Gå til innhold

Hater mannen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krisehjemmet hjelper deg med det du trenger.

Ungen vil du ikke miste, jeg har vært med min mor da hun flyktet og bodde på tre forskjellige krisehjem. Jeg er oppvoksen hos henne.

Jeg klarte og hive ut X-en mens jeg var gravid, så vet ikke hvordan det er å flykte. Men vet hvordan det er som barn og rømme slikt, og jeg er evig takknemlig for at min mor gjorde det.

Du kan eventuelt ringe politiet etter hjelp hvis han angriper deg, da vil du og ditt barn bli sendt til et krisehjem. Og en ting til, han kan ikke gå inn på et krisehjem. Du vil bli beskyttet av de som er der ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Du mister ikke sønnen din om du ber om hjelp. Du redder han! Han og deg selv. Dere fortjener så utrolig mye mer! Husk at du har familie og venner som vil hjelpe deg og støtte deg i tiden som kommer, både materielt sett og mentalt sett. Ikke bry deg om tingene, han kan få beholde alt han vil så lenge du får med deg sønnen din og kommer deg vekk.

Ring krisesenteret imorgen, ikke tenk på det og ikke se an situasjonen. Bare gjør det. Ser det er mange her som vil hjelpe deg, og jeg skulle gjerne stilt opp selv, men jeg er bortreist. Men jeg tror uansett det er folk på krisesenteret som kan hente deg om du ikke kommer deg vekk på egenhånd. Eller du kan ringe politiet og forklare situasjonen, så kjører de deg helt sikkert til krisesenteret.

Hjelpen er der ute! Du må bare åpne døra for den. Og tro meg, du og gutten din kommer til å få det Så mye bedre! Du trenger aldri å se han igjen!

Skrevet

Nå er det mange som kan hente HI og barnet hennes, fra Alta, Trondheim og lenger sør. Kom igjen damer, flere plasser i Norge? kanskje det blir nære HI :)

Skrevet

Bor på andre siden av Trondheimsfjorden så det er bare å ROPE ut om det er noe jeg kan gjøre også!

Skrevet

Jeg kommer og henter deg om du bor i Fjellregionen!

Skrevet

Tenker virkelig på deg og gutten din og håper vi får høre at dere har dratt å at noen tar godt vare på dere :)

Skrevet

kommer gjerne å henter deg på sørlandet! helst østre del da..

Gjest Miryks
Skrevet

Bor du i Sør-Varanger, så finner jeg nok en måte å hente deg på :)

Skrevet

mange som kan hjelpe deg her!!! Ta imot!!!

Jeg bor i telemark og kan også hjelpe til.

Skrevet

Det er motbydelig å dømme henne, og kalle henne dum. Deg som sier du har levd på skjult adresse i 7 år, og går så hardt ut mot henne begynner jeg nesten å tvile på. Før man har vært i en liknende situasjon kan man ikke forstå dette.

Kjære deg. Du har levd med denne mannen lenge, du er ganske isolert med tanke på at du ikke jobber, og familien din er langt unna. Etter hvert blir du brutt lenger og lenger ned, og det blir bare vanskeligere å tenke klart. Jeg pleide å tenke at kvinner som blir i voldelige forhold er dumme, til jeg en dag fant meg i et slikt forhold. herregud som den leksen skulle bli tøff å lære. En ting sto klart for meg etterpå, og det er at dette kan skje alle kvinner ( og menn forsåvidt), og at det skjer noe med deg psykisk med tiden,som gjør at det ikke er så lett å bare gå, og ende forholdet.

Rådet jeg har til deg, er og fortsette å skrive på nettet,som du gjør. Prøv å komme i kontakt med krisesentre,hvor du kan reise med barnet ditt. åpne deg til noen du stoler på. DET KAN IKKE BLI VERRE.. Du har rettigheter, du kan komme deg unna. økonomisk vil du få hjelp, og psykisk bli sterkere. Det viktigste nå er at du kan få den hjelpen du trenger til å faktisk tørre å ende dette.

