Gå til innhold

Gullfiskbollen ny 15.mars


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

God morgen jenter :)

 

I går var en travel dag, så fikk ikke skrevet noe her inne :P Men fikk lest før jeg sovna i går da.

 

Renate: Kjipt me tantebesøk :( Håper det er siste gangen hun besøker deg nå!

 

Jeg testet negativt i dag..men har ikke fått mensen eller øm pupp heller, så da er jeg sikkert 6 dpo og må vente 6 dager til før jeg får mensen..blæh!

 

Fikk også veldig overraskende restskatt!!! Så denne dagen starter jo ikke så veldig bra :P Sambo fikk heldigvis igjen på skatten og har lovet å betale restskatten min..men det er kjipe penger altså!!

 

Heldigvis er sola oppe å skinner, så jeg tenker jeg skal gå til posten å hente en pakke som jeg fikk mld om var kommet nå..tar med Poffi og går, tar ca 30 min hver vei så det blir jo en fin tur :) Vet ikke om det egentlig er lov å ta hunder med inn, men bærer han jo så det får vel gå bra..kan ikke la han stå ute, da kan jo ei kråke ta han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leah, kjipt med restskatt, men husk å sjekke selvangivelsen nøye. Det er mye feil i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leahpudding: Kjiipt med restskatt! Jeg kommer ikke inn, er så stor pågang, så får beskjed om å prøve igjen senere..! :)

 

Carina: God bedring til jenta di. Håper dere fikk litt mer søvn i natt.

 

Dossa: Snaart EL, denne gangen er det din tur også! :)

 

I natt har det vært er lang natt. Ilyas bråvåkna i 22.30 tiden, HYYYYLSKREIK. Jeg gikk inn til han og det var oppkast over hele han og i senga. Vi fikk bare vrengt av alt på senga, og satte Iluas i dusjen. Han var hysterisk, og hadde vondt. Hver gang han fikk magekrampene la han seg i fosterstilling og vrei seg rundt. Og vi fikk ikke lov å ta på han. Han ble helt vill i ansiktet, øynene sperret seg opp og han virket litt "borte" innimellom. Ringte legevakta, men fikk beskjed om at det sikkert bare var omgangssyken, men kunne se det an og ringe tilbake seinere. Ga han en ibux og Ilyas sovna etterhvert.. I halv 3 tiden våkna han igjen, smertestillende virket ikke mer og han forsatte som tidligere, og vi ringte ned til legevakten og fikk komme ned. Ilyas spøy i bilen, før vi rakk å begynne å kjøre.. Så opp å skifte, vaske fort i bilen for så å dra igjen. Vi kom til legevakten og Ilyas kvikna til! INGEN SMERTER! De må tro jeg er en overhysterisk mamma...

 

Legen undersøkte han. CRP på bare 7, fikk se i ører og munn, og lyttet på han. Legen var utrolig flink med Ilyas og ville undersøke magen ved å klemme på den. Og mens han gjorde dette snakket han MED Ilyas. Spurte han om dyrene, hva de diverse dyrene sa for noe, snakket om barnetv etc etc. Ingen smerter mens han klemte på magen, så min beskymring ble borte, oppkasten kom ikke pga smerter, men omvendt. BAH!

 

Han er like oppegående idag. Sa istad han hadde vondt i magen, men han har heller ingen diare. Sorry for laaaaangt innlegg.. Skal prøve å komme meg inn på Altinn nå.

 

Og ang tanta så er jeg skuffa, men ikke så langt nede som jeg trodde jeg skulle være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Renate, ikke noe artig natt dere har hatt. MEn bra at det "bare" var omgngssyken da. Håper han er bedre idag.

 

Kjedlig med restskatt da Leah, jeg kommer meg ikke inn å får sjekka. Får vel prøve senere.

 

Dossa, kos deg med el :)

 

Natta i natt var litt bedre. Hun slokna tidlig. Sov til 02 og holdt det gående til 05. Skrek og utilpass. Hosta til hun kasta opp. Ogtil slutt sovna hun av utmattelse. Sov til halv 09 idag og sovna på nytt halv ti. Har fortsatt litt temp og er veldig snørrete. Fikk i henne en kvart posjon grøt.

