Gå til innhold

Jeg sjekka mobilen til samboern... litt skuffa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av grunner som er vår familie til det beste (oppussing av huset), ser jeg lite til samboern for tiden. Han er hjemme og spiser etter jobb, sover middag, så drar han igjen og kommer ofte igjen etter jeg har lagt meg.

Jeg har i det siste begynt å føle meg ensom. Jeg er på jobb, stresser hjem for å fikse middag, farter rundt på de to ungene og når de er i seng, er jeg alene.

I det siste har jeg begynt å føle at kanskje ikke samboern hadde vært NøDT til være borte så mye. Vet at hans arbeidsrutine innebærer maaange pauser med kaffe og røyk, og jeg begynte å tenke at jeg sannsynligvis er den som snakker minst med han. Jeg sender han ofte koselige meldinger eller ringer. Han svarer ikke på meldingene, og er veldig kort på telefonen.

I helga så jeg han kanskje i til sammen 2-3 timer, og det var når jeg kom med middag til han og om morgenen. På kveldene var jeg helt alene.

I morres bestemte jeg meg for å sjekke telefonen hans, for å se hvor mye tid han brukte på å snakke med andre venner når han ikke er hjemme.

Da så jeg en laaaaaaang sms-utveksling mellom han og hans eks-samboer. Han hadde sendt henne flere bilder av huset vårt, snakket om felles venner og diverse. Ikke noe "snusk", altså. Men så at han har jevnlig kontakt med henne. Som han selv ofte begynner.

Men sms-samtalen skjedde kl. 23.00 på lørdag kveld. Mens jeg satt ensom hjemme og ventet på han.

Jeg begynte å gråte. Masse. Heldigvis var ingen andre stått opp, og jeg klarte å samle meg før de sto opp.

Men selv om jeg ikke mistenker noe utroskap i det hele tatt, så sårer det meg at han heller snakker med henne enne å komme hjem til sin gravide, ensomme, følsomme samboer....

Så... Moralen er vel at jeg aldri burde sjekka telefonen hans. Bedre å ikke vite, vel. For jeg kan jo ikke si noe. Hvis jeg antyder at jeg aldri ser noe til han, så sier han at det er for vårt eget beste. Og det er det jo, men jeg skulle bare ønske at han ga litt mer oppmerksomhet til meg, og litt mindre til sin eks.....

*sukk* Vet at jeg er en sjalu idiot... men jeg er ensom og hormonell og i slutten av 2. tri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart du er sjalu, det hadde jeg også blitt.

Skrevet

Huff, skjønner at dette går innpå deg. Siden han ikke sender meldinger til deg, men til henne kan han det!! Suppegjøk til samboer du har :P

Hva tenker du nå? Tror du at du kommer til å sjekke mobilen igjen om ei uke, for å se om det er flere meldinger??

klem

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Prøv heller å glede deg over at dere snart har et fint nyoppusset hus å bo i :)

Er jo kjipt at samboeren din har med eksen å gjøre så mye, men du nevner jo ikke stort om samtalen dems, eller om de har barn sammen de to. Uansett, kanskje han fortsatt ser henne som en venn, og ville dele gleden med noen, for å kunne få den beste gleden med deg når huset er helt ferdig? Hvem vet vel hva menn tenker egentlig ;)

Nei, sjalusi og hormoner er IKKE en god kombo, vet jeg alt om gitt ;) Men du får si til han at du ønsker han kan ta seg fri en dag i helga, du sier jo du vet det er mye å gjøre, men du håper han kan være med deg på litt hjemmekos, siden du er gravid, hadde vært fint med en filmkveld, bedre middag og godis :) Han kan jo ikke si imot deg da, og prøver han, så spill på hormonene dine! Funket alltid her ;) Om han sier det ikke er tid til det, så gi han krokodille tårer og si at du føler deg totalt ensom, og du krever ikke stort av han, du bare håpte han kunne vie deg noe mer enn 3 timer på en lørdag :)

Skrevet

Uff.. skal prøve å ikke sjekke igjen. For det er ikke informasjon jeg har godt av, og ikke kan jeg bruke det mot han heller. Vurderte i morres å "konfrontere" han, men mitt svik ved å sjekke hans mobil vil nok overdøve hans relativt uskyldige samtale med sin eks. Så jeg kommer tapende ut uansett.