ønsker deg lykke til, og håper du kan finne en vei å ta skrittet ut av forholdet. Jeg garanterer deg at det kun vil bli bedre for deg og barnet ditt. Det er mange i liknende situasjoner, og steder du kan få støtte og hjelp.

Skrevet

Du må dra NÅ! Blir bare verre jo lenger du venter!! Materialistiske ting kan erstattes.

Og når det gjelder sønnen din... Det er ikke anbefalt samvær en gang, med en far som slår mor (les artikkel av Lars Smith). Du kommer ikke til å miste sønnen din!!!! Du kommer bare til å redde han fra en grusom oppvekst....

Pakk det viktigste og kom deg vekk så fort som mulig!! Jeg tror alt av familie og venner kommer til å stille opp! Du må bare tørre å spørre! Ikke føl deg underlegen eller mindreverdig. Det er denne mannen det er noe alvorlig galt med!!! IKKE deg!!!!!

Stor klem!!

Skrevet

Dette var son å høre min historie.

Jeg hadde fått en sønn med en annen mann - men han gikk fra meg under gravidteten. Jeg ble alene med gutten min.

Når gutten min var 1år, fant jeg kjærligheten. Vi flyttet sammen da han var 2år. I begynnelsen gikk ting fint.

Men, plutselig forandret han seg. Kjeftet mer enn vanlig på meg og ungen.

Til han begynte å bli voldelig. Han smelte opp døra på rommet til gutten min om natta og ba meg dra meg til helvete ut. Sønnen min våknet og hylte. (Såklart.. :( )

Han holdt på i flere timer - alt fra 6-36timer i strekk.

Når det roet seg var jeg så ødelagt. Han sa at OM jeg forlot han - skulle hn sørge for å ta fra meg gutten min.

Jeg visste ikke HVA jeg skulle gjøre. Jeg var der du befinner deg idag. De tankene og de følelsene.

MEN: Etterhvertså ble jeg gravid med hans barn. Truslene haglet.

Jeg var alene. Ingen familie. Jeg hadde flyttet fra familien min til fordel for han. Han slo under graviditeten ett par ganger - men han kjeftet og lagde ett helvete flere ganger i uka. Trusler.

Skjøv meg så dypt ned, som mor og som menneske.

Jeg hadde ingen venner. Ingen nettverk.

Ingen som såå smerten min..

Svangerskapet forløp med ukentlige astmaanfall og svimmelhetsanfall pga all kranglingen.

16dager etter at babyen kom til verden - sa han at han skulle ta fra meg nr 2 også.

Jeg ble helt..fra meg!

Men, jeg begynte å prate med en venn over nettet. Han skjønte mye.

Han var flere ganger på vei til å ringe politiet - men jeg fikk han fra det. Tanker som: DA ville jeg miste barna, barnevernet kom inn i bildet +++

Men, det toppet seg for vennen min.

Han ringte politiet en natt. Jeg hadde blåmerker overalt. Han hadde vekt ungene midt på natten.Bedt meg om å dra meg til helvete ut, ta med den store og la den lille være igjen. Han hadde sagt til den store at han ikke ville være pappa for han mer.

(å såre en gutt på denne måten???!?!??!!?)))))

Politiet kom. De spurte det avgjørende spm: Vil du anmelde?

Redd som jeg var sa jeg nei.

Jeg angret på det etter politiet dro. Han begynte igjen.

Da fikk jeg nok.

Jeg brukte 5dager på å planlegge.

Ringte barnevern, barnevernvakt, krisesenter, politi- for å anmelde forholdet.

Jeg pakket noen få ting på kvelden den 4.dagen.

Sov

Morgenen leverte jeg barna i bhg, gikk ned på politistasjonen. Leverte anmeldelse.