Har kontroll på hs idag klokka 13, tenker å dra dit med henne. Hadde holdt henne hjemme hadde hun vært en plugg, men siden hun er så lita og jeg nesten ikke får i henne mat må jeg få henne veid. Ikke rette tidspunkt å bli syk på, har tusen ting å gjøre.

 

Jeg er på cd 38 idag, hatt litt murring i magen. Har veldig mye utflod om dagen, tappen er hard og lukket. Men jeg tror jeg går å kjøper en test snart. Skal gi det noen dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah, så kjedelig med restskatt :( Sure penger å måtte betale, men godt du får mannen din til å ta regninga di ;)

Du må ikke la kråka ta Poffi :P *ler*

Håper du fikk en fin gåtur i sola :D

 

Renate, huff for ei natt dere har hatt :( Du er overhodet ikke en overbeskyttende mor, bare ei mamma som vil barnet sitt alt godt og ikke liker når det er sjuk. Godt det er bedre med gullet ditt :)

 

Carina, skjønner godt du blir små bekymra siden mini er så lita. Mine unger var noen søte og gode plugger da de var små :)

Spennende med utflod og murringer, kanskje det er EL som er på gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Renate: så kjedelig at lillemann var så dårlig! Er han bedre nå?

 

Samme med snuppa di Carina, kjedelig når de små er syke:( jeg har aluppet billig unna der altså, eneste snuppa har vært syk her omtrent er et par ganger...

 

Dossa, har snøen smelta ennå? Alltid litt nedtur å se snø på morran når man vil ha vår! Her er det fint rårvær heldigvis, skal snart sette meg litt i solveggen:) har fått trent i dag også! Etterpå et det besteforeldre dag i bhg så jeg og min mamma skal delta på:) også skal vi hente nytt bilsete til vesla... Hu vokser ut av det andre nå!

 

Også har jeg kjent liiiiv <3 <3 er den spede begynnelse, men jeg kjenner det litt når jeg konsentrerer meg!

 

Jg var en av de heldige og har fått i gjen en gooood slump med penger på skatten!! 30 lapper, men så gjenstår det å se hva mannen i husete får og siden han har vært ute får han ikek vite det ennå....

 

Håper alle har en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessy, nå har all snøen som kom inatt smeltet *juhu* :D

Høres ut til å bli en koselig dag i barnehagen *smiler*

Deilig å få att penger :) :) Jeg har alltid fått att så spent på hvordan det går denne gangen :)

ååååå så gøy at du har kjent litt liv :D :D :D Det er en utrolig deilig følelse ikke sant ;)

 

Nå er det møtetid her *blææ* Skulle heller ha vært ute i sola og kost meg gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 lapper hørtes flott ut Tessy :) Her fikk jeg igjen 6 og er fornøyd med bare det :) Også så deilig å få kjenne liv. Den beste følelsen når man er gravid. Kos deg med de små sparkene :)

 

Kjedlig møte Dossa? Skjønner godt at du vil ut i sola :)

 

Her ble jeg henta av ei venninne som ville ha meg ut på tur. Vi gikk 2 timer igår og en time idag før vi avslutta turen på kafe. Måtte ut å nyte sola :)

 

Formen til snuppa er mye mye bedre :) Snørrete ja, men har ikke hatt feber idag.

Var på hs og hun hadde som ventet gått ned i vekt, men ikke sååå mye. Regner med hun tar det igjen når hun blir frisk. Og jeg var jo hundre prosent sikkert på at det var bleieutslett hun hadde så bare flaks at jeg nevnte det i en bisetning til hs. HUn ville se på det og joda det var sopp. Og det må behandles. Så her blir det smøring av canesten morgen og kveld.

