Gå til innhold

Gullfiskbollen ny 15.mars


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cornflake, sender deg en god klem :D :D

Gi ikke opp før tanta dukker opp, men jeg har gitt ho beskjed om å ikke besøke deg :wub:

 

Tigerlise, ser at du må vente ei stund. Men det er gode muligheter aug/sep/okt ;)

 

Spennende å se hvem den neste blir som kan juble :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet til å sjekke ut meg og Dossa?:) 17.07.86.

Her har vi igrunn vært sløve med prøvinga i det siste, men nå vet jeg som sagt ikke om jeg har hatt EL heller siden den ikke har slått ut på test. Siden forrige syklus var 48 dager regner jeg vel egentlig ikke med at den kommer helt enda :P

 

Ellers bruker jeg dagene til å trene endel. Må holde meg litt i bevegelse. Lite som skjer ellers siden jeg går sykmeldt av psykiske årsaker. Blir sprø av at ting skal være så vanskelig noen ganger. ønsker å bare kunne være i jobb og tjene penger, kjøpe hus og få barn som alle andre:/

 

Men heldigvis har våren kommet så det hjelper litt på humøret. Så har jeg jo en fantastisk kjæreste, 3 katter og familie rundt meg:)

 

Ha en ellers fin dag alle gullfisker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvekanin, huff da høres ikke bra ut å slite psykisk. Håper du snart er på beina igjen, frisk og rask :D

Jeg skal se på deg imorra, pendelen la jeg att på jobben. Men dette må du ta med en klype salt snuppa ;)

Våren hjelper alltid på humøret :) blir så glad av sol og varme og fugler som synger ;)

 

Nå skal vi grille *yummi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Vært så stille på meg gitt.. har ikke hatt pc men nå har den fått ny harddisk. Så jeg har som de fleste vet bare vært på fb- gruppa.

Men nå skal jeg plaske meg vei inn på 1. tri.! Utrolig underlig og vanskelig å forholde seg til fordi det er så tidlig og ingen i familien vet det enda. Testet positiv på lørdag og har fått legetime 16 april. Har termin 4 desember og på 17 mai skal vi fortelle blivende storesøster nyheten om alt har gått bra. Kjenner jeg forventer å bli dårlig som sist... Jeg lever som før og tenker ikke noe særlig over det enda. Vil stikke innom her og se hvordan det går med dere fisker! Har troen på at våren gjør noe med èn og at mange av dere blir på tjukka :) Jeg kan virkelig anbefale CB fertilitetsmonitor! Ble gravid første mnd jeg brukte den. Du får 6 fruktbare dager og to dager med eggløsning så da kjørte vi bare på! Pluss at jeg innbiller meg at gubbens bytte av medisiner spilte inn ( bare antidepressiva) så om noen av dere/gubbene tar cipralex/escitalopam bør dere vurdere å bytte til Welbutrin (tror det heter det). På cipralex har det bivirkninger i fht. impotens, men det skal ikke gå utover sædkvaliteten. Men når han begynte på ny medisin merket han veldig endring på seg selv om man kan si det sånn...

 

Ha en fin kveld damer !! Og masse masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofaen og føles som jeg skal dø! Vært ute i 40 min og jogget årets første tur. Var like før jeg spydde og svimte av, hehe! Jakten på sommerkroppen er igang.. Skal dusje når besvimelsesfaren er over og ta meg en velfortjent baileys og ost og kjeks:P Noen fordeler skal man ha når man aldri blir gravid, ellers blir livet uutholdelig!

 

Den kiloen forsvinner fort Cornflake, har sånn trua på deg :)

 

Metti: får så vondt av deg :( Veldig urettferdig hele prosessen her, men vi er to snuppa.. Det skjer ikke en dritt hos meg heller. Er det sånn at vi må ha vært samboere på papiret i over to år for å få IVF? Hadde jeg bare kunne fått en pos g-test noen gang for å bekrefte at jeg kan bli gravid, selv om det bare var for en kjemisk eller om jeg hadde mistet og, bare det å vite at jeg kan bli på tjukka liksom! Men nei.. Ikke vært gravid en eneste gang.. Frykter tette eggledere og at alt er ødelagt av endometriosen. Har begynt å tenke på hvordan livet kan bli uten arving. Får håpe jeg ikke er så ille ute at jeg aldri klarer å få en engang. Dette året er vårt! Du fortjener det så inderlig!

