt munnen når man sier det, det er helt sikkert!!

Skrevet

Hadde aldri i livet satset på en mann som misforstår meg ved første anledning. Mangler han den rausheten det innebærer å legge godsiden til å ikke gå ut i fra at noe var vondt ment, da er han i alle fall ikke noe for meg. Selv om han skulle synes at du var litt "sjefete" (noe jeg ikke helt kan forstå, synes det var veldig tydelig at du spøkte/flørtet), så er det bare ikke folkeskikk å svare slik.

Gjest yrild
Skrevet

Hårså®, dårlig selvtillit og lite humor?

Jeg synes at det var veldig krasst ja!

Skrevet

Han hørtes creepy ut, ville holdt meg unna!

Skrevet

HI

Hjelpes....jeg ble ikke så skremt at jeg syntes han hørtes creepy ut. Han virket relativt normal helt til den sms'n bort sett fra et par ting. Men skal jeg dømme han nedenom og hjem pga små detaljer, ja da kan jeg like godt droppe hele datingopplegget.

Jeg er som sagt egentlig bare ute etter å treffe han, teste ut markedet, se hva jeg kan få....kan jo ikke droppe folk etter en liten skummel sms.

Sist gang jeg datet så var jeg også innom her for å sjekke ut noen ting, og da fikk jeg jammen mange rare svar, men hovedparten gikk på å droppe han. Gjorde ikke det og vi treffes veldig sjelden men har ennå kontakt....så får det som skjer skje og tiden vil vise.

Men å kutte ut fyren med en gang....det var vel litt drastisk. Hadde syntes det hadde vært dårlig gjort om man hadde kutta meg ut pga en liten feiltolking eller uoverensstemmelse...jeg er ganske ålreit som person, men noen ganger hender det jo at man sier eller gjør rare ting.

Skrevet

HI

Hjelpes....jeg ble ikke så skremt at jeg syntes han hørtes creepy ut. Han virket relativt normal helt til den sms'n bort sett fra et par ting. Men skal jeg dømme han nedenom og hjem pga små detaljer, ja da kan jeg like godt droppe hele datingopplegget.

Jeg er som sagt egentlig bare ute etter å treffe han, teste ut markedet, se hva jeg kan få....kan jo ikke droppe folk etter en liten skummel sms.

Sist gang jeg datet så var jeg også innom her for å sjekke ut noen ting, og da fikk jeg jammen mange rare svar, men hovedparten gikk på å droppe han. Gjorde ikke det og vi treffes veldig sjelden men har ennå kontakt....så får det som skjer skje og tiden vil vise.

Men å kutte ut fyren med en gang....det var vel litt drastisk. Hadde syntes det hadde vært dårlig gjort om man hadde kutta meg ut pga en liten feiltolking eller uoverensstemmelse...jeg er ganske ålreit som person, men noen ganger hender det jo at man sier eller gjør rare ting.

Jeg fikk bare veldig dårlige vibber med en gang av denne fyren. Slik du har beskrevet ham. Men du må jo kjenne etter hva din intuisjon forteller deg. Kanskje du skal gi ham en sjanse til, men du spør jo faktisk her inne hva slags mann dette er, så du har vel dine tvil selv ... ;) anonyme meg over

Skrevet

Har ikke lest alle svarene her men jeg kjenner meg godt igjen i hans reaksjon. Jeg vet at folk som driver mye med sport synes det er greit å si at "Joda, du HAR lyst å være med!" Kanskje noe med at man liker å presse hverandre litt, og at det er litt flåsete ment... Men jeg føler meg utrolig lite respektert når jeg hører slike påstander.

Han ville nok svart høflig nei på et forslag om løpetur, men reagerte svært negativt på en konklusjon om hva HAN vil. Jeg ville er likedan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...