 

Nå skal jeg hive meg over kjøkkenskapene mens snuppa sover...det skal jeg visst ikke for der våkna hun....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina, gørr kjedelig møte, men nå er den over og dagen er snart slutt :) :) Må bare sitte litt og jobbe :) før jeg kan gå ut og nyte sola *smiler*

Så bra at mini får behandling mot sopp. Får håpe ho snart er bedre og spiser godt så vekta stiger ;)

 

Idag er det fotball trening på gullet kl 18. Blir mannen som kjører idag, for jeg må kjøre på treninga til gullet imorra og på turn på torsdag. Er kun mandag og fredag som det ikke skjer noe :)

 

Ha en strålende dag søtinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en glad nyhet da jeg åpnet brevet fra skatte etaten :D

Jeg får att 16 lapper :) :) :) De kommer godt med for vi skal legge asfalt på gårdsplassen :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg føler meg ikke som en overbeskyttende og hysterisk mamma. Men er så typisk at all smerte var borte etter det siste oppkastet når vi var på vei til legevakten. Da han kastet opp første gangen hadde han jo forsatt mye smerter.

 

Ingen oppkast idag, heldigvis. Men han har ikke spist noe heller da, forutenom et par Cartoons kjeks som tante hadde med seg. Feberen er kommet nå og han sovna da han og lillesøster lekte. Midt under leken gikk han i senga vår for å gjemme seg, og da søstra mi kom inn tok han dyna over seg og sa "natta". Men han drikker bra og har våte bleier, så jeg er fornøyd på at drikken har holdt seg nede.

 

Er et deilig vær her idag, så jeg får jo vasket og luftet alt godt ute. Orker ikke den oppkastlukta. Jeg har dusja, men føler jeg lukter oppkast enda. Ilyas lukter ikke godt han heller, så blir enda et bad ikveld, selvom Ilyas NEKTER. Han kan bade, om han slipper å vaske håret :S

 

CARINA; så bra at snuppa di er blitt bedre. Høres lurt ut med å dra på kontroll ja. Vi har enda ikke vært på 2 års kontroll, ikke fått noe brev enda på at vi har fått noen time i løpet av april. Bra du nevnte bleieutslettet og at hun får behandling for det. Litt ned i vekt er jo ikke så farlig, så lenge hun spiser og allmenntilstanden er greit.

 

Tessy: Deilig med å få igjen på skatten. Jeg fikk igjen mye mer enn jeg hadde forventet og er kjempe glad for det. Da får vi betalt ned på bilen OG tatt en ferie til høsten. GLEDER MEG! Neste år får jeg igjen enda mer skattepenger, for betaler mer nå.. Gjør det ikke med vilje for å spare, men trodde mannen skulle få seg jobb osv men det er enda stille på den fronten, men jeg gidder ikke å senke skatten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

var på ul i dag morges og så et lite sprell levende foster (gyn sine ord), så nå er jeg glad!

Rart hvordan all oppkast og dårlig form helt plutselig ikke er noe problem i det hele tatt når man ser en 3,1 cm god grunn :)

 

Så da er det offisielt selv om vi ikke har passert 12 uker... 10 er godt nok :)

Størrelsen svarte til 4 dager kortere på vei enn mensen indikerer, så det er egentlig slik jeg forventet siden jeg fikk neg test på IKM og greit positiv 3 dager senere :)

 

Til dere som sliter med sykdom - føler med dere, var nettopp der med snuppa (omgangssyken) og håper det snart blir bedre!

 

Har klart å beholde maten (ikke spist så mye, men ikke kastet opp i alle fall) i dag, så i dag er en virkelig god dag!!! Til og med klart å gå tur og se på den nydelige blåveisen! Nyyyter våren! Håper det blir flere slike dager fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at barna har blitt bedre, og kos med UL, HeidiL :) Anton har visst bestemt seg for at morgenen skal starte før 5 igjen, så nå ser jeg virkelig fram til klokka skal flyttes... *urk*. Da er det vel bare å stå opp før 4...

 

I dag føler jeg meg skikkelig fresh, gitt. Betennelse i begge øynene og en øreflipp, sprutmensen og begynnende hemoroider... Usminket og kvisete, hehe. Lekker!!!

 

hmm, har visst glemt alt jeg skulle skrive - igjen! Håper alle får en flott kveld iallfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått ul Heidi :)

 

Klarer heller ikke lukta av oppkast, det får meg bare til å ville brekke meg. Usj... Heldigvid lenge siden vi har hatt det og har forrige runde enda godt i minnet. Da var det noroviruset som herja...