 

Håper dere andre har det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på sofaen og føles som jeg skal dø! Vært ute i 40 min og jogget årets første tur. Var like før jeg spydde og svimte av, hehe! Jakten på sommerkroppen er igang.. Skal dusje når besvimelsesfaren er over og ta meg en velfortjent baileys og ost og kjeks:P Noen fordeler skal man ha når man aldri blir gravid, ellers blir livet uutholdelig!

 

Den kiloen forsvinner fort Cornflake, har sånn trua på deg :)

 

Metti: får så vondt av deg :( Veldig urettferdig hele prosessen her, men vi er to snuppa.. Det skjer ikke en dritt hos meg heller. Er det sånn at vi må ha vært samboere på papiret i over to år for å få IVF? Hadde jeg bare kunne fått en pos g-test noen gang for å bekrefte at jeg kan bli gravid, selv om det bare var for en kjemisk eller om jeg hadde mistet og, bare det å vite at jeg kan bli på tjukka liksom! Men nei.. Ikke vært gravid en eneste gang.. Frykter tette eggledere og at alt er ødelagt av endometriosen. Har begynt å tenke på hvordan livet kan bli uten arving. Får håpe jeg ikke er så ille ute at jeg aldri klarer å få en engang. Dette året er vårt! Du fortjener det så inderlig!

 

Håper dere andre har det bra :)

 

Heisann Lillefie jeg må inn sjekke hvordan det går med deg innimellom. Får så vondt av deg og.. Syns det virkelig er urettferdig at vi skal slite sånn... Føles som at alle andre får barn unntatt meg

 

men tebage te spørsmålet ditt. Vi er jo selv gift så det har aldri vert en case men vi har ikkje blitt spurt om noe i forhold til det. Tror ikkje de er nøye på det har hvertfall aldri hørt at noen har blitt stoppet av den grunn. Hadde eg vert deg så hadde eg ikkje ventet med å gå videre til ivf hvis det er det som er anbefalt...

 

God klem te deg Lillefie håper du slipper å gå gjennom denne prosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Metti ;)' timestamp='1332792384' post='144110141]

Ligger på sofaen og føles som jeg skal dø! Vært ute i 40 min og jogget årets første tur. Var like før jeg spydde og svimte av, hehe! Jakten på sommerkroppen er igang.. Skal dusje når besvimelsesfaren er over og ta meg en velfortjent baileys og ost og kjeks:P Noen fordeler skal man ha når man aldri blir gravid, ellers blir livet uutholdelig!

 

Den kiloen forsvinner fort Cornflake, har sånn trua på deg :)

 

Metti: får så vondt av deg :( Veldig urettferdig hele prosessen her, men vi er to snuppa.. Det skjer ikke en dritt hos meg heller. Er det sånn at vi må ha vært samboere på papiret i over to år for å få IVF? Hadde jeg bare kunne fått en pos g-test noen gang for å bekrefte at jeg kan bli gravid, selv om det bare var for en kjemisk eller om jeg hadde mistet og, bare det å vite at jeg kan bli på tjukka liksom! Men nei.. Ikke vært gravid en eneste gang.. Frykter tette eggledere og at alt er ødelagt av endometriosen. Har begynt å tenke på hvordan livet kan bli uten arving. Får håpe jeg ikke er så ille ute at jeg aldri klarer å få en engang. Dette året er vårt! Du fortjener det så inderlig!

 

Håper dere andre har det bra :)

 

Heisann Lillefie jeg må inn sjekke hvordan det går med deg innimellom. Får så vondt av deg og.. Syns det virkelig er urettferdig at vi skal slite sånn... Føles som at alle andre får barn unntatt meg

 

men tebage te spørsmålet ditt. Vi er jo selv gift så det har aldri vert en case men vi har ikkje blitt spurt om noe i forhold til det. Tror ikkje de er nøye på det har hvertfall aldri hørt at noen har blitt stoppet av den grunn. Hadde eg vert deg så hadde eg ikkje ventet med å gå videre til ivf hvis det er det som er anbefalt...

 

God klem te deg Lillefie håper du slipper å gå gjennom denne prosessen

 

Snille gode Metti mi :wub:

 

Jeg har nå lest litt om regler for IVF. Det virker som det er ulik praksis over hele landet, noe som sjokkerer litt egentlig! Hvorfor er det sånn at noen er råstrenge og krever bevis på minst 2 år på samme bostedsadresse eller vielsesattest, mens hos andre klinikker holder det å si at man har bodd sammen så og så lenge og ønsket barn så og så lenge.. Vi har bodd sammen et år, men han har bostedsadresse i barndomshjemmet.