Jeg har alltid vært litt sjalu på henne i utgangspunktet. Han var ganske bitter på henne, hun var utro med han flere ganger og forlot han etter de hadde vært sammen i over 14 år.Så de har veldig mye historie sammen på godt og vondt. Hun ga ham ikke barn, og var av den "villere" typen. Jeg traff han som alenemor, og vi skal nå ha barn. Jeg har alltid vært redd for at hvis hun "kom tilbake" så ville han velge henne over meg, siden hun ikke hadde baggasje og de har gått gjennom så mye samme.

Vi bor nå sammen i huset han delte med henne før. Det såret at han sender henne bilder av "deres"/vårt hus. Hun bor ikke i området, og jeg skulle helst sett at han ikke hadde kontakt med henne i det hele tatt. Men jeg må godta det.

Vurderer å spørre han om når han sist snakket med henne, om hun vet at han skal bli pappa osv. Kanskje be om å få treffe henne, vet at han har truffet henne etter vi ble sammen.

Uff, blir helt sprø.

Han merka jo at det var noe i morres, jeg var nok litt rød rundt øynene.

Men tror jeg får svelge det. Og kanskje spørre han litt om noen uker om han har kontakt med henne. Og hvis han sier ja, rett og slett spørre hvorfor.

Skrevet

Det første som slår meg, er at han sender bilder av oppussingen for å få bekreftelse på hvor flink han er :) Ikke for å være utro. Mange menn er enkle sånn.

Skrevet

Faen for en klovn!! Jeg hadde spurt ham rett ut: "Hvordan finner du tid til å tekste med henne, men meg svarer du knapt??".

Det handler ikke om sjalusi eller hormoner, men om en "mann" som oppfører seg som en idiot, som er respektløs og som tror at han kan gjøre akkurat som det passer seg mens dama sitter hjemme og "ruger" på DERES baby!

Til deg lengre opp: "Prøv heller å glede deg over at dere snart har et fint nyoppusset hus å bo i". Hva er det for noe å si?? Vil gleden over materialistiske ting (som et hus) overskygge smerten over å bli sviktet?

Er det rart det fins mange dørmatter der ute *sukk*

Snakk med ham. Fortell det du vet og hør hva han sier. Han bør ha en jævlig god forklaring på hvorfor han prioriterer deg, og babyen, bort til fordel for venner, kaffepauser og eksdamer.

Skrevet

Kanskje det er en sær måte og "gni"det inn på? Kanskje hun hadde lyst til at de skulle pusse opp det huset da de bodde der,men at han ikke gadd,de ikke hadde penger ol. Og at han nå vil vise alt han har fått til?

Skrevet

Det første som slår meg, er at han sender bilder av oppussingen for å få bekreftelse på hvor flink han er smile.png Ikke for å være utro. Mange menn er enkle sånn.

Det er sant :-)

Men det er ikke han som gjør "selve" oppussingen. Men gjør masse småting, gjør ditt og datt klart, borre et hul her og der og koster gulvet osv. Han BYGGER ikke noe...

Jeg skulle bare ønske det var nok at JEG syntes han er flink - hvorfor vil han at HUN skal se hvor flink han er.

HI

Skrevet

Kanskje det er en sær måte og "gni"det inn på? Kanskje hun hadde lyst til at de skulle pusse opp det huset da de bodde der,men at han ikke gadd,de ikke hadde penger ol. Og at han nå vil vise alt han har fått til?

Tenker også litt det... Men det var han som ville bygge ut da de bodde der sammen, og de hadde planer om det. Men så forlot hun ham.

Såg også at han fortalte henne om graviditeten før det var offisielt...

Men også at han har sendt henne en egenkomponert CD med musikk...

Forvirrende. Skulle bare ønske han ville gi meg mer oppmerksomhet. Og henne mindre.

HI

Skrevet

Hvorfor bruker han så mye tid der da, om han ikke bidrar med stort ang. det praktiske?

Skrevet

Faen for en klovn!! Jeg hadde spurt ham rett ut: "Hvordan finner du tid til å tekste med henne, men meg svarer du knapt??".

Det handler ikke om sjalusi eller hormoner, men om en "mann" som oppfører seg som en idiot, som er respektløs og som tror at han kan gjøre akkurat som det passer seg mens dama sitter hjemme og "ruger" på DERES baby!