 

Uffda Tigerlise, håper på en bedre dag i morgen også krysser fingre for at gutten din vil sove lenger i morgen.

 

Gratulerer til alle dere som fikk gode nyheter ang skatten :) Godt med litt ekstra peng :)

 

Trodde jeg lillemor var blitt bedre. HUn har vært veldig pigg ut idag, men ved 18 tiden begynte hun å sutre. Fikk gitt henne litt grøt og hun holdt på å sovne i matfatet. Så var bre å gå med henne på badet å få henne stelt. Tok da tempen som viste 39,5 og all paracetten var smelta (Tåler ikke å ligge på tørketrommel nei). Gubben kom heldigvis hjem da så fikk kjørt å kjøpt nye. Var borte i ti minutt og da jeg kom hjem sov hun på pappas mage. Så skjønn :) Men så sliten stakkar... Så var bre å få henne i seng. Hun våknet etter en time, fikk paracetten sin og ei flaske melk og sover nå søtt. Kjenner jeg er litt overhysterisk og går inn ofte å ser til henne. Livredd for at hun skal kveles av å ikke få nok luft... Men det går vel bra...

 

Nå skal jeg vaske litt ja... KOs dere jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina, er et søtt bilde når de små sover på sin pappa's fang ;) Huff det er absolutt ikke gøy når de små har feber og er dårlig. Håper ho sover godt inatt slik at du også får hvile deg :)

God bedring til søte jenta di :)

 

Tigerlise, huff det er gry tidlig hvis Anton skal våkne før kl 04 når vi skrur klokka. Krysse fingra for at det ikke skjer snuppa :)

Får håpe gullet ditt sover litt lengre enn til 05 ;)

Du beskrev deg sjøl som den lekre snuppa ;) *hihi*

 

Nå sover jentene og jeg har satt med i god stolen :)

Gullet og mannen kommer snart hjem fra trening og da er det mannens tur å lese for gullet vårt :)

 

HeidiL, så herlig å høre at det gikk bra på UL idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Tigerlise, klokka skal jo stilles en time frem nå, så om han våkner kl 5 så ble den jo 6 når vi har stilt klokka???

 

 

Hvor lenge/mye kan en festeblødning vare/være? Sitter forsatt med et håp om at det er det jeg har. Blødningene jeg har hatt disse to dagene er minimale mot normalen og smertene nesten ingen?? Jeg vet jo egentlig at det er mensen, men gir meg ikke helt - enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, Renate, det har du jo helt rett i - skal se jeg må slite med å få ham opp om mårran istedet nå ;)

 

Håper det er en festeblødning du har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen småfrøkner :)

 

I dag skinner sola og jeg gleder meg til å gå en lang tur etter at snuppelur er sent i barnehagen :) Må bare prøve å forkusere på det positive i dag, for økonomien går rett i dass og sambo og jeg krangler så busta fyker pga det :( Nå må nå en arbeidsgiver ville ha meg snart!!!

 

Fortsatt ingen mens her, men skal ikke teste før til helga tror jeg..syns nesten at det muligens kjennes bittelitt småømt i den ene puppen, så må jo i alle fall være dpo!

 

I går så jeg den første Twilight filmen, tenkte jeg skal se alle filmene...men syns den gikk veldig tregt, og så ble jeg så irritert på Bella og han der fyren pga måten de snakket på og så helt vettskremt ut hele tiden..pff..pms jeg? Aldri i livet ;)

 

Ha en fin dag småjenter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooood morgen :)

 

Hehe Leah. Aldri sett de filmene jeg, isåfall må jeg se de alene for sambo klarer rett og slett ikke noe kliss filmer. Holder meg til Troo blood, tror nok den vampyrserien er bedre enn de filmene :)

 

Kanskje festeblødning ja Renate :) Når jeg ble gravid blødde jeg noen dager før ikm iog trodde det var mensen, men det var så lite og ikke vondt. Var som en mini mensen.

 

Håper gutten sov lenger idag Tigerlise.