Gikk til barnevernet. Fikk hjelp fra de. De ble med meg og hentet barna i barnehagen og hjem for å hente noen flere klær.

Jeg ble kjørt bort.

Han prøvde å ta fra meg begge barna. Sa alt han kunne finne på til barnevermet. Men, jeg har barna hos meg.

Kom igjen! Om ikke for deg selv-- så gjør det for sønnen din sin skyld. Det blir bare verre! ALDRI bedre! Fortjener gutten din dette???

Det er så vondt og vanskelig - men det er mulig!

Jeg har det sååå bra nå! :) Jeg har ett nytt liv - etverdig liv!

Og: Jeg slipper å ha dårlig samvittighet overfor ungene mer. Jeg har grått over dette, og hatet meg selv for at jeg var så feig. Men ungene har fremragende utvikling. Det var på tide. Og det var i siste liten.

Jeg henter deg i Oslo/Akershus/Buskerud/Oppland/Hedmark. Enda flere steder kan også settes opp,da jeg har kontakter som har kontakter :)

Kjære deg, fortjener barnet ditt en mor som er ulykkelig?

Gjør deg selvdenstørste lykke: å se barnet ditt smile. Ikke vent til uingen blir så stor at han må smyyyyge seg inn døra og håpe det ikke er krangel.. Slik mmin største gjorde.

Klem

Skrevet

Og du er bare utrolig dum.

Damer som blir i så til de grader drittforhold ER dumme.

Sorry...

Du bor i NORGE. Ikke Afghanistan.

Og ja, vet hva du snakker om. Bodd på hemmelig adresse i 7 år.

Falt deg inn at det kanskje hadde vært litt mer konstruktivt hvis du -som har opplevd noe lignende- hadde tatt deg bryet med å faktisk gi HI råd i stedet for å kalle henne dum gjentatte ganger?

Skrevet

Jeg og samboeren min kan hente deg i Bergen og omeng, dere kan få sove hos oss en natt eller to og få så mye mat dere bare vil! Du MÅ komme deg vekk der ifra!! Snart kommer han til å slå sønnene dine, det er jeg helt sikker på! Og neeei, du mister de ikke! Politiet har nok allerede en rapport på at de har vært hos deg den gangen du ikke ville anmelde, så de vet at du snakker sant! :) Krisesenter hjelper deg tilslutt med å finne leilighet til dere, du har absolutt ingenting å bekymre deg for!

Sender deg en STOOOOR klem!!

Skrevet

Kjære deg, sånn skal ingen leve!

Jeg bor i Oslo, men kan hente i hele Østfold regionen. Har stor bil og plass til baggasje.

Men dette må du ta tak i med en gang. Ring i dag til krisesenter, der får du gode råd.

Send en pm hvis du trenger.

Stor klem

Skrevet

Hvor bor du HI? Mange her som gjerne henter deg og hjelper dere å komme vekk.... gi svar, så får du hjelp...

Skrevet

Kjære deg.

Jeg er selv vokst opp med en stefar som misshandlet meg og min bror. Min bror fikk regelrett bank og jeg ble mobbet og misbrukt. Som 14 åring sto jeg med kniv for å drepe denne mannen fordi han nok en gang hadde banket broren min. Glemmer aldri da jeg fant dem på kottet i gangen hvor han slo løs på 7 åringen. Det svartnet for meg, jeg dro svære mannen ut av kottet gjennom to store ganger og inn på kjøkkenet hvor jeg grep tak i brødkniven for å drepe han. Hva som stoppet meg aner jeg ikke, siste rest av fornuft kanskje? Ikke vet jeg. Hvor var moren min? Ja det har jeg jammen meg lurt på mange ganger. Hun vet neppe at jeg har blitt mistbrukt. Hun flyttet til slutt fra denne mannen for han og broren min "kranglet" så fælt. Da var broren min blitt 13 år.

Broren min og jeg har i dag visse problemer pga. det han opplevde som barn.