Til deg lengre opp: "Prøv heller å glede deg over at dere snart har et fint nyoppusset hus å bo i". Hva er det for noe å si?? Vil gleden over materialistiske ting (som et hus) overskygge smerten over å bli sviktet?

Er det rart det fins mange dørmatter der ute *sukk*

Snakk med ham. Fortell det du vet og hør hva han sier. Han bør ha en jævlig god forklaring på hvorfor han prioriterer deg, og babyen, bort til fordel for venner, kaffepauser og eksdamer.

Takk :-)

Føles godt å høre noen si det jeg egentlig tenker - selv om jeg skjemmes over å ha sjekka mobilen hans.

Det er akkurat det - hvorfor har han tid til henne? Sent på en lørdags kveld?? Når han burde vært hjemme i seng med meg?!

Frykten er vel at han "bruker" meg for å få et barn, som hun ikke ville gi han, og så kommer hun krypende tilbake og trumfer meg....

kan ikke tro at det vil skje, men i et gravid hode er alt mulig ;-)

Skrevet

Hvorfor bruker han så mye tid der da, om han ikke bidrar med stort ang. det praktiske?

Hun skriver i hovedinnlegget: "...maaange pauser med kaffe og røyk...."

Altså han stikker hjemmefra for å slarve, drikke kaffe og røyke med venner mens han tekster med eksdama

Skrevet

Det er akkurat det som fikk meg til å tenke...

Men det er alltid noe som skal ordnes, det ligger noe planker utenfor som må ryddes, han må måle opp noe, han må hugge et hull et sted....

Men jeg VET det blir mange pauser med kaffekopp og røyk, og derfor ble jeg litt paranoid... Er han der for å "slippe unna" meg??

HI

Skrevet

Har han fortalt deg tidligere at han har kontakt med henne da?

Hvis ikke så er det jo å gå bak ryggen på deg mener jeg.

Hadde ikke klart å la være å spørre han om han har kontakt med henne og hvorfor. Synes han det er greit at du har kontakt med dine ekser? Vet jo at du må ha kontakt med bf siden du har barn med han. Vet du hva, det virker nesten som han holder henne varm i tilfelle hun skulle finne på å forandre mening.. synd å si det...

Skrevet

Har en eks som ble etterhvert bare ble en bestevenn, som en god bror. Det er ingen spenninger eller romantiske følelser igjen, men vi rådfører oss veldig ofte med hverandre, da vi begge jobber med kunst. Noe våre samboere ikke har noe interesse for, og ikke kan gi tilbakemeldinger på. Helt problemfritt det.

Skrevet

huff:/ skjønner godt at du ble sjalu å lei deg :/

Det hadde jeg også blitt ! :(

Skrevet

Har han fortalt deg tidligere at han har kontakt med henne da?

Hvis ikke så er det jo å gå bak ryggen på deg mener jeg.

Hadde ikke klart å la være å spørre han om han har kontakt med henne og hvorfor. Synes han det er greit at du har kontakt med dine ekser? Vet jo at du må ha kontakt med bf siden du har barn med han. Vet du hva, det virker nesten som han holder henne varm i tilfelle hun skulle finne på å forandre mening.. synd å si det...

Jeg har spurt han før om han har hatt kontakt med henne, og vet at hun har vært innom han på jobb og at de har tatt en kaffe når hun har vært i byen.

Og tror nok de har kontakt på telefon og facebook også.

Før ville jeg absolutt ikke treffe henne, men nå lurer på om jeg kanskje vil det...

Han er ikke egentlig "typen" til å ha baktanker med å ha kontakt med henne, men jeg har jo mine tanker jeg også... Særlig nå for tiden...

Det som er litt ekkelt, er at jeg vet at hun er den eneste andre dama han har hatt! Hun var den første og eneste før meg... De har gått gjennom mye sammen (familiegreier), og det er greit, og de har vært på mange ferieturer og har mange minner sammen. Jeg reagerer tydelig når han snakker om "da vi var i New York" eller huset vårt i ....gata". DET VAR IKKE VåRT! Det var ditt og hennes. Nå er det jeg og du som er Vi!

Han har inntil nylig ikke villet ha noenting med min eks å gjøre, men i det siste er det litt bedre. Jeg har minimal, men høflig kontakt med bf, ikke mer enn nødvendig.