 

Jeg ser litt mørkt på IVF fordi det kan bli veldig dyrt hvis jeg må ha masse medisiner, men vi skal nok klare å få i pengene på et vis. Tror også det blir helt forjævlig opplevelse for kropp og sinn å proppe i seg de hormonene. Jeg vil gjerne gjøre et forsøk med IVF før vi gir oss helt dersom jeg ikke får mer hjelp til å klare det på egenhånd. Har spist dobbel pergo i snart 4 mnd og skal inn hos gyn etter det for andre tiltak.

 

Tar gjerne en lap og, men det strides om det er nødvendig å ta lap hvis egglederne likevel er ødelagte, for hva er egentlig vitsen da!? Pasienter med endo blir satt rett på venteliste for IVF nå til dags har jeg lest.

 

Hvis man får tatt ut nok egg til at noen kan legges på frys, blir det da bare innsett etter opptining uten hormoner på forhånd, og evt. bare støttehormon, eller må man igjennom samme styret med nesespray osv.?

 

Håper ikke det er å strø salt i såret at jeg spør snuppa :) Hvis vi ikke gir oss så blir det vår tur en dag! Elsker denne: "quitters never win and winners never quit!"

 

God klem tilbake Metti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Metti ;)' timestamp='1332792384' post='144110141]

Ligger på sofaen og føles som jeg skal dø! Vært ute i 40 min og jogget årets første tur. Var like før jeg spydde og svimte av, hehe! Jakten på sommerkroppen er igang.. Skal dusje når besvimelsesfaren er over og ta meg en velfortjent baileys og ost og kjeks:P Noen fordeler skal man ha når man aldri blir gravid, ellers blir livet uutholdelig!

 

Den kiloen forsvinner fort Cornflake, har sånn trua på deg :)

 

Metti: får så vondt av deg :( Veldig urettferdig hele prosessen her, men vi er to snuppa.. Det skjer ikke en dritt hos meg heller. Er det sånn at vi må ha vært samboere på papiret i over to år for å få IVF? Hadde jeg bare kunne fått en pos g-test noen gang for å bekrefte at jeg kan bli gravid, selv om det bare var for en kjemisk eller om jeg hadde mistet og, bare det å vite at jeg kan bli på tjukka liksom! Men nei.. Ikke vært gravid en eneste gang.. Frykter tette eggledere og at alt er ødelagt av endometriosen. Har begynt å tenke på hvordan livet kan bli uten arving. Får håpe jeg ikke er så ille ute at jeg aldri klarer å få en engang. Dette året er vårt! Du fortjener det så inderlig!

 

Håper dere andre har det bra :)

 

Heisann Lillefie jeg må inn sjekke hvordan det går med deg innimellom. Får så vondt av deg og.. Syns det virkelig er urettferdig at vi skal slite sånn... Føles som at alle andre får barn unntatt meg

 

men tebage te spørsmålet ditt. Vi er jo selv gift så det har aldri vert en case men vi har ikkje blitt spurt om noe i forhold til det. Tror ikkje de er nøye på det har hvertfall aldri hørt at noen har blitt stoppet av den grunn. Hadde eg vert deg så hadde eg ikkje ventet med å gå videre til ivf hvis det er det som er anbefalt...

 

God klem te deg Lillefie håper du slipper å gå gjennom denne prosessen

 

Snille gode Metti mi :wub:

 

Jeg har nå lest litt om regler for IVF. Det virker som det er ulik praksis over hele landet, noe som sjokkerer litt egentlig! Hvorfor er det sånn at noen er råstrenge og krever bevis på minst 2 år på samme bostedsadresse eller vielsesattest, mens hos andre klinikker holder det å si at man har bodd sammen så og så lenge og ønsket barn så og så lenge.. Vi har bodd sammen et år, men han har bostedsadresse i barndomshjemmet.

 

Jeg ser litt mørkt på IVF fordi det kan bli veldig dyrt hvis jeg må ha masse medisiner, men vi skal nok klare å få i pengene på et vis. Tror også det blir helt forjævlig opplevelse for kropp og sinn å proppe i seg de hormonene. Jeg vil gjerne gjøre et forsøk med IVF før vi gir oss helt dersom jeg ikke får mer hjelp til å klare det på egenhånd. Har spist dobbel pergo i snart 4 mnd og skal inn hos gyn etter det for andre tiltak.

 

Tar gjerne en lap og, men det strides om det er nødvendig å ta lap hvis egglederne likevel er ødelagte, for hva er egentlig vitsen da!? Pasienter med endo blir satt rett på venteliste for IVF nå til dags har jeg lest.

 

Hvis man får tatt ut nok egg til at noen kan legges på frys, blir det da bare innsett etter opptining uten hormoner på forhånd, og evt. bare støttehormon, eller må man igjennom samme styret med nesespray osv.?