 

Gullet våkna med et pling klokken 2330 og var virkelig i slag. Hadde akkurat lagt oss så tok henne i vår seng slik at hun fikk herja fra seg. HUn var helt i 100. Tror nok paracetten funka veldig bra ja :) Men etter 1,5 time vaar hun heldigvis trøtt igjen, fikk ei flaske melk og sov til 07 idag :) Feberfri, men fortsatt veldig forkjølt.HUn hoster veldig, men det høres ut på hosten at det holder på å løsne nedi der. Formen er i allefall grei.

 

Idag skal jeg prøve å fått vasket en god del. Flyttinga starter i morgen. Kjenner at jeg gledere meg til å komme inn ny leil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina: Ja de filmene vil ikke sambo se, så de må jeg se alene..men så ser jeg nesten alltid film alene da siden han jobber kveld og natt :) Så bra at snuppa de er bedre, nå går det nok bare oppover med formen :) Kan tenke meg det blir godt å komme i ny leilighet, og enda bedre når alt er på på plass og flytteprosessen er et tilbakelagt stadium ;)

 

Det var fint å gå tur i dag, noen steder var det faktisk bar asfalt..deilig, da fikk jeg vårfølelse da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Nå er det bare 3 dager igjen av ferien, flyet mitt går 00:55 natt til søndag. Min bestemor(farmor) dødde i går :( Seremonien skulle varer fram til søndag, så det er mulig jeg blir et par dager til. Jeg er glad jeg fikk se henne før hun dødde. Huff, må si det har vært mange dødsfall i familien siste årene, håper det er lenge til neste gang.

 

Ble litt ego-innlegg dette her, kommer sterkere tilbake.

 

*Klems*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff Cornflake så trist!

Mistet min bestefar for 1,5 uke siden, men siden det er langt å reise fikk jeg ikke vært i begravelse eller noe... utrolig godt at du fikk se henne og være der! sender deg en stoooor klem!

Gleder oss til å få deg hjem til norge igjen (jada, jeg er helt sikker på jeg snakker for alle ;) ) Take care! <3

 

Leah: kjempe synd at penger skal ødelegge for dere! kanskje på tide å hente inn noe hjelp utenifra? rådgivning, mase mer på nav etc... refinansiering og evn betalingsutsettelse på visse ting osv... Vet det er et stort steg å ta iforhold til sånt, men nå går det på helsa løs, og det burde være grunn nok for nav/andre til å kunne hjelpe dere litt! Stor klem til deg også!

 

God bedring til alle dere med syke unger! klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, så koselig å høre fra deg :D Trist å lese at du mistet din bestemor :( kondolerer søta.

Så bra at du fikk sett ho før ho døde :) det er en liten trøst.

Sender deg en kjempe god klem og skal bli godt å få deg hjem att :) :) :) Du er vel i DPO land *spennende* Krysser det jeg har for deg søta :wub:

 

Leah, trist at dere krangler pga økonomien :( jeg håper dere klarer å ikke ha så mye fokus på at dere sliter. Du vil snart finne drømme jobben snuppa. Må bli din tur snart, den arbeidsgiveren som lander deg gjør et stort kupp :wub:

 

God bedring til store og små som ikke er i form :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, deilig at vi stiller klokka nå. Jeg gledermeg masse!!

 

Leah: Jeg vet alt om å krangle pga økonomien!! Og det er ikke noe morro :( Vil bare sende deg en stor klem og si at det blir bedre.. Etterhvert!! Håper turen gjorde deg litt godt. Spennende med DPO land da.

 

Cornflake: KONDOLERER! Men så bra at du rakk å komme ned før hun døde. Hørtes lurt ut å bli igjen noen dager. Uansett, god tur hjem den dagen du reiser.

 

Ilyas er bedre idag. Forsatt ingen oppkast etter natt til tirsdag, og idag var feberen borte. Han er i full fart, men spiser lite så holder han hjemme denne uka så han får kommet seg litt. Synes ikke han har noe i bhg å gjøre når han ikke spiser og blir forsatt fort sliten. Var ute å lekte i hagen idag med nabojenta, så ble hun med oss inn seinere og de koste seg med druer og kjeks mens de tegnet. I morgen er det meldt 15 grader her, så er glad jeg har fri :)

 

Tenkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...