Skrevet

Hvis hun stikker innom han på jobben, han forteller henne personlige greier som graviditet, før alle andre som familie osv, forteller om "VåRT hus" som nå er deres, og så videre, så er jeg stygt redd for at de har et forhold. Ikke for å virke paranoid og pessimistisk, men det er ofte slik.

Skrevet

Du har ikke en eller annen venn/venninne felles med eksen hans da?

Fo rda kan du jo si at du har hørt at de har så mye kontakt og at hun til og med har fått en cd....

Og spørre hva det er godt for?

Ikke beskylde eller være sint, bare prøveå ta det rolig.

Forklare at det ikke føles noe særlig trygtm når han er så mye borte og du sitter der alene og gravid.

Som du sier, de har en fortid. 14 år er lenge, veldig lenge.

Jeg har vært sammen med samboeren min i ti år streks, og "husker" liksom ikke de før ham.

Men han har valgt DEG nå, og et liv er lengre enn 14 år.

Dere skal skape egne minner og et eget liv.

Og når ungen kommer får han virkelig kjenne på hvordan det er å være pappa! <3

har stor forståelse for at du er såram, det ville jeg også blitt.

Veldig såra. Om han vil ha henne som venn er ikke det kjemperart, de kjenner jo hverandre godt.

Samboeren min hadde også ei jente han var veldig interressert i å ha kontakt med... jeg satte foten ned, fro det ble noen meldinger mellom dem som IKKE var bra.

Sa at han godt kunne være venner med henne, MEN da fikk han invitere henne til oss sånn som med alle de andre vennene sine. Skulle hun være en "hemmelig" venn så så jeg på det som utroskap, og var ikke interressert i å leve som den idioten.

HUn var aldri på besøk til oss gitt, og det ble slutt på sms'ene.

Det er ikke sikkert gubben din føler noen som helst for henne, men det med cd'en syns jeg var rart.

Det hadde såra meg mest egentlig. At han hadde brukt tida på DET liksom.

Om dere ikke har noen direkte fellesvenner, så kan du jo ta en spensk en og si at "HAhahaaa, Mona sa at du hadde sendt en egenkomponert cd til Nina! Er det mulig...!" Og se hvordan han reagerer....

Skrevet

"Mona sa at hun hadde hørt at du hadde sendt" skulle det være...

Skrevet

Du har ikke en eller annen venn/venninne felles med eksen hans da?

Fo rda kan du jo si at du har hørt at de har så mye kontakt og at hun til og med har fått en cd....

Og spørre hva det er godt for?

Ikke beskylde eller være sint, bare prøveå ta det rolig.

Forklare at det ikke føles noe særlig trygtm når han er så mye borte og du sitter der alene og gravid.

Som du sier, de har en fortid. 14 år er lenge, veldig lenge.

Jeg har vært sammen med samboeren min i ti år streks, og "husker" liksom ikke de før ham.

Men han har valgt DEG nå, og et liv er lengre enn 14 år.

Dere skal skape egne minner og et eget liv.

Og når ungen kommer får han virkelig kjenne på hvordan det er å være pappa! <3

har stor forståelse for at du er såram, det ville jeg også blitt.

Veldig såra. Om han vil ha henne som venn er ikke det kjemperart, de kjenner jo hverandre godt.

Samboeren min hadde også ei jente han var veldig interressert i å ha kontakt med... jeg satte foten ned, fro det ble noen meldinger mellom dem som IKKE var bra.

Sa at han godt kunne være venner med henne, MEN da fikk han invitere henne til oss sånn som med alle de andre vennene sine. Skulle hun være en "hemmelig" venn så så jeg på det som utroskap, og var ikke interressert i å leve som den idioten.

HUn var aldri på besøk til oss gitt, og det ble slutt på sms'ene.

Det er ikke sikkert gubben din føler noen som helst for henne, men det med cd'en syns jeg var rart.

Det hadde såra meg mest egentlig. At han hadde brukt tida på DET liksom.

Om dere ikke har noen direkte fellesvenner, så kan du jo ta en spensk en og si at "HAhahaaa, Mona sa at du hadde sendt en egenkomponert cd til Nina! Er det mulig...!" Og se hvordan han reagerer....

God ide, men hun bor ikke her lenger, og jeg har ikke kontakt med deres felles venner...

Det med CD'en var litt fælt... For i meldinga hans sto det "sjekk ut den og den låta" - og dette var låter fra en CD jeg ga han til bursdagen sin noen uker tidligere...