Så vær så snill og dra fra samboeren din. Du og barnet fortjener så mye, mye bedre. En stund vil det være tøft, men så vil det bli så utrolig bra for dere.

Bor i Oslo så si i fra om det er noe jeg kan gjøre for dere.

Skrevet

Du er ikke dum! Ingen som ikke er i dine sko kan dømme deg.

Ta kontakt med krisesenteret på hjemstedet ditt. De kan hjelpe med alt du er bekymret for, og de kan hjelpe deg sånn at du aldri trenger å være redd for hva han gjør mot deg neste gang!

Masse lykke til, dette klarer du!

Jeg har vært i noe av "dine sko". Han tok med seg alt da han dro. Ja, jeg måtte ta opp forbrukslån på nesten 50 000 for å kjøpe alt av hvitevarer, møbler osv. Han truet meg, var voldelig ved et par anledninger foran barna, og mishandlet med psykisk over mange år, pluss at han var utro etter noter. Jeg beit tennene sammen for å få ferdig utdanningen for å kunne forsørge barna, og kastet ham ut. Han fortsatte å true, truet til å anmelde meg til politiet for noe han skulle finne på, og fortelle masse løgner om meg til barnevernet for at jeg skulle miste omsorgen (samtidig så ville ikke HAN ha omsorgen for barna, så her ser du motivasjonen). Du må bare stå det over. Han har IKKE lov å forlange å få tilbake klær og andre av dine personlige ting, det har ikke en gang namsmannen lov å ta utlegg i hvis du ikke betaler regningene dine. Jo lengre du blir, jo mer miserabelt liv får du. Anmeld ham for voldtekt og eventuelle andre overgrep han har begått. Lykke til.

Skrevet

Jeg bor i nordland. Nå er det bare å gjøre det. Du har folk over hele landet som støtter deg nå, og det blir vanskeligere å dra for hver dag som går!

Det er mye bedre å dra nå, siden det bare er du som går med den tunge byrden. Barnet ditt kan få en delvis uvitende og lykkelig barndom, for han er bare 1,5 år. Tro hvor mye verre det blir om 2-3 år?

Det er mange som står i kø for å hjelpe deg, så vær så snill å ta sjangsen!

Skrevet

Ble liggende å tenke på deg i går, HI... Hvordan går det?

Jeg håper det at jeg ikke finner oppdatering her betyr at du har pakket sammen og kanskje ikke har internettilgang..

Det er mange som tenker på deg og som ønsker å hjelpe, håper på en oppdatering når du føler for det! :)

Skrevet

Jeg bor i Kristiansand og vil gjerne hjelpe deg!

Skrevet

Gutten er såpass liten ennå at han vil ikke huske noe av faren sin hvis du reiser fra han nå. Jeg er sikker på at du klarer det. Har ikke vært i et sånt forhold selv, men kjenner noen som har det og ting kan kun bli bedre ved å komme seg ut fra et sånt forhold. Du har fått mange gode råd her om hva du kan/bør/Må gjøre. Ingen skal behøve å ha det slik som du har det og denne mannen fortjener en god runde juling for å gjøre sånn mot deg.

Skrevet

Tusen takk for alle som tilbyr å hjelpe meg, jeg blir rørt og det gir en liten trygghet og et lite håp. Jeg har ikke dratt enda, men jeg vil greie det og skal prøve å greie det veldig snart. Men det er fortsatt veldig vanskelig å tørre å ta steget å dra. Deres reaksjoner på mitt innlegg hjelper meg til å innse hvor langt dette ha gått, og at virkeligheten er like grusom som d føles inni meg. Takk til alle dere gode mennesker som er villig til å hjelpe en ukjent jente uten videre. Deres svar har betydd mye for meg. (Vi bor i østfold)

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjære HI, så godt å høre at du får motet tilbake. Ta vare på deg selv. Ingen fortjener det livet du lever nå. Oppdater oss når du trenger noen å fortelle til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...