 

Håper ikke det er å strø salt i såret at jeg spør snuppa :) Hvis vi ikke gir oss så blir det vår tur en dag! Elsker denne: "quitters never win and winners never quit!"

 

God klem tilbake Metti!

 

 

God morgen :)

 

Kan godt være de har ulik praksis vi måtte skrive under på en erklæring om at vi begge er med på prosessen og ønsker det samme... Utenom det har det ikke vært snakk om noe i forhold til det. Vi er jo privat da men som sakt har ikkje hørt at noen har blitt stoppet av den grunn..

 

Prosessen ivf er veldig hard og eg har ikkje tatt den verste hormonkuren enda.. Men det er hardt for psyken men så verdt det dersom det ender med spire !!

 

Du må bare spørre om alt du lurer på søte fie !!

 

Selv trodde jeg aldri jeg skulle havne her men prøver å takle det så godt eg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Lillefie: Da jeg var på St. Olav så spurte de hvor lenge vi hadde vært sammen, hvor mange år vi hadde vært samboer og hvor lenge vi hadde prøvd å få barn. Men da jeg var på Medicus ble vi kun spurt om hvor lenge vi hadde prøvd. Jeg tror likevel at begge plassene er nødt til å følge loven:

LOV 2003-12-05 nr 100: Lov om humanmedisinsk bruk av bioteknologi m.m. (bioteknologiloven).

 

I dag skal jeg vaske og rydde huset...urk....det frister lite :( Ha en superfin dag jenter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen snupper :)

 

Cornflake: Når begynner du på jobb igjen? Skjønner godt at det frister lite å rydde å vaske, men det blir deilig når det er gjort :)

 

Nå mener ff at jeg er 3 dpo i dag, og det stemmer sikkert...men tappen min var veldig åpen for 13 dager siden, så jeg har jo lyst å tro at jeg må være 13 dpo i dag og at jeg vil få en fin fet strek til helga :P Sukk, 2 nye dpo-uker frister lite..blir sykt lang syklus dette da :(

 

Ha en strålende dag jenter :) Her regner det masse, så jeg håper snøen og isen forsvinner nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake på jobb igjen i morgen. Må ærlig innrømme at det frister lite :( Jeg venter mensen om 3 dager...sukk, da går jeg inn i min 13pp, 1 år siden vi begynte å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen dere flotte damer :)

 

Her prøvd å lest meg litt opp, men skummet en del gjennom da det var kommet over 90 nye innlegg siden sist jeg logget meg på :) Dere er flinke til å skravle.

 

Velkommen hjem Cornflake :)

 

Gratulerer med graviditet 2 runner up :)

 

Og lykke til dere andre enten dere om dere venter på at testen skal bli positiv eller om el er på veg. Tanta har ikke noe her å gjøre.

 

Vi flytta i helga (pjuh), er enda ikke ferdig, men vi er da flytta inn i våres nye casa :) Alt står på halv 8 og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne :) Har fått vaska ned den andre leil og skal hente siste lass idag så da er vi ferdig.

 

I morgen er det første dag på jobb på over et år, gruer meg litt. Men blir sikkert godt å komme tilbake.

 

Snuppa er fortsatt forkjøla og hun smittet oss også så vi har hatt feber og potte tett vi også. Det var tungt når man har så mye å gjøre. Måtte bare bite oss i det. Men å vask rundt med feber, det var tungt det :/

 

Ellers er jeg kommet ut av telling på syklus... Til helga er det vel 7 uker siden forrige mens. Har vært på og av kvalm siden torsdag. Tenkte først at det hadde med influensaen å gjøre, men den er det fortsatt...jeg har mensondt og er overbevist om at jeg er gravid... Sa dette til sambo igår og han er 90% sikker på at jeg er gravid på nytt, men vi venter med test til mandag. I tillegg er jeg uggen i magen og har mye utflod. Blir spennende dette her.

 

Ble litt ego innlegg, men kommer sterkere tilbake. SNuppa våkner nok snart.

 

Klemmer på dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

2.runner.up :wub: gratulerer så masse med den knall fine testen :) Du er gravid *juhu* Er skikkelig glad på dine vegne snuppa :D

 

Carina, deilig å komme i nytt hus tenker jeg :) sjøl om veien dit er slitsom og tung. Bare gi ryddinga noen dager så er alt på plass og du kan slenge beina på bordet og nyte at du er ferdig :D

Spennende med utflod og kvalme ;) hadde vært gøy om en liten spire hadde vært grunnen :)

God bedring til mini og dere :D

 

Leah, kjedelig med to nye DPO uker *arg* men så lenge det kommer en spire ut av denne ventetida så er det vel verdt ventinga :wub:

 

Cornflake :wub: nyt den siste feriedagen din :) Flink du som vasker og rydder, det hadde trengtes hjemme hos meg også, men jeg finner ikke tida til å få gjort noe med det ennå :P

Jeg krysser fingra for at tanta holder seg langt unna deg ;)

Kose deg idag søta :wub:

 

Jeg er vel 4 eller 5 DPO idag. Har så lyst til at det skal bli min tur til å juble over en positiv test :)

Foreløpig er motet på topp, men jo nærmere IKM jeg kommer jo mindre håp får jeg *blææ*

 

HA en solrik dag mine gode og søte venner :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet til å sjekke ut meg og Dossa?:) 17.07.86. Her har vi igrunn vært sløve med prøvinga i det siste, men nå vet jeg som sagt ikke om jeg har hatt EL heller siden den ikke har slått ut på test. Siden forrige syklus var 48 dager regner jeg vel egentlig ikke med at den kommer helt enda :P Ellers bruker jeg dagene til å trene endel. Må holde meg litt i bevegelse. Lite som skjer ellers siden jeg går sykmeldt av psykiske årsaker. Blir sprø av at ting skal være så vanskelig noen ganger. ønsker å bare kunne være i jobb og tjene penger, kjøpe hus og få barn som alle andre:/ Men heldigvis har våren kommet så det hjelper litt på humøret. Så har jeg jo en fantastisk kjæreste, 3 katter og familie rundt meg:) Ha en ellers fin dag alle gullfisker:)

 

Innen juni så vil spiren sitte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa: Jeg venter spent på tr. Vil jo helst gå ned i vekt før jeg blir gravid, men samtidig så ønsker jeg så inderlig å bli gravid nå. Og dere hadde rett, den ene kiloen er borte allerede :D Ha en fin dag søta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er flinke alle sammen jenter! makan til ståpåvilje og backing av hverandre skal man lete lenge etter! :)

 

heia alle dere som fremdeles venter på spire! rette tiden nå, det spirer og gror her sør iallefall ;) Ikke bekymre dere om plantinga tar litt mer tid lenger nord! det kommer med sola! ;)

 

her har jeg (igjen) fått kontroll på rotet, så er det bare å vente og se hvor fort jeg mister kontrollen igjen! ;)

Klesvaska får jeg ta en titt på i morgen, det holder med rydding, støvsuging og vasking!

 

Vært hos legen i dag også, fornyet sykemelding, og avtalt å prøve meg litt i jobb fra etter påske. blir spennende å se hvordan formen er! Fikk ikke høre hjertelyd i dag da, er litt for tidlig... (iallefall hos min lege, tror ikke han er verdens beste på å finne den ;) hehe)

 

Her har det tippet over 20 grader i dag! tror faktisk den har vært oppe i 21! skyggetemp altså! utrolig for denne årstiden! i fjord sommer kom vi knapt over 22 grader en eneste gang! jaja, krysser fingrene for at finværet kommer tilbake i sommer også! ;)

 

Ha en flott ettermiddag og kveld alle sammen!

Endret av *lille blomst*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er det mørkt ute :) er så deilig at det er lenge lyst på kvelden :D

Ungene sover så søtt og det er like før denne gamle kjærringa lå finne senga :P trenger nattesøvnen min jeg......haha.... ;)

 

Håper jeg får sove uten å bli for mye svimmel. Det er slitsomt å ligge å holde seg fast *blææ*

 

Håper det er bra mef dere alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, et kjapt spørsmål: Vi skal på påsketur med noen venner, og to av barna har bursdag mens vi er borte. Dattra på 20 år skal jeg vel klare å finne noe til, men har du tips til gave når det gjelder gutten på 8 år? Hva er i skuddet for disse nå om dagen? Er temmelig grønn her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, et kjapt spørsmål: Vi skal på påsketur med noen venner, og to av barna har bursdag mens vi er borte. Dattra på 20 år skal jeg vel klare å finne noe til, men har du tips til gave når det gjelder gutten på 8 år? Hva er i skuddet for disse nå om dagen? Er temmelig grønn her...

 

Her i heimen er det lego som er populært :)

Det er også DS spill og DVD filmer :)

Slike aktivitetsbøker som går på engelske oppgaver, matte oppgaver eller norsk oppgaver er kjempe fine :)

Også har du jo de lett leste bøkene, leseløve, som er fine å få i gave :D

 

Bare noen forslag snuppa ;)

Ha en fin dag :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...