Tror ikke jeg klarer å bære på det - det er som du sier greit om de vil være venner, men da "vil" jeg også være vennen hennes, ikke hold sjult for meg at du har kontake med henne sent på kveld mens jeg sitter hjemme alene.

Kjenner at noe må ut. Men han er håpløs å diskutere med - en ekspert i å gi meg skylden for det meste, han er en mester i å snu ting på hodet.

Og nå har jeg jo gitt han god grunn til det med å snoke i hans mobil.

Vurderer å bringe temaet på banen (hva er det du gjør når du ikke er hjemme? har du besøk? sitter du på telefonen? er jeg den som ser minst til deg?) og på en eller annen måte be han om å gi meg mobilen slik at jeg kan vise han hvor sjelden han svarer på mine teksmeldinger - så kan jeg kanskje "se" at eksen hans ligger inne på lista...

Uff, nei, altfor konspiratorisk...

Blir kvalm... Er så lei meg...

Skrevet

Skjønner at du er skuffet! Jeg pleier veldig sjelden å svare på innlegg om at "samboeren er en dritt", men nå føler jeg at jeg må fordi her er det jo masse håp bare du er litt smart!!!! Eksen er et blindspor - ikke åpne opp den døren! Problemene deres er slik det virker ikke egentlig relatert til henne. Hvis du tar opp henne, skjer følgende: 1. Du mister retten til å mene noe som helst fordi du snoket og 2. Eksen blir gjort mye mer betydningsfull i dette enn hun er, han går i forsvar pga dårlig samvittighet og dere får fokus på alt annet enn sakens kjerne.

Det jeg ikke forstår er hvorfor det er så utrolig praktisk at han aldri er hjemme. Skjønner at man kanskje tråkker oppå hverandre og alt det der, men det er jo et felles hjem! Det virker som om han rømmer fra deres liv som er litt tregt nå til hygge på jobb og fine samtaler med eksen som han synes er en morsom dame og som han ikke "skylder" noenting. Jeg tipper han har dårlig samvittighet overfor deg som han neglisjerer, for huset som ikke blir ferdig, for pengene som brukes osv osv. Hvis du i tillegg er hormonell og småsur forsterkes denne trenden. Så: ingen flygingen i veggen og beskyldninger!!!! Jeg kan ikke får understreket det nok. Han har ikke gjort noe galt, ikke treng ham opp i et hjørne. Her er det du må gjøre:

Lag en god middag. Fortell ham at du synes det er så innmari hyggelig når dere spiser en god middag sammen, og at du gleder deg så utrolig til hjemmet deres er ferdig sånn at dere får mye mer tid til hygge. Si at du blir gæren av å tråkke rundt hjemme, at du savner å ha det gøy, og at du er så lei av deg selv og ditt eget selskap at du holder på å eksplodere! Si at du angrer litt på løsningen deres der han er minst mulig hjemme, fordi det sliter mer på deg enn du hadde trodd å være så mye alene. Spør om ikke han har lyst til at dere skal få barnevakt snart og finne på n

Skrevet

Trykket visst send :-) Ser det blir langt, du skjønner tegninga?! Positivt fokus - vær mer hjemme - jeg er kuul :-) Lykke til!!!

Skrevet

Trykket visst send :-) Ser det blir langt, du skjønner tegninga?! Positivt fokus - vær mer hjemme - jeg er kuul :-) Lykke til!!!

Hei Bertha_78!

Takk for tilbakemelding!

Er egentlig helt enig med deg - må bare få ut noe frustrasjoner! Er litt spesielt sårbar nå, med stor mage og dårlig søvn, og savner hans støtte og hjelp.

Han er standig ute å jobber for å bli ferdig fortest mulig slik at vi kan flytte hjem. Så det ser jeg. Vet bare ikke om jeg klarer å svelge skuffelsen over at hun pioriteres over meg sent en lørdagskveld. I helgene var alltid VåR tid, vi koste oss og spiste og hygget oss - men nå er han jo aldri hjemme! Kommer helst inn i 4-tia med spørsmål om ikke middagen er ferdig nå.

Skal prøve å ta det pent og ikke beskylde ham for noe, men kjenner at jeg trenger at han tar seg litt av meg nå! Og det skal jeg forsøke å be om, men det går nok ikke uten at jeg oppløses i gråt